dlug publiczny na swiecie

Data: 2010-12-28 20:45:50
Autor: the_foe
dlug publiczny na swiecie
http://www.tinyurl.pl?aShFpQMH

Polska wypada dobrze, nie liczylbym na to ze rzad Tuska zbankrutuje nagle.

--
the_foe

Data: 2010-12-28 20:25:07
Autor: obserwator
dlug publiczny na swiecie
the_foe <the_foe@wupe.pl> napisał(a):
http://www.tinyurl.pl?aShFpQMH

Polska wypada dobrze, nie liczylbym na to ze rzad Tuska zbankrutuje nagle.

Polska wypada jako tako, tylko dzieki polityce ktora prowadzil PiS. PiS zdecydowal sie na pozostawienie waluty polskiej i to nadal procentuje w obecnej sytuacji kryzysowej na swiecie.

Rzad PO zbankrutuje i to z wiekim hukiem, tak jak zbankrutowal za PRL rzad
Gierka, ktory prowadzil identyczna propagande sukcesu, jak to robi caly czas
genialna pelo, nawiasem piszac o tych samych korzeniach, co tamten rzad.

* koniecznie prosze sobie przejrzec tabelke podlaczona do tekstu, a nie
opowiadac bajeczek dla idiotow.

*W czerwcowym numerze specjalistycznego periodyku &#8222;Pioneer&#8221; wypowiada się
popularny telewizyjny profesor Witold Orłowski w tekście &#8222;Co ma wspólnego
Polska z Grecją?&#8221; i wywodzi, że wprawdzie, owszem, powinniśmy się niepokoić,
ale nie za bardzo, bo jednak od Grecji dzieli nas dużo lepsza &#8211; choć ogólnie
nie najlepsza! &#8211; wielkość długu publicznego w relacji do PKB. I tu Profesor
publikuje pocieszającą tabelkę, z której wynika, że nasza kondycja finansowa
jest dużo lepsza nie tylko od Grecji, ale i takich potęg jak Japonia, USA,
Wielka Brytania czy Niemcy, choć na przykład Czesi już mają się trochę gorzej.

I takie to uspokajające bajeczki opowiadają nam na dobranoc wybitni rządowi
profesorowie i komentatorzy. Inaczej sprawy wyglądają w oczach komentatorów i
profesorów nie rządowych. Np. New York Times opublikował dane opracowane przez
profesora J. Gokhale&#8217;a z waszyngtońskiego Instytutu Cato, z których wynika
obraz nieco mniej różowy!

Przedstawiona tam tabela długu publicznego wszystkich państw UE w relacji do
ich PKB, pokazuje, że na czele tej procesji zadłużonych państw jest
bezapelacyjnie Polska, gdyż jej długofalowy dług publiczny wynosi 1550,4% PKB!
Jest to zadłużenie prawie dwukrotnie większe (w relacji do PKB) niż zadłużenie
Grecji, dla której odpowiednia wartość wynosi &#8222;tylko&#8221; 875,2%. Pomiędzy Polską
a Grecją jest tylko Słowacja z długiem równym 1149,1% PKB. Do poziomu Grecji
zbliża się niebezpiecznie Słowenia, której zadłużenie wynosi 758,5% PKB.

Tak więc, zdaniem wybitnych amerykańskich ekonomistów, dług publiczny państwa
polskiego przekracza 15-krotnie wielkość rocznego produktu krajowego brutto.
Czy te przerażające dane są wiarygodne? Przecież nasi wybitni ekonomiści nic
nam o tym nie mówią? Niewątpliwie Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej, w
której pracuje prof. Orłowski, to ważna instytucja naukowa, ale Instytut Cato,
to &#8211; niestety &#8211; najwyższa ranga światowa i z tego Instytutu wywodzą się tacy
laureaci Nagrody Nobla z ekonomii jak Friedrich von Hayek, Milton Friedman,
James M. Buchanan, czy Vernon L. Smith. Oczywiście, nie można wierzyć we
wszystko, co piszą w gazetach, nawet w New York Times, ale nie widać powodu
dla którego profesor Jagadeesh Gokhale miałby dezinformować amerykańskiego
czytelnika w sprawie polskiego zadłużenia?

Ten niewyobrażalny dług państwa polskiego sumuje w sobie niejako 20 lat złego
rządzenia, niegospodarności, wszystkie afery i przekręty, wszelkie meandry
polskich finansów i decyzji gospodarczych i politycznych podejmowanych przez
te lata. Jest to kumulacja i zwieńczenie niekompetencji elit nami rządzących.

Dlaczego, za jakie grzechy Pan Bóg pokarał nas takimi elitami? Odpowiedzi na
to pytanie udziela w swoim tekście Wojciech Błasiak: to nie Pan Bóg, to nie
trzęsienia ziemi i plagi egipskie &#8211; to szkodliwa, korupcjogenna selekcja
negatywna elit politycznych znana pod nazwą &#8222;proporcjonalna ordynacja wyborcza
do Sejmu&#8221;. To jest mechanizm, który z wyborów na wybory doprowadza do władzy
ludzi co raz mniej kompetentnych, mniej odpowiedzialnych, mniej nadających się
do rządzenia państwem. Debata nad stanem państwa polskiego bez uwzględnienia
tego fundamentalnego tematu będzie zawsze debatą pozorną, z której nic
sensownego wyniknąć nie może. Czas najwyższy, żeby ta prawda dotarła wreszcie
do polskich inteligentów naprawdę zatroskanych opłakanym stanem naszego państwa.

http://prawica.net/opinie/22847

Mala uwaga: wycialem ta czesc tekstu prof. Przystawy z ktora sie osobiscie nie
zgadzam. Wkleilem tylka ta, ktora ma oparcie w faktach, a nie osobistych
opiniach profesora. --

Data: 2010-12-28 21:33:06
Autor: the_foe
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-28 21:25, obserwator pisze:
[...]

wyliczenie dlugofalowego dlugu publicznego jest niemalze niemozliwe. Konstrukcja jest naduzywana w USA bo w takiej musza wypadac baedzo dobrze ze wzgledu na to, ze maja niski stopien zobowiazana spolecznych (brak emerytur, powszechnej opieki zdrowowtnej). To jest czcza propaganda bo zakalda ze w Polsce jest bezplatna zluzba zdrowia a emeryture dostaje kazdy kto przekroczy dany wiek. tak nie jest.
Zreszta sam dlug jest malo istotny, wazne jest tylko ile kosztuje jego utrzymanie.

--
the_foe

Data: 2010-12-28 20:54:59
Autor: obserwator
dlug publiczny na swiecie
[...]

Jednym slowem uwazasz, ze tekst ktore opublikowano w NYT na podstawie
opracowania Instytut Cato, majacego najwyzsza range swiatowa - sa malo
wiarygodne, a  bajeczki prof. Orłowskiego (nota bene wyssane z jego brudnego
palucha) ze Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej w ktorej nadal pracuje
kadra z okresu komuny, sa trafne i wiarygodne, to ja wiecej pytan nie mam.

Data: 2010-12-29 00:02:38
Autor: the_foe
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-28 21:54,  obserwator pisze:
Jednym slowem uwazasz, ze tekst ktore opublikowano w NYT na podstawie
opracowania Instytut Cato, majacego najwyzsza range swiatowa - sa malo
wiarygodne,

ich ranga w USA jest niewielka. sprzedaja odpowiednia wizje swiata a nie robia objektywnych analiz.

--
the_foe

Data: 2010-12-29 03:41:50
Autor: obserwator
dlug publiczny na swiecie
> [...]
> wiarygodne,

ich ranga w USA jest niewielka. sprzedaja odpowiednia wizje swiata a nie robia objektywnych analiz.

Cato Institute nalezy do czolowki amerykanskich think-tank(ow). Zajmuje 7 miejsce w amerykanskim rankingu. Zalozycielem Cato Institute jest
Charles Koch - prezydent i wspolwlasciciel Koch Industries, Inc, drugiego co
do wielkosci konglomeratu energetycznego w USA, o rocznym dochodzie rzedu
100 billion US$.

Z tego instytutu wywodza sie tacy laureaci Nagrody Nobla z ekonomii jak
Friedrich von Hayek, Milton Friedman,James M. Buchanan, Vernon L. Smith.

Opracowanie o ktorym rozmawiamy zostalo zrobione dla jankesow. Ich dlug
publiczny rowniez jest w nim podany.
Sadzisz, ze Amerykanie to idioci ktorzy sami siebie beda oszukiwac, tak jak to PO robi z Polakami?

Sprawdz sobie pod tym linkiem pozycje rankingowa Cato Institute:

 http://www.ony.unu.edu/2009%20Global%20Go%20To%20Think%20Tank%20Rankings%20%28TT%20Index%29%20last%20version.pdf

A jaka jest ranga szkoly prof. W. Orlowskiego, ktory beztrosko plecie banialuki?

Data: 2010-12-29 10:09:59
Autor: utrOne
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 04:41,  obserwator pisze:
Sadzisz, ze Amerykanie to idioci ktorzy sami siebie beda oszukiwac, tak jak
to PO robi z Polakami?

ba! mają dłuższą praktykę i wiedzę w tym temacie chłopie!

--

-- -- -- -- -- -- -- -
Pozdro

Data: 2010-12-29 10:14:23
Autor: Panslavista
dlug publiczny na swiecie

"utrOne" <utr1wytnij@wytnijtlen.pl> wrote in message news:ifett9$3ta$2inews.gazeta.pl...
W dniu 2010-12-29 04:41,  obserwator pisze:
Sadzisz, ze Amerykanie to idioci ktorzy sami siebie beda oszukiwac, tak jak
to PO robi z Polakami?

ba! mają dłuższą praktykę i wiedzę w tym temacie chłopie!

Zwłaszcza, że do kolonii wywożono przestępców...

Data: 2010-12-29 13:54:00
Autor: obserwator
dlug publiczny na swiecie
Panslavista <prawusek@interia.pl> napisał(a):
Zwłaszcza, że do kolonii wywożono przestępców...

panie hrabio, niech pan przeczyta tekst prof. Przystawy ze zrozumieniem. O Instytucie amerykanskim jest mowa w zupelnie innym kontekscie. Ja rozumiem, ze pan ma obsesje na punkcie wszystkiego co nie jest ruskie badz
sowieckie, ale w tym watku rozmawiamy o bardzo waznej sprawie rowniez dla pana.

Prosze sie wiec skupic i przeczytac ze zrozumieniem kolejne teksty w tym watku.

Jesli pan nadal nie bedzie rozumial o co chodzi, to chetnie wytlumacze.

Data: 2010-12-29 12:33:56
Autor: cyc
dlug publiczny na swiecie

Użytkownik "utrOne" <utr1wytnij@wytnijtlen.pl> napisał w wiadomości news:ifett9$3ta$2inews.gazeta.pl...
W dniu 2010-12-29 04:41,  obserwator pisze:
Sadzisz, ze Amerykanie to idioci ktorzy sami siebie beda oszukiwac, tak jak
to PO robi z Polakami?

ba! mają dłuższą praktykę i wiedzę w tym temacie chłopie!

-- -- -- -- -- -- -- -- -
Pozdro
.utr1

O tak !! w tej dziedzinie Amerykanie sa mistrzami swiata . Co lepsze , to przynoszaca pozadany przez nich skutek praktyke oszukiwania wlasnego sloeczenstwa , przeniesli na miedzynarodowa niwe sadzac , ze swiat jest rownie glupi jak ich menele i tez uwierzy w serwowane mu klamstwa .
Poki co swiat udaje , ze wierzy bo za klamstwami stoi bezwzgledna , nie liczaca sie z nikim sila , sila , ktora jest w stanie , jak pokazuje doswiadczenie , wymordowac miliony . Coraz czesiej jednak czxuje sie kres cierpliwosci a antyamerykanskie  glosy nie sa juz "tylko" glosami ulic ale rowniez rzadow !.

cyc

Data: 2010-12-29 17:36:50
Autor: jadrys
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 12:33, cyc pisze:

[...]

Castro, Chavez, Lula, i...kto jeszcze? Mam na myśli te głosy rządów.

Data: 2010-12-29 13:55:28
Autor: obserwator
dlug publiczny na swiecie
utrOne <utr1wytnij@wytnijtlen.pl> napisał(a):
W dniu 2010-12-29 04:41,  obserwator pisze:
> Sadzisz, ze Amerykanie to idioci ktorzy sami siebie beda oszukiwac, tak jak
> to PO robi z Polakami?

ba! mają dłuższą praktykę i wiedzę w tym temacie chłopie!

nie rozumiesz tekstu czlowieku czy chcesz sie koniecznie odegrac za ta
dyskusjie o jaruzelskim?

Data: 2010-12-29 15:15:19
Autor: utrOne
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 14:55,  obserwator pisze:
[...]

było EOT, wiec nie wiem czemu do tego wracasz.
nie jestem az tak małostkowy.
ze składni twojego zdania powyzej zrobilem skrot myslowy (zreszta tusze, ze podobnie jak ty -- > "amerykanie to idioci, ktorzy sie oszukuja -- -> PO (to idioci?), (czy) ktorzy oszukuja polaków (polacy to idioci?)".
tak wiec jesli chcesz sie rzucac to prosze najpierw wyjasnij kontekst. moze podyskutujemy.
jakos powyzej bodajze cycu mogl trafnie zinterpretowac moja wypowiedz...

--

-- -- -- -- -- -- -- -
Pozdro

Data: 2010-12-29 14:39:15
Autor: obserwator
dlug publiczny na swiecie
utrOne <utr1wytnij@wytnijtlen.pl> napisał(a):
było EOT, wiec nie wiem czemu do tego wracasz.

A EOT bylo w tamtym watku, ale jak widac ty do tematu powracasz, bo poczules
sie urazony i weksulejsz w ten sposob dyskusje w tym watku na zupelnie inny
temat, co w konsekwencji dezorganizuje i rozmydla dyskusje w tym watku. Po co to robisz jesli nie z osobistych urazow ?

nie jestem az tak małostkowy.

owszem jestes malostkowy i to widac po tym co robisz z wazna dyskusja w tym
watku.
[...]
 po cholere pieprzysz na temat zupelnie nie zwiazany z tematem tego watku? Chlopie badz mezczyzna a nie mazgajem, ktory jest nadwrazliwym i musi sie koniecznie odegrac przy najblizszej okazji, nawet kosztem odmrozenia sobie uszu.

Data: 2010-12-29 15:55:39
Autor: utrOne
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 15:39, obserwator pisze:
[...]

chlopie, wypowiadasz sie w dowolnym watku i nikt ci tego nie broni. dlaczego wiec zabronisz komus dygresji i jeszcze probujesz to uzasadnic ad personam? rzucilem wypowiedz, rzucil cyc i na tym koniec. kto tu jest malostkowy kolego?
jesli ci przeszkadzaja moje wtrety to wrzuc mnie do kf'a i bedziesz mial mniej problemow.

--

-- -- -- -- -- -- -- -
Pozdro

Data: 2010-12-29 15:03:22
Autor: obserwator
dlug publiczny na swiecie
[...]

ty takze mozesz wrzucic mnie do kF i nie wekslowac waznego tematu.

Moge cie prosic o wypad z tego watku?

Data: 2010-12-29 15:36:45
Autor: the_foe
dlug publiczny na swiecie
[...]

nie zmienia to faktu ze ich wplyw na polityke wlasnego pasntwa jest zaden.
Nie sa obiektywni, to jest fakt nie podwazenia. Naginaja fakty, analizujac przyszlosc na podstawie stalych. Nie sposob przewidziec dynamiki politycznej danych krajow. Nie sadze zeby jakos doglebnie to analizowali, spowodowaloby to ze takie sysntetyczne opracowanie kosztowaloby wiecej niz ich 10 letnie dochody. Robia wszytko by udowodnic teze ze wysokie podatki + niezrownowazony budzet = pewne bankructwo. Ciekawe co powiedza za 20 lat kiedy Keynsizm po 100 letnim opraktycznym stosownaiu nie zaliczy zadnego bankructwa.

--
the_foe

Data: 2010-12-29 14:59:04
Autor: obserwator
dlug publiczny na swiecie
the_foe <the_foe@wupe.pl> napisał(a):
nie zmienia to faktu ze ich wplyw na polityke wlasnego pasntwa jest zaden.

blad w rozumowaniu, politycy korzystaja z opracowan think tank(ow)bo takie
opracowania i analizy udostepniane spoleczenstwu, umozliwiaja z jednej strony zweryfikowac dotychczasow a polityke bo spoleczenstwo dobrze poinformowane nie da sie politykom oszukiwac jak stado baranow. A taka sytuacja ma miejsce w tej chwili w Polsce, gdzie PO traktuje
spoleczenstwo jak idiotow i rzad nie liczy sie zupelnie z opinia tego
spoleczenstwa oraz glosem partii opozycyjnej, ktora bez przerwy atakluje jakis
psychopata Palikot czy inny Niesilowski, wystawieni przez Tuska do
robienia zadym, a nie polityki.
[...]

to sa tylko i wylacznie twoje nie poparte zadnymi dowodami opinie prywatne.
Tego typu opinie prywatne nie zmienia sytuacji na korzystniejsza, tylko wrecz
przciwnie, jeszcze bardziej ta tragiczna sytuacje poglebia, bo daja sygnal
rzadowi PO, iz moze nadal prowadzic barbarzynska polityke gospodarcza i tym
samym doprowadzic panstwo do glebokiego kryzysu i w efekcie bankructwa kraju.

Data: 2010-12-29 18:20:55
Autor: the_foe
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 15:59,  obserwator pisze:
[...]

to prosze mi powiedziec kiedy najpozniej dojdzie do glebokiego kryzysu. Kiedy najpozniej zbankrutujemy. Sprawdzimy kto ma racje.

--
the_foe

Data: 2010-12-29 10:31:28
Autor: Anatol
dlug publiczny na swiecie

Użytkownik " obserwator" <darz_bor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ifdir3$dva$1inews.gazeta.pl...

[...]

Tu jest tekst oryginalny źródła:

http://resources.rybinski.eu/resources/viewResource:d5b4b750-29e0-11df-bffe-001b24eff4d8

Pomijając założania przyjęte dla sumy z licznika, już sam mianownik jest nieaktualny. Chodzi o PKB z 2004 - obecnie Polska ma PKB o 25% wyższy od przyjętego w opracowaniu podczas gdy wiele krajów po ostatnim kryzysie wróciło do swojego poziomu z 2004 - w tym Japonia, Niemcy, UK czy Włochy.

Anatol

Data: 2010-12-29 14:04:43
Autor: obserwator
dlug publiczny na swiecie
Anatol <c355@usuntowp.pl> napisał(a):

[...]

dzieki za link, jego autor jest czlowiekiem ktory pracuje dla Instytutu Cato i
napisal tekst na podstawie ktorego prof. Przystawa napisal swoj tekst.
Sprawdze dokladnie jakie sa roznice, ale wydaje mi sie ze sciemniasz.

Ponadto chyba wiesz, ze to wlasnie Rybinski zaczal alarmowac obok
Balcerowicza, ze PO prowadzi zla polityke godpodarcza i finansowa.
Tusku ma to w doopie razem z Vincentem i nadal prowadza ksiegowosc kreatywna.

Ponadto nie tlumacz polskiej sytyacji porownywaniem jej do Japonii, UK czy
Niemiec. Tamte kraje to nie sa kraje tak zdewastowane przez zlodziejskie
prywatyzacje jak to zrobiono w Polsce. Polska to pustynia, wiec po co nadal tak glupio oszukujecie spoleczenstwo
skoro aktualnie sytuacja wyglada bardzo zle??

Data: 2010-12-29 10:07:53
Autor: utrOne
dlug publiczny na swiecie
[...]

cieszy mnie fakt obserwatorze, że zadałeś sobie trud podejścia obiektywnego i ująłeś w tym fragmencie jakże kluczowe słowo WSZYSTKIE i WSZYSTKICH na przestrzeni 20 lat.

--

-- -- -- -- -- -- -- -
Pozdro

Data: 2010-12-29 16:20:51
Autor: grzessiek
dlug publiczny na swiecie
W dniu 28.12.2010 21:25, obserwator pisze:
Polska wypada jako tako, tylko dzieki polityce ktora prowadzil PiS. PiS zdecydowal sie na pozostawienie waluty polskiej i to nadal procentuje w obecnej sytuacji kryzysowej na swiecie.

dodam jeszcze, ze za rzadow pis zmniejszyl sie deficyt budzetowy -
sytuacja niemal bez precedensu od poczatkow transformacji.

przypomne ze byly to lata szczytu hossy i powszechnej, rospasanej
konsumpcji. w tych warunkach to naprawde wielka rzecz.

g.

Data: 2010-12-29 16:41:36
Autor: u2
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 16:20, grzessiek pisze:
[...]

Po prostu wtedy fachowcy mieli władzę.

Nie to co teraz : sprzedajni historycy i piłkarzyki.

Data: 2010-12-29 17:57:45
Autor: Bogdan Idzikowski
dlug publiczny na swiecie

Użytkownik "grzessiek" <grzessssiek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:iffj5v$992$1news.onet.pl...
[...]

A jakim to cudem?
Przecież deficyt za PiS został zwiększony coś o 100 miliardów.

Data: 2010-12-29 20:44:16
Autor: grzessiek
dlug publiczny na swiecie
W dniu 29.12.2010 17:57, Bogdan Idzikowski pisze:
Przecież deficyt za PiS został zwiększony coś o 100 miliardów.

skad masz te informacje, 2 lata rzadow dawaloby przyrost rzedu 50mld/rok?

g.

Data: 2010-12-29 21:02:45
Autor: u2
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 20:44, grzessiek pisze:
[...]

Nie podejrzewaj B.Idzika o jakiekolwiek kompetencje oprócz zmyślania.

Data: 2010-12-29 22:06:56
Autor: Bogdan Idzikowski
dlug publiczny na swiecie

Użytkownik "grzessiek" <grzessssiek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ifg2jr$slo$1news.onet.pl...
W dniu 29.12.2010 17:57, Bogdan Idzikowski pisze:
Przecież deficyt za PiS został zwiększony coś o 100 miliardów.

skad masz te informacje, 2 lata rzadow dawaloby przyrost rzedu 50mld/rok?

a choćby Wiki: http://pl.wikipedia.org/wiki/Dług_publiczny

W 2005 roku dług publiczny Polski wynosił 440,0 mld zł
W 2006 roku dług publiczny Polski wynosił 505,0 mld zł - 65
W 2007 roku dług publiczny Polski wynosił 527,4 mld zł - 22,4

co daje w sumie 87 miliardów zł.
PiS potrafił zmniejszyć dochody państwa (m. inn. zmniejszając podatki dla bogatych i inne, co dało spadek dochodów budżetowych w wys. kilkadziesiąt miliardów zł), a jednocześnie nie potrafił obniżyć wydatków państwa.

Data: 2010-12-29 21:15:46
Autor: obserwator
dlug publiczny na swiecie
Bogdan Idzikowski <bogdanid@neostrada.pl> napisał(a): a ty chociaz rozumiesz co wkleiles? W 2006 roku dług publiczny Polski wynosił 505,0 mld zł - 65
W 2007 roku dług publiczny Polski wynosił 527,4 mld zł - 22,4

Dlug w 2007 sie zmiejszyl czy zwiekszyl w porownaniu do 2006 r.???

Data: 2010-12-30 19:52:38
Autor: grzessiek
dlug publiczny na swiecie
W dniu 29.12.2010 22:06, Bogdan Idzikowski pisze:
a choćby Wiki: http://pl.wikipedia.org/wiki/Dług_publiczny

rozmawiamy o deficycie. sprawdĹş to:
http://tinyurl.com/26wwgf8
źródło:
http://tinyurl.com/2vjkg4d
g.

Data: 2010-12-30 20:39:42
Autor: obserwator
dlug publiczny na swiecie
grzessiek <grzessssiek@poczta.onet.pl> napisał(a): rozmawiamy o deficycie. sprawdź to:
tinyurl.com/26wwgf8
źródło:
tinyurl.com/2vjkg4d

Dlug publiczny zajebiscie wysoki, deficyt budzetowy coraz wiekszy, majatek
wysprzedany - oto jak rzadzi postkomuna, ale nadal uwaza ze wsio w pariadkie,
a ci co o tym alarmuja, to oczywiscie sa psychole:))  Takiego madrego inaczej, zlapiesz za reke to ci zacznie wmawiac, ze ta reka
jest nie jego (vide co odpowiedzial genialny Bodzio:)) --

Data: 2010-12-30 21:24:29
Autor: Bogdan Idzikowski
dlug publiczny na swiecie

Użytkownik "grzessiek" <grzessssiek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ifijuv$9rk$1news.onet.pl...
[...]

Synku - rozmawiamy o długu publicznym!

Data: 2010-12-31 12:48:19
Autor: grzessiek
dlug publiczny na swiecie
W dniu 30.12.2010 21:24, Bogdan Idzikowski pisze:
Synku - rozmawiamy o długu publicznym!

ja mowilem o deficycie, ktory zreszta jest przeciez nierozwerwalnie
zwiazany z dlugiem. chodzi mi o to, ze pis zmniejszal przyrost
zadluzenia (zmniejszal deficyt) choc dlug i tak rosl (bo deficyt mimo
wszystko wystepowal).

to co sie dzieje teraz (chocby z ofe) to jest masakra - rzad nie
podejmuje sie zadnych realnych dzialan, zainteresowany jest tylko tym,
zeby zgadzalo sie na papierze.

ale coz, jak premier nie dba o to co bedzie w przyszlosci, interesuje go
bowiem "tu i teraz" to co sie dziwic. dla mnie po tej jego wypowiedzi
powinien byc zmuszony do opuszczenia urzedu - z takim podejsciem jest to
czlowiek po prostu niebezpieczny.

g.

Data: 2010-12-31 13:32:04
Autor: Bogdan Idzikowski
dlug publiczny na swiecie

Użytkownik "grzessiek" <grzessssiek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ifkffc$dtb$1news.onet.pl...
[...]

No to radzę ci w ramach protestu popełnić harakiri, albo całospalenie np. przed pałacem namiestnikowskim lub urzędem RM.
No bo na nic innego nie masz wpływu.

Data: 2010-12-31 15:19:51
Autor: grzessiek
dlug publiczny na swiecie
W dniu 31.12.2010 13:32, Bogdan Idzikowski pisze:
ciach

tusk i cala ta zgraja nieudacznikow zwana obecnie rzadem, predzej czy
pozniej, dostanie za swoje. nie dokonam samospalenia bo czekam tej
chwili i zamierzam otworzyc wtedy szampana ;)

g.

Data: 2010-12-28 21:11:07
Autor: jadrys
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-28 20:45, the_foe pisze:
http://www.tinyurl.pl?aShFpQMH

Polska wypada dobrze, nie liczylbym na to ze rzad Tuska zbankrutuje nagle.

Rząd to może i nie - ale Polska - tak.

Data: 2010-12-28 21:23:35
Autor: the_foe
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-28 21:11, jadrys pisze:
W dniu 2010-12-28 20:45, the_foe pisze:
http://www.tinyurl.pl?aShFpQMH

Polska wypada dobrze, nie liczylbym na to ze rzad Tuska zbankrutuje
nagle.

Rząd to może i nie - ale Polska - tak.

Twierdzisz ze mozemy zbankrutowac przed Wlochami czy Japonia?

--
the_foe

Data: 2010-12-28 21:38:35
Autor: jadrys
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-28 21:23, the_foe pisze:
[...]

Tak na dobrą sprawę to my już jesteśmy bankrutami.

Data: 2010-12-29 16:36:22
Autor: u2
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-28 21:38, jadrys pisze:
Twierdzisz ze mozemy zbankrutowac przed Wlochami czy Japonia?

Tak na dobrą sprawę to my już jesteśmy bankrutami.

Zwłaszcza w porównaniu do Japonii czy Italii :)

Data: 2010-12-29 17:36:58
Autor: jadrys
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 16:36, u2 pisze:
W dniu 2010-12-28 21:38, jadrys pisze:
Twierdzisz ze mozemy zbankrutowac przed Wlochami czy Japonia?

Tak na dobrą sprawę to my już jesteśmy bankrutami.
Zwłaszcza w porównaniu do Japonii czy Italii :)

Niestety i do tej wytykanej przez wszystkich Grecji także.

Data: 2010-12-29 17:52:21
Autor: u2
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 17:36, jadrys pisze:
[...]

Tak, Grecja jest fantastyczna wbrew twierdzeniom szkopów.

Data: 2010-12-28 22:40:37
Autor: Chiron
dlug publiczny na swiecie
Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:ifdepb$m4p$1news.dialog.net.pl...
http://www.tinyurl.pl?aShFpQMH

Polska wypada dobrze, nie liczylbym na to ze rzad Tuska zbankrutuje nagle.

Przecież "dobrze"- to nie oznacza, że skoro mamy mniej per capita niż inni- to jest ok. Japonia ma niebotyczny dług, ale wciąż jest wielu chętnych, którzy jej pożyczą. Polsce niedługo nikt już nie da centa- i będzie koniec. To nie jest tak, że ogłosimy bankructwo- i to załatwi sprawę. Będziemy musieli płacić POKOLENIAMI. Niedawno podano informację, że Niemcy spłaciły dług za 1 Wojnę (sic!). Nikt nam tego nie podaruje. Ani nikt nas nie uratuje. Za Grecję założyła Unia- ale z zaznaczeniem, że to po raz ostatni, a dalej niech zadłuża się na swój wyłączny rachunek. My zapewne od razu pójdziemy na dno- wystarczy, że któryś główny wierzyciel straci cierpliwość.I pokolenia będą płacić i utrzymywać bandę grandziarzy- a także spełniać ich wszelkie zachcianki w zamian za odraczanie spłat.

--
Prawda, Prostota, Miłość

Chiron

Data: 2010-12-29 00:10:35
Autor: the_foe
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-28 22:40, Chiron pisze:
PrzecieĹź "dobrze"- to nie oznacza, Ĺźe skoro mamy mniej per capita niĹź
inni- to jest ok. Japonia ma niebotyczny dług, ale wciąż jest wielu
chętnych, którzy jej pożyczą

jestes pewien? Japonia de facto zbankrutowala w 1998 roku

--
the_foe

Data: 2010-12-28 15:45:51
Autor: Hans Kloss
dlug publiczny na swiecie
On 29 Gru, 00:10, the_foe <the_...@wupe.pl> wrote:

jestes pewien? Japonia de facto zbankrutowala w 1998 roku
 Stare polskie przysłowie głosi "Nim gruby schudnie to chudy
zdechnie". Wiec nie ma się co pocieszać że inni są zadłużeni bardziej-
dzięki Mercedesom, Airbusom, Boeingom, Toyotom, Intelom i Casiom oni
spłacą swój dług co do centa i bez wielkiego bólu. Kto/co zarobi na
zwrot naszego długu? Koniakowskie koronczarki czy platfonscy magicy?
J-23

Data: 2010-12-29 03:59:59
Autor: obserwator
dlug publiczny na swiecie
the_foe <the_foe@wupe.pl> napisał(a):
jestes pewien? Japonia de facto zbankrutowala w 1998 roku

ale zobacz sobie jaka pozycje zajmuje Japonia w rankingu Doing Business: http://www.doingbusiness.org/rankings
 Japonia ma dosc solidnie ustawiona regulacje dla startu lokalnego biznesu.
Kraje w ktorych takie regulacje sa slabe (Grecja, Slowenia, Wegry, Portugalia,
Hiszpania, Polska) - najszybciej odczuja wszelkie sytuacje kryzysowe, bo tam
najszybciej zwiekszy sie bezrobocie i ludzie z wscieklosci wyjda na ulice.

PO nie przeprowadzilo w Polsce zadnych reform i nie wiadomo na co czeka, jak
sie gospodarka zacznie w koncu walic przy dalszym wzroscie zadluzenia.

Na cud??

Data: 2010-12-29 10:13:59
Autor: Anatol
dlug publiczny na swiecie

Użytkownik "obserwator" <darz_bor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ifebnv$oia$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jeżeli mówimy o bezrobociu to cięcia wydatków publicznych je zwiększą.

PO nie przeprowadzilo w Polsce zadnych reform i nie wiadomo na co czeka, jak
sie gospodarka zacznie w koncu walic przy dalszym wzroscie zadluzenia.

Jedynymi reformami w tym zakresie mogą być tylko radykalne cięcia wydatków socjalnych - w tym wypłacanych emerytur i rent - lub radykalne podniesienie podatków. Takich reform nie proponuje żadne ugrupowanie parlamentarne (no może poza SLD które domaga się podniesienia podatków) ani sami wyborcy wśród których połowa to emeryci i renciści oraz sfera budżetowa (tzn. jeżeli wyjdą na ulicę to właśnie z powodu realizacji tych reform).

Na cud??

Inwestorzy jednak wysoko oceniaja możliwości polskiej gospodarki do obsługi długu. Koszty jego ubezpieczenia są jedne z niższych w Europie :

Spready CDS dla obligacji pięcioletnich (w punktach bazowych*) :
http://www.money.pl/pieniadze/cds/

USA 41,40
Niemcy 58,00
Japonia 72,76
Słowacja 82,75
Czechy 91,25
Francja 107,00
Polska 146,57
Belgia 217,50
Włochy 234,90
Litwa 272,23
Hiszpania 347,50
Węgry 378,69
Dubai 462,70
Portugalia 496,30
Ukraina 549,14
Irlandia 601,10
Grecja 1 017,90

Anatol

Data: 2010-12-29 11:16:00
Autor: Alex
dlug publiczny na swiecie
Ciekawe podejście.
"Jedynymi reformami w tym zakresie mogą być tylko radykalne cięcia wydatków
socjalnych - w tym wypłacanych emerytur i rent - lub radykalne podniesienie
podatków. "
Zabranie ludziom emerytur wypracowanych i juz wypłacanych na poziomie 10% zgromadzonego kapitału z odsetkami, nie mylic z tak zwanymi emeryturami mundurowymi.
Jeszcze ciekawszy jest pomysł z rozwijaniem gospodarki prze zwiększenie podatków.
Cięcia wydatków socjalnych także są genialnym rozwiązniem, gdy ludzie są, byli i będą okradani tak, że z własnej pracy po opłaceniui danin nałozonych przez państwo nie mogą się utrzymać.
Świetne pomysły.
Do kompletu jeszcze ograniczenie rent kalekom i niezdolnym do pracy.
Super.
Sam Tusk z Balcerowiczem wspierani prze JKM nie wpadliby na lepszy pomysł.
A czy Pan, Panie Anatolu zdaje sobie sprawę z tego, że w Plsce pracę użyeczena wykonuje dwa maksymalnie do trzech milionów ludzi, a reszta jest teraz na ich utrzymaniu?
I czy Pan wie, że w obecnie średnie opodatkowanie obywateli polskich w Polsce wacha się od 85 do 90 procent?

Alex

Data: 2010-12-29 11:52:37
Autor: Anatol
dlug publiczny na swiecie

Użytkownik "Alex" <parus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:4d1b0a6d$0$2488$65785112news.neostrada.pl...
Ciekawe podejście.
[...]

Nie ma żadnego "zgromadzonego" kapitału. Wszystkie składki są wypłacane na bieżące emerutury i renty a i tak budżet musi dopłacać do wypłat ZUS i KRUS jakieś 80 mld PLN rocznie. Dostosowanie wypłat świadczeń do wysokości pobieranych składek musi oznaczać redukcję tych świadczeń o 50%.

[...]

Jest kilka możliwości redukcji deficytu finansów publicznych :

1) redykcja wydatków - jeżeli nie socjal to dla kwoty 80 mld PLN pozostaje likwidacja policji, armii oraz wszelkich inwestycji infrastrukturalnych,

2) podniesienie podatków,

3) finansowanie budżetu bezpośrednio lub pośrednio (porzez dofinansowane banki konercyjne ) przez Bank Centralny z dodruku banknotów bez pokrycia,

4) czekanie koniec kryzysu w Europie i USA a wtedy wzrost gospodarczy załatwi dodatkowe wpływy do budżetu

Pozostałe kraje Europy stosują 1 i 2, USA wybrały 3, a my na razie 4 dzięki niskiemu poziomowi długu i łagodnym objawom kryzysu.

Innych możliwości reform redykujących deficyt finansów publicznych nie ma do wyboru.

Anatol

Data: 2010-12-29 13:37:42
Autor: janusz@fajny.adres.to
dlug publiczny na swiecie

http://sjp.pwn.pl/szukaj_poczatek/wacha

Jest kilka możliwości redukcji deficytu finansów publicznych :

1) redykcja wydatków - jeżeli nie socjal to dla kwoty 80 mld PLN
redYkcja?
http://sjp.pwn.pl/szukaj_poczatek/redyk

Ludzie!
Ja rozumiem literówki, każdemu się mogą zdarzyć.
Ale konsekwentne pisanie redYkcja, czy waCHAnie to już nie są literówki.

j..

Data: 2010-12-29 15:29:22
Autor: obserwator
dlug publiczny na swiecie
[...]

to sa dzialania dorazne, ale nie z mysla o przyszlosci i jeszcze raz powtarzam
nie porownuj Polski do panstw zachodnioeuropejskich czy USA.

To tak jakby porownywac biedaka z multimilonerem. Hans Klos bardzo trafnie
zauwazyl, ze takie porownanie jest nonsensowne, bo gruby przetrwa glod dluzej
anizeli czlowiek wychudzony. Zamiast bronic PO za wszelka cene, zacznij obiektywnie oceniac polityke ktora
partia prowadzi bo to chodzi rowniez o twoja przyszlosc i twoich dzieci.

Data: 2010-12-29 14:28:34
Autor: obserwator
dlug publiczny na swiecie
Anatol <c355@usuntowp.pl> napisał(a):
> http://www.doingbusiness.org/rankings

Jeżeli mówimy o bezrobociu to cięcia wydatków publicznych je zwiększą.

ale my sie chyba nie rozumiemy, albo ty nie rozumiesz co oznacza klasyfikacja podana w/g Doing Business.

Polska ma bardzo niska pozycje w tej klasyfikacji z powodu braku reform.
Kombinacje ktore przeo prowadza rzad PO z podatkami, to sa zabiegi
kosmetyczne, a nie faktyczne i one prowadza do KATASTROFY w najblizszej
przyszlosci.

> [...]

Jedynymi reformami w tym zakresie mogą być tylko radykalne cięcia wydatków socjalnych - w tym wypłacanych emerytur i rent - lub radykalne podniesienie podatków. Takich reform nie proponuje żadne ugrupowanie parlamentarne (no może poza SLD które domaga się podniesienia podatków) ani sami wyborcy wśród których połowa to emeryci i renciści oraz sfera budżetowa (tzn. jeżeli wyjdą na ulicę to właśnie z powodu realizacji tych reform).

ale to nie sa nadal reformy, tylko kretactwo.

> Na cud??

Inwestorzy jednak wysoko oceniaja możliwości polskiej gospodarki do obsługi długu. Koszty jego ubezpieczenia są jedne z niższych w Europie :

Vincent obsluguje dlug kosztem sprzedazy wszystkiego co jest jeszcze mozliwe
do sprzedania oraz manipulacji podatkami. Ponadto tutaj chodzi o niesamowity
wzrost dlugu publicznego. Polska jest obecnie jeszcze w gorszej sytuacji
anizeli za Gierka. Po co wiec mydlic ludziom oczy skoro katastrofa jest
nieunikniona i jesli nadal PO bedzie w ten sposob rzadzic krajem, trzeba
bedzie zaczac sprzedawac ziemie ???

Data: 2010-12-29 15:58:20
Autor: the_foe
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 15:28, obserwator pisze:
Polska jest obecnie jeszcze w gorszej sytuacji
anizeli za Gierka.

mowisz serio? W ciagu 10 lat Gierek doprowadzil do nierownowagi miedzy iloscia pieniadza a produkcja w stosunku co najmniej 3:1 (na kazde 3 zł przyadalo 1 zł w produkcie/usludze). W praktyce moglo byc to nawet 9:1 bo nawis inflacyjny byl zwalniany kontrolowanie. Dopiero w 1990 roku zwolniono go "na raz". Okazalo sie ze w tedy ten stosunek bylok 5:1.
Nie duzo ryzykuje stwierdzajac ze za Gierka dlug publiczny wzrastal ok 100% rocznego PKB na rok! Gospodarka planowa umozliwiala stwarzanie gigantycznego nawisu inflacyjnego. Brak konkurencji na rynku uniemozliwil realne szacowanie waetosci produkcji.
Po PRLu zostaly nam tylko dlugi walutowe - bo tych wartosci nie mozna bylo dodrukowac. Dlug publiczny wobec polskich obywateli formalnie nie byl nigdy naliczany - byl splacany podatkiem inflacyjnym. Niestety PRL przerzucil czesc swoich dlugow na przyszlosc (ukryte bezrobocie rozladowywano w postaci wczesnych emerytur i rent na bol glowy). Wtedy to nie mialo znaczenia (dpdrukowalo by sie kase) teraz to jest realne zobowiazanie w prawdziwych pieniadzach.

--
the_foe

Data: 2010-12-29 15:08:53
Autor: obserwator
dlug publiczny na swiecie
the_foe <the_foe@wupe.pl> napisał(a):
mowisz serio?

nie tylko ja mowie, ja podaje to co mowia na ten temat fachowcy, a co Donek & spolka maja w doopie.

W ciagu 10 lat Gierek doprowadzil do nierownowagi miedzy

a genialny pilkarz Tusku w ciagu 3 lat go przescignal.

Gierek za pozyczona forse zbudowal przemysl, a Tusku sprzedaje wszystko co tylko jest jeszcze do sprzedania i przekierowuje na spozycie, a nie
inwestycje. To bandytyzm w bialy dzien.

Data: 2010-12-29 18:15:05
Autor: the_foe
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 16:08,  obserwator pisze:
the_foe<the_foe@wupe.pl>  napisał(a):

mowisz serio?

nie tylko ja mowie, ja podaje to co mowia na ten temat fachowcy, a co Donek
&  spolka maja w doopie.

jesli tak mowia to nie sa to fachowcy. A przeciez wystarczy "chlopski rozum". Skoro komune pozyczanie na lewo i prawo rozwalilo, z calym tym aparatem kontroli, z recznie sterowanym rynkiem, z dodrukiem pieniadza, to dlaczego, jesli jast tak samo zle, gospodarka rynkowa nie powoduje ze donkokracja bankrutuje?

[...]

Tusk za pozyczona forse buduje autostrady, stadiony itd... tyle ze Panstwo Polskie te kase odda (glownie swoim obywatelom) a ekipa Gierka i Jaruzela szla do drukarni i oddawala to nic nie warta "gazeta"

--
the_foe

Data: 2010-12-29 16:04:12
Autor: Anatol
dlug publiczny na swiecie

Użytkownik "obserwator " <darz_bor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iffgii$qnj$1inews.gazeta.pl...

> [...]

klasyfikacja podana w/g Doing Business.

Polska ma bardzo niska pozycje w tej klasyfikacji z powodu braku reform.

Jakich reform brakuje ?

ale to nie sa nadal reformy, tylko kretactwo.

To co będzie zasługiwało na miano reformy skoro nie chodzi ani o redukcje wydatków ani o wzrost wpływów podatkowych ?

Anatol

Data: 2010-12-29 15:34:30
Autor: obserwator
dlug publiczny na swiecie
Anatol <c355@usuntowp.pl> napisał(a):
Jakich reform brakuje ?

 w kazdej dziedzinie, doslownie w kazdej !!

> ale to nie sa nadal reformy, tylko kretactwo.

To co będzie zasługiwało na miano reformy skoro nie chodzi ani o redukcje wydatków ani o wzrost wpływów podatkowych ?

czlowieku to nie sa reformy, to sa zabiegi kosmetyczne. Moze napisze bardziej obrazowo: zastanow sie co da zatykanie dziur na lajbie ktora plyniesz, skoro cala lajba wymaga generalnego remontu??

Data: 2010-12-29 17:49:20
Autor: Anatol
dlug publiczny na swiecie

Użytkownik " obserwator" <darz_bor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iffke6$8d3$1inews.gazeta.pl...

Jakich reform brakuje ?

w kazdej dziedzinie, doslownie w kazdej !!

A konkretnie jakich reform brakuje ?

Anatol

Data: 2010-12-29 17:33:07
Autor: obserwator
dlug publiczny na swiecie
Anatol <c355@usuntowp.pl> napisał(a):

> w kazdej dziedzinie, doslownie w kazdej !!

A konkretnie jakich reform brakuje ?

w kazdej dziedzinie, a najbardziej palaca - to reforma emerytalna ktora bedzie
coraz bardziej obciazac dlug publiczny, bo spoleczenstwo sie starzeje i
przyrost naturalny jest na niskim poziomie. Coraz nizszy bedzie poziom dochodow, bo udzial plac pokrywanych z budzetu jest
zbyt wysoki w stosunku do poziomu dochodow w sektorze prywatnym. Dynamika
rozwiju sektora prywatenego jest zbyt slaba z uwagi na przepisy, ktore utrudniaja zakladanie prywatnych biznesow i ich prowadzenie. Te przepisy sa po prostu nie prorozwojowe, ale antyrozwojowe (vide kryteria podane na stronie www.doingbusiness.org/rankings- ktora uparcie ignorujesz, a
gdzie Polska jest bardzo zle oceniana).

Naprawde warto sie ciagle doksztalcac, mimo, ze to na pewno duzo mniej
przyjemne zajecie, anizeli pisanie demagogicznych i propagandowych postow, ktore z faktami nie maja nic wspolnego.

Proponuje zaczac od poglebienia ponizszej informacj o reformie emerytalnej,
ktora PO nie ma zamiaru przeprowadzic, bo sie boi ze straci poparcie i przegra
kolejne wybory:
 http://gb.pl/ubezpieczenia/systemy-emerytalne/reforma-emerytalna-a-dlug-publiczny.html

Data: 2010-12-29 18:38:40
Autor: Anatol
dlug publiczny na swiecie

Użytkownik " obserwator" <darz_bor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iffrcj$r4k$1inews.gazeta.pl...

[...]

Zgadza się, ale jakich konkretnie reform w tym zakresie brakuje ? Podniesienia składek ZUS o 100% czy też redukcji obecnie wypłacanych emerytur i rent o 50% ?

Anatol

Data: 2010-12-29 17:56:45
Autor: obserwator
dlug publiczny na swiecie
Anatol <c355@usuntowp.pl> napisał(a):
Zgadza się, ale jakich konkretnie reform w tym zakresie brakuje ? Podniesienia składek ZUS o 100% czy też redukcji obecnie wypłacanych emerytur i rent o 50% ?

przeczytaj artykul ktory zalinkowalem i spokojnie go przemysl, a nie bombarduj
mnie kolejnymi pytaniami. Pytania o konkrety zadawaj obecnemu rzadowi i go naciskaj, zamiast go bronic i
jego bezczynnosc oraz nieudolnosc bronic.

Data: 2010-12-29 19:06:37
Autor: Anatol
dlug publiczny na swiecie

Użytkownik " obserwator" <darz_bor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iffsot$1l5$1inews.gazeta.pl...
[...]

Czyli nikt nie wie jakich konkretnie reform brakuje (poza tym co obecnie robi lub planuje zrobić rząd) a pomimo tego dalej stawia się tezę że ich brakuje ?

Anatol

Data: 2010-12-29 19:10:47
Autor: u2
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 19:06, Anatol pisze:
[...]

Tolek, po raz kolejny udowadniasz że nie umiesz czytać.

Data: 2010-12-29 18:16:23
Autor: obserwator
dlug publiczny na swiecie
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
> [...]
> brakuje ?

Tolek, po raz kolejny udowadniasz że nie umiesz czytać.

przeciez on nawet nie zdarzyl przeczytac to co mu zaproponowalem, on sie
zakodowal jak kazdy zwolennik PO ktory wierzy wodzusiowi:))

Data: 2010-12-29 20:03:45
Autor: Anatol
dlug publiczny na swiecie

Użytkownik " obserwator" <darz_bor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iffttn$5bn$1inews.gazeta.pl...
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):

> [...]

przeciez on nawet nie zdarzyl przeczytac to co mu zaproponowalem, on sie
zakodowal jak kazdy zwolennik PO ktory wierzy wodzusiowi:))

Czekam tylko na jakieś konkrety. Da ułatwienia toku myślenia podam liczby przdstawiające obecny stan systemu emrytalnego :

ZUS :
http://www.zus.pl/bip/pliki/plan_finansowyFUS-FEP-FRD2010.pdf
Wpływy
Otrzymane składki  - 88 mld PLN
Dotacja państwa - 60 mld PLN
Środki z FRD - 7,5 mld PLN
Pozostałe przychody - 1,5 mld PLN

Wydatki
Emerytury i renty - 140 mld PLN (dla 7,5 mln świadczeniobiorców daje to średnio  1555 PLN miesięcznie na osobę)
Pozostałe świadczenia (wypadkowe, chorobowe, pielęgnacyjne itp) - 13 mld PLN
Wydatki bieżące ZUS - 4,1 mld PLN

KRUS
http://www.krus.gov.pl/fileadmin/moje_dokumenty/dokumenty/Finanse-2010/FER-2010.pdf

Składki - 1,4 mld PLN
Dotacja państwa - 15,4
Wydatki - ok 16,8 mld PLN (co dla 1,4 mln świadczeniobiorców daje średnio 1 tys miesięcznie)

Czyli w sumie mamy dotacje państwa na 75 mld PLN finansowaną de facto długiem publiczym. Jak już ustalimy czy ta dotacja jest za mała czy za duża to wtedy będzie można dopiero zaplanować odpowiednie działania (wzrost podatków albo redukcję świadczeń).

Anatol

Data: 2010-12-29 20:22:31
Autor: u2
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 19:16,  obserwator pisze:
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
[...]

Ba, a dług nadal rośnie, ani myśli się zmniejszyć. A Tosiek czeka na
wytyczne co ma robić :)

Data: 2010-12-29 18:50:28
Autor: u2
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 18:38, Anatol pisze:
Zgadza się, ale jakich konkretnie reform w tym zakresie brakuje ?
Podniesienia składek ZUS o 100% czy też redukcji obecnie wypłacanych
emerytur i rent o 50% ?

Ściemniasz, należy dążyć do likwidacji ZUS i do zamienienia ich
ubezpieczeniami prywatnymi n.p. OFE. Poczytaj sobie Prof. Balcerowicza.

Tymczasem obecny rząd robi dokładnie odwrotnie. Tworzy się obecnie PRL-bis.

Data: 2010-12-29 19:04:15
Autor: Anatol
dlug publiczny na swiecie

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4d1b74ea$0$2441$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Mówimy o redukcji deficytu za 70 lat czy za rok ? Likwidacja ZUS za rok oznacza natychmiastowe zaprzestanie wypłacania świadczeń dla 8 mln emerytów i rencistów - sposób będzie skuteczny pod warunkiem że nie zastąpi się ich inną pomocą społeczną. Jeżeli mówimy o rozwiązaniu problemów za 70 lat to wystarczy zamienić obecną składkę ZUS na podatek - czyli kasa będzie odprowadzana od pensji na razie ta sama ale bez jakichkolwiek praw do emerytury państwowej w przyszłości. Wraz z wymieraniem obecnych i przyszłych emerytów ubezpieczonych w ZUS za kilkadziesiąt lat będzie można te podatki obniżyć (pod warunkiem że państwo nie będzie wypłacać żadnych innej pomocy socjalnej).

Anatol

Data: 2010-12-29 19:08:06
Autor: u2
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 19:04, Anatol pisze:
[...]

Ależ z ciebie ciemniak. O takich jak ty pisał kiedyś ś.p. Kisiel.

Poczytaj tumanie co napisałem na górze.

Data: 2010-12-29 19:12:28
Autor: Anatol
dlug publiczny na swiecie

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4d1b790c$0$2444$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Czyli co konkretnie w przyszłym roku powinien zrobić parlamament i rząd żeby rozwiązać problem deficytu i zadlużenia ?

Anatol

Data: 2010-12-30 13:09:51
Autor: the_foe
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 19:12, Anatol pisze:

[...]

jedyny skuteczny? wprowadzic dyktature i zalozyc gulagi.

--
the_foe

Data: 2010-12-30 13:08:43
Autor: the_foe
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 18:50, u2 pisze:
[...]

niekoniecznie, powszechne skladki emerytalne sa dopiero od Gierka. Wtedy utworzono KRUS. Za Gomulki prowadzono dosc ostrozna polityke socjalna. Skladki byly fizycznie pobierane z pensji. Ekipa Gierka ubruttowila pensje przerzucajac oplaty na przedsiebiorstwa w ktorych ludzie byli zatrudnieni. Wprowadzono tez absurdalny przepis, dzialajacy do poczatku lat 90, ze kwota emerytury zalezy od sredniej pensji z ostatnich lat pracy (jesli dobrze pamietam 2). W praktyce wiec zadnych skladek nikt nigdzie nie placil (procz rolnikow i przedsiebiorcow tzw prywaciarzy, dla ktorych to i tak byly drobne grosze) bylo to po prostu przerzucenie dlugu na przyszle pokolenia ktore splacamy teraz.
PRL istanial w czasach "koniunktury" demograficznej. Do czasu Gierka na systemie spolecznym zarabial krocie (wiecej placilo niz bralo) potem de facto zlikwidowano skaldki emerytalne stymulujac popyt wewnetrzny. Jaruzel sprzedal nam kukulcze jajo, wysylajac miliony na wczesniejsze emerytury (walka z ukrytym bezrobociem i niska wydajnoscia).
To ze zblizamy sie do PRL to nie jest wybor to koniecznosc, bo obecna sytuacja jest pochodna tego co sie wtedy robilo. Jedyny blad rzadow jest taki ze nie zlikwidowali presji demograficznej, albo przez likwidacje powszechnego systemu emerytalnego, albo przez stymulacje socjalna dzietnosci.

--
the_foe

Data: 2010-12-30 12:53:47
Autor: the_foe
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 18:33,  obserwator pisze:
w kazdej dziedzinie, a najbardziej palaca - to reforma emerytalna ktora bedzie
coraz bardziej obciazac dlug publiczny, bo spoleczenstwo sie starzeje i
przyrost naturalny jest na niskim poziomie.

a jaka tu reforma jest potrzebna? Co moze zrobic rzad? Wybor jest niewielki - podwyzszenie wieku emerytalnego powiedzmy do 70. Likwidacja emerytur (co bedzie wymagalo podwyszenia podatkow bo znikna skladki ktore  teraz ida na wyplate emerytur i tzreba bedzie oodac skaldki pobrane ktore jzu nic nie beda dawaly), urzeczywistnic wartosc skladki czynnikiem demograficznym (co sie bedzie rownalo eutanazja wiekszosci przyszlych emerytow), wprowadzenie zasilkow na dzieci takie jak na Zachodzie (co najmniej 1000 zl/mc na pierwsze dziecko i 700 zl na kazde nastepne) - gwarancja baby boomu i arabsko afrykanskiej fali przyplywu nielegalnej imigracji.

--
the_foe

Data: 2010-12-30 13:19:30
Autor: the_foe
dlug publiczny na swiecie
[...]

nic z tego tekstu nei wynika bo nie napisano tu skad wziac pieniadze by do emerytury z OFE nie trzeba bedzie z budzetu doplacac 90% kwoty. Bo tak bedzie w duzej czesci emerytow. Mozna zwiekszyc obciazenie pracodawcow, tyle ze to juz jest wybor miedzy sraczka a zyganiem. Problem emrytalny moze zlikwidowac tylko dochodowsc pracy i kwestie demograficzne.

--
the_foe

Data: 2010-12-29 17:53:37
Autor: u2
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 17:49, Anatol pisze:
Jakich reform brakuje ?

w kazdej dziedzinie, doslownie w kazdej !!

A konkretnie jakich reform brakuje ?

Przede wszystkim w finansach publicznych. Kreujesz się na znawcę, ale
nie potrafisz nic innego jak potakiwać dla Tuska i Pawlaka.

Data: 2010-12-29 17:58:05
Autor: Anatol
dlug publiczny na swiecie

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4d1b6797$0$2440$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ale jakich reform w finansach publicznych brakuje ?

Anatol

Data: 2010-12-29 18:15:35
Autor: u2
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 17:58, Anatol pisze:
Przede wszystkim w finansach publicznych. Kreujesz się na znawcę, ale
nie potrafisz nic innego jak potakiwać dla Tuska i Pawlaka.

Ale jakich reform w finansach publicznych brakuje ?

To nie wiesz nawet skąd się bierze dług publiczny i deficyt budżetowy ?

Data: 2010-12-29 18:21:55
Autor: Anatol
dlug publiczny na swiecie

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4d1b6cbd$0$2441$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Bierze się z różnicy pomiędzy wydatkami i przychodami. Ale ja sie pytam jakich konkretnie reform brakuje bo jeżeli jeżeli nie wiadomo jakich to skąd wiadomo że brakuje ?

Anatol

Data: 2010-12-29 18:25:14
Autor: u2
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 18:21, Anatol pisze:
[...]

Jak to nie są potrzebne, skoro długi rosną w astronomicznym tempie za
rządów  nocnej zmiany z PO-PSL ? Widziałeś licznik długu Prof.
Balcerowicza ?

Data: 2010-12-29 18:30:55
Autor: Anatol
dlug publiczny na swiecie

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4d1b6f00$0$2443$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No to brakuju wzrostu podatków o 80 mld PLN, cięć wydatków emertalno-rentowych o 80 mld PLN czy też innych reforma (konkretnie jakich) ?

Anatol

Data: 2010-12-29 17:42:37
Autor: obserwatoe
dlug publiczny na swiecie
Anatol <c355@usuntowp.pl> napisał(a):
No to brakuju wzrostu podatków o 80 mld PLN, cięć wydatków emertalno-rentowych o 80 mld PLN czy też innych reforma (konkretnie jakich) ?

skoro nie orientujesz sie jakich reform brakuje, to jak mozesz sie sensownie
na ten temat wypowiadac z pozycji eksperta, ktora na tej grupie przyjmujesz?

Polska ma juz jedne z najwyzszych podatkow w UE, przeciez PO dazy do
zajezdzenia spoleczenstwa na smierc, jak jakis ograniczony umyslowo
chlop, ktory ciagle wali chuda szkape batem, ale coraz mnie owsa jej daje, a
sam jest coraz grubszy bo dobrze zre. --

Data: 2010-12-29 18:45:13
Autor: u2
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 18:42,  obserwatoe pisze:
[...]

Nie wiem kim on jest, ale z pewnością jest niedouczony.

[...]

Otóż to. Działania rządu są pozorne. Nie służą walce z długiem. Służą
rozwałce państwa.

Data: 2010-12-29 18:54:04
Autor: Anatol
dlug publiczny na swiecie

?

skoro nie orientujesz sie jakich reform brakuje, to jak mozesz sie sensownie
na ten temat wypowiadac z pozycji eksperta, ktora na tej grupie przyjmujesz?

Poza podniesieniem podatków/składek lub radykalną obniżką śwdczeń socjalno-emerytalnych (ewentualnie kombinacji tych 2 sposobów) nie widzę innych możliwych reform. Jeżeli nie o takie reformy chodzi to o jakie (ale konkretnie) ?

Anatol

Data: 2010-12-29 18:06:14
Autor: obserwator
dlug publiczny na swiecie
[...]

no Boze drogi, skoro ty nie widzisz, to nie oznacza, ze inni tez nie widza.
Tragiczne jest to, ze ty nawet nie chcesz tego widziec, bo wolisz bronic
nieudolnego rzadu.

EOT - bo z upartymi i zaslepionymi fanatykami, nie da sie racjonalnie rozmawiac.  Anatol - pisz wprost, ze winny jest PiS i Kaczor bo nie potrafia
twojego fanatyzmu pojac, chociaz PO rzadzi juz od 3 lat, a teraz ma nawet prezydenta gotowego wszystko podpisac co PO mu podrzuci.

Ciekawe czy na tej tonacej lajbie, kapitan Tusk i jego vice-zastepcy - zejda z honorem ostatni:)))

Data: 2010-12-29 19:07:53
Autor: Anatol
dlug publiczny na swiecie

Użytkownik " obserwator" <darz_bor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ifftam$3dk$1inews.gazeta.pl...

[...]

No to jak ktoś wie to niech może napisze jakieś konkrety.

Anatol

Data: 2010-12-29 19:10:02
Autor: u2
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 19:07, Anatol pisze:
no Boze drogi, skoro ty nie widzisz, to nie oznacza, ze inni tez nie
widza.

No to jak ktoś wie to niech może napisze jakieś konkrety.

Tosiek, tumanie, tobie można napisać odpowiedź 10 razy, a ty i tak
będziesz zadawał te same pytania :)

Data: 2010-12-29 18:13:53
Autor: obserwator
dlug publiczny na swiecie
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
Tosiek, tumanie, tobie można napisać odpowiedź 10 razy, a ty i tak
będziesz zadawał te same pytania :)

bo Tosiek jest wierzacy jak talib,:)))

Data: 2010-12-30 13:23:02
Autor: the_foe
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 19:13,  obserwator pisze:
u2<u_2@o2.pl>  napisał(a):

Tosiek, tumanie, tobie można napisać odpowiedź 10 razy, a ty i tak
będziesz zadawał te same pytania :)

bo Tosiek jest wierzacy jak talib,:)))

a ja sie podlacze do pytania: jak zlikwidowac dlug publiczny w ciagu powiedzmy 20 lat? Jak zrobic by w nastepnym roku nie bylo deficytu?

--
the_foe

Data: 2010-12-29 19:13:34
Autor: Anatol
dlug publiczny na swiecie

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4d1b7980$0$2444$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No bo nikt nie chce udzielić konkretnej odpowiedzi.

Anatol

Data: 2010-12-31 01:36:01
Autor: Jaksa
dlug publiczny na swiecie

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:ifftoj$kq$1usenet.news.interia.pl...

> Tosiek, tumanie, tobie można napisać odpowiedź 10 razy, a ty i tak
> będziesz zadawał te same pytania :)

No bo nikt nie chce udzielić konkretnej odpowiedzi.

Zlituje się:

- zawieszenie wszystkich rent dla osób przed 60-tką i mających
  2 ręce i 2 nogi i nie będących niewidomymi. Natychmiast.
  Wszystkie sprawy do ponownego rozpatrzenia.
  -> Oszczędność:  2mln * 8000 PLN / rok, razem 16 mld PLN
  -> Plusy: uczciwość, pozbywamy się milonów wydrwigroszy
  żerujących na państwie i jego niewydolności.

- emerytury: obcięcie wszystkich świadczeń o połowę, z zachowaniem
  minimalnego progu 600 PLN co miesiąc, emerytura dopiero od 68 roku,
  wszystkie wcześniejsze przywileje skasować
  -> Oszczędność: 50 mld PLN
  -> Plusy: uczciwość, obecni emeryci nie dorobili się absolutnie niczego,
  poza kupą długów, które obecnie spłacamy.

 - egzekwowanie prawa skarbowego:
  przykład 1: Leszek Miller, była urzędniczyna państwowa, posiada
  willę wartą 1,5 do 2 mln dolarów. Pytanie skąd wziął pieniądze?
  Brak wiarygodnej odpowiedzi? Kasacja majątku.
  przykład 2: Paweł Piskorski, 4 miliony dolarów niewiadomego
  pochodzenia, przepadek majątku.
  przykład 3: 27 letni Jarosław Wałęsa deklaruje swój majątek
  na 700 tysięcy dolarów, powstaje pytanie, jak go zarobił będąc
  podrzędnym urzędnikiem w ABW?
  przykład 4: HGW, problem, jak to jest że wysoki urzędnik bankowy
  z dochodami rzędu setek tysięcy co miesiąc nagle bierze posadę
  urzędniczą, z płacą zaledwie 12 tysięcy na miesiąc.
  Takich przykładów w skali kraku będzie przynajmniej z 10 tysięcy
  -> Zysk: 30 miliardów PLN
  -> Plusy: ucziwość i przywrócenie ładu w Państwie

 - dokończyć w końcu prywatyzacje
 -> Zysk: 10 mld PLN
 -> Plusy: zmniejszenie obszaru korupcjogennego, taki Jaworski
  nigdy więcej nie stanie się prezesem Stoczni, taki Bartoszewski
  nigdy więcej nie stanie się członkiem rady nadzorczej LOTu,
  taki Michał Tusk nigdy więcej nie pojedzie na wycieczkę za
  pieniądze podatnika.

 - ograniczyć ilość posłów do setki, zlikwidować senat i zbędny
 zupełnie urząd prezydenta
 -> Oszczędności: 1 mld PLN
 -> Plusy: wzrost efektywności Państwa

 - ograniczyć dopłaty do służby zdrowia do absolutnego minimum
 -> Oszczędności: 30 mld PLN
 -> Plusy: uczciwość, każdy płaci sam za swoje zdrowie

 - wprowadzić drogie licencje na nadawanie przekazów TV,
  wysokonakładową prasę, przewozy tranzytowe przez Polskę
 -> Zysk: 1 mld PLN

 - ekstra opodatkować banki, to teraz kury ze złotymi jajkami
 -> Zysk: 4 mld PLN

Podatków bym w żadnym razie nie podnosił, to tylko chwilowo
poprawia wpływy, by po 2-3 latach powrócić spadkiem PKB i
wpływów podatkowych.

Jaksa

Data: 2010-12-31 16:14:03
Autor: the_foe
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-31 01:36, Jaksa pisze:
[...]

brzmi uczciwie, tyle ze wymagaloby zmiany Konstytucji, ktora obecnie uniemozliwa kasacje praw nabytcych

[...]

splaszczenie emerytue byloby bardzo uczciwe, chocby dlatego ze komuna nie wiazala wynagrodzen z wydajnoscia. Tyle ze jak pkt1. prawa nabyte.

[...]

prawo dzialajace ad persona to nie jest prawo to nagonka.  Absolutnie jestem przeciw.

[...]

100% racji.

  - ograniczyć ilość posłów do setki, zlikwidować senat i zbędny
  zupełnie urząd prezydenta
  ->  Oszczędności: 1 mld PLN
  ->  Plusy: wzrost efektywności Państwa

ja bym to wszytko zostawil tak jak jest, tyle ze zlikwidowal pensje dla poslow i senatorow. Niech partie im placa.

  - ograniczyć dopłaty do służby zdrowia do absolutnego minimum
  ->  Oszczędności: 30 mld PLN
  ->  Plusy: uczciwość, każdy płaci sam za swoje zdrowie

ro bylaby ostatnia decyzja rzadu potem bylaby rewolucja ;)

  - wprowadzić drogie licencje na nadawanie przekazów TV,
   wysokonakładową prasę, przewozy tranzytowe przez Polskę
  ->  Zysk: 1 mld PLN

he? licencje na nadawanie? ja bym tu szedl w 2. strone i nawet jakos wspomagal nadawacow (fundusze krzewienia kultury polskiem itd...)

  - ekstra opodatkować banki, to teraz kury ze złotymi jajkami
  ->  Zysk: 4 mld PLN

przeniosa to na kredytobiorce - bardzo zly pomysl.

Podatków bym w żadnym razie nie podnosił, to tylko chwilowo
poprawia wpływy, by po 2-3 latach powrócić spadkiem PKB i
wpływów podatkowych.

Jaksa

ja bym sie domagal skonsolidowanai podatkow centralnych bysmy wiedzieli na czym stoimy. Powinny byc tylko podatki osobiste, od dzialalnosci gospodarczej i posrednie. Wszytkie parapodatki zlikwidowac (na poczatek ZUS) a braki dochodowe uzyskac przez przeszacowanie podatkow osobistych/posrednich.

--
the_foe

Data: 2011-01-01 14:54:34
Autor: Jaksa
dlug publiczny na swiecie

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:ifkrvo$kos$1news.dialog.net.pl...
> [...]

>    ->  Plusy: ucziwość i przywrócenie ładu w Państwie

prawo dzialajace ad persona to nie jest prawo to nagonka.  Absolutnie

A to punkt kluczowy właśnie.

Nawet nie tyle z uwagi na bezpośredni szacunek finansowy, co
na wartości moralne takiego wyboru. Nie można oczekiwać
od społeczeństwa zrozumienia dla drastycznej akcji oszczędzania,
jeśli nie UKARA się równocześnie hosztaplerów, którzy od lat
w świetle kamer i fleszy urągają majestatowi Państwa, poprzez
jawne drwiny z jego aparatu skarbowego.

> [...]
>    nigdy więcej nie stanie się członkiem rady nadzorczej LOTu,
>    taki Michał Tusk nigdy więcej nie pojedzie na wycieczkę za

100% racji.

> [...]

ja bym to wszytko zostawil tak jak jest, tyle ze zlikwidowal pensje dla
poslow i senatorow. Niech partie im placa.

Ależ dlaczego zostawić jak jest? Przecież jest koszmarnie źle,
mamy prezydentów przynoszących Polsce obciach swoją mizerią,
posłów skończonych idiotów i to także dlatego że jest ich tak wielu.
Mała liczba przełożyła by się na jakość, choćby dlatego, że posłowie
przestali by być anonimowi.

A do senatu jeszcześmy jako naród i cywilizacja nie dorośli. Pozatym,
takie cięcia byłyby entuzjastycznie odebrane przez społeczeństwo.
Wiarygodność sejmu a jeszcze bardziej senatu jest dokładnie żadna.

> [...]

he? licencje na nadawanie? ja bym tu szedl w 2. strone i nawet jakos
wspomagal nadawacow (fundusze krzewienia kultury polskiem itd...)

Żartujesz sobie? Chyba krzewienia kultury żydowskiej?

Istotnie, mój pomysł był spowodowany faktem, że Agora przynosi
obecnie jakieś zyski, połowę z nich możnaby śmiało zabrać.

Również rolę TVN-ów i Polsatów oceniam krańcowo negatywnie,
a więc chętnie bym po nich finanowo przejechał grzebieniem.
Pieniądze nie tak znowu wielkie, ale grabaże kultury zostali by
ukarani a ich możliwości szkodzenia zostałyby nieco zmniejszone.
Same plusy!

>   - ekstra opodatkować banki, to teraz kury ze złotymi jajkami
>   ->  Zysk: 4 mld PLN

przeniosa to na kredytobiorce - bardzo zly pomysl.

Nie zaszkodzi, bo banki nie prowadzą obecnie ożywionej akcji kredytowej.
Gdyby hodowcy trzody chlewnej otwierali swoje chlewnie na rogu każdej
ulicy i przynosili kolosalne dochody, to pomyślałbym o nich. A tak padło
na banki.

> [...]

gospodarczej i posrednie. Wszytkie parapodatki zlikwidowac (na poczatek
ZUS) a braki dochodowe uzyskac przez przeszacowanie podatkow

Jasne.

Jaksa

Data: 2010-12-30 13:22:03
Autor: the_foe
dlug publiczny na swiecie
[...]

nie mecz sie, nikt ci nie napisze konkretow bo bylyby one tym co mowi Balcerowicz. A mowiac oglednie chodzi o to zeby zbudowac taki system w ktorym podatki sa tylko celowe a jak sie poslizniesz to zdychasz na chodniku jak smiec.

--
the_foe

Data: 2010-12-29 19:05:21
Autor: u2
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 18:54, Anatol pisze:
[...]

Czyli proponujesz rabunek. Tak ciebie nauczyli w WUML-u okradać obywateli ?

Data: 2010-12-29 18:16:12
Autor: the_foe
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 17:53, u2 pisze:
[...]

a w wyborach 2007 PIS pokazaywal Gilowska ktora chwalila sie ze dokonala reformy finansow publicznych. To jak to jest?

--
the_foe

Data: 2010-12-29 18:26:36
Autor: u2
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 18:16, the_foe pisze:
a w wyborach 2007 PIS pokazaywal Gilowska ktora chwalila sie ze dokonala
reformy finansow publicznych. To jak to jest?

Widać, że fachowa ta Zyta w przeciwieństwie do historyka Tuska i
Pawlaka, który nigdy nie pracował w wyuczonym zawodzie.

Data: 2010-12-29 18:18:04
Autor: the_foe
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 16:34,  obserwator pisze:
[...]

ta lajba ma jeszcze przypisany kredyt z czasow PRl i nie ma za co jej zremontowac.

--
the_foe

Data: 2010-12-29 18:27:31
Autor: u2
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 18:18, the_foe pisze:
ta lajba ma jeszcze przypisany kredyt z czasow PRl i nie ma za co jej
zremontowac.

Łajba zatonęła dzięki Jeruzelowi. To twój ulubieniec ?

Data: 2010-12-29 16:37:06
Autor: u2
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 10:13, Anatol pisze:
Inwestorzy jednak wysoko oceniaja możliwości polskiej gospodarki do
obsługi długu. Koszty jego ubezpieczenia są jedne z niższych w Europie

To nie powód aby się tak bezrozumnie zadłużać.

Na drogi nadal nie ma kasy.

Data: 2010-12-28 23:10:49
Autor: raff
dlug publiczny na swiecie

"the_foe" <the_foe@wupe.pl> wrote in message news:ifdepb$m4p$1news.dialog.net.pl...
http://www.tinyurl.pl?aShFpQMH

Polska wypada dobrze, nie liczylbym na to ze rzad Tuska zbankrutuje nagle.

--

No fajnie. Lepsza dzuma niz cholera.

R.

Data: 2010-12-29 09:57:29
Autor: jan
dlug publiczny na swiecie
the_foe <the_foe@wupe.pl> napisał(a):
http://www.tinyurl.pl?aShFpQMH

Polska wypada dobrze, nie liczylbym na to ze rzad Tuska zbankrutuje nagle.

tak 2.3 bln długu rzeczywistego!!!!!!!!!!!!!

Data: 2010-12-29 13:38:41
Autor: janusz@fajny.adres.to
dlug publiczny na swiecie
  jan wrote:
the_foe<the_foe@wupe.pl>  napisał(a):

http://www.tinyurl.pl?aShFpQMH

Polska wypada dobrze, nie liczylbym na to ze rzad Tuska zbankrutuje nagle.

tak 2.3 bln długu rzeczywistego!!!!!!!!!!!!!

2.3 bln czego?
marchewek?

j..

Data: 2010-12-29 16:48:59
Autor: u2
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-28 20:45, the_foe pisze:
http://www.tinyurl.pl?aShFpQMH

Polska wypada dobrze, nie liczylbym na to ze rzad Tuska zbankrutuje nagle.

Rosja również wypada bardzo dobrze. Widzę, że nieprzypadkowo Tusk tak
się zbratał z Putinem :)

Data: 2010-12-31 14:26:39
Autor:
dlug publiczny na swiecie
the_foe <the_foe@wupe.pl> napisał(a):
http://www.tinyurl.pl?aShFpQMH

Polska wypada dobrze, nie liczylbym na to ze rzad Tuska zbankrutuje nagle

Mój sąsiad rozwoził narkotyki i teraz siedzi. Ja nie rozwożę. Na tym tle też
wypadam dobrze.
Dlaczego równasz do gorszych?
Zrob sobie mapkę sytuacji sprzed 5 lat...

Bankructw przeważnie nie planuje się. I są nagłe.
Sam Orłowski wspominał ostatnio, że np. USA to bankrut, ale nadrukował sobie
tyle dolarów (no włąśnie ile...) , że ciągle ma czym płacić. Może niebawem ktoś sprawdzi ile jeden USD jest realnie warty i wtedy się
zacznie ;))

--

dlug publiczny na swiecie