długość lewej strona supportu

Data: 2018-11-08 13:43:41
Autor: qrt
długość lewej strona supportu
Czy długość lewej strony supportu (nie od strony korby) zmienia się w
zależności od długości suportu? Konkretnie chodzi o to czy zastosowanie supportu krótszego od zalecanego
może po lewej stronie skutkować np kolizja z widełkami ramy? Powiedzmy dla uproszenia ze prawa strona (od strony korby) nas nie
interesuje.

Data: 2018-11-08 12:12:10
Autor: Ignac
W dniu czwartek, 8 listopada 2018 13:43:45 UTC+1 użytkownik qrt napisał:

Powiedzmy dla uproszenia ze prawa strona (od strony korby) nas nie
interesuje.

A powinna i to bardzo, gdyż nie można dowolnie zmieniać długości osi, bo albo będzie za duży przekos łańcucha, lub przerzutka przednia
nie będzie zrzucała łańcucha ze średniej tarczy na najmniejszą.

Data: 2018-11-08 22:22:08
Autor: qrt
długość lewej strona supportu
Ignac <smak870221@gmail.com> Wrote in message:
W dniu czwartek, 8 listopada 2018 13:43:45 UTC+1 użytkownik qrt napisał: > Powiedzmy dla uproszenia ze prawa strona (od strony korby) nas nie> interesuje.A powinna i to bardzo, gdyż nie można dowolnie zmieniać długości osi, bo albo będzie za duży przekos łańcucha, lub przerzutka przednianie będzie zrzucała łańcucha ze średniej tarczy na najmniejszą.

Nie oto chodzi. Mam korbę MTB (3 tarcze)  przystosowana do linii
 łańcucha 50mm i supportu 121. Zastanawiam się czy jej nie
 przerobić na dwutarczowa i ustawić lubię łańcucha  na 47,5 -
 czyli tak jak mam obecnie. To by wymagało przesunięcia  korby o
 jakieś 6 mm w stronę  ramy. 2,5 z powodu zmiany linia łańcucha i
 dodatkowe 3,5 z tego i owe 47,5 winno wypaść między tarczami.
 No i o to chodzi. Ale wyszło  że sprawa jest raczej beznadziejna bo to octalink i
 niestety nie ma supportów 115. Albo 113 albo 118.

Data: 2018-11-09 08:09:43
Autor: ToMasz
długość lewej strona supportu
(tak naprawdę dalej nie wiem o co chodzi)
No i o to chodzi.
Ale wyszło  że sprawa jest raczej beznadziejna bo to octalink i
  niestety nie ma supportów 115. Albo 113 albo 118.
o ile dobrze rozumiem, różnica jest 2.5mm na stronę, a to jeśli nie jesteś profesjonalnym zawodnikiem możesz pominąć. dwa i pół milimetra przekosu możesz spokojnie pominąć. jeśli jednak uważasz ze nie, to krótszy supotr, mozesz wysunąć za pomocą podkładki.

ToMasz

Data: 2018-11-08 20:31:22
Autor: PeJot
W dniu 2018-11-08 o 13:43, qrt pisze:
Czy długość lewej strony supportu (nie od strony korby) zmienia się w
zależności od długości suportu?

Zwykle tak, ale najczęściej niesymetrycznie.

Konkretnie chodzi o to czy zastosowanie supportu krótszego od zalecanego
może po lewej stronie skutkować np kolizja z widełkami ramy?

Raczej nie.

Powiedzmy dla uproszenia ze prawa strona (od strony korby) nas nie
interesuje.

A powinna - bywa że przerzutka przednia tak sobie pracuje ze zbyt krótką osią.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2018-11-08 22:27:54
Autor: qrt
długość lewej strona supportu
PeJot <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl> Wrote in message:
W dniu 2018-11-08 o 13:43, qrt pisze:> Czy długość lewej strony supportu (nie od strony korby) zmienia się w> zależności od długości suportu?Zwykle tak, ale najczęściej niesymetrycznie.> > Konkretnie chodzi o to czy zastosowanie supportu krótszego od zalecanego> może po lewej stronie skutkować np kolizja z widełkami ramy?Raczej nie.> Powiedzmy dla uproszenia ze prawa strona (od strony korby) nas nie> interesuje.A powinna - bywa że przerzutka przednia tak sobie pracuje ze zbyt krótką osią.

Tu chodziło o dostosowanie korby MTB  do szosowego setupu. No i
 zastanawiałem się jak skrócić support by oryginalna  linia
 łańcucha dla tej korby (50mm) wyszła 47,5. Dodatkowo  trzeba ją
 przesunąć ze środkowej zębatki na połowę dystansu między pierwszą
 a druga. No ale jeśli supporty  zmieniaja długość z obu stron to
 sprawa w sumie jest do ogarnięcia tylko na drodze
 eksperymentalnej :) Więc raczej dam sobie spokój ...

Data: 2018-11-08 22:49:11
Autor: Rowerex
W dniu czwartek, 8 listopada 2018 22:27:57 UTC+1 użytkownik qrt napisał:

Tu chodziło o dostosowanie korby MTB  do szosowego setupu.

Czyli wstawienie korby MTB do szosowej ramy?

[...]

W tym linku: https://tinyurl.com/y7p32lzf

są odległości zewnętrznych powierzchni korb od środka symetrii suportu i odległości między zewnętrznymi powierzchniami korb, czyli tzw Q-factor.
Jeśli odniesiesz to do linii łańcucha dla danego modelu korby i długości suportu, to łatwo obliczysz linię łańcucha po zmianie długości.

Przykład: FC-M572 przy 121mm ma linię łańcucha 47,5mm. Stosując suport 113mm prawe ramię przesuwa się w stronę suportu o 6.5mm, czyli linia łańcucha zmniejsza się do 41mm, ale to pomiar do środkowej tarczy. Natomiast mierząc jak w korbach z dwoma tarczami, gdzie mierzy się między tarczami, trzeba doliczyć ok. 3,5-4mm, czyli linia łańcucha wyjdzie ok 44,5-45mm (standard szosowy to 43,5mm)

Przy okazji widać, że tylko przy suporcie 113mm FC-M572 ma ramiona korby rozstawione symetrycznie....

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-11-09 10:19:20
Autor: qrt
Dnia Thu, 8 Nov 2018 22:49:11 -0800 (PST), Rowerex napisał(a):

[...]

rzeczona korba to fc-m521 - generalnie zeby było łatwiej jest to jakieś
cudo przeznaczone do pracy z przerzutkami montowanymi do supportu.   Ale w sumie to może jednak wkręcę stosowny support 121 obmierzę linię
łańcucha jak mi w tym rowerze wyjdzie (mam dwa suporty 121 - do mufy 72 i
68 - prawa strona supportu oczywiście ma różną długość) - odpowiednio
skoryguje, przyjadę się do sklepu pomierzę co tam maja i zobaczę co można
dobrać.

Data: 2018-11-09 03:04:18
Autor: Ignac
W dniu piątek, 9 listopada 2018 10:19:22 UTC+1 użytkownik qrt napisał:

> [...]

68 - prawa strona supportu oczywiście ma różną długość) - odpowiednio
skoryguje, przyjadę się do sklepu pomierzę co tam maja i zobaczę co można

Jeśli tylko chcesz dosunąć korby do ramy o te powiedzmy 3mm, to masz
tu przykładowy taki wkład o długości 118 mm:
allegro.pl/wklad-os-suportu-shimano-bb-es300-octalink-68-118-i6743198402.html
Na aledrogo na pewno znajdziesz stosowny rozmiar mufy.

Lub, w jakimś stacjonarnym sklepie wziąłbym taki do przymiarki, delikatnie zamontował i spróbował doregulować do tego przerzutkę przednią, z możliwością zwrotu wkładu.

Data: 2018-11-09 03:10:26
Autor: Ignac
W dniu piątek, 9 listopada 2018 12:04:21 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:
> [...]

Lub, w jakimś stacjonarnym sklepie wziąłbym taki do przymiarki, delikatnie zamontował i spróbował doregulować do tego przerzutkę przednią, z możliwością zwrotu wkładu.

Zmierz najmniejszą odległość korby od ramy z tym wkładem który masz obecnie-121mm, jeśli jest on symetryczny, bo z nowym wkładem 118mm korba zbliży się do ramy o te 3mm. Lewa strona pewnie zagra.

Data: 2018-11-09 12:54:20
Autor: ń
długość lewej strona supportu
Raczej o 1,5 mm.

-- -- -
obecnie-121mm, jeśli jest on symetryczny, bo z nowym wkładem 118mm korba zbliży się do ramy o te 3mm.

Data: 2018-11-09 12:42:27
Autor: ń
długość lewej strona supportu
Zmierz odległość korby od widełek.
Długości suportów zwykle skaczą co 5 mm, czyli po 2,5 mm na stronę.
Przy wymianie korb z kwadratu na octalink miałem do wyboru dać suport nieco za długi Deore lub nieco za krótki XT, wybrałem to drugie robiąc linię łańcucha ok. 46 mm (oryginalnie była 47,5 mm), musiałem nieco zeszlifować najmniejszą tarczę, żeby się obracała wokół dolnej rury suportu, czasem jest kłopot ze zrzuceniem łańcucha przez przerzutkę (kiepską C 102, chce wymienić na lepszą lecz coraz trudniej kupić dobrą przerzutkę do linii łańcucha 47,5 mm).

-- -- -