dlaczego niektóre pasażery leca niżej

Data: 2016-03-24 18:48:14
Autor: PiteR
dlaczego niektóre pasażery leca niżej
hello

Nad Olsztynem przelatuje pierdyliard pasażerów dziennie.

Niektóre lecą nisko i powoli jakby odpoczywały. Jaki jest tego powód oprócz podziwiania 16 jezior i z igły nowych tramwajów?

--
Piter

Let me see your war face.

Data: 2016-03-24 20:31:43
Autor: twistedme
W dniu 2016-03-24 o 18:48, PiteR pisze:
hello

Nad Olsztynem przelatuje pierdyliard pasażerów dziennie.

Niektóre lecą nisko i powoli jakby odpoczywały. Jaki jest tego powód
oprócz podziwiania 16 jezior i z igły nowych tramwajów?

Kiedyś czytałem dzieciakowi bajkę o braciach Koala i był tam fajny fragment o tym jak któryś z bohaterów latał modelem i bracia zastanawiali się: "Czy to jest duży samolot bardzo daleko, czy mały samolocik bardzo blisko" :)

Wejdź na stronę:

www.flightradar24.com

Zobaczysz jakie dokładnie samoloty to są, skąd, dokąd i na jakiej wysokości lecą.

Data: 2016-03-24 22:07:20
Autor: PiteR
twistedme pisze tak:

[...]

nie ma tak dużych samolotów bardzo daleko, które by pasowały :)

Wejdź na stronę:

www.flightradar24.com

Zobaczysz jakie dokładnie samoloty to są, skąd, dokąd i na jakiej wysokości lecą.

Wiem skąd i dokąd lecą. Nie wiem tylko ile mogą lecieć najwolniej i najniżej i czy mam dokupić jakieś ubezpieczenie na mury ;)

--
Piter

Let me see your war face.

Data: 2016-03-25 08:37:36
Autor: Artur Miller
W dniu 2016-03-24 o 22:07, PiteR pisze:
twistedme pisze tak:

[...]

odpowiedzią może być https://en.wikipedia.org/wiki/Eurocontrol
niech leci wolniej, nie będzie robił tłoku nad lotniskiem docelowym czekając na swoj slot do lądowania. Kiedyś na GPSie obserwowałem, jak w środku lotu zwolniliśmy o jakieś 200km/h, pewnie dlatego, żeby właśnie być na czas a nie za wcześnie

ale to moja teoria

a.

Data: 2016-04-06 23:41:49
Autor: Grzegorz Tomczyk
W dniu 25.03.2016 o 08:37, Artur Miller pisze:

odpowiedzią może być https://en.wikipedia.org/wiki/Eurocontrol

A drugi powód to pogoda: raz lecą z wiatrem, raz pod wiatr. Jak wyżej jest wiatr w ogon, to go wykorzystują, jak w dziób, to lecą tam, gdzie jest najmniejszy, ewentualnie, gdy występuje turbulencja - wtedy też wybiera się inny poziom lotu.

Trzeci powód - samoloty zatankowane do pełna początkowo lecą na mniejszej wysokości przelotowej, im robią się lżejsze, tym wyższy pułap osiągają.

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

Data: 2016-04-07 16:56:15
Autor: TJ_Blues
On Wednesday, April 6, 2016 at 5:41:51 PM UTC-4, Grzegorz Tomczyk wrote:

Trzeci powód - samoloty zatankowane do pełna początkowo lecą na mniejszej wysokości przelotowej, im robią się lżejsze, tym wyższy pułap osiągają.

Raczej o to nie chodzi. Roznice w FL na przelocie to jakies "marne"
2 do 5000ft Obserwator z siemi na oko nie jest w stanie okreslic czy
liniowiec posuwa na FL360 czy FL410. Tu raczej chodzi o przepisy
ograniczajace predkosc do 250kts na wysokosci ponizej 10000ft.

Pytanie polega tylko na tym, dlaczego te liniowce leca tak nisko.
Odpowiedz moze byc prosta; podchodza do ladowania. Odleglosc Olsztyn
- Warszawa to nedzne 100km, czyli mniej niz 15 min przy predkosci 250 wezlow

happy landings!

Data: 2016-04-08 02:04:04
Autor: Jarosław Sokołowski
Pan TJ_Blues napisał:

[...]

Jednak prawie 200 km. 100 km jest do Kaliningradu, do Gdańska nieco dalej.

--
Jarek

Data: 2016-04-08 06:34:07
Autor: TJ_Blues
On Thursday, April 7, 2016 at 8:04:06 PM UTC-4, Jarosław Sokołowski wrote:
Pan TJ_Blues napisał:

> [...]
> 250 wezlow

Jednak prawie 200 km. 100 km jest do Kaliningradu, do Gdańska nieco dalej.

Fakt, pomerdalo mi sie z milami morskimi. Mamy wiec 175km (~95NM) i 250kts
czyli 22 min. Czyli jesli smolocik podchodzacy do ladowania w EPWA lecacy nad
Olsztynem jest wyzej niz te 10000ft to leciec moze troche szybciej (choc duzo
wolniej od pred. przelotowej). Mamy wiec czas dolotu liczony w zakresie
kilkunastu minut.

Niedawno toczyla sie tu rozmowa nt. profilu pionowego przelotow krajowych.
No i wyszlo, ze prawie polowe drogi samolocik sie wznosi by jakies 5 - 10 minut
leciec na przelotowej. I zaraz potem rozpoczyna znizanie. Polska nie jest ogromna w znaczeniu odleglosci w kategoriach lotniczych. Tak sie moze zdawac
podrozujacym po powierzchni. Choc slysze, ze autostrad i drog expresowych
jest coraz wiecej. Sumujac: Nad Olsztynem pasazery moga leciec nisko i powoli gdy podchodza do
ladowania do okolicznych lotnisk. Zejscie z 30000ft do wysokosci kregu
nadlotniskowego to ok. 30 minut. W tym czasie musi nastapic wytracenie
predkosci przelotowej do predkosci kregow oczekiwania / podejscia. Czyli
zazwyczaj w zakresie od 200 do 265 wezlow. happy landings

Data: 2016-04-08 21:17:04
Autor: PiteR
Grzegorz Tomczyk pisze tak:

[...]

Chyba nigdy nie widziałem lecących nisko na zachód. Zawsze to był kierunek mniej więcej na Suwałki i Wilno.

--
Piter

Let me see your war face.

Data: 2016-04-08 13:26:58
Autor: TJ_Blues
On Friday, April 8, 2016 at 3:17:07 PM UTC-4, PiteR wrote:
Grzegorz Tomczyk pisze tak:

> [...]
> pułap osiągają.

Chyba nigdy nie widziałem lecących nisko na zachód. Zawsze to był kierunek mniej więcej na Suwałki i Wilno.

Zobacz tez: https://skyvector.com/
Ta strona zawiera drogi powietrzne dla lotow IFR (wysokich i niskich)
oraz VFR. Co ciekawe praktycznie nie ma nic co przebiega nad Olsztynem.

cheers

Data: 2016-04-08 23:16:34
Autor: Jarosław Sokołowski
Pan TJ_Blues napisał:

[...]

Okolice Olsztyna mają w tym temacie bogatą historię. W Klewkach niejedno
już widziano.

--
Jarek

Data: 2016-04-17 04:42:37
Autor: vernon.l.pinkley
dlaczego niektóre pasażery leca niżej
użytkownik twistedme napisał:

Wejdź na stronę:

www.flightradar24.com

Kiedyś sobie oglądałem jedno lotnisko w japonii,
tam co 2-3 minuty coś odlatuje. Siedziałem chyba
15 minut i następuje blokada. Boją się terrorystów
czy co?

Data: 2016-04-17 14:36:24
Autor: Czarek

W dniu 17.04.2016 o 13:42, vernon.l.pinkley@gmail.com pisze:
użytkownik twistedme napisał:

Wejdź na stronę:

www.flightradar24.com

Kiedyś sobie oglądałem jedno lotnisko w japonii,
tam co 2-3 minuty coś odlatuje.

Nie trzeba szukać z Japonii, w Europie też są takie lotniska.

Siedziałem chyba
15 minut i następuje blokada. Boją się terrorystów czy co?

Jeśli nie wykonujesz jakiejś czynności to Cię odłączają, po co serwery mają być obciążone userami, który nic nie robią na stronie tylko bredzą o terrorystach?

--
Czarek

Data: 2016-04-19 12:40:21
Autor: Grzegorz Tomczyk
dlaczego niektóre pasażery leca niżej
W dniu 17.04.2016 o 13:42, vernon.l.pinkley@gmail.com pisze:
Siedziałem chyba 15 minut i następuje blokada

Raczej pół godziny. Jak chcesz dożywotnio mieć zdjętą "blokadę", to tu jest instrukcja:

https://www.flightradar24.com/build-your-own

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

Data: 2016-04-19 16:15:26
Autor: Robert Tomasik
W dniu 19-04-16 o 12:40, Grzegorz Tomczyk pisze:
[...]

Nie dawno kupiłem takie urządzenie celem jego przetestowania. Rzecz w
tym, że działa to tak sobie. Sprzedawca dostarczył z urządzeniem
antenkę, a teraz wyjaśnia, że ona jest generalnie badziewna i to z tego
powodu nic nie słychać. Ja akurat  urządzenie nabyłem w celu
odsłuchiwania innych informacji, ale bazówkę, którą chcę słuchać w
zasadzie widzę z okna, a nie słyszę jej (a na skanerze tak). Próbowałem
też w celu kontroli samego urządzenia właśnie podsłuchiwać te wysyłane
przez samoloty komunikaty (jest specjalny program do tego). Widzę na
stronie przelatujące w sensownej odległości, a urządzenie ich nie odbiera.

I nie jest to kwestia braku umiejętności czy miejsca, bo słyszę te
samoloty na skanerze i tak samo słyszę tę bazówkę, która mnie
interesuje. Tak więc częstotliwości i inne parametry mam ustawione dobrze.

Jestem na etapie kombinowania kabla, bo mam na dachu na maszcie antenę i
może przy jej pomocy faktycznie to będzie działało.

dlaczego niektóre pasażery leca niżej