Data: 2016-03-24 18:48:14 | |
Autor: PiteR | |
dlaczego niektóre pasażery leca niżej | |
hello
Nad Olsztynem przelatuje pierdyliard pasażerów dziennie. Niektóre lecą nisko i powoli jakby odpoczywały. Jaki jest tego powód oprócz podziwiania 16 jezior i z igły nowych tramwajów? -- Piter Let me see your war face. |
|
Data: 2016-03-24 20:31:43 | |
Autor: twistedme | |
dlaczego niektóre pasażery leca niżej | |
W dniu 2016-03-24 o 18:48, PiteR pisze:
helloKiedyś czytałem dzieciakowi bajkę o braciach Koala i był tam fajny fragment o tym jak któryś z bohaterów latał modelem i bracia zastanawiali się: "Czy to jest duży samolot bardzo daleko, czy mały samolocik bardzo blisko" :) Wejdź na stronę: www.flightradar24.com Zobaczysz jakie dokładnie samoloty to są, skąd, dokąd i na jakiej wysokości lecą. |
|
Data: 2016-03-24 22:07:20 | |
Autor: PiteR | |
dlaczego niektóre pasażery leca niżej | |
twistedme pisze tak:
Kiedyś czytałem dzieciakowi bajkę o braciach Koala i był tam fajny fragment o tym jak któryś z bohaterów latał modelem i bracia zastanawiali się: "Czy to jest duży samolot bardzo daleko, czy mały samolocik bardzo blisko" :) nie ma tak dużych samolotów bardzo daleko, które by pasowały :) Wejdź na stronę: Wiem skąd i dokąd lecą. Nie wiem tylko ile mogą lecieć najwolniej i najniżej i czy mam dokupić jakieś ubezpieczenie na mury ;) -- Piter Let me see your war face. |
|
Data: 2016-03-25 08:37:36 | |
Autor: Artur Miller | |
dlaczego niektóre pasażery leca niżej | |
W dniu 2016-03-24 o 22:07, PiteR pisze:
twistedme pisze tak: odpowiedzią może być https://en.wikipedia.org/wiki/Eurocontrol niech leci wolniej, nie będzie robił tłoku nad lotniskiem docelowym czekając na swoj slot do lądowania. Kiedyś na GPSie obserwowałem, jak w środku lotu zwolniliśmy o jakieś 200km/h, pewnie dlatego, żeby właśnie być na czas a nie za wcześnie ale to moja teoria a. |
|
Data: 2016-04-06 23:41:49 | |
Autor: Grzegorz Tomczyk | |
dlaczego niektóre pasażery leca niżej | |
W dniu 25.03.2016 o 08:37, Artur Miller pisze:
odpowiedzią może być https://en.wikipedia.org/wiki/Eurocontrol A drugi powód to pogoda: raz lecą z wiatrem, raz pod wiatr. Jak wyżej jest wiatr w ogon, to go wykorzystują, jak w dziób, to lecą tam, gdzie jest najmniejszy, ewentualnie, gdy występuje turbulencja - wtedy też wybiera się inny poziom lotu. Trzeci powód - samoloty zatankowane do pełna początkowo lecą na mniejszej wysokości przelotowej, im robią się lżejsze, tym wyższy pułap osiągają. -- Pozdrawiam, Grzegorz Tomczyk |
|
Data: 2016-04-07 16:56:15 | |
Autor: TJ_Blues | |
dlaczego niektóre pasażery leca niżej | |
On Wednesday, April 6, 2016 at 5:41:51 PM UTC-4, Grzegorz Tomczyk wrote:
Trzeci powód - samoloty zatankowane do pełna początkowo lecą na mniejszej wysokości przelotowej, im robią się lżejsze, tym wyższy pułap osiągają. Raczej o to nie chodzi. Roznice w FL na przelocie to jakies "marne" 2 do 5000ft Obserwator z siemi na oko nie jest w stanie okreslic czy liniowiec posuwa na FL360 czy FL410. Tu raczej chodzi o przepisy ograniczajace predkosc do 250kts na wysokosci ponizej 10000ft. Pytanie polega tylko na tym, dlaczego te liniowce leca tak nisko. Odpowiedz moze byc prosta; podchodza do ladowania. Odleglosc Olsztyn - Warszawa to nedzne 100km, czyli mniej niz 15 min przy predkosci 250 wezlow happy landings! |
|
Data: 2016-04-08 02:04:04 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
dlaczego niektóre pasażery leca niżej | |
Pan TJ_Blues napisał:
Pytanie polega tylko na tym, dlaczego te liniowce leca tak nisko. Jednak prawie 200 km. 100 km jest do Kaliningradu, do Gdańska nieco dalej. -- Jarek |
|
Data: 2016-04-08 06:34:07 | |
Autor: TJ_Blues | |
dlaczego niektóre pasażery leca niżej | |
On Thursday, April 7, 2016 at 8:04:06 PM UTC-4, Jarosław Sokołowski wrote:
Pan TJ_Blues napisał: Fakt, pomerdalo mi sie z milami morskimi. Mamy wiec 175km (~95NM) i 250kts czyli 22 min. Czyli jesli smolocik podchodzacy do ladowania w EPWA lecacy nad Olsztynem jest wyzej niz te 10000ft to leciec moze troche szybciej (choc duzo wolniej od pred. przelotowej). Mamy wiec czas dolotu liczony w zakresie kilkunastu minut. Niedawno toczyla sie tu rozmowa nt. profilu pionowego przelotow krajowych. No i wyszlo, ze prawie polowe drogi samolocik sie wznosi by jakies 5 - 10 minut leciec na przelotowej. I zaraz potem rozpoczyna znizanie. Polska nie jest ogromna w znaczeniu odleglosci w kategoriach lotniczych. Tak sie moze zdawac podrozujacym po powierzchni. Choc slysze, ze autostrad i drog expresowych jest coraz wiecej. Sumujac: Nad Olsztynem pasazery moga leciec nisko i powoli gdy podchodza do ladowania do okolicznych lotnisk. Zejscie z 30000ft do wysokosci kregu nadlotniskowego to ok. 30 minut. W tym czasie musi nastapic wytracenie predkosci przelotowej do predkosci kregow oczekiwania / podejscia. Czyli zazwyczaj w zakresie od 200 do 265 wezlow. happy landings |
|
Data: 2016-04-08 21:17:04 | |
Autor: PiteR | |
dlaczego niektóre pasażery leca niżej | |
Grzegorz Tomczyk pisze tak:
W dniu 25.03.2016 o 08:37, Artur Miller pisze: Chyba nigdy nie widziałem lecących nisko na zachód. Zawsze to był kierunek mniej więcej na Suwałki i Wilno. -- Piter Let me see your war face. |
|
Data: 2016-04-08 13:26:58 | |
Autor: TJ_Blues | |
dlaczego niektóre pasażery leca niżej | |
On Friday, April 8, 2016 at 3:17:07 PM UTC-4, PiteR wrote:
Grzegorz Tomczyk pisze tak: Zobacz tez: https://skyvector.com/ Ta strona zawiera drogi powietrzne dla lotow IFR (wysokich i niskich) oraz VFR. Co ciekawe praktycznie nie ma nic co przebiega nad Olsztynem. cheers |
|
Data: 2016-04-08 23:16:34 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
dlaczego niektóre pasażery leca niżej | |
Pan TJ_Blues napisał:
Chyba nigdy nie widziałem lecących nisko na zachód. Zawsze to był kierunek mniej więcej na Suwałki i Wilno. Okolice Olsztyna mają w tym temacie bogatą historię. W Klewkach niejedno już widziano. -- Jarek |
|
Data: 2016-04-17 04:42:37 | |
Autor: vernon.l.pinkley | |
dlaczego niektóre pasażery leca niżej | |
użytkownik twistedme napisał:
Wejdź na stronę: Kiedyś sobie oglądałem jedno lotnisko w japonii, tam co 2-3 minuty coś odlatuje. Siedziałem chyba 15 minut i następuje blokada. Boją się terrorystów czy co? |
|
Data: 2016-04-17 14:36:24 | |
Autor: Czarek | |
dlaczego niektóre pasażery leca niżej | |
W dniu 17.04.2016 o 13:42, vernon.l.pinkley@gmail.com pisze: użytkownik twistedme napisał: Nie trzeba szukać z Japonii, w Europie też są takie lotniska. Siedziałem chyba Jeśli nie wykonujesz jakiejś czynności to Cię odłączają, po co serwery mają być obciążone userami, który nic nie robią na stronie tylko bredzą o terrorystach? -- Czarek |
|
Data: 2016-04-19 12:40:21 | |
Autor: Grzegorz Tomczyk | |
dlaczego niektóre pasażery leca niżej | |
W dniu 17.04.2016 o 13:42, vernon.l.pinkley@gmail.com pisze:
Siedziałem chyba 15 minut i następuje blokada Raczej pół godziny. Jak chcesz dożywotnio mieć zdjętą "blokadę", to tu jest instrukcja: https://www.flightradar24.com/build-your-own -- Pozdrawiam, Grzegorz Tomczyk |
|
Data: 2016-04-19 16:15:26 | |
Autor: Robert Tomasik | |
dlaczego niektóre pasażery leca niżej | |
W dniu 19-04-16 o 12:40, Grzegorz Tomczyk pisze:
W dniu 17.04.2016 o 13:42, vernon.l.pinkley@gmail.com pisze:Nie dawno kupiłem takie urządzenie celem jego przetestowania. Rzecz w tym, że działa to tak sobie. Sprzedawca dostarczył z urządzeniem antenkę, a teraz wyjaśnia, że ona jest generalnie badziewna i to z tego powodu nic nie słychać. Ja akurat urządzenie nabyłem w celu odsłuchiwania innych informacji, ale bazówkę, którą chcę słuchać w zasadzie widzę z okna, a nie słyszę jej (a na skanerze tak). Próbowałem też w celu kontroli samego urządzenia właśnie podsłuchiwać te wysyłane przez samoloty komunikaty (jest specjalny program do tego). Widzę na stronie przelatujące w sensownej odległości, a urządzenie ich nie odbiera. I nie jest to kwestia braku umiejętności czy miejsca, bo słyszę te samoloty na skanerze i tak samo słyszę tę bazówkę, która mnie interesuje. Tak więc częstotliwości i inne parametry mam ustawione dobrze. Jestem na etapie kombinowania kabla, bo mam na dachu na maszcie antenę i może przy jej pomocy faktycznie to będzie działało. |
|