długie uruchamianie komputera

Data: 2009-10-18 14:23:14
Autor: Kubuś Puchatek
długie uruchamianie komputera

Komputer: Dell OptiPlex GX280 + nowy dysk Seagate ST3500418AS. System  uruchamia się w ciągu ok. 15 sek i nie stanowiłoby to problemu, gdyby nie  to, że wcześniek przez ok. 70 sek twardy dysk wydaje dość głośne  stuknięcia w tempie co pół sekundy.
Z początku myślałem, że komputer w biosie ma ustawione na bootowanie z dvd  (dźwięk jest dość podobny do tego jaki wydawał stary napęd CD przy próbie  odczytu porysowanej płyty), ale to nie to.
Co może być przyczyną? Jakieś narzędzia do sprawdzenia dysku pod Windows  polecicie?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-10-18 14:48:03
Autor: HaWaN
Kubuś Puchatek pisze:

[...]

na pewno chkdsk /r :)
Być może masz jakieś bad sectory

Data: 2009-10-18 19:03:58
Autor: Kubuś Puchatek
Dnia 18-10-2009 o 14:48:03 HaWaN <HawanTB@gmail.com> napisał(a):

Kubuś Puchatek pisze:
[...]

Od tego zacząłem. Chkdsk uruchomiony z linii poleceń i przy starcie  komputera nic nie wykazał.

Mam też inne pytanie, ale to już lekki OT. Czy z poziomu WinXP można  zmienić ustawienia w biosie?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-10-18 19:12:01
Autor: Tomasz Minkiewicz
długie uruchamianie komputera
On Sun, 18 Oct 2009 19:03:58 +0200
Kubuś Puchatek <kamil_mm@poczta.onet.pl> wrote:

> na pewno chkdsk /r :)
> Być może masz jakieś bad sectory

Od tego zacząłem. Chkdsk uruchomiony z linii poleceń i przy starcie  komputera nic nie wykazał.

Mam teĹź inne pytanie, ale to juĹź lekki OT. Czy z poziomu WinXP moĹźna  zmienić ustawienia w biosie?

W Dellu? Całkiem możliwe. Idź na support.dell.com, wprowadź service tag
swojej maszyny i zobacz, jakie oprogramowanie do niej dają.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-10-18 16:35:10
Autor: Animka
Kubuś Puchatek pisze:

[...]

Hard Drive Inspector. Pokaże Ci wszystko jak na dłoni.

--
animka

Data: 2009-10-18 20:07:42
Autor: KILu
Kubuś Puchatek wrote:
[...]

Czy dysk podlaczony bez tasmy SATA (wylacznie zasilanie) tez na poczatku
stuka?
Generalnie od razu reklamowalbym cos takiego. Dyski padaja albo od razu,
albo dzialaja latami. Twoj to najwyrazniej jakis wadliwy egzemplarz (zle
skalibrowany?).

k,

Data: 2009-10-20 17:07:41
Autor: Kubuś Puchatek
Dnia 18-10-2009 o 20:07:42 KILu <byter@wp.pl> napisał:

Kubuś Puchatek wrote:
[...]

Tego nie próbowałem.

Generalnie od razu reklamowalbym cos takiego. Dyski padaja albo od razu,
albo dzialaja latami. Twoj to najwyrazniej jakis wadliwy egzemplarz (zle
skalibrowany?).

k,

Sprawdzę jeszcze co Dell/Seagate daje do testowania dysków i jak to nic  nie da, to będę reklamował.
Ale to w czwartek.

Pozdrawiam
kamil

Data: 2009-10-20 23:54:44
Autor: Kubuś Puchatek

Kubuś Puchatek wrote:
[...]

Stuka, co może być tego przyczyną?

Data: 2009-10-19 14:03:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
długie uruchamianie komputera

"Wiesław" op.u11m6vrsnjl0c5@wiesiek-pc

: Najlepszym programem jaki dotąd spotkałem jest Victoria.
: Sprawdź SMART dysku i sektory.
: Możliwe, że dysk jest uszkodzony, to się zdarza.
: Jeżeli będziesz miał problemy ze znalezieniem
: programu, mogę wysłać na priv.

Wyślij dla mnie, jeśli możesz. :)

długie uruchamianie komputera