Data: 2015-10-22 19:06:08 | |
Autor: PiteR | |
dlaczego nie warto jeździć szybko | |
finał
13-miesięczny zakaz kierowania samochodami, 1000 zł grzywny oraz 6 76-latek tłumaczył policjantom, że źle skręcił i dlatego wjechał Panie starszy każdy może się pomylić ale na Boga nie kontynuuj jazdy. Zjedź na pobocze i zadzwoń po dzieci, znajomych albo po lawetę. http://dziennikelblaski.pl/308477,76-letni-kierowcaukarany-za-jazde-quotekspresowkaquot-pod-prad-Wyrazil-zal.html -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. |
|
Data: 2015-10-22 19:36:49 | |
Autor: masti | |
dlaczego nie warto jeździć szybko | |
PiteR wrote:
finałzawsze tak to działa. Niemcy, gdzie jeżdżących pod prąd na autostradach zawsze było sporo, ustalili, że taki kierowca nigdy się nie zatrzymuje tylko jezie. Dlaczego? nie wiadomo -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2015-10-23 10:22:03 | |
Autor: J.F. | |
dlaczego nie warto jeździć szybko | |
Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n0bdsh$nb6$1@dont-email.me...
76-latek tłumaczył policjantom, że źle skręcił i dlatego wjechał No wiesz - zatrzymanie to nie jest rozwiazanie problemu, tylko odsuwanie :-) Choc w Niemczech sporo osob ma wykupiony ADAC - przy innych problemach nie wahaja sie zadzwonic po pomoc. Po prawdzie to by sie nalezalo wycofac awaryjnym pasem na wstecznym - bo zawrocenie moze byc niemozliwe z uwagi na gestosc ruchu. Choc w gestym ruchu to i jazda niemozliwa :-) Ale podejrzewam, ze wiekszosc sobie nie bardzo zdaje sprawe, przynajmniej na poczatku. A potem sa w polowie odcinka. W Niemczech kierowcy nieco karniejsi - chetniej jezdza prawym pasem autostrady, to moze robis wrazenie, ze sie poprawnie jedzie, tylko gdzie ta autostrada. Choc prawde mowiac to tylko niewiele mniej chetnych do lewego niz u nas. J. |
|
Data: 2015-10-23 14:34:59 | |
Autor: Gof | |
dlaczego nie warto jeździć szybko | |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Ale podejrzewam, ze wiekszosc sobie nie bardzo zdaje sprawe, przynajmniej na poczatku. Ja tam nie wiem, ale gdyby mi sie to zdarzylo (nie wyobrazam sobie, ale jednak kazdemu sie moze zdarzyc), to zatrzymalbym sie jakbym sie tylko zorientowal i albo wycofal pasem awaryjnym, albo w odpowiednim momencie szybko zawrocil... -- Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2015-10-23 15:25:15 | |
Autor: Budzik | |
dlaczego nie warto jeździć szybko | |
Użytkownik Gof gof@somewhere.invalid ...
albo w odpowiednim momencie szybko zawrocil...ojojoj |
|
Data: 2015-10-25 21:56:01 | |
Autor: Adam Wysocki | |
dlaczego nie warto jeździć szybko | |
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
albo w odpowiednim momencie szybko zawrocil...ojojoj Co ojojoj? -- Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2015-10-26 18:00:35 | |
Autor: Budzik | |
dlaczego nie warto jeździć szybko | |
Użytkownik Adam Wysocki gof@somewhere.invalid ...
ojojoj przekonanie ze na autostradzie mozna cos zrobic odpowiednio szybko - poleci ktos 200 to go nawet nie zuawazysz...albo w odpowiednim momencie szybko zawrocil...ojojoj |
|
Data: 2015-10-23 14:32:58 | |
Autor: Gof | |
dlaczego nie warto jeździć szybko | |
masti <gone@to.hell> wrote:
zawsze tak to działa. Niemcy, gdzie jeżdżących pod prąd na autostradach "Bo sie uda"... Ale po tym, jak widzialem motocyklistow, zawracajacych i jadacych pod prad na wale miedzeszynskim, niewiele mnie juz zdziwi. Tylko mialem nadzieje, ze mnit nikt dalej nie shaltuje w razie zgloszenia (bo tez jechalem na moto, dla odmiany zgodnie z kierunkiem ruchu). -- Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2015-10-22 21:35:21 | |
Autor: sirapacz | |
dlaczego nie warto jeĹşdziÄ szybko | |
Panie starszy każdy może się pomylić ale na Boga nie kontynuuj jazdy. amen. powinien jeszcze ze swojego oc naprawiać furę kolesia, który przez niego rozbił raczej kompletnie swojego kombiaka. |
|
Data: 2015-10-23 14:21:12 | |
Autor: Marcin N | |
dlaczego nie warto jeĹşdziÄ szybko | |
W dniu 2015-10-22 o 19:06, PiteR pisze:
Panie starszy każdy może się pomylić ale na Boga nie kontynuuj jazdy. Zatrzymać się. Wsteczny. I jazda. Przecież to tylko kawałek na wstecznym do przejechania. Niech to będzie 1-2 km (jeśli ktoś jest ofiarą losu i nie zorientował się wcześniej). 1 km na wstecznym (niech będzie 15 km/h) to są 4 minuty. W miarę bezpieczne minuty. -- MN |
|
Data: 2015-10-23 15:15:47 | |
Autor: yabba | |
dlaczego nie warto jeździć szybko | |
Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości news:562a2632$0$9569$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2015-10-22 o 19:06, PiteR pisze: Jak już piszemy poradnik "Autostrady dla opornych", to ustalmy jakim pasem trzeba cofać. Najbezpieczniejszy będzie pas awaryjny i dodatkowo włączmy światła awaryjne. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2015-10-23 15:18:56 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
dlaczego nie warto jeździć szybko | |
Hello Marcin,
Friday, October 23, 2015, 2:21:12 PM, you wrote: Panie starszy każdy może się pomylić ale na Boga nie kontynuuj jazdy.Zatrzymać się. Wsteczny. I jazda. Przecież to tylko kawałek na wstecznym Bardzo zły pomysł. Jeden i drugi. Przecież wystarczy normalnie pojechać we właściwym kierunku jazdy. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-10-23 16:14:51 | |
Autor: Marcin N | |
dlaczego nie warto jeĹşdziÄ szybko | |
W dniu 2015-10-23 o 15:18, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Marcin, Jeśli jest pusto po horyzont to oczywiście nie ma co dyskutować, tylko trzeba zawrócić. Jeśli natomiast ruch jest - to cofanie na pasie awaryjnym jest 100x bezpieczniejsze niż pchanie się pod prąd przez 20 km. -- MN |
|
Data: 2015-10-23 16:25:08 | |
Autor: J.F. | |
dlaczego nie warto jeździć szybko | |
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:562a40d5$0$8372$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2015-10-23 o 15:18, RoMan Mandziejewicz pisze: Zatrzymać się. Wsteczny. I jazda. Przecież to tylko kawałek na wstecznym Jeśli jest pusto po horyzont to oczywiście nie ma co dyskutować, tylko trzeba zawrócić. Jeśli natomiast ruch jest - to cofanie na pasie a nalezy raczej przyjac, ze jest. Ale wtedy nawet zjazd na pas awaryjny jest pewnym problemem. awaryjnym jest 100x bezpieczniejsze niż pchanie się pod prąd przez 20 km. Hm, w zasadzie jazda po pasie awaryjnym powinna byc bezpieczna, nawet pod prad. Ja u w vectrze do tylu mam widocznosc zadna, to nie jestem pewien czy takie 2 km bylyby bezpieczniejsze. Tylko ... pas awaryjny moze miejscami znikac. I co wtedy ? To juz lepiej sie od razu wycofac. J. |
|
Data: 2015-10-23 19:39:19 | |
Autor: Shrek | |
dlaczego nie warto jeĹşdziÄ szybko | |
On 23.10.2015 16:25, J.F. wrote:
Ja u w vectrze do tylu mam widocznosc zadna, to nie jestem pewien czy Zatrzymać się i zadzwonić po pomoc drogową? Na pewno sobie lepiej poradzą. W ostateczności wezmą na lawetę tył na przód;) Shrek |
|
Data: 2015-10-23 16:28:26 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
dlaczego nie warto jeździć szybko | |
Hello Marcin,
Friday, October 23, 2015, 4:14:51 PM, you wrote: Jeśli jest pusto po horyzont to oczywiście nie ma co dyskutować, tylkoBardzo zły pomysł. Jeden i drugi. Przecież wystarczy normalniePanie starszy każdy może się pomylić ale na Boga nie kontynuuj jazdy.Zatrzymać się. Wsteczny. I jazda. Przecież to tylko kawałek na wstecznym Nie spotkałem - poza korkami - takiej sytuacji na autostradzie, żeby nie dało się zawrócić przy wjeździe pod prąd. Jeśli udało się na zjeździe wjechać pod prąd, to oznacza, że ruch jest niewielki i nie ma mowy o braku możliwości zawrócenia. Robienie czegokolwiek innego, poczynając od stania na najszybszym pasie, poprzez jazdę pod prąd czy na wstecznym jest bezsensownym ryzykiem. Zawrócenie w tej sytuacji odbywa się przy pełnej widoczności nadjeżdżających pojazdów i jest najmniej groźnym manewrem. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-10-23 16:47:24 | |
Autor: SW3 | |
dlaczego nie warto jeździć szybko | |
W dniu 23.10.2015 o 16:28 RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> pisze:
Zawrócenie w tej sytuacji O ile da się zawrócić "na raz", bo stawanie w poprzek autostrady nie jest zbyt bezpiecznym manewrem. -- SW3 -- -- Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych. /Bastiat |
|
Data: 2015-10-23 17:37:48 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
dlaczego nie warto jeździć szybko | |
Hello SW3,
Friday, October 23, 2015, 4:47:24 PM, you wrote: Zawrócenie w tej sytuacjiO ile da się zawrócić "na raz", bo stawanie w poprzek autostrady nie jest Osobówką zawrócisz na raz. Ewentualnie zahaczysz odrobinę o zielone. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-10-23 18:19:34 | |
Autor: SW3 | |
dlaczego nie warto jeździć szybko | |
W dniu 23.10.2015 o 17:37 RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> pisze:
Osobówką zawrócisz na raz. Ewentualnie zahaczysz odrobinę o zielone. Szerokość pasa ruchu to 3,5 lub 3,75, pasa awaryjnego 2,5 lub 3. Razem (2 pasy + pas awaryjny) wychodzi od 9,5 do 10,5. Czyli nie każdą osobówką. Po za tym nie każdy będzie to w stanie z góry ocenić a jak dojedzie do bariery i okaże się, że jednak musi cofnąć... -- SW3 -- -- Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych. /Bastiat |
|
Data: 2015-10-23 20:19:34 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
dlaczego nie warto jedzić szybko | |
Hello SW3,
Friday, October 23, 2015, 6:19:34 PM, you wrote: Osobówkš zawrócisz na raz. Ewentualnie zahaczysz odrobinę o zielone.Szerokoć pasa ruchu to 3,5 lub 3,75, Na autostradzie raczej 4m pasa awaryjnego 2,5 lub 3. 3m Razem (2 pasy + pas awaryjny) wychodzi od 9,5 do 10,5. 11m Czyli nie każdš osobówkš. zahaczysz odrobinę o zielone Po za tym nie każdy będzie to w stanie z góry ocenić a jak dojedzie do Bezpieczniej cofnšć pól metra czy kilometry jechać pod pršd? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-10-23 20:46:34 | |
Autor: Shrek | |
dlaczego nie warto jeĹşdziÄ szybko | |
On 23.10.2015 20:19, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello SW3, https://pl.wikipedia.org/wiki/Autostrady_i_drogi_ekspresowe_w_Polsce#Parametry_techniczne 3,75 pasa awaryjnego 2,5 lub 3. tak - 3m Razem (2 pasy + pas awaryjny) wychodzi od 9,5 do 10,5. 10,5m (mówimy o tych poważnych czyli na 140km/h). Mój samochód ma rednicę zawracania powyżej 12m i raczej na raz nie zawróci. Jak miałbym już kombinować z zawracaniem, to najpierw bym na wstecznym ustawił się na awaryjnym skonie, a potem zawracał. Ale nie wiem czy w stresie bym na to wpadł, a i to wcale sukcesu nie gwarantuje. A jak już kto wjechał pod pršd to statystycznie orłem to on nie będzie:) Po za tym nie każdy będzie to w stanie z góry ocenić a jak dojedzie do Nikt nie postulował jazdy na pałę pod pršd, a raczej na wstecznym po awaryjnym. I nie kilometry, no chyba że kto wczesniej "kilometry" pod pršd przejechał nim się zorientował. Jeli tak, to wiadczy to raczej słabo o jego rozgarnięciu i powinien raczej wybrać zjazd na awaryjny i czekanie na pomoc, bo cokolwiek zrobi, to pewnie mu to słabo wyjdzie. Więc niech lepiej zjedzie, dobrze oznaczy miejsce trójkštem i czeka na fachowców;) Shrek |
|
Data: 2015-10-26 16:10:53 | |
Autor: SW3 | |
dlaczego nie warto jeździć szybko | |
W dniu 23.10.2015 o 20:19 RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> pisze:
Bezpieczniej cofnąć pól metra czy kilometry jechać pod prąd? Chyba nikt nie neguje, że jazda pod prąd, zwłaszcza najszybszym pasem, jest najmniej bezpieczna. Ale zawracanie też najbezpieczniejsze nie jest. Nie chodzi o cofanie tylko o to, że w tym czasie się znajduje w poprzek autostrady zajmując więcej niż jeden pas. A ten czas krótki nie jest nawet jak się sprawnie zmienia biegi i szybko kręci kierownicą. Co do szerokości pasów to już obok jest podany link do Wikipedii. Dodam tylko, że wątek zaczął się od ekspresówki więc bierzemy pod uwagę nie tylko autostrady. Przede wszystkim trzeba się możliwie szybko znaleźć na pasie awaryjnym a potem myśleć co dalej. -- SW3 -- -- Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych. /Bastiat |
|
Data: 2015-10-23 19:50:14 | |
Autor: Shrek | |
dlaczego nie warto jeĹşdziÄ szybko | |
On 23.10.2015 16:28, RoMan Mandziejewicz wrote:
Zawrócenie w tej sytuacji No bym polemizował. 200km/h nie jest jakimś nadspodziewanym wynikiem na autostradzie. Pewnie więcej niż połowa z nas tyle czasem jechała. to 60m/s. Powiedzmy, że miałeś widoczność na 600 metrów - dalej to już ciężko ścigacza zauwazyć. 10 sekund - szału nie ma. Tym bardziej jak zastawisz bryką dwa pasy przy zawracaniu. Ponadto dodajmy, że jak ktoś już się wbija na autostradę pod prąd, to statystycznie mistrzem kierownicy to on nie jest, więc i zawracanie w stresie nie jest tą umiejętnoscią, którą powinien wpisać w CV;) Z drugiej strony skoro przejechał powiedzmy 2km, to było to o rząd wiekości bardziej niebezpieczne. Z trzeciej strony może już limit szczęścia wyczerpał. Z ostatniej strony "powinno się udać" to pewnie drugi najpopularniejszy zwrot za "potrzymaj mi piwo" przed zrobiciem nagrody darwina. Ja bym zjechał na awaryjny i chyba wycofał na awaryjnych. Jak się nie da, to awaryjne, trójkąt i telefon po assistance. I to jest pewnie jedyne tak naprawdę słuszne i praworządne rozwiązanie;) Shrek |
|
Data: 2015-10-23 20:03:29 | |
Autor: LEPEK | |
dlaczego nie warto jeĹşdziÄ szybko | |
W dniu 2015-10-23 o 19:50, Shrek pisze:
Z ostatniej strony "powinno się udać" to pewnie Jest jeszcze "prawa wolna" :> Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Majesty YP125R SE068 sqter'08 MX-5 II NB FL B6-ZE rdstr'03 |
|
Data: 2015-10-23 17:49:40 | |
Autor: | |
dlaczego nie warto jeździć szybko | |
Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości news:562a2632$0$9569$65785112news.neostrada.pl... W dniu 2015-10-22 o 19:06, PiteR pisze:Oddaj PJ (albo trollujesz) |
|
Data: 2015-10-23 22:43:35 | |
Autor: Marcin N | |
dlaczego nie warto jeĹşdziÄ szybko | |
W dniu 2015-10-23 o 17:49, x pisze:
Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości Ech, ci młodzi gniewni. Czego nie zrozumiałeś, że się tak rzucasz? -- MN |
|
Data: 2015-10-23 14:30:09 | |
Autor: Gof | |
dlaczego nie warto jeździć szybko | |
PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:
Panie starszy każdy może się pomylić ale na Boga nie kontynuuj jazdy. Ale co dzieci pomoga? Zjezdza sie na pobocze, jak nic nie jedzie to szybciutko sie zawraca i tyle. -- Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2015-10-23 17:56:36 | |
Autor: PiteR | |
dlaczego nie warto jeździć szybko | |
na ** p.m.s ** Gof pisze tak:
PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ dobrze, pokażesz nam to szybciutko w wieku 76 lat :) Wy pro zawracacze chyba nie wiecie jakie prędkości rozwijają samochody w tej okolicy. Po co dzieci? Stary won z kabiny, młody za fajerę, trójkąt i dopiero kombinować. -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. |
|
Data: 2015-10-23 13:35:06 | |
Autor: Bolko | |
dlaczego nie warto jeździć szybko | |
jak jeszcze intermet nie był popularny czyli ok 15 lat temu
pewien człowiek założył się z kolegą że na wstecznym przejedzie z Krynicy do Krakowa. Już nie pamiętam ile jechał ani jakie to auto było. Ale przejechał. Nawet w Krakowskiej o tym pisali |
|
Data: 2015-10-24 13:50:32 | |
Autor: cef | |
dlaczego nie warto jeĹşdziÄ szybko | |
W dniu 2015-10-23 o 17:56, PiteR pisze:
dobrze, pokażesz nam to szybciutko w wieku 76 lat :) Jest wielu zwrotniejszych niż młodzi. Wy pro zawracacze chyba nie wiecie jakie prędkości rozwijają samochody Do czasu kiedy przyjadą dzieci, to już trzy razy zamelduje się tam policja (przy całej jej bezwładności) i dwie pomoce drogowe. |
|
Data: 2015-10-24 14:08:28 | |
Autor: PiteR | |
dlaczego nie warto jeździć szybko | |
na ** p.m.s ** cef pisze tak:
W dniu 2015-10-23 o 17:56, PiteR pisze: Nie wątpię, np emerytowani ZOMOwcy :) Wy pro zawracacze chyba nie wiecie jakie prędkości rozwijają ryzyk fizyk -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. |
|