dlugie polaczenie usb - hub?

Data: 2011-06-08 14:43:17
Autor: jg
dlugie polaczenie usb - hub?
witam,

czy lekarstwem na zbyt duza odleglosc skanera od komputera (ok. 4m i komp
nie widzi poprawnie skanera) moze byc wsadzenie pomiedzy te urzadzenia huba
usb zasilanego zewnetrznym zasilaczem?

ps. dla scislosci dodam, ze po drodze tez mam pasywny przelacznik usb aten
221a, ale to raczej nie powoduje, ze pytanie nie jest aktualne...

--
jg

Data: 2011-06-08 15:03:03
Autor: BQB
dlugie polaczenie usb - hub?
W dniu 11-06-08 14:43, jg pisze:
[...]

Sądzę, że winę za taki stan ponosi kiepskiej jakości przewód USB. 4m to razem z tym przełącznikiem? Standard przewiduje 5m maksymalnie. Skaner zasilany z USB, czy ma swój zasilacz? Być może płyta główna na USB ma nieco niższe napięcie i to również może powodować problem.

Data: 2011-06-08 15:33:48
Autor: jg
dlugie polaczenie usb - hub?
Dnia Wed, 08 Jun 2011 15:03:03 +0200, BQB napisał(a):

W dniu 11-06-08 14:43, jg pisze:
[...]

ok, zwiekszam dlugosc kabla do 10m i pytanie nadal aktualne.

--
jg

Data: 2011-06-08 15:42:34
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
dlugie polaczenie usb - hub?
W dniu 2011-06-08 15:33, jg pisze:

ok, zwiekszam dlugosc kabla do 10m i pytanie nadal aktualne.

Powinno pomóc. W radiowizjografii do podłączeniu czujników rentgenowych stosowaliśmy huby aktywne na odległościach do 15m, z tym, że hub maksymalnie co 5m, czyli dla 15m stosowaliśmy 3 huby.

--
Michał "HoMMeR" Paszek

Data: 2011-06-09 00:09:14
Autor: Mateusz
dlugie polaczenie usb - hub?

W dniu 11-06-08 14:43, jg pisze:
[...]

USB over ethernet ;)

Lub mozna samemu zrobić ponoć na kablu telefonicznym ;)

Data: 2011-06-08 16:16:30
Autor: Rafał Łukawski
dlugie polaczenie usb - hub?
On 2011-06-08 14:43, jg wrote:
witam,

czy lekarstwem na zbyt duza odleglosc skanera od komputera (ok. 4m i komp
nie widzi poprawnie skanera) moze byc wsadzenie pomiedzy te urzadzenia huba
usb zasilanego zewnetrznym zasilaczem?

Jakis czas temu spotykalem sie z urzedzeniami, ktore wprost w specyfikacji mialy zalecenie podlaczania bezposrednio do hosta USB, nie do HUB'a. Generalnie nie powinno byc problemĂłw, sprawdz w dokumentacji do skanera.

HUB szczegolnie z zasilaczem nie powinien sprawiac klopotow.

ps. dla scislosci dodam, ze po drodze tez mam pasywny przelacznik usb aten
221a, ale to raczej nie powoduje, ze pytanie nie jest aktualne...

Czy bez przelacznika wystepuja problemy?

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-06-08 19:25:34
Autor: jg
dlugie polaczenie usb - hub?
Dnia Wed, 08 Jun 2011 16:16:30 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):

Czy bez przelacznika wystepuja problemy?

wystepuja.

dzieki za odzew.

--
jg