Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   dlaczego szprychy zrywaja sie na gwincie w nyplu?

dlaczego szprychy zrywaja sie na gwincie w nyplu?

Data: 2015-07-28 10:53:37
Autor: granat
dlaczego szprychy zrywaja sie na gwincie w nyplu?
Co moze byc przyczyna urywania sie szprych na gwincie w nyplu? Nowe kolo pod hamulec v, szprychy cn spoke zaplecione na 3x. Po przebiegu 1400km od zaplotu zerwala sie pierwsza szptycha, co dziwniejsze byla to szprycha pchajaca po stronie przeciwnej do napedu (nie przy kasecie). Wymieniłem na dt swiss champion. mineło 600km w ten sam sposob walnela sasiednia pchajaca. W przeszłosci przytrafialo mi sie zerwac szpryche ale zawsze byly to te po stronie kasety i zawsze urywaly sie przy glowce na kolnierzu piasty. O co chodzi? Wadliwy materiał? I co z tym zrobić? Wymienic wszystkie ciagnące, a moze wszystkie po tej stronie?

Data: 2015-07-28 07:09:27
Autor: Ignac
dlaczego szprychy zrywaja sie na gwincie w nyplu?
W dniu wtorek, 28 lipca 2015 10:53:32 UTC+2 użytkownik granat napisał:
Co moze byc przyczyna urywania sie szprych na gwincie w nyplu? Nowe kolo pod hamulec v, szprychy cn spoke zaplecione na 3x. Po przebiegu 1400km od zaplotu zerwala sie pierwsza szptycha, co dziwniejsze byla to szprycha pchajaca po stronie przeciwnej do napedu (nie przy kasecie). Wymieniłem na dt swiss champion. mineło 600km w ten sam sposob walnela sasiednia pchajaca. W przeszłosci przytrafialo mi sie zerwac szpryche ale zawsze byly to te po stronie kasety i zawsze urywaly sie przy glowce na kolnierzu piasty. O co chodzi? Wadliwy materiał? I co z tym zrobić? Wymienic wszystkie ciagnące, a moze wszystkie po tej stronie?

A wystarczy unikać nypli aluminiowych, i muszą one być nakręcone
całym posiadanym gwintem na szprychę. Oczywiście, koło musi być
dokładnie wycentrowane, najlepiej brak widocznego( na oko) "bicia"
osiowego, czy promieniowego.

Data: 2015-07-29 11:25:10
Autor: granat
dlaczego szprychy zrywaja sie na gwincie w nyplu?

Użytkownik "Ignac"  napisał w wiadomości A wystarczy unikać nypli aluminiowych, i muszą one być nakręcone
całym posiadanym gwintem na szprychę. Oczywiście, koło musi być
dokładnie wycentrowane, najlepiej brak widocznego( na oko) "bicia"
osiowego, czy promieniowego.



no niestety nic z tych rzeczy.
nyple mosiadz, dlugosc szprych ok.
na urwanych pozostawal milimetr, dwa gwintu.
i dlaczego to szprychy pchajace? w przypadku hamulcow tarczowych sa one mocno obciazane ale u mnie sa v-ki.

granat

Data: 2015-08-03 14:25:31
Autor: cytawa
dlaczego szprychy zrywaja sie na gwincie w nyplu?
granat pisze:

Co moze byc przyczyna urywania sie szprych na gwincie w nyplu? Nowe kolo pod
hamulec v, szprychy cn spoke zaplecione na 3x. Po przebiegu 1400km od
zaplotu zerwala sie pierwsza szptycha, co dziwniejsze byla to szprycha
pchajaca po stronie przeciwnej do napedu (nie przy kasecie). Wymieniłem na
dt swiss champion. mineło 600km w ten sam sposob walnela sasiednia pchajaca.
W przeszłosci przytrafialo mi sie zerwac szpryche ale zawsze byly to te po
stronie kasety i zawsze urywaly sie przy glowce na kolnierzu piasty. O co
chodzi? Wadliwy materiał? I co z tym zrobić? Wymienic wszystkie ciagnące, a
moze wszystkie po tej stronie?

Musi byc szprycha zgieta w nyplu. Zobacz czy przypadkiem nie sa pomylone otwory.  Otwory w obreczy sa na ogol naprzemienne, to znaczy przeznaczone na lewa i prawa strone piasty. Gdy sie pomyli przy zaplataniu to wtedy szprychy sie zginaja w nyplach. A poniewaz szprychy lewe i pchajace sa najmniej obciazone, to wtedy one bez przerwy sie naciagaja i a potem luzuja do zera. Czyli caly czas sie zginaja. Inne szprychy pracuja we wstepnym naprezeniu i dlatego sie tak nie zginaja. (bo caly czas sa lekko zgiete)


Jan Cytawa

Data: 2015-08-04 11:21:16
Autor: granat
dlaczego szprychy zrywaja sie na gwincie w nyplu?

Użytkownik "cytawa" <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> napisał:
Musi byc szprycha zgieta w nyplu. Zobacz czy przypadkiem nie sa pomylone otwory.  Otwory w obreczy sa na ogol naprzemienne, to znaczy przeznaczone na lewa i prawa strone piasty.

objawy zgadzaja sie.
jak teraz patrze to obrecz alexrims dh19 ma wszystkie otwory na jednej linii. w domu zdejme opone i zobacze jak to wyglada od srodka.

dzieki wielkie!

granat

Data: 2015-08-04 12:54:16
Autor: bans
dlaczego szprychy zrywaja sie na gwincie w nyplu?
W dniu 2015-08-04 o 11:21, granat pisze:

jak teraz patrze to obrecz alexrims dh19 ma wszystkie otwory na jednej
linii.

Przyjrzyj się dobrze (bo zdaje się, ze się spodziewałeś bardzo mocnego przesunięcia otworów) - to jest przesunięcie rzędu 1-2mm.



--
bans

Data: 2015-08-05 11:38:42
Autor: granat
dlaczego szprychy zrywaja sie na gwincie w nyplu?

Użytkownik "bans" <goc@o2.pl> napisał w wiadomości
Przyjrzyj się dobrze (bo zdaje się, ze się spodziewałeś bardzo mocnego przesunięcia otworów) - to jest przesunięcie rzędu 1-2mm.

faktycznie, minimalne przesuniecie jest. teraz widze ze otwory nie sa pomylone.

granat

Data: 2015-08-05 13:35:36
Autor: granat
dlaczego szprychy zrywaja sie na gwincie w nyplu?
widze ze otwory nie sa
pomylone.

szprychy.

granat

dlaczego szprychy zrywaja sie na gwincie w nyplu?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona