dlaczego nie działa - unibike viper

Data: 2009-08-05 21:12:18
Autor: kornik
dlaczego nie działa - unibike viper
Musiałem zmienić łańcuch i żebatki w moim unibike viper.

Zakupiłem sobie
łańcuch SHIMANO CN-HG50
kaseta SHIMANO CS-HG50
Mechanizm korbowy Shimano Alivio FC-M411

Trochę trwało zanim udało mi sie kupić bacik, ale udało sie bez problemu wymienić kasetę i korbę, jednak jak doszedłem do zakładania łańcucha to trochę sie zdenerwowałem bo coś tutaj nie pasuje.

Sytuacja wygląda w ten sposób że najniższa przerzutka z przodu jest w płaszczyźnie najniższej przerzutki z tyłu. Tak jak by korba nie weszła do końca i za bardzo wystaje.

teraz jest tak:
przód                     tył
                    -- -- -- -- -- -- -- -- --
                     -- -- -- -- -- -- -- --
                      -- -- -- -- -- -- --
                       -- -- -- -- -- --
                        -- -- -- -- --
                         -- -- -- --
                          -- -- --
   -- --                     -- --
  -- -- --
-- -- -- --

A wydaj mi sie ze powinno być

przód                     tył
                    -- -- -- -- -- -- -- -- --
                     -- -- -- -- -- -- -- --
   -- --                -- -- -- -- -- -- --
  -- -- --                -- -- -- -- -- --
-- -- -- --                -- -- -- -- --
                         -- -- -- --
                          -- -- --
                           -- --

Data: 2009-08-05 20:44:39
Autor: chary
kornik wrote:
[...]

Jesli wszystko dobrze zalozylesz, to pierwszym co mi przychodzi do glowy jest to, ze masz za dlugi suport. Jego dlugosc zalzy od modelu korby, wiec jesli zmieniales sama korbe, moze tak wlasnie byc.

http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/SI_0094A/SI-0094A-001-POL_v1_m56577569830677434.pdf

sugeruje dla korby fc-m411 suport o dlugosci 123mm, sprawdz czy taka wlasnie masz.

pozdrawiam,
Marek Sosnowski

Data: 2009-08-05 21:30:01
Autor: Rem
dlaczego nie działa - unibike viper
Remek wymodził:

Mechanizm korbowy Shimano Alivio FC-M411

A jaki typ korby był przedtem?
Bo suportu nie zmieniłeś?

Data: 2009-08-05 22:15:22
Autor: kornik
dlaczego nie działa - unibike viper
Rem pisze:
Remek wymodził:

Mechanizm korbowy Shimano Alivio FC-M411

A jaki typ korby był przedtem?
Bo suportu nie zmieniłeś?

Na korbach starych jest naklejka
na prawej: FC-M411
na lewej: FC-M410/411

Support jest długości 123mm

Zastanawiam się jak dużą siła trzeba dokręcać te korby

Jedyna różnica jaka jest widoczna to starsze tarcze maja więcej zębów
a nowsze mniej

Data: 2009-08-05 22:35:51
Autor: Rem
> [...]

Zastanawiam się jak dużą siła trzeba dokręcać te korby

Jedyna różnica jaka jest widoczna to starsze tarcze maja więcej zębów

Liczba zębów nie gra roli.
Korbę trzeba dokręcić trochę :)
Ale ta róznica nie wynika ze słabego dokręcenia - zbyt duża jest.

Z tego co piszesz to powinno być OK. (pdf który ktoś tu podał)

Ale sytuacja jest taka że suport 118mm byłby wporządku.
To nie wiem co tu poradzić.

Data: 2009-08-05 22:45:58
Autor: kornik
dlaczego nie działa - unibike viper
Rem pisze:
Remek wymodził:

[...]

Wziełem obie korby do reki.

Ewidentnie nie zgadzają sie połorzenia żebatek.

Jedyne co mi przychodzi do głowy to po prosu przekręcić zębatki ;) do starej korby

Data: 2009-08-05 23:01:01
Autor: Rem
> [...]

Ewidentnie nie zgadzają sie połorzenia żebatek.

Jedyne co mi przychodzi do głowy to po prosu przekręcić zębatki ;) do starej korby
To jest jakiś pomysł.
Bo wygląda że głebokość "pająka" korby jest inna.
Ewnetualnie zostaw sobie tą nową korbę bez zębatek i gdy padnie suport
to kupisz now już z krótszą osią.

Data: 2009-08-05 23:31:22
Autor: kornik
dlaczego nie działa - unibike viper
Rem pisze:
Remek wymodził:
[...]

tak głębokość pająka jest inna (nie wiedziałem jak to nazwać ;) )
po przekręceniu zębatek już jest OK

Dziękuję za pomoc

Data: 2009-08-29 18:14:30
Autor: Rycerz
[...]

A dokupiłeś wkład suportu? a wszystkie dalsze efekty są właśnie spowodowane
niepasującym do korb suportem - liczy się tzw. odsadzenie czyli odległość
najmniejszej tarczy od ramy. Weź po prostu te korby ze sobą do sklepu i tam
powinni (jak dobry sklep ;-) bez problemu dobrać Ci do niego suport. A na
przyszłość proponuję przed samodzielnymi naprawami (i przed kupnem czegokolwiek)
popytać w KILKU sklepach co i jak (i wyciągnąć średnią z odpowiedzi ;-).
Pozdrawiam i powodzenia

--

dlaczego nie działa - unibike viper