długi wózek, średni wózek

Data: 2011-03-21 11:06:42
Autor: mariuszmo
długi wózek, średni wózek
przerzutka długi wózek, średni wózek - jakie są różnice w pracy?
biorąc pod uwagę zwykłego hardtaila sztywniaka z napędem 3x9 to w jakich sytuacjach która jest lepsza?

Data: 2011-03-21 12:22:05
Autor: ...::QRT::...
długi wózek, średni wózek
Dnia Mon, 21 Mar 2011 11:06:42 +0000 (UTC), mariuszmo napisał(a):

biorąc pod uwagę zwykłego hardtaila sztywniaka z napędem 3x9 to w jakich sytuacjach która jest lepsza?

zależy to od rozpiętości kasety - długi wózek do kaset o dużej różnicy
miedzy najmniejszym a największym trybem. .

Data: 2011-03-21 11:27:32
Autor: mariuszmo
długi wózek, średni wózek
...::QRT::... <nie.m@m.mejla> napisał(a):
> [...]

zależy to od rozpiętości kasety - długi wózek do kaset o dużej różnicy
miedzy najmniejszym a największym trybem. .

tzn jeśli np mam 11-32 to średni a 11-34 to długi?
właściwie nigdy się tym nie interesowałem brałem 11-32 i średni ale teraz przerzutka, która mnie interesuje jest dostępna w opcji z długim, inną trzeba by zamawiać

Data: 2011-03-21 12:38:00
Autor: Michał Pawelski
długi wózek, średni wózek
W dniu 21.03.2011 12:27,  mariuszmo pisze:
..::QRT::...<nie.m@m.mejla>  napisał(a):
[...]

Ja posiadam kasetę 11-34, do tego korba 44-32-22 i na średnim wózku wszystko działa miodzio, a przerzutka ze średnim wózkiem jakoś tak zgrabniej wygląda :)

Data: 2011-03-21 13:08:52
Autor: ...::QRT::...
długi wózek, średni wózek

..::QRT::...<nie.m@m.mejla>  napisał(a):
[...]

długi wózek służy do tego aby "pomieścić" dłuższy łańcuch.
Tak aby dało sie obsłużyć przełożenie 44-34 i aby nie wisiał luźno przy
22-11.

Data: 2011-03-21 13:23:10
Autor: kml
długi wózek, średni wózek

Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:yw9jtboaul68$.oozkk3ioooea$.dlg40tude.net...

długi wózek służy do tego aby "pomieścić" dłuższy łańcuch.
Tak aby dało sie obsłużyć przełożenie 44-34 i aby nie wisiał luźno przy
22-11.

Jeździsz na 44-34? Długi wózek choć zapewnia większą pojemność układu to dla mnie ma konkretną wadę w postaci zbierania błota. Niby różnica nie jest duża, ale jednak bywa to odczuwalne.

http://endurorider.pl
16/03/11 nie kupuj "roweru" z supermarketu

Data: 2011-03-21 14:01:56
Autor: ...::QRT::...
długi wózek, średni wózek
Dnia Mon, 21 Mar 2011 13:23:10 +0100, kml napisał(a):

[...]

oczywiście ze nikt świadomie tak nie jezdzi, ale jeśli się zagapisz,
zamyślisz czy zapomnisz to może dojść do takiego lub innego skrajnego
przełożenia.
A to już może skutkować uszkodzeniem napędu jeśli łańcuch bedzie za krótki
czy za długi.

Data: 2011-03-21 15:00:22
Autor: kml
długi wózek, średni wózek

Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości

A to już może skutkować uszkodzeniem napędu jeśli łańcuch bedzie za krótki
czy za długi.

Wątpie czy cokolwiek uszkodzisz. Spadnie albo nie wejdzie co najwyżej bo nie przypuszczam, żeby ktoś był w stanie własnymi siłami zmielić przerzutkę tylna np.

Data: 2011-03-21 15:42:18
Autor: Fabian
długi wózek, średni wózek
W dniu 21.03.2011 15:00, kml pisze:

[...]

W przypadku za krótkiego łańcucha na określoną kombinację zerwanie
łańcucha przy próbie wrzucenia biegu to norma. A w wypadku uszkodzenia
łańcucha zmielenie przerzutki to nie problem, o czym się niedawno
przekonałem :(

Fabian.

Data: 2011-03-21 18:14:12
Autor: kml
długi wózek, średni wózek

Użytkownik "Fabian" <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:im7o4a$j01$1inews.gazeta.pl...

[...]

Zerwałem w życiu kilka łańcuchów i w przypadku dobrze zakutego i normalnej ujmę to tak: trzeba się nieco postarać. Zmieliłeś przerzutkę samodzielnie pedałując czy urwałeś hak i wygiałeś wózek?