długie - Toyota Bank nie chce oddać moich pieniędzy - cross post

Data: 2009-03-24 21:05:04
Autor: Wiktor
długie - Toyota Bank nie chce oddać moich pieniędzy - cross post
Witam

Mam problem z Bankiem Toyota - proszę o rady.
Jednym zdaniem: opieraj±c się na informacjach na stronie www zainteresowałem się lokat± 3 miesięczn±. Złożyłem wniosek, wpłaciłem pieni±dze, przysłali mi umowę z której warunkami nie mogę się zgodzić i nie chcę podpisać.
Bank nie chce mi oddać pieniędzy dopóki tej umowy nie podpiszę.

A teraz bardziej szczegółowo:
1. Szukałem możliwie prostej lokaty - bez zakładania konta (mam ich za dużo), bez żadnego chodzenia po bankach (nie mam czasu) - po prostu wpłacić pieni±dze i po pewnym czasie skasować procenty
2. Przeanalizowałem dużo banków i jednym z kilku które wybrałem był Toyota Bank - brak konta (nie muszę wi±zać się na dłużej), brak potrzeby chodzenia po placówkach, dobre oprocentowanie
3. 27 lutego złożyłem wniosek. Podczas składania wniosku był komunikat, że wypłata ¶rodków będzie możliwa dopiero po odesłaniu im podpisanej umowy, któr± do mnie wy¶l± w przeci±gu kilku dni. Nie miałem z tym problemu, prze¶ledziłem dostępne na stronie regulaminy, niestety wgl±du do umowy nie miałem. Przy składaniu wniosku było pytanie, czy chcę założyć dostęp internetowy do lokaty. Wybrałem NIE, gdyż mam już za dużo kont i nie chcę sobie kolejnym kontem głowę zawracać.
4. Po dwóch dniach dzwoni konsultantka celem potwierdzenia wniosku. Potwierdzam dane, drugi raz informuję że nie chcę ŻADNEGO dostępu internetowego - pomimo, że mnie próbowała przekonać do tego.
5. Przy okazji pierwszy zonk - otrzymuję informację, że po otrzymaniu umowy będę musiał się udać do placówki poczty celem potwierdzenia danych. Jakbym od razu to wiedział, to bym sobie darował. Konsultantka sprawdza w bazie, czy najbliższa mi poczta ma podpisan± umowę - ma. My¶lę, ok trudno, raz po¶więcę godzinkę i to załatwię.
6. Po potwierdzeniu wniosku przez telefon drog± mailow± otrzymuję nr rachunku, na który przez najbliższe 10 dni mam wpłacić pieni±dze
7. Wpłacam tego samego dnia pieni±dze (kilkadziesi±t tysięcy)
8. Po niecałych dwóch tygodniach poczt± otrzymuję umowy, jeden egzemplarz podpisany mam im podpisać. I tu się zaczyna cały problem, gdyż umowa składa się z:
a) umowy ramowej na czas nieokre¶lony okre¶laj±ca zawieranie w przyszło¶ci wszystkich innych umów
b) wła¶ciwa umowa lokaty
c) umowa prowadzenia bankowo¶ci elektronicznej
Do tego dochodzi pouczenie ochrony danych osobowych, w¶ród których znajduje się zapis o przekazywaniu moich danych w razie konieczno¶ci do czterech firm windykacyjnych
Jak pisałem wcze¶niej nie chciałem żadnej bankowo¶ci elektronicznej. Nie byłem informowany przy składaniu wniosku, że muszę podpisać umowę ramow± (ja chcę tylko głupi± lokatę). Ponadto poczułem się naprawdę nieswojo, kiedy przy wykupywaniu produktu oszczędno¶ciowego muszę podpisać zgodę na przekazywanie danych do firm windykacyjnych - przecież to bank będzie mi winien pieni±dze, nie ja im.
9. Tego samego dnia zadzwoniłem na infolinie i złożyłem reklamacje. O¶wiadczyłem, że nie podpiszę tej umowy, gdyż zawiera warunki o których wcze¶niej nie byłem informowany.
Zaż±dałem natychmiastowego zwrotu pieniędzy z uwagi na to, że przetrzymuj± je bez podpisania umowy ze mn±. Konsultantka informowała, że nie zwróc± mi umowy dopóki nie podpiszę umowy. Na koniec zapisała w reklamacji, że nie zgadzam się na podpisanie dwóch z trzech dokumentów wchodz±cych do umowy (umowy ramowej i bankowo¶ci elektronicznej).
10. Dzisiaj po niecałych dwóch tygodniach otrzymuję telefon, że niestety aby otrzymać pieni±dze muszę tę umowę podpisać, a szczególnie muszę podpisać umowę o prowadzeniu bankowo¶ci elektronicznej - pomimo, że dwukrotnie przy wnioskowaniu zgłosiłem iż nie chcę tego.
Bank zmienia reguły w trakcie gry i o¶wiadczyłem konsultantowi, że nie podpiszę żadnej umowy i ż±dam natychmiastowego zwrotu pieniędzy z należnymi odsetkami. Otrzymałem info, że bank ma teraz 14 dni na ustosunkowanie się.
Zdenerwowałem się, bo w ten sposób to mog± mi co 2 tygodnie co¶ proponować, ja się nie będę zgadzał. I tak to mog± moje pieni±dze bez żadnej umowy trzymać i kilka miesięcy.

PoradĽcie, jakie mam ¶rodki prawne. Wiem, że zgodziłem się przy składaniu wniosku, że muszę podpisać umowę aby otrzymać moje pieni±dze. Jednak składałem wniosek w dobrej wierze - naprawdę zawsze staram się przestudiować dokładnie ofertę i wszystkie "gwiazdki".
Decyzję o założeniu lokaty podejmowałem w oparciu o dostępne informacje i warunki na stronie www. Warunki te Bank teraz zmienia. Czuję, że zatajaj±c pewne informacje wyłudzono ode mnie pieni±dze. Bank nie ma żadnej umowy podpisanej przeze mnie i posiada moje pieni±dze, których nie chce mi zwrócić.
Czy postępowanie Banku podlega pod wyłudzenie, a może pod co¶ innego? Nie mam problemu aby pój¶ć do UOKIK, czy nawet Prokuratury - tylko podajcie mi proszę paragrafy.

Wiktor

Data: 2009-03-24 21:17:56
Autor: Wiktor
długie - Toyota Bank nie chce o ddać moich pieniędzy - cross post
PS. Podczas składania pierwszej reklamacji konsultantka sama przyznała, że podczas składania wniosku klient nie jest nigdzie informowany o konieczno¶ci podpisania umowy ramowej. Co więcej, konsultantka powiedziała, że przy¶l± mi now± umowę bez zapisu o dostępie internetowym. A dzisiaj konsultant mi mówi, że stanowisko banku jest takie, że muszę to wszystko podpisać inaczej nie oddadz± mi pieniędzy.

Data: 2009-03-24 15:25:53
Autor: witek
Wiktor wrote:
A dzisiaj konsultant mi mówi, że stanowisko banku jest takie, że muszę to wszystko podpisać inaczej nie oddadz± mi pieniędzy.

Ja bym sie na twoim miejscu nie martwił. Gdzie ty znajdziesz drug± tak± lokatę oprocentowan± na "odsetki ustawowe".
Toż to złota rybka. Poci±gn±łbym jeszcze przez rok dwa i poszedł do s±du.

Data: 2009-03-24 21:41:33
Autor: Wiktor
witek pisze:

Ja bym sie na twoim miejscu nie martwił. Gdzie ty znajdziesz drug± tak± lokatę oprocentowan± na "odsetki ustawowe".
Toż to złota rybka. Poci±gn±łbym jeszcze przez rok dwa i poszedł do s±du.

Google mi powiedział, że odsetki ustawowe to 13% w skali roku - prawda to?
Rozumiem, że już w chwili obecnej za miesi±c przetrzymywania moich pieniędzy mogę ż±dać odsetek w takiej wysoko¶ci?

Wiktor

Data: 2009-03-24 13:55:11
Autor: szczurwa
On 24 Mar, 21:41, Wiktor <a...@a.pl> wrote:

[...]

Tak, przysługuj± Ci odsetki ustawowe oraz wyrównanie wszelkich szkód,
jakie poniosłe¶ wskutek postawy banku. My¶lę, że nie zaszkodzi
opowiedzieć o Twoich problemach Komisji Nadzoru Finansowego oraz
Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Także zasadne byłoby byc
może przedłożenie sprawy przed arbitra Zwi±zku Banków Polskich. Je¶li
dalej będ± oporni - powództwo windykacyjne przed s±dem cywilnym. A w
międzyczasie zainteresować problemem kogo¶ z mediów - banki nie maj±
ostatnio zbyt dobrej prasy, w obecnym klimacie program np. Jaworowicz
o nadużyciach bankowców byłby strzałem w dziesi±tkę.

Bank będzie się bronił brakiem podpisanej przez Ciebie umowy, tzn.
podejrzewam, że stwierdzi,że aby odst±pić od umowy, trzeba j± najpierw
zawrzeć. W tym układzie prokuraturę sobie odpu¶ć, nie udowodnisz im
ani oszustwa ani przywłaszczenia. Natomiast trzymaj± bez podstawy
prawnej, tj. umowy, Twoje pieni±dze i przez to podpadaj± pod przepisy
kodeksu cywilnego o ochronie własno¶ci. S±d polecałbym jednak raczej w
ostateczno¶ci.

Data: 2009-03-24 22:12:10
Autor: Baloo
długie - Toyota Bank nie chce oddać moich pienię dzy - cross post
"Wiktor" <a@a.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gqbght$sa7$1news3.onet...

Google mi powiedział, że odsetki ustawowe to 13% w skali roku - prawda to?

Tak.

Rozumiem, że już w chwili obecnej za miesi±c przetrzymywania moich pieniędzy mogę ż±dać odsetek w takiej wysoko¶ci?

Ż±dać możesz.
Proponowałbym zwrócić się jednak do UOKiK z pro¶b± o zajęcie stanowiska - wbrew pozorom działaj± bardzo sprawnie, a tu problem wydaje się banalny.

Data: 2009-03-25 13:24:09
Autor: rmrmg
długie - Toyota Bank nie chce oddać moich pieniędzy - cross post
Dnia Tue, 24 Mar 2009 15:25:53 -0500, witek napisał(a):

ja bym sie na twoim miejscu nie martwił. Gdzie ty znajdziesz drugą taką
lokatę oprocentowaną na "odsetki ustawowe". Toż to złota rybka.
Pociągnąłbym jeszcze przez rok dwa i poszedł do sądu.

A jak to jest normalnie z tą lokatą. Działa od momentu trafienia pieniędzy na odpowiednie konto czy od momentu otrzymania podpisanej umowy? IVHMO (ale ja się nie znam na prawie, Olgierd przybywaj!) trzeba napisać im wpierw, że się nie chce podpisać umowy i oczekuje się zwrotu swoich pieniędzy.

Data: 2009-03-24 21:22:59
Autor: moje_przedmioty
długie - Toyota Bank nie chce oddać moich pieniędzy - cross post

Użytkownik "Wiktor" <a@a.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gqbedg$m5b$1news3.onet...
[...]

Podpisz i ode¶lij z rezygnacj± z umowy
Zawarta poza siedzib± firmy więc masz prawo odstapić

Data: 2009-03-24 21:23:42
Autor: moje_przedmioty
długie - Toyota Bank nie chce oddać moich pieniędzy - cross post

Użytkownik "moje_przedmioty" <moje_przedmioty@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gqbg2i$31a$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

ewentualnie ode¶lij tylko umowę na lokatę + pismo e pozostałe umowy Cie nie interesuj± i ich nie zawierasz

Data: 2009-03-25 00:24:48
Autor: Chris
Dnia Tue, 24 Mar 2009 21:22:59 +0100, moje_przedmioty napisał(a):

Podpisz i ode¶lij z rezygnacj± z umowy

To wtedy może się pożegnać z odsetkami!
A przypuszczam, że bank dlatego nalega na podpisanie tej umowy, by nie płacić odsetek z powodu zerwania lokaty przez klienta.

Zawarta poza siedzib± firmy więc masz prawo odstapić

Tutaj ma zastosowanie przepis o zawarciu umowy na odległo¶ć.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-03-24 23:06:59
Autor: xbartx
długie - Toyota Bank nie chce oddać moich pieniędzy - cross post

A ja tak z kronikarskiego obowiązku i przyszłościowo.
Zainteresuj siÄ™ lokatÄ… killer w banku pocztowym, to
jest chyba to o co Ci dokładnie chodziło.

Xenocide

Data: 2009-03-24 23:29:17
Autor: Wiktor
xbartx pisze:
A ja tak z kronikarskiego obowiązku i przyszłościowo.
Zainteresuj siÄ™ lokatÄ… killer w banku pocztowym, to
jest chyba to o co Ci dokładnie chodziło.

Rozważałem, ale za krótki termin - co 10 dni zakładać nową. A oprocentowanie cały czas spada, więc za miesiąc-dwa killer'a może już nie być

Wiktor

Data: 2009-03-25 00:23:38
Autor: xbartx
długie - Toyota Bank nie chce oddać moich pieniędzy - cross post
On Tue, 24 Mar 2009 23:29:17 +0100
Wiktor <a@a.pl> wrote:

Rozważałem, ale za krótki termin - co 10 dni zakładać nową. A oprocentowanie cały czas spada, więc za miesiąc-dwa killer'a może już nie być

Można ustawić samoodnawianie. Lokatę możesz zerwać przez internet,
odsetki już widać. Także jeżeli chodzi o lokaty bez ruszania się sprzed
monitora* to nie ma lepszej.

* oczywiście w banku, z którym nie jesteś w żaden sposób związany

Xenocide

Data: 2009-03-25 11:13:42
Autor: mvoicem

Wiktor <a@a.pl> wrote:

[...]

Czy nadal nie da się nie zgodzić na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych? Bo m/in z tego powodu Wiktor nie chce TB. p. m.

Data: 2009-03-25 02:03:29
Autor: krzysztofsf@wp.pl
On 24 Mar, 21:05, Wiktor <a...@a.pl> wrote:
Przy składaniu wniosku było pytanie, czy chcę
założyć dostęp internetowy do lokaty. Wybrałem NIE, gdyż mam już za dużo
kont i nie chcę sobie kolejnym kontem głowę zawracać.

Proponuje, zeby ktos znajomy ponowni ezlozyl taki wniosek, drukujac
poszczegolne ekrany, zeby byl dowod, ze w okresie gdy wnioskowales
mozna bylo wybierac opcje bez dotepu i konta. Inaczej mozez nie mioec
dowodow, ze faktycznie gdy zakladales lokate system dawal teoretycznie
mozliwosc rezygnacji z opcji, ktorych ni echcesz.
Podobni eaktualna tresc regulaminow i innych dokumentow.

Data: 2009-03-25 09:52:03
Autor: namikk
długie - Toyota Bank nie chce oddać moich pieniędzy - cross post
Wiktor wrote:

8. Po niecałych dwóch tygodniach pocztą otrzymuję umowy, jeden
egzemplarz podpisany mam im podpisać. I tu się zaczyna cały problem,
gdyż umowa składa się z:
a) umowy ramowej na czas nieokreślony określająca zawieranie w
przyszłości wszystkich innych umów
b) właściwa umowa lokaty
c) umowa prowadzenia bankowości elektronicznej
Do tego dochodzi pouczenie ochrony danych osobowych, wśród których
znajduje się zapis o przekazywaniu moich danych w razie konieczności do
czterech firm windykacyjnych
Jak pisałem wcześniej nie chciałem żadnej bankowości elektronicznej. Nie
byłem informowany przy składaniu wniosku, że muszę podpisać umowę ramową
(ja chcę tylko głupią lokatę). Ponadto poczułem się naprawdę nieswojo,
kiedy przy wykupywaniu produktu oszczędnościowego muszę podpisać zgodę
na przekazywanie danych do firm windykacyjnych - przecież to bank będzie
mi winien pieniÄ…dze, nie ja im.

Czy mógłbyś podesłać treść(skan) tej umowy ramowej(oczywiście bez danych) z
zawartymi klauzulami dokładnie tak jak to oni zapisali:
a) umowy ramowej na czas nieokreślony określająca zawieranie w
przyszłości wszystkich innych umów
b) właściwa umowa lokaty
c) umowa prowadzenia bankowości elektronicznej.
Czy ta informacja dotycząca wszystkich umów jest wkomponowana  w treść,czy
moĹĽe wyszczegĂłlniona np.podpunktami a,b,c... etc.?
Wg.mnie jest to działanie niezgodne z prawem jako produktu
wiązanego,proponuje z tym hasłem trochę poserfować.

Pozdrawiam

długie - Toyota Bank nie chce oddać moich pieniędzy - cross post