dlaczego w Polsce nigdy nie powstanie przemysł motoryzacyjny

Data: 2011-04-07 16:28:46
Autor: Torreador
dlaczego w Polsce nigdy nie powstanie przemysł motoryzacyjny
bo w języku polskim nie ma żadnej dobrej polskiej nazwy na markę
i na model auta. wszystkie polskie nazwy aut pachną cienizną
i w ogóle nie ma żadnego polskiego słowa co by pasowałoby do auta
i żeby jeszcze nie raziło potencjalnych odbiorców zagranicznych

Data: 2011-04-07 12:01:55
Autor: Alex81
On 7 Kwi, 18:28, "Torreador" <wroclawru...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
[...]

A jest nazwa z tradycja, "swiatowo" brzmiaca, latwa do wymowy i majaca
bardzo wymowne znaczenie. Ursus.

--
pzdr
Alex

Data: 2011-04-07 21:27:57
Autor: AL
W dniu 2011-04-07 21:01, Alex81 pisze:
[...]

Zapomniałes o 'STAR'rze
Brzmi wręcz światowo :)

Jest jeszcze Solaris

A w przeszłości Syrena Sport - najładniejsza sylwetka auto swego czasu, niedoszłe konstrukcje Beskid, Wars

A Polonez tez nie brzmiał źle - że konstrukcja była jaka była - to już inna sprawa.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-04-07 22:39:17
Autor: MMS
dlaczego w Polsce nigdy nie powstanie przemysł motoryzacyjny
W dniu 2011-04-07 22:27, AL pisze:
Beskid,

"Jednobryłowe nadwozie pojazdu zostało opatentowane, jednak brakowało funduszy na przedłużenie patentu. W 1993 roku, już po wygaśnięciu patentu nastąpiła premiera francuskiego Renault Twingo, którego bryła przypominała polską konstrukcję[2]. Twingo szybko stało się hitem w Europie i produkowane było w praktycznie nie zmienionej formie do 2007 roku."

Nie tylko w motoryzacji - My wymyślamy, a inni korzystają.

Data: 2011-04-07 18:39:47
Autor: J.F.
dlaczego w Polsce nigdy nie powstanie przemysł motoryzacyjny
Użytkownik "Torreador" <wroclawrules@gazeta.SKASUJ-TO.pl>
[...]

Zapomniales jak to mielismy byc druga Japonia ?
Nasze propozycje na zolty rynek:
Cioto,
Ohida,
Zomosuka,
Alefura

No i kto pamieta co to mialo byc :-)

J.

Data: 2011-04-07 23:25:49
Autor: Michał
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
> [...]
> i żeby jeszcze nie raziło potencjalnych odbiorców zagranicznych

Zapomniales jak to mielismy byc druga Japonia ?

38 Japan $ 34,200 2010 est.
65 Poland $ 18,800 2010 est.

no... i już jesteśmy 55% Japonii, #65 na świecie,
i robimy średnio 18.8k USD/rok

pozdrawiam!

Data: 2011-04-08 11:35:35
Autor: Kamil
On 08/04/2011 00:25,  Michał wrote:
[...]

Mieliśmy też być drugą Irlandią, a chociaż tam szaleje kryzys stulecia, to nadal nie wyrabiamy nawet połowy Irlandzkiego GDP, a Irlandzkie tragicznie wysokie bezrobocie jest wciąż niższe od polskiego "kryzys nas ominął".

A biedny lud wszystko łyka..

Kamil

Data: 2011-04-08 15:51:25
Autor: Sebastian Kaliszewski
Kamil wrote:
[...]

Owszem. Wiesz co oznacza słowo kryzys?

A biedny lud wszystko łyka..

Ach, ty z tych co to myslieli, że jak się komunizm skończy to od razu będziemu drugim USA...

\SK

Data: 2011-04-08 15:02:25
Autor: Kamil
On 08/04/2011 14:51, Sebastian Kaliszewski wrote:
Kamil wrote:
[...]

Jak to ktoś stwierdził "polakom kryzys nie straszny, bo to dla nich środowisko naturalne",

A biedny lud wszystko łyka..

Ach, ty z tych co to myslieli, że jak się komunizm skończy to od razu
będziemu drugim USA...

Komunizm (a właściwie socjalizm) w Polsce upadł 22 lata temu. Irlandia przez 22 lata rozwinęła się całkiem nieźle i za kolejnych 5 pewnie mało kto będzie tam o kryzysie pamiętać, jak na całym zachodzie zresztą. A w Polsce nadal bezrobocie będzie ocierać się o 13%, a ludzie zajmowac dyrdymałami na poziomie przestawiania krzyży.

Kamil

Data: 2011-04-08 12:26:30
Autor: Przemek V
On Apr 8, 4:08 pm, Kamil <ka...@spam.com> wrote:
On 08/04/2011 15:02, Kamil wrote:

> Jak to kto stwierdzi "polakom kryzys nie straszny, bo to dla nich
> rodowisko naturalne",

> Komunizm (a w a ciwie socjalizm) w Polsce upad 22 lata temu. Irlandia
> przez 22 lata rozwin a si ca kiem nie le i za kolejnych 5 pewnie ma o
> kto b dzie tam o kryzysie pami ta , jak na ca ym zachodzie zreszt . A w
> Polsce nadal bezrobocie b dzie ociera si o 13%, a ludzie zajmowac
> dyrdyma ami na poziomie przestawiania krzy y.

http://tinyurl.com/674hh78

Teraz wyzeruj ten wykres w 1990 roku a nie w 1985 i zobaczysz, że w
Polsce było $1547 a w Irlandii $13641 czyli prawie 10 razy więcej. Do
tego w Polsce były kartki na cukier i benzynę, ludzie marzyli o małym
fiacie i wczasach w Bułgarii a ta gospodarka, która była była w stanie
totalnej rozsypki, totalnie niekonkurencyjna i zbudowana na chorych
podstawach.

Dzisiaj w Irlandii jest tylko 5 razy więcej a oba kraje przez ten czas
zapieprzały ostro w górę. Niestety 10% od 1.000 to mniej niż 10% od
10.000 i od tego się nie ucieknie. Jak nie widzisz co się dokonało
przez 20 lat w Polsce to jesteś ślepy. Na zachodzie się nami
zachwycają, Ukraińcy się nami zachwycają i tylko sami łazimy i
ględzimy jak jest źle.

Data: 2011-04-11 10:07:55
Autor: Kamil
On 08/04/2011 20:26, Przemek V wrote:
[...]

Wciąż jednak nie widać, żeby dziura w jakiś znaczący sposób malała..

[...]

Najbardziej zachwycają się nami właściciele hoteli i fabryk, w których polscy magistrowie tłuką nadgodziny za minimalną krajową. ;)

Kamil

Data: 2011-04-12 13:27:58
Autor: Sebastian Kaliszewski
Kamil wrote:
[...]

Widać. Ty ty nie umiesz czytać tych danych...

[...]

Dziecko, "za komuny" to ciebie nie było na świecie, czy się bawiłeś w piaskownicy?

\SK

Data: 2011-04-12 13:09:42
Autor: Kamil
On 12/04/2011 12:27, Sebastian Kaliszewski wrote:
Kamil wrote:
[...]

W polsce "komuny" nie bylo, był socjalizm. A tyś co robił, swetry z turcji sprowadzałeś, że teraz zgrywasz weterana?

Weź też pod uwagę inne wskaźniki w tych krajach. Stopa bezrobocia, poziom szkolnictwa (na 10 najlepszych europejskich uczelni jest 5 brytyjskich, polskie zaczynają pojawiać się w okolcy 300 pozycji). Opiekę medyczną i dostęp do niej, wpływ kościoła (a raczej jego brak) na politykę i finanse państwa.. Z czym do ludzi.

Kamil

Data: 2011-04-12 13:12:06
Autor: Michał
Kamil <kamil@spam.com> napisał(a):

> [...]

Weź też pod uwagę inne wskaźniki w tych krajach. Stopa bezrobocia, poziom szkolnictwa (na 10 najlepszych europejskich uczelni jest 5 brytyjskich, polskie zaczynają pojawiać się w okolcy 300 pozycji). Opiekę medyczną i dostęp do niej, wpływ kościoła (a raczej jego brak) na politykę i finanse państwa.. Z czym do ludzi.

Oj oj.....

nie 5x tylko... 2x
65 Poland $ 18,800 2010 est.
27 Ireland $ 37,600 2010 est.

ale Irlandii do USA brakuje ;)

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/
rankorder/2004rank.html?
countryName=Poland&countryCode=pl&regionCode=eu&rank=65#pl

Poza tym w PL zmieniło się ZAJEBIŚCIE dużo, przepaść!
Dziś "auto z klimą" używane kupi każdy kto pracuje, (prawie) każdy student (jak chce). itp...

Jeździsz gdzie chcesz a ceny czegokolwiek zagranica nie straszą.

Ekonomicznie jest PRZEPAŚĆ, drogi tez lepsze i generalnie wszystko.

Uczelnie to oddzielny temat, ale zmieni się to bardzo szybko teraz. Problem był w tym że my mieliśmy wewnętrznie inny system punktowania
(uczelnie walczyły o inne wskaźniki) od roku jest on bardziej kompatybilny z zachodem. pozdrawiam.

Data: 2011-04-12 14:25:15
Autor: Kamil
On 12/04/2011 14:12,  Michał wrote:
[...]

Gdyby nie to, że mam ze znajomymi stały kontakt, to może i uwierzyłbym w te bajki na wzór rządowej propagandy sukcesu.

Problemy z dostaniem umowy o pracę (ciągle zlecenia bądź kontrakty, nawet dla specjalistów), wynajmowane mieszkania, bo bez 20-30% wkładu własnego na dobry kredyt nie ma szans, przy czym mieszkanie w dużym mieście kosztują nieraz więcej, niż na zachodzie..

Sam zresztą przejrzałem trochę stron z pracą dla mnie w PL z ciekawości i większość potencjalnych pracodawców poza dumnie brzmiącymi ofertami po angielsku i obietnicami o dynamicznym rozwoju i kreatywnych zespołach, nie potrafiła nawet określić widełek zarobków na danym stanowisku.

Uczelnie to już zupełnie inna bajka, pootwierało się Szkół Wciskania Kitu w Kozich Wólkach, bo każdy chciał studiować żeby od wojska uciec, albo nie musieć pracować za 1000zł w sklepie. I teraz mamy setki tysięcy absolwentów marketingu i psychologii, którzy pracują za 1000zł w sklepie z urażoną dumą.

Kamil

Data: 2011-04-12 16:00:10
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-04-12 15:25, Kamil pisze:

[...]

http://www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/newsweek_swiat/stracone-pokolenie-europy,60253,1

"Tylko przez ostatnie cztery lata liczba młodych bezrobotnych Włochów podskoczyła z 22 do 30 proc."
"W Hiszpanii bezrobocie wśród młodych przekracza 40 proc. (podwoiło się w ciągu ostatnich trzech lat)."
"W Wielkiej Brytanii w ciągu ostatniego roku odsetek młodych bezrobotnych skoczył z 12 do 17 proc."
"We Francji i w Polsce pracy nie ma co czwarta młoda osoba."

Jak widać pracy dla młodych mamy tyle ile Francja, więcej niż Włochy i Hiszpania,
i nieco mniej niż angole.

To są dane UE

Data: 2011-04-12 15:10:19
Autor: Kamil
On 12/04/2011 15:00, Jakub Witkowski wrote:
[...]

Spójrz teraz na mapę pod tym artykułem. W takiej Wielkiej Brytanii czy Francji "młodzi bezrobotni" siedzą na garnuszku rodziców do 23-25-go roku zycia wg. tych danych. Po części zresztą dlatego, że tutaj modne jest spędzenie roku na podróżach po świecie i temu podobne zajęcia po studiach, zanim założy się krawat i zacznie stawać codziennie na 8.

W Polsce to średnio 5 lat dlużej.

Kamil

Data: 2011-04-12 17:50:14
Autor: Artur Maśląg
dlaczego w Polsce nigdy nie powstanie przemysł motoryzacyjny
W dniu 2011-04-12 16:10, Kamil pisze:
(...)
[...]

Powinieneś pracować w propagandzie...
<cite>
Ojcami straconego pokolenia są kolejne europejskie rządy, począwszy od połowy lat 90. XX wieku. Gospodarka zaczęła zwalniać. Lekarstwem w krajach takich jak Francja czy Wielka Brytania było nowe, bardziej elastyczne prawo pracy. W rezultacie bezrobocie spadło, ale tylko dlatego, że pracodawcy mogą przyjmować pracowników na krótkie kontrakty, umowy zlecenia i staże. Europejski rynek pracy stał się rynkiem pracodawcy.
</cite>

Pamiętasz co wcześniej pisałeś o Polsce?
<cite>
Problemy z dostaniem umowy o pracę (ciągle zlecenia bądź kontrakty,
nawet dla specjalistów), wynajmowane mieszkania, bo bez 20-30% wkładu
</cite>

Jeżeli fakty nie potwierdzają Twojej tezy/opinii, to tym gorzej dla
faktów. Zresztą - Przemek już Ci zwrócił uwagę, byś chociaż postarał
się spróbować na te statystyki z punktu widzenia samych liczb,
a nie z punktu Polaka zaślepionego dobrobytem UK, opowieściami
o komunizmie, o propagandzie sukcesu itd. Ze swojej strony zachęcam
również do przeczytania tego artykułu w Newsweeku, ale przeczytanie
w całości i ze zrozumieniem.

Data: 2011-04-13 23:56:12
Autor: Michał
dlaczego w Polsce nigdy nie powstanie przemysł motoryzacyjny
Gdyby nie to, że mam ze znajomymi stały kontakt, to może i uwierzyłbym w te bajki na wzór rządowej propagandy sukcesu.

kto to są ci znajomi ? i kogo popierają ;) [żart oczywiście] :)

Problemy z dostaniem umowy o pracę (ciągle zlecenia bądź kontrakty, nawet dla specjalistów),

bo praca jest opodatkowana tak jak jest.... (za wysoko)
a gdzie jest problem że to są kontrakty ?

wynajmowane mieszkania,

tak jest

bo bez 20-30% wkładu własnego na dobry kredyt nie ma szans, przy czym mieszkanie w dużym mieście kosztują nieraz więcej, niż na zachodzie..

pierwsza sprawa - jak dziś to DOM, mieszkania są dla tych co mają kasę na stracenie ;)
DOM + vw phaeton wyjdzie taniej ;)

20/30% eeee.... nie wydaje mi się, odmienna sprawa że "opłacalność"
kredytu to coś koło 13 lat.

a mieszkania w Polsce są za drogie bo... grunty pozwolenia i inne duperele. czy łapówki dalej developerzy dają/muszą dawać ?

Na moje oko w Polsce jak ktoś kogoś szuka to pisze po polsku :)

Uczelnie to już zupełnie inna bajka, pootwierało się Szkół Wciskania Kitu w Kozich Wólkach, bo każdy chciał studiować żeby od wojska uciec,

zgadza się.

albo nie musieć pracować za 1000zł w sklepie. I teraz mamy setki tysięcy absolwentów marketingu i psychologii, którzy pracują za 1000zł w sklepie z urażoną dumą.

tak, rozsądniej było iść do pracy w niektórych przypadkach, ale prawo było jakie było... Tu*k zmienił już nie trzeba bez sensu studiować.

ale żeby nie było że robię propagandę to tu*k zrobił VAT + ~4.5%
(tz jeden punkt procentowy) - ZAMACH na polaków ;)

A teraz coś z CIT knują chyba.. czyli ZBRODNIA ekonomiczna może być ;)

-- -
A w temacie to czekamy na Gościa który coś zrobi... po prostu :)
pomysł + $300mln i solidny partner zachodni lub wschodni ;)

pozdrawiam!

Data: 2011-04-08 15:10:06
Autor: Kamil
[...]

http://tinyurl.com/64fcc3e

Kamil

Data: 2011-04-12 14:46:04
Autor: Sebastian Kaliszewski
Kamil wrote:
[...]

Chciałes powiedzieć, że kompletnie nie rozumiesz znaczenia tego słowa.

[...]

W tym samym czasie, tj od zakończenia kryzysu z okolic upadku komuny, dziecię drogie, Polska rozwinęła się w większym stopniu (wzrost 128.4% vs 87%).

BTW. ja nie znam magistrów wyrabiających nadgodziny za minimalną stawkę w Irlandii. Ale. jeśli ci których znasz potrafią czytac dane liczbowe i rozumieją doćś proste słowa (tak jak kryzys) podobnie jak ty, to cóż, nie dziwię się...

\SK

Data: 2011-04-12 13:44:47
Autor: Kamil
Kamil wrote:
[...]

Chciałeś powiedzieć, że brakuje ci argumentów wobec prostych faktów.

[...]

Rozwijała się w większym stopniu, ale przepaść jest wciąż ogromna i długo jeszcze taka pozostanie. Optymistyczne prognozy przewidują między 35 a 40 lat gonienia zachodniej europy, a to przy modelu zakładającym praktycznie zerowy wzrost tejże. Taaaak.

[...]

Daruj sobie docinki rodem z podstawówki i otwórz oczy na fakty - ponad milion polaków zwiało z kraju od czasu otwarcia granic UE, z czego spora część (różne źródła podają różne liczby) pracuje mocno poniżej swoich kwalifikacji. A mimo to do tego szybko rozwijającego się raju wracać nie planuje.

Kamil

Data: 2011-04-12 16:03:26
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-04-12 14:44, Kamil pisze:

[...]

A czego byś oczekiwał? Cudu? A może wzrostu rocznego na poziomie Chin,
przy wszystkich socjalistycznych regulacjach UE?

Data: 2011-04-12 15:12:07
Autor: Kamil
On 12/04/2011 15:03, Jakub Witkowski wrote:
[...]

Jak to - oczekiwał? Przecież CUD już mamy, druga Irlandia, cała europa patrzy z podziwem jak sobie w czasach kryzysu polska radzi i inne podobne bzdury.

Trudno to zauważyć siedząc cały czas w polsce, ale z zewnątrz ta propaganda kraju stojącego na granicy bankructwa jest zabawna. :)

Kamil

Data: 2011-04-13 14:34:36
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-04-12 16:12, Kamil pisze:
[...]

Ale pl jako jedyny kraj ze wzrostem to był fakt, z którym, jak mniemam, nie będziesz dyskutował?

Trudno to zauważyć siedząc cały czas w polsce, ale z zewnątrz ta propaganda kraju stojącego na granicy bankructwa jest zabawna. :)

Polska "stoi na skraju bankructwa"? W sytuacji, gdy zaledwie grozi nam pierwszy próg ostrożnościowy,
co by zresztą wymusiło oszczędności, które tylko na zdrowie by nam tylko wyszły, choć wiadomo
że nie przysporzyły popularności rządowi? Który to próg (gdyby go mieli), parę innych krajów
przekroczyło już dawno? W sytuacji, gdy nikt nawet nie kwestionuje naszej wypłacalności,
w przeciwieństwie do PIGS? Gdy nasze obligacje mają normalne ratingi i znajdują nabywców
po normalbych cenach? Gdzie to bankructwo? Jaką propagandę Ty czytasz?

Data: 2011-04-07 19:14:54
Autor: A.K.
Dnia Thu, 7 Apr 2011 16:28:46 +0000 (UTC), Torreador napisał(a):

[...]

Wydaje ci się.
Wspomnę tylko nazwy modeli: Wars, Beskid, Syrena 110, Warszawa 210. Sama marka FSO brzmi normalnie, nie wiem gdzie ty cieniznę dostrzegasz.
To że ci się FSO kojarzy z FSO 1500 (z okresu kryzysu) to inna sprawa Fiat
125p z początku produkcji nie był zły (no może silnik - w stosunku do
włoskiego brata).

IMHO oczywiście.

p.s. Chyba że wychodzimy z założenia że Britney Spears brzmi światowo a
Justyna Steczkowska to wioska, wodorosty i dno.

A.K. - Ruda Śląska
Citroen Xantia '93 ; Toyota Corolla '96

Data: 2011-04-07 20:12:13
Autor: MMS
W dniu 2011-04-07 19:28, Torreador pisze:
wszystkie polskie nazwy aut pachną cienizną
i w ogóle nie ma żadnego polskiego słowa co by pasowałoby do auta

"Smoleńsk"

Data: 2011-04-07 22:21:56
Autor: Mega
[...]

No jak to, tyle mamy ładnych słów. Np. "Chrabąszcz".
Albo skrót ŚŁÓ (Śląskie Łodzie Ówczesne).
--
Pzdr.
Mega

Data: 2011-04-08 00:45:49
Autor: ! ÓCZONY ! W ! KÓPIE !
Użytkownik Torreador napisał:
[...]

Nazwa to pół bidy - trwałość i osiągi i jakość wykonania ? to się nie liczy? - Jak by BMW albo Mercedes nazywały się : SRAKA albo H.U.J
w niczym by mi nie przeszkadzała taka nazwa podczas jazdy

Data: 2011-04-08 13:37:05
Autor: CeSaR
dlaczego w Polsce nigdy nie powstanie przemysł motoryzacyjny
bo w języku polskim nie ma żadnej dobrej polskiej nazwy na markę
i na model auta. wszystkie polskie nazwy aut pachną cienizną

Nie to co czysto brzmiące, typowo niemieckie passaty, jetty, polo, omegi, zafiry i inne.
Zgadzam się w 100%

Data: 2011-04-13 13:55:40
Autor: Jarek Pudelko
W dniu 2011-04-07 18:28, Torreador pisze:
[...]

A bzdura. Przemysl motoryzacyjny z prawdziwego zdarzenia nie powstanie w Polsce z powodu dzialalnosci zwiazkow zawodowych :)

--
jarek

dlaczego w Polsce nigdy nie powstanie przemysł motoryzacyjny