dlaczego nie Stilo - doradzcie

Data: 2010-08-16 17:38:47
Autor: Jurand
dlaczego nie Stilo - doradzcie

Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i4bd23$ufd$1news.onet.pl...
Grupo wszechwiedząca

przymierzam się do zwiększenia domowej stajni maszyn o auto dla żony, na
dojazdy do pracy. Po przemyśleniach i lekturze zacząłem celować we 3
drzwiowego hatchbacka Fiata Stilo 1.9JTD. Oto dlaczego mi się zdaje, że
będzie OK.

1. auto ma być tanie w eksploatacji - nie liczę na pełną bezawaryjność,
ale przynajmniej części do Fiata są tanie. Silnik JTD podobno jest
jednym z lepszych diesli jakie teraz jeżdżą.
2. ma mieć "odrobinę luksusu" w postaci klimatyzacji (warunek konieczny)
oraz elektryki (szyby, lusterka). Klima może być manualna, nad
klimatronikiem się zastanawiam, nie jestem przekonany. Latem ma być
znośnie chłodno, zimą ma być ciepło.
3. Rocznikowo celuję w zakres 2002-2005. Wiem że zwłaszcza nowsze mogą
być "okazjami".
4. Silnik JTD bo tani, niepsujący się (moja żona nie ma zmysłu
mechanika, auto ma jeździć). Większych problemów z nim nie znalazłem,
ale oczywiście będę wdzięczny za oświecenie jeśli takowe występują.
5. Dziennie około 60km do zrobienia głównie po DC, więc niestety w
korkach. Standardowo 2x30 (dom-praca-dom) + jakieś ewentualne dodatki.
6. Nie musi (nie może:)) być demonem prędkości maksymalnej (niemniej
przyspieszenie powinien mieć). Jazda głównie miejska. Okazyjnie wyjazdy
poza miasto. Z oczywistych względów powinien być bezpieczny. Powinien
się dobrze prowadzić, zwłaszcza w zimie.

Ujmę to tak - jako były posiadacz Stilo oraz dobry przyjaciel człowieka, który kupił żonie właśnie Stilo JTD jako "tani samochód z dieslem" - znajdź sobie inny pojazd, bo o Stilo można powiedziec tylko jedno - jest tani w zakupie.
Pieprzy się w nim wszystko, im bardziej wyposażony, tym większe problemy. Z częściami horror, bo nic nie podchodzi z innych modeli Fiata, dostępność zamienników tym samym ograniczona, a co za tym idzie - ceny adekwatne do dostępności.
Jak tym w coś stukniesz - zupełnie pojebane ceny blach, zderzaków, lamp, itp.
Komputer pokładowy lubi świrować.
Centralki Airbag - świrują w każdym modelu
Centralki zamka + alarm - 700 PLN kosztowało "po znajomości" doprowadzenie zamków do tego, żeby zaczęły normalnie się zamykać i otwierać.
Tylne zaciski mają tendencję do zapiekania się i są horrendalnie drogie, zestawów naprawczych praktycznie brak, używek jak na lekarstwo i w cenach kosmicznych.

Jurand.

Data: 2010-08-16 19:04:05
Autor: MZ
W dniu 2010-08-16 17:38, Jurand pisze:

[...]
No to mnie lekko podłamałeś, bo właśnie mimo wszystko na tanie (ale
jednak też niezbyt częste) naprawy liczyłem. Poprzednim autem żony była
Alfa 145 i jakkolwiek kochałem to auto (mimo że momentami doprowadzała
mnie do szewskiej pasji no i co sobota była godzinna sesja pt. a teraz
robimy przegląd i szukamy co się może s..ypnąć w nadchodzącym tygodniu)
to jednak wolałbym doświadczenia nie powtarzać, czasu nie mam:). Szukam
auta, które będzie typowym mieszczuchem z klimą, łatwo parkującym,
któremu wystarczy standardowo poświęcić godzinę na miesiąc/1000km. Czyli
wygląda na to, że jednak Yaris wraca do gry ...
Ewentualnie jakieś inne typy ? Ewentualnie może Micra? Myślałem też o
Pugu 206, ale jednak awaryjność i ceny części za wysokie, no i ciężko
ten model dostać dobrze wyposażony. Corsy nie biorę pod uwagę, dolewki
oleju 1-2l/1000km już przerabiałem.

MZ

Data: 2010-08-16 19:10:21
Autor: Grzegorz Prędki
dlaczego nie Stilo - doradzcie
Popatrz na Astre 2. Duzo prostsza konstrukacja od Stilo. Czesci pelno i w dobrych pieniadzach. Do miasta i na zakupy powinno wystarczyc.

Data: 2010-08-16 19:17:56
Autor: Jurand
Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i4br22$1q7$1news.onet.pl...
[...]

Odpowiedź nasuwa się jedna - Honda Civic 3-drzwiowa (japonia) 1.4 iS. Samochód, przy którym zapomnisz o awariach.

Jurand.

Data: 2010-08-16 19:32:54
Autor: MZ
W dniu 2010-08-16 19:17, Jurand pisze:
Odpowiedź nasuwa się jedna - Honda Civic 3-drzwiowa (japonia) 1.4 iS.
Samochód, przy którym zapomnisz o awariach.
Tylko że starsze niż planuję (znalazłem na allegro roczniki 97 i 98) i z
klimą trudno znaleźć. Ogólnie wyposażone słabo (fakt ze mniej bajerów
równa się mniej problemów, ale jednak...)

MZ

Data: 2010-08-16 21:00:59
Autor: Jurand

Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i4bso3$5nm$1news.onet.pl...
[...]

Ładnego Civica z 2000 roku, w wersji z klimą, abs i elektryką i nie bitego, kupisz w cenie do 15 tysięcy.
Samochody. Teraz pytanie - wolisz nowszego psuja Stilo, z bajerami, które jako pierwsze będą najbardziej upierdliwe, czy samochód, który jeździ, jeździ i jeździ, a Ty tylko lejesz paliwo?

Jurand.

Data: 2010-08-16 21:04:15
Autor: MZ
W dniu 2010-08-16 21:00, Jurand pisze:

[...]

Zdecydowanie bramka nr 2. Wobec tego zaczynam szukać ... Dzięki
wszystkim za rady.

MZ

Data: 2010-08-17 09:45:01
Autor: Agent

Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i4c23c$jpp$1news.onet.pl...
[...]

civic'i za to rdzewieją dość szybko.

Data: 2010-08-17 10:02:06
Autor: Jurand

Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:i4delu$cp4$1news.onet.pl...

[...]

To zależy - poza tym jest to rdzewienie nieupierdliwe, ogranicza się do rantów tylnych błotników oraz krawędzi maski z przodu. Naprawiasz to wszystko za c.a. 600-800 PLN i masz na parę lat spokój.

Jurand.

Data: 2010-08-16 21:08:07
Autor: Robert Rędziak
dlaczego nie Stilo - doradzcie
On Mon, 16 Aug 2010 19:04:05 +0200, MZ
<"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:

Ewentualnie jakieś inne typy ?

 Czemu nie jakiś VAG?

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-08-16 23:23:03
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-08-16 23:08, Robert Rędziak pisze:
On Mon, 16 Aug 2010 19:04:05 +0200, MZ
<"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>  wrote:

Ewentualnie jakieś inne typy ?

  Czemu nie jakiś VAG?

Albo coś z PSA?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-08-17 10:12:59
Autor: krzysiek82
MZ pisze:
No to mnie lekko podłamałeś, bo właśnie mimo wszystko na tanie (ale
jednak też niezbyt częste) naprawy liczyłem.

Każde auto może się zepsuć, stilo to auto dla majsterkowicza który poradzi sobie z drobnymi awariami np samemu poprawi kostkę airbagów pod siedzenie i już nie będzie airbag failure itp itd.  Stilo to dobre samochody tylko tak jak każde inne auto w rękach kata długo nie wytrzyma. Wtedy ten kat to auto sprzedaje i następny właściciel ma problemy. Dlatego ja toleruje tylko auta z cywilizowanych krajów np z Niemiec gdzie kultura techniczna jest na zdecydowanie wyższym poziomie.

--
krzysiek82

dlaczego nie Stilo - doradzcie