dlaczego strzela LPG po wymianie ¶wiec na nowe

Data: 2010-03-15 02:40:53
Autor: hamberg
dlaczego strzela LPG po wymianie ¶wiec na nowe
a odstep miedzy elektrodami wyregulowany?

Data: 2010-03-15 10:42:54
Autor: szymo
dlaczego strzela LPG po wymianie świec na now e
hamberg pisze:
a odstep miedzy elektrodami wyregulowany?

No właśnie po zmniejszeniu przerw w elektrodach problem znika.

Jednak nie rozumiem dlaczego? W końcu iskra jest mniejsza i to działa ?
:/

Data: 2010-03-15 11:12:37
Autor: Jakub Witkowski
szymo pisze:
hamberg pisze:
a odstep miedzy elektrodami wyregulowany?

No właśnie po zmniejszeniu przerw w elektrodach problem znika.

Jednak nie rozumiem dlaczego? W końcu iskra jest mniejsza i to działa ?
:/

Podobno, napięcie przebicia (potrzebne do przeskoku iskry) na LPG jest o około
20% wyższe (przy tej samej szerokości szczeliny). I o tyle wyższe wystąpi
też na kablach, rozdzielaczu, wreszcie samej cewce. Przyznam że źródeł
tej informacji nie mam, ale spotkałem ją kilkukrotnie i tłumaczy ona zjawisko.

Nieco wyższe napięcie nie powinno to robić wrażenia na układzie.
Ale jeślim którykolwiek element ma pogorszoną izolację, a na benzynie jest
tuż pod granicą przebicia, to na LPG ma szansę właśnie przebijać i "zabierać"
energię ze świecy.
Zmniejszenie szczeliny obniża napięcie, więc chroni przed przebijaniem,
jednak kosztem nieznacznie gorszej iskry.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2010-03-15 15:19:21
Autor: J.F.
dlaczego strzela LPG po wymi anie świec na nowe
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury>
[...]

Mowiac szczerze to troche by mnie zdziwila .. benzyna taka podatna ze przy nizszym napieciu iskrzy, czy p-b tak izolujaco wplywa na powietrze ?
bo 80% w cylindrze to jednak powietrze.

Tez jestem ciekaw ile w legendach ludowych prawdy.

No ale jesli to prawda, lub alternatywnie inaczej - iskra na swiecy blyska, ale p-b nie odpala, to skutek i tak moze byc podobny - strzela w tlumiku.

A w tlumiku strzela czy obudowe filtra powietrza otwiera ?

Zupelnie z innej beczki to moze tez byc chyba za pozny zaplon, ewentualnie zbyt "zimna" swieca.

J.

Data: 2010-03-16 08:06:19
Autor: szymo
dlaczego strzela LPG po wymianie świec na now e

A w tlumiku strzela czy obudowe filtra powietrza otwiera ?

Strzela w obudowie filtra tak że nastąpiło spalenie filtra, obudowy i do tego wyskoczył wąż od odmy.

Data: 2010-03-15 12:13:11
Autor: Baczek
dlaczego strzela LPG po wymianie ¶wiec na nowe
a odstep miedzy elektrodami wyregulowany?

No w³a¶nie po zmniejszeniu przerw w elektrodach problem znika.

Jednak nie rozumiem dlaczego? W koñcu iskra jest mniejsza i to dzia³a ?

Bo tak jak pisa³ Micha³ Gut teraz masz problem z kablami WN.
"Latwiej" iskrze skoczyc poprzez kabel do masy, niz miedzy elektrodami w swiecy.

dlaczego strzela LPG po wymianie ¶wiec na nowe