dlug publiczny na swiecie

Data: 2010-12-28 20:25:07
Autor: obserwator
dlug publiczny na swiecie
the_foe <the_foe@wupe.pl> napisał(a):
http://www.tinyurl.pl?aShFpQMH

Polska wypada dobrze, nie liczylbym na to ze rzad Tuska zbankrutuje nagle.

Polska wypada jako tako, tylko dzieki polityce ktora prowadzil PiS. PiS zdecydowal sie na pozostawienie waluty polskiej i to nadal procentuje w obecnej sytuacji kryzysowej na swiecie.

Rzad PO zbankrutuje i to z wiekim hukiem, tak jak zbankrutowal za PRL rzad
Gierka, ktory prowadzil identyczna propagande sukcesu, jak to robi caly czas
genialna pelo, nawiasem piszac o tych samych korzeniach, co tamten rzad.

* koniecznie prosze sobie przejrzec tabelke podlaczona do tekstu, a nie
opowiadac bajeczek dla idiotow.

*W czerwcowym numerze specjalistycznego periodyku &#8222;Pioneer&#8221; wypowiada się
popularny telewizyjny profesor Witold Orłowski w tek¶cie &#8222;Co ma wspólnego
Polska z Grecj±?&#8221; i wywodzi, że wprawdzie, owszem, powinni¶my się niepokoić,
ale nie za bardzo, bo jednak od Grecji dzieli nas dużo lepsza &#8211; choć ogólnie
nie najlepsza! &#8211; wielko¶ć długu publicznego w relacji do PKB. I tu Profesor
publikuje pocieszaj±c± tabelkę, z której wynika, że nasza kondycja finansowa
jest dużo lepsza nie tylko od Grecji, ale i takich potęg jak Japonia, USA,
Wielka Brytania czy Niemcy, choć na przykład Czesi już maj± się trochę gorzej.

I takie to uspokajaj±ce bajeczki opowiadaj± nam na dobranoc wybitni rz±dowi
profesorowie i komentatorzy. Inaczej sprawy wygl±daj± w oczach komentatorów i
profesorów nie rz±dowych. Np. New York Times opublikował dane opracowane przez
profesora J. Gokhale&#8217;a z waszyngtońskiego Instytutu Cato, z których wynika
obraz nieco mniej różowy!

Przedstawiona tam tabela długu publicznego wszystkich państw UE w relacji do
ich PKB, pokazuje, że na czele tej procesji zadłużonych państw jest
bezapelacyjnie Polska, gdyż jej długofalowy dług publiczny wynosi 1550,4% PKB!
Jest to zadłużenie prawie dwukrotnie większe (w relacji do PKB) niż zadłużenie
Grecji, dla której odpowiednia warto¶ć wynosi &#8222;tylko&#8221; 875,2%. Pomiędzy Polsk±
a Grecj± jest tylko Słowacja z długiem równym 1149,1% PKB. Do poziomu Grecji
zbliża się niebezpiecznie Słowenia, której zadłużenie wynosi 758,5% PKB.

Tak więc, zdaniem wybitnych amerykańskich ekonomistów, dług publiczny państwa
polskiego przekracza 15-krotnie wielko¶ć rocznego produktu krajowego brutto.
Czy te przerażaj±ce dane s± wiarygodne? Przecież nasi wybitni ekonomi¶ci nic
nam o tym nie mówi±? Niew±tpliwie Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej, w
której pracuje prof. Orłowski, to ważna instytucja naukowa, ale Instytut Cato,
to &#8211; niestety &#8211; najwyższa ranga ¶wiatowa i z tego Instytutu wywodz± się tacy
laureaci Nagrody Nobla z ekonomii jak Friedrich von Hayek, Milton Friedman,
James M. Buchanan, czy Vernon L. Smith. Oczywi¶cie, nie można wierzyć we
wszystko, co pisz± w gazetach, nawet w New York Times, ale nie widać powodu
dla którego profesor Jagadeesh Gokhale miałby dezinformować amerykańskiego
czytelnika w sprawie polskiego zadłużenia?

Ten niewyobrażalny dług państwa polskiego sumuje w sobie niejako 20 lat złego
rz±dzenia, niegospodarno¶ci, wszystkie afery i przekręty, wszelkie meandry
polskich finansów i decyzji gospodarczych i politycznych podejmowanych przez
te lata. Jest to kumulacja i zwieńczenie niekompetencji elit nami rz±dz±cych.

Dlaczego, za jakie grzechy Pan Bóg pokarał nas takimi elitami? Odpowiedzi na
to pytanie udziela w swoim tek¶cie Wojciech Błasiak: to nie Pan Bóg, to nie
trzęsienia ziemi i plagi egipskie &#8211; to szkodliwa, korupcjogenna selekcja
negatywna elit politycznych znana pod nazw± &#8222;proporcjonalna ordynacja wyborcza
do Sejmu&#8221;. To jest mechanizm, który z wyborów na wybory doprowadza do władzy
ludzi co raz mniej kompetentnych, mniej odpowiedzialnych, mniej nadaj±cych się
do rz±dzenia państwem. Debata nad stanem państwa polskiego bez uwzględnienia
tego fundamentalnego tematu będzie zawsze debat± pozorn±, z której nic
sensownego wynikn±ć nie może. Czas najwyższy, żeby ta prawda dotarła wreszcie
do polskich inteligentów naprawdę zatroskanych opłakanym stanem naszego państwa.

http://prawica.net/opinie/22847

Mala uwaga: wycialem ta czesc tekstu prof. Przystawy z ktora sie osobiscie nie
zgadzam. Wkleilem tylka ta, ktora ma oparcie w faktach, a nie osobistych
opiniach profesora. --

Data: 2010-12-28 21:33:06
Autor: the_foe
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-28 21:25, obserwator pisze:
[...]

wyliczenie dlugofalowego dlugu publicznego jest niemalze niemozliwe. Konstrukcja jest naduzywana w USA bo w takiej musza wypadac baedzo dobrze ze wzgledu na to, ze maja niski stopien zobowiazana spolecznych (brak emerytur, powszechnej opieki zdrowowtnej). To jest czcza propaganda bo zakalda ze w Polsce jest bezplatna zluzba zdrowia a emeryture dostaje kazdy kto przekroczy dany wiek. tak nie jest.
Zreszta sam dlug jest malo istotny, wazne jest tylko ile kosztuje jego utrzymanie.

--
the_foe

Data: 2010-12-28 20:54:59
Autor: obserwator
dlug publiczny na swiecie
[...]

Jednym slowem uwazasz, ze tekst ktore opublikowano w NYT na podstawie
opracowania Instytut Cato, majacego najwyzsza range swiatowa - sa malo
wiarygodne, a  bajeczki prof. Orłowskiego (nota bene wyssane z jego brudnego
palucha) ze Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej w ktorej nadal pracuje
kadra z okresu komuny, sa trafne i wiarygodne, to ja wiecej pytan nie mam.

Data: 2010-12-29 00:02:38
Autor: the_foe
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-28 21:54,  obserwator pisze:
Jednym slowem uwazasz, ze tekst ktore opublikowano w NYT na podstawie
opracowania Instytut Cato, majacego najwyzsza range swiatowa - sa malo
wiarygodne,

ich ranga w USA jest niewielka. sprzedaja odpowiednia wizje swiata a nie robia objektywnych analiz.

--
the_foe

Data: 2010-12-29 03:41:50
Autor: obserwator
dlug publiczny na swiecie
> [...]
> wiarygodne,

ich ranga w USA jest niewielka. sprzedaja odpowiednia wizje swiata a nie robia objektywnych analiz.

Cato Institute nalezy do czolowki amerykanskich think-tank(ow). Zajmuje 7 miejsce w amerykanskim rankingu. Zalozycielem Cato Institute jest
Charles Koch - prezydent i wspolwlasciciel Koch Industries, Inc, drugiego co
do wielkosci konglomeratu energetycznego w USA, o rocznym dochodzie rzedu
100 billion US$.

Z tego instytutu wywodza sie tacy laureaci Nagrody Nobla z ekonomii jak
Friedrich von Hayek, Milton Friedman,James M. Buchanan, Vernon L. Smith.

Opracowanie o ktorym rozmawiamy zostalo zrobione dla jankesow. Ich dlug
publiczny rowniez jest w nim podany.
Sadzisz, ze Amerykanie to idioci ktorzy sami siebie beda oszukiwac, tak jak to PO robi z Polakami?

Sprawdz sobie pod tym linkiem pozycje rankingowa Cato Institute:

 http://www.ony.unu.edu/2009%20Global%20Go%20To%20Think%20Tank%20Rankings%20%28TT%20Index%29%20last%20version.pdf

A jaka jest ranga szkoly prof. W. Orlowskiego, ktory beztrosko plecie banialuki?

Data: 2010-12-29 10:09:59
Autor: utrOne
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 04:41,  obserwator pisze:
Sadzisz, ze Amerykanie to idioci ktorzy sami siebie beda oszukiwac, tak jak
to PO robi z Polakami?

ba! maj± dłuższ± praktykę i wiedzę w tym temacie chłopie!

--

-- -- -- -- -- -- -- -
Pozdro

Data: 2010-12-29 10:14:23
Autor: Panslavista
dlug publiczny na swiecie

"utrOne" <utr1wytnij@wytnijtlen.pl> wrote in message news:ifett9$3ta$2inews.gazeta.pl...
W dniu 2010-12-29 04:41,  obserwator pisze:
Sadzisz, ze Amerykanie to idioci ktorzy sami siebie beda oszukiwac, tak jak
to PO robi z Polakami?

ba! maj± dłuższ± praktykę i wiedzę w tym temacie chłopie!

Zwłaszcza, że do kolonii wywożono przestępców...

Data: 2010-12-29 13:54:00
Autor: obserwator
dlug publiczny na swiecie
Panslavista <prawusek@interia.pl> napisał(a):
Zwłaszcza, że do kolonii wywożono przestępców...

panie hrabio, niech pan przeczyta tekst prof. Przystawy ze zrozumieniem. O Instytucie amerykanskim jest mowa w zupelnie innym kontekscie. Ja rozumiem, ze pan ma obsesje na punkcie wszystkiego co nie jest ruskie badz
sowieckie, ale w tym watku rozmawiamy o bardzo waznej sprawie rowniez dla pana.

Prosze sie wiec skupic i przeczytac ze zrozumieniem kolejne teksty w tym watku.

Jesli pan nadal nie bedzie rozumial o co chodzi, to chetnie wytlumacze.

Data: 2010-12-29 12:33:56
Autor: cyc
dlug publiczny na swiecie

Użytkownik "utrOne" <utr1wytnij@wytnijtlen.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ifett9$3ta$2inews.gazeta.pl...
W dniu 2010-12-29 04:41,  obserwator pisze:
Sadzisz, ze Amerykanie to idioci ktorzy sami siebie beda oszukiwac, tak jak
to PO robi z Polakami?

ba! maj± dłuższ± praktykę i wiedzę w tym temacie chłopie!

-- -- -- -- -- -- -- -- -
Pozdro
.utr1

O tak !! w tej dziedzinie Amerykanie sa mistrzami swiata . Co lepsze , to przynoszaca pozadany przez nich skutek praktyke oszukiwania wlasnego sloeczenstwa , przeniesli na miedzynarodowa niwe sadzac , ze swiat jest rownie glupi jak ich menele i tez uwierzy w serwowane mu klamstwa .
Poki co swiat udaje , ze wierzy bo za klamstwami stoi bezwzgledna , nie liczaca sie z nikim sila , sila , ktora jest w stanie , jak pokazuje doswiadczenie , wymordowac miliony . Coraz czesiej jednak czxuje sie kres cierpliwosci a antyamerykanskie  glosy nie sa juz "tylko" glosami ulic ale rowniez rzadow !.

cyc

Data: 2010-12-29 17:36:50
Autor: jadrys
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 12:33, cyc pisze:

[...]

Castro, Chavez, Lula, i...kto jeszcze? Mam na my¶li te głosy rz±dów.

Data: 2010-12-29 13:55:28
Autor: obserwator
dlug publiczny na swiecie
utrOne <utr1wytnij@wytnijtlen.pl> napisał(a):
W dniu 2010-12-29 04:41,  obserwator pisze:
> Sadzisz, ze Amerykanie to idioci ktorzy sami siebie beda oszukiwac, tak jak
> to PO robi z Polakami?

ba! maj± dłuższ± praktykę i wiedzę w tym temacie chłopie!

nie rozumiesz tekstu czlowieku czy chcesz sie koniecznie odegrac za ta
dyskusjie o jaruzelskim?

Data: 2010-12-29 15:15:19
Autor: utrOne
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 14:55,  obserwator pisze:
[...]

było EOT, wiec nie wiem czemu do tego wracasz.
nie jestem az tak małostkowy.
ze składni twojego zdania powyzej zrobilem skrot myslowy (zreszta tusze, ze podobnie jak ty -- > "amerykanie to idioci, ktorzy sie oszukuja -- -> PO (to idioci?), (czy) ktorzy oszukuja polaków (polacy to idioci?)".
tak wiec jesli chcesz sie rzucac to prosze najpierw wyjasnij kontekst. moze podyskutujemy.
jakos powyzej bodajze cycu mogl trafnie zinterpretowac moja wypowiedz...

--

-- -- -- -- -- -- -- -
Pozdro

Data: 2010-12-29 14:39:15
Autor: obserwator
dlug publiczny na swiecie
utrOne <utr1wytnij@wytnijtlen.pl> napisał(a):
było EOT, wiec nie wiem czemu do tego wracasz.

A EOT bylo w tamtym watku, ale jak widac ty do tematu powracasz, bo poczules
sie urazony i weksulejsz w ten sposob dyskusje w tym watku na zupelnie inny
temat, co w konsekwencji dezorganizuje i rozmydla dyskusje w tym watku. Po co to robisz jesli nie z osobistych urazow ?

nie jestem az tak małostkowy.

owszem jestes malostkowy i to widac po tym co robisz z wazna dyskusja w tym
watku.
[...]
 po cholere pieprzysz na temat zupelnie nie zwiazany z tematem tego watku? Chlopie badz mezczyzna a nie mazgajem, ktory jest nadwrazliwym i musi sie koniecznie odegrac przy najblizszej okazji, nawet kosztem odmrozenia sobie uszu.

Data: 2010-12-29 15:55:39
Autor: utrOne
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 15:39, obserwator pisze:
[...]

chlopie, wypowiadasz sie w dowolnym watku i nikt ci tego nie broni. dlaczego wiec zabronisz komus dygresji i jeszcze probujesz to uzasadnic ad personam? rzucilem wypowiedz, rzucil cyc i na tym koniec. kto tu jest malostkowy kolego?
jesli ci przeszkadzaja moje wtrety to wrzuc mnie do kf'a i bedziesz mial mniej problemow.

--

-- -- -- -- -- -- -- -
Pozdro

Data: 2010-12-29 15:03:22
Autor: obserwator
dlug publiczny na swiecie
[...]

ty takze mozesz wrzucic mnie do kF i nie wekslowac waznego tematu.

Moge cie prosic o wypad z tego watku?

Data: 2010-12-29 15:36:45
Autor: the_foe
dlug publiczny na swiecie
[...]

nie zmienia to faktu ze ich wplyw na polityke wlasnego pasntwa jest zaden.
Nie sa obiektywni, to jest fakt nie podwazenia. Naginaja fakty, analizujac przyszlosc na podstawie stalych. Nie sposob przewidziec dynamiki politycznej danych krajow. Nie sadze zeby jakos doglebnie to analizowali, spowodowaloby to ze takie sysntetyczne opracowanie kosztowaloby wiecej niz ich 10 letnie dochody. Robia wszytko by udowodnic teze ze wysokie podatki + niezrownowazony budzet = pewne bankructwo. Ciekawe co powiedza za 20 lat kiedy Keynsizm po 100 letnim opraktycznym stosownaiu nie zaliczy zadnego bankructwa.

--
the_foe

Data: 2010-12-29 14:59:04
Autor: obserwator
dlug publiczny na swiecie
the_foe <the_foe@wupe.pl> napisał(a):
nie zmienia to faktu ze ich wplyw na polityke wlasnego pasntwa jest zaden.

blad w rozumowaniu, politycy korzystaja z opracowan think tank(ow)bo takie
opracowania i analizy udostepniane spoleczenstwu, umozliwiaja z jednej strony zweryfikowac dotychczasow a polityke bo spoleczenstwo dobrze poinformowane nie da sie politykom oszukiwac jak stado baranow. A taka sytuacja ma miejsce w tej chwili w Polsce, gdzie PO traktuje
spoleczenstwo jak idiotow i rzad nie liczy sie zupelnie z opinia tego
spoleczenstwa oraz glosem partii opozycyjnej, ktora bez przerwy atakluje jakis
psychopata Palikot czy inny Niesilowski, wystawieni przez Tuska do
robienia zadym, a nie polityki.
[...]

to sa tylko i wylacznie twoje nie poparte zadnymi dowodami opinie prywatne.
Tego typu opinie prywatne nie zmienia sytuacji na korzystniejsza, tylko wrecz
przciwnie, jeszcze bardziej ta tragiczna sytuacje poglebia, bo daja sygnal
rzadowi PO, iz moze nadal prowadzic barbarzynska polityke gospodarcza i tym
samym doprowadzic panstwo do glebokiego kryzysu i w efekcie bankructwa kraju.

Data: 2010-12-29 18:20:55
Autor: the_foe
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 15:59,  obserwator pisze:
[...]

to prosze mi powiedziec kiedy najpozniej dojdzie do glebokiego kryzysu. Kiedy najpozniej zbankrutujemy. Sprawdzimy kto ma racje.

--
the_foe

Data: 2010-12-29 10:31:28
Autor: Anatol
dlug publiczny na swiecie

Użytkownik " obserwator" <darz_bor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ifdir3$dva$1inews.gazeta.pl...

[...]

Tu jest tekst oryginalny Ľródła:

http://resources.rybinski.eu/resources/viewResource:d5b4b750-29e0-11df-bffe-001b24eff4d8

Pomijaj±c założania przyjęte dla sumy z licznika, już sam mianownik jest nieaktualny. Chodzi o PKB z 2004 - obecnie Polska ma PKB o 25% wyższy od przyjętego w opracowaniu podczas gdy wiele krajów po ostatnim kryzysie wróciło do swojego poziomu z 2004 - w tym Japonia, Niemcy, UK czy Włochy.

Anatol

Data: 2010-12-29 14:04:43
Autor: obserwator
dlug publiczny na swiecie
Anatol <c355@usuntowp.pl> napisał(a):

[...]

dzieki za link, jego autor jest czlowiekiem ktory pracuje dla Instytutu Cato i
napisal tekst na podstawie ktorego prof. Przystawa napisal swoj tekst.
Sprawdze dokladnie jakie sa roznice, ale wydaje mi sie ze sciemniasz.

Ponadto chyba wiesz, ze to wlasnie Rybinski zaczal alarmowac obok
Balcerowicza, ze PO prowadzi zla polityke godpodarcza i finansowa.
Tusku ma to w doopie razem z Vincentem i nadal prowadza ksiegowosc kreatywna.

Ponadto nie tlumacz polskiej sytyacji porownywaniem jej do Japonii, UK czy
Niemiec. Tamte kraje to nie sa kraje tak zdewastowane przez zlodziejskie
prywatyzacje jak to zrobiono w Polsce. Polska to pustynia, wiec po co nadal tak glupio oszukujecie spoleczenstwo
skoro aktualnie sytuacja wyglada bardzo zle??

Data: 2010-12-29 10:07:53
Autor: utrOne
dlug publiczny na swiecie
[...]

cieszy mnie fakt obserwatorze, że zadałe¶ sobie trud podej¶cia obiektywnego i uj±łe¶ w tym fragmencie jakże kluczowe słowo WSZYSTKIE i WSZYSTKICH na przestrzeni 20 lat.

--

-- -- -- -- -- -- -- -
Pozdro

Data: 2010-12-29 16:20:51
Autor: grzessiek
dlug publiczny na swiecie
W dniu 28.12.2010 21:25, obserwator pisze:
Polska wypada jako tako, tylko dzieki polityce ktora prowadzil PiS. PiS zdecydowal sie na pozostawienie waluty polskiej i to nadal procentuje w obecnej sytuacji kryzysowej na swiecie.

dodam jeszcze, ze za rzadow pis zmniejszyl sie deficyt budzetowy -
sytuacja niemal bez precedensu od poczatkow transformacji.

przypomne ze byly to lata szczytu hossy i powszechnej, rospasanej
konsumpcji. w tych warunkach to naprawde wielka rzecz.

g.

Data: 2010-12-29 16:41:36
Autor: u2
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 16:20, grzessiek pisze:
[...]

Po prostu wtedy fachowcy mieli władzę.

Nie to co teraz : sprzedajni historycy i piłkarzyki.

Data: 2010-12-29 17:57:45
Autor: Bogdan Idzikowski
dlug publiczny na swiecie

Użytkownik "grzessiek" <grzessssiek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:iffj5v$992$1news.onet.pl...
[...]

A jakim to cudem?
Przecież deficyt za PiS został zwiększony coś o 100 miliardów.

"Jak nie wylÄ…dujÄ™(my), to mnie zabije(jÄ…)"

Data: 2010-12-29 20:44:16
Autor: grzessiek
dlug publiczny na swiecie
W dniu 29.12.2010 17:57, Bogdan Idzikowski pisze:
Przecież deficyt za PiS został zwiększony coś o 100 miliardów.

skad masz te informacje, 2 lata rzadow dawaloby przyrost rzedu 50mld/rok?

g.

Data: 2010-12-29 21:02:45
Autor: u2
dlug publiczny na swiecie
W dniu 2010-12-29 20:44, grzessiek pisze:
W dniu 29.12.2010 17:57, Bogdan Idzikowski pisze:
Przecież deficyt za PiS został zwiększony co¶ o 100 miliardów.

skad masz te informacje, 2 lata rzadow dawaloby przyrost rzedu 50mld/rok?

g.

Nie podejrzewaj B.Idzika o jakiekolwiek kompetencje oprócz zmy¶lania.

Data: 2010-12-29 22:06:56
Autor: Bogdan Idzikowski
dlug publiczny na swiecie

Użytkownik "grzessiek" <grzessssiek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ifg2jr$slo$1news.onet.pl...
W dniu 29.12.2010 17:57, Bogdan Idzikowski pisze:
Przecież deficyt za PiS został zwiększony coś o 100 miliardów.

skad masz te informacje, 2 lata rzadow dawaloby przyrost rzedu 50mld/rok?

a choćby Wiki: http://pl.wikipedia.org/wiki/Dług_publiczny

W 2005 roku dług publiczny Polski wynosił 440,0 mld zł
W 2006 roku dług publiczny Polski wynosił 505,0 mld zł - 65
W 2007 roku dług publiczny Polski wynosił 527,4 mld zł - 22,4

co daje w sumie 87 miliardów zł.
PiS potrafił zmniejszyć dochody państwa (m. inn. zmniejszając podatki dla bogatych i inne, co dało spadek dochodów budżetowych w wys. kilkadziesiąt miliardów zł), a jednocześnie nie potrafił obniżyć wydatków państwa.

"Jak nie wylÄ…dujÄ™(my), to mnie zabije(jÄ…)"

Data: 2010-12-29 21:15:46
Autor: obserwator
dlug publiczny na swiecie
Bogdan Idzikowski <bogdanid@neostrada.pl> napisał(a): a ty chociaz rozumiesz co wkleiles? W 2006 roku dług publiczny Polski wynosił 505,0 mld zł - 65
W 2007 roku dług publiczny Polski wynosił 527,4 mld zł - 22,4

Dlug w 2007 sie zmiejszyl czy zwiekszyl w porownaniu do 2006 r.???

Data: 2010-12-30 19:52:38
Autor: grzessiek
dlug publiczny na swiecie
W dniu 29.12.2010 22:06, Bogdan Idzikowski pisze:
a choćby Wiki: http://pl.wikipedia.org/wiki/Dług_publiczny

rozmawiamy o deficycie. sprawdĹş to:
http://tinyurl.com/26wwgf8
źródło:
http://tinyurl.com/2vjkg4d
g.

Data: 2010-12-30 20:39:42
Autor: obserwator
dlug publiczny na swiecie
grzessiek <grzessssiek@poczta.onet.pl> napisał(a): rozmawiamy o deficycie. sprawdĽ to:
tinyurl.com/26wwgf8
Ľródło:
tinyurl.com/2vjkg4d

Dlug publiczny zajebiscie wysoki, deficyt budzetowy coraz wiekszy, majatek
wysprzedany - oto jak rzadzi postkomuna, ale nadal uwaza ze wsio w pariadkie,
a ci co o tym alarmuja, to oczywiscie sa psychole:))  Takiego madrego inaczej, zlapiesz za reke to ci zacznie wmawiac, ze ta reka
jest nie jego (vide co odpowiedzial genialny Bodzio:)) --

Data: 2010-12-30 21:24:29
Autor: Bogdan Idzikowski
dlug publiczny na swiecie

Użytkownik "grzessiek" <grzessssiek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ifijuv$9rk$1news.onet.pl...
[...]

Synku - rozmawiamy o długu publicznym!

"Jak nie wylÄ…dujÄ™(my), to mnie zabije(jÄ…)"

Data: 2010-12-31 12:48:19
Autor: grzessiek
dlug publiczny na swiecie
W dniu 30.12.2010 21:24, Bogdan Idzikowski pisze:
Synku - rozmawiamy o długu publicznym!

ja mowilem o deficycie, ktory zreszta jest przeciez nierozwerwalnie
zwiazany z dlugiem. chodzi mi o to, ze pis zmniejszal przyrost
zadluzenia (zmniejszal deficyt) choc dlug i tak rosl (bo deficyt mimo
wszystko wystepowal).

to co sie dzieje teraz (chocby z ofe) to jest masakra - rzad nie
podejmuje sie zadnych realnych dzialan, zainteresowany jest tylko tym,
zeby zgadzalo sie na papierze.

ale coz, jak premier nie dba o to co bedzie w przyszlosci, interesuje go
bowiem "tu i teraz" to co sie dziwic. dla mnie po tej jego wypowiedzi
powinien byc zmuszony do opuszczenia urzedu - z takim podejsciem jest to
czlowiek po prostu niebezpieczny.

g.

Data: 2010-12-31 13:32:04
Autor: Bogdan Idzikowski
dlug publiczny na swiecie

Użytkownik "grzessiek" <grzessssiek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ifkffc$dtb$1news.onet.pl...
[...]

No to radzę ci w ramach protestu popełnić harakiri, albo całospalenie np. przed pałacem namiestnikowskim lub urzędem RM.
No bo na nic innego nie masz wpływu.

"Jak nie wylÄ…dujÄ™(my), to mnie zabije(jÄ…)"

Data: 2010-12-31 15:19:51
Autor: grzessiek
dlug publiczny na swiecie
W dniu 31.12.2010 13:32, Bogdan Idzikowski pisze:
ciach

tusk i cala ta zgraja nieudacznikow zwana obecnie rzadem, predzej czy
pozniej, dostanie za swoje. nie dokonam samospalenia bo czekam tej
chwili i zamierzam otworzyc wtedy szampana ;)

g.