długość mostka + serwis wawa

Data: 2009-08-17 18:13:37
Autor: cobrizo
długość mostka + serwis wawa
Witam,

Kupiłem niedawno mojej żonie rower Giant Rincon (wersja lady) no i nie odpowiada jej pozycja za kierownica - mowi, ze zbyt rekreacyjna jest. Dodam, ze ma 155 cm wzrostu a rozmiar owego roweru to M. Wsiadla na mojego scotta peak'a gdzie gorna rura ma dlugosc 56 cm i tak jej odpowiadalo.

W tej chwili ma mostek ok. 5-6 cm nie prosty ale zdecydowanie zadarty do gory, na rurze sterowej sa podkladki na 4-4,5 cm. Chcialbym urznac ta rure aby nie bylo potrzebne zakladanie juz podkladek i kupic mostek. Pytanie: JAKI MOSTEK i jakiej dlugosci? Slyszalem ze mostki powyzej 10 cm maja to do siebie ze rower nie jest juz tak skretny.

Pomyslalem sobie ze obetne rure sterowa i wsadze  prosty mostek, albo nawet -5 stopni i mysle ze powinno jej to wystarczyc.

Prosze o pomoc jaki kupic mostek i gdzie w warszawie jest jakis serwis wykwalifikowany do tego typu zabiegow. Sam nie mam czasu sie tym zajac, wiec musze komus to zlecic.

Co do mostka to na allegro wypatrzylem TRUVATIV 3D FORGED XR za 55-65 zł i myslalem o dlugosci 10 cm. Zona jezdzi glownie po asfalcie i ewentualnie lekki teren takze wytrzymalosc i waga nie ma tu najmniejszego znaczenia.

Dzieki za pomoc,
pozdr.
cobrizo

Data: 2009-08-17 18:23:11
Autor: Wooyek
długość mostka + serwis wawa
Chcialbym urznac
ta rure aby nie bylo potrzebne zakladanie juz podkladek

Zacznij od przełożenia podkładek NAD mostek i daj żonie pojeździć, żeby sprawdzić czy jej się podoba. Po opuszczeniu kierownicy o 4 cm różnica w pozycji będzie spora - lepiej to sprawdzić, zanim zaczniesz ciąć. Mogą ją np. zacząć boleć ręce, albo będzie mieć zbyt skurczoną, "zgarbioną" pozycję itp.

Pytanie: JAKI MOSTEK i jakiej dlugosci? Slyszalem ze mostki
powyzej 10 cm maja to do siebie ze rower nie jest juz tak skretny.

Pomyśl nad regulowanym. Jak ustalicie z żoną idealną pozycję, możesz ew. kupić zwykły mostek o takich parametrach.

Co do mostka to na allegro wypatrzylem TRUVATIV 3D FORGED XR za 55-65
zł i myslalem o dlugosci 10 cm.

Truv XR jest jak najbardziej godny polecenia, ale co do długości, trudno powiedzieć. Zmiana z 5-6 cm na 10 cm zrobi ogromną różnicę. Zacznij od przełożenia podkładek (zajmie Ci to 3 minuty, więc nie potrzebujesz wykwalifikowanego serwisu).

Data: 2009-08-19 20:37:07
Autor: cobrizo
długość mostka + serwis wawa
[...]

racja! dzieki wielkie, nie pomyslalem o tym...

[...]

a ten regulowany to np. jakich firm? Dlugosc musze i tak dobrac od razu bo z dlugosci to raczej nie da sie regulowac z tego co mi wiadomo :)

[...]

ok, dzieki wielkie...

pozdr.
Pawel.

Data: 2009-08-21 00:24:59
Autor: Rycerz
długość mostka + serwis wawa
"cobrizo" <cobrizo@poczta.onet.pl>:
a ten regulowany to np. jakich firm? Dlugosc musze i tak dobrac od razu bo z dlugosci to raczej nie da sie regulowac z tego co mi wiadomo :)

Regulowane są najczęściej podobnej długości bo regulując kąt skracasz lub
wydłużasz odległość siodło-kierownica i jednocześnie podwyższasz lub obniżasz
kier. (a jak ma być tylko na jakiś czas to kup tani - miałem kiedyś bezmarkowego
i nawet był niezły), przy jakiejkolwiek zmianie kąta mostka (lub pozycji na
rowerze) proponuję przez min.15 minut nic nie ruszać (tylko jechać) bo ciało
"pamięta" poprzednią pozycję i najczęściej po zmianie jest źle i niewygodnie a
po krótkim czasie już bywa OK. Możesz też stały mostek obrócić tak żeby był
wygięty do dołu (co prawda taki manewr raczej do zastosowania z mostkami o małym
kącie). A przy okazji to proponuję żeby żona przejechała "ciurkiem" (bez
postojów i zsiadania) około godziny (obojętnie czy na starym mostku czy na
nowym) bo tak naprawdę to dopiero po dłuższych przelotach wychodzą bolączki
danej pozycji, dłuższy/niższy mostek bardziej obciąża ręce a tego nie czuć po
kwadransie - akurat sam kombinuję z pozycją na szosówce i np. jeżdżąc po mieście
jest cacy a jak wyskoczę na trasę to po godzince stwierdzam, że jednak "do bani
bo..." coś mi jednak drętwieje (konkretnie lewa dłoń ;-) Cokolwiek zrobisz
pamiętaj, że jak coś obetniesz to wydłużyć z powrotem będzie trudno ;-) Pozdrawiam

--

długość mostka + serwis wawa