długość supportu

Data: 2010-11-03 13:02:38
Autor: ...::QRT::...
długość supportu
Mam takie małe pytanie - czy długość suportu zmienia sie tylko po stronie
korby czy z obu stron? Chodzi o support octalink.

Data: 2010-11-04 11:26:40
Autor: Rowerex
długość supportu
On 3 Lis, 13:02, "...::QRT::..." <ni...@m.mejla> wrote:
Mam takie małe pytanie - czy długość suportu zmienia sie tylko po stronie
korby czy z obu stron? Chodzi o support octalink.

Generalnie z dwóch stron, choć niekoniecznie symetrycznie. Suporty
118mm rosną w obie strony symetrycznie w stosunku do 113mm. Natomiast
szczytem dziwactwa są suporty 121 i 126mm, gdzie następuje znacznie
większy wzrost po stronie napędu niż po stronie przeciwnej.

Tutaj: http://tinyurl.com/3a6whc5 możesz sobie policzyć jak rosną
suporty z lewej i prawej strony porównując odległości korby lewej i
prawej od środka symetrii mufy suportowej.

Przy okazji można zauważyć jakim "cudownym" wymysłem są korby FC-M572
w których przy zalecanym suporcie 121mm (linia łańcucha 47,5mm) prawe
ramię jest o 5mm bardziej wysunięte na zewnątrz niż lewe. Symetrię w
tej korbie można uzyskać tylko przy suporcie 113mm, ale w tym
przypadku zębatki oprą się o tylne widełki w większości rowerów, na co
niejeden nieopatrznie się nadział - ot, Shimano w tych korbach
umieściło gniazdo montażowe bardziej na zewnątrz, a jedynym chyba
argumentem były względy marketingowe, ponieważ klienci kupujący nowe
korby nie mogli korzystać ze starych suportów 113/118mm i musieli
kupować nowe długaśne 121/126mm...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-11-04 11:30:36
Autor: Rowerex
długość supportu
On 4 Lis, 19:26, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:

FC-M572 (...) Symetrię w
tej korbie można uzyskać tylko przy suporcie 113mm

dla ścisłości - 113/118 da symetrię, a 121/126 już nie

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-11-04 20:20:29
Autor: ...::QRT::...
długość supportu
Dnia Thu, 4 Nov 2010 11:26:40 -0700 (PDT), Rowerex napisał(a):

[...]

dzieki - niezły burdel z tym jest widze :) okazuje sie ze suporty teoretycznie takie same np 73/121 potrafią sie
miedzy sobą różnić. Ale przynajmniej teraz z grubsza wiadomo o co chodzi.

Data: 2010-11-04 20:23:53
Autor: ...::QRT::...
długość supportu
Dnia Thu, 4 Nov 2010 20:20:29 +0100, ...::QRT::... napisał(a):

[...]

nie to niestety niewiele jednak mi wyjaśnia - nie skumałem ze tutaj chodzi
o odległości całego zespołu korba+support od osi roweru a nie samego
supportu.

Data: 2010-11-04 13:01:49
Autor: Rowerex
długość supportu
On 4 Lis, 20:23, "...::QRT::..." <ni...@m.mejla> wrote:

nie to niestety niewiele jednak mi wyjaśnia - nie skumałem ze tutaj chodzi
o odległości całego zespołu korba+support od osi roweru a nie samego
supportu.

Niemniej widać różnice po przyrostach odległości. Prawdopodobnie 113 i
118 są symetryczne, tzn wystają taka samo na lewo i prawo, choć głowy
za to nie dam.

A tak w ogóle, to po co Ci informacja o samym suporcie? Ważny jest
przecież zestaw "suport plus korba", no chyba że masz jakąś
"nieshimanowską" korbę pod octalinka do której nie wiadomo jakiej
długości suport zastosować

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-11-04 22:48:09
Autor: ...::QRT::...
długość supportu
Dnia Thu, 4 Nov 2010 13:01:49 -0700 (PDT), Rowerex napisał(a):

[...]

Chodzi o to ze mam starą korbę xt (752) i zamontowałem ja na supporcie 121
bo taki akurat miałem w gratach - no i jest on za długi jak na moje i to
sporo. Wyczytałem ze odpowiedni do niej bedzie 113 albo 118 w zależności jaka ma
być linia łańcucha (której nie znam).
A moją uwagę zwrócił fakt ze lewe ramie korby nawet przy suporcie 121 jest
już wystarczająco blisko mufy no i byłem ciekaw co sie stanie ze
odległościa lewej korby przy zmianie supportu na krótszy.

Data: 2010-11-05 18:24:28
Autor: Ignac
długość supportu

[...]

  Najpierw sprawdz czy stara korba jest taka sama jak ta xt 752 czyli
  zmierz w obu korbach odległośc ich wewnętrzych kołnierzy od np.plaszczyzny    przylegającej do najmniejszej tarczy korb przy pomocy głebokościomierza   suwmiarki...przypuszczam że te odległości są inne bo nowe korby nie pasują
  na stary suport...czyli wniosek jest taki że mają inne linie łańcucha.
  montowanie korb o innej linii łańcucha-odradzam! uniemożliwi ci ona
  wyregulowanie przedniej przerzutki tak aby z każdego blatu były dostępne   wszystkie koronki kasety...natomiast jeżeli się uprzesz to metodą prób   dobierzesz właściwą długośc suportu ale ze skrajnych blatów przeciwległe
  skrajne koronki kasety będą i tak niedostepne...a ty jeżdzisz w terenie    a to oznacza masakrę łańcucha i przedniej przerzutki.
  Kluczowe jest to co napisałem na początku żeby nie chodzić w zbędne koszty.

  Ignac

Data: 2010-11-04 15:41:30
Autor: Wojciech Waga aka wojek
długość supportu
....::QRT::... pisze:
Mam takie małe pytanie - czy długość suportu zmienia sie tylko po stronie
korby czy z obu stron? Chodzi o support octalink.

Zwykle z supportem masz 3 podkładki, jak jest dłuższy od mufy to dorzucasz odpowiednią liczbę podkładek, zwykle daje się więcej od strony korby czyli:

0:0
1:0
1:1
2:1

pozdr.
w.

Data: 2010-11-04 14:46:00
Autor: Jan Srzednicki
długość supportu
On 2010-11-04, Wojciech Waga aka wojek wrote:
...::QRT::... pisze:
[...]

Ten, a słyszałes o istnieniu suportów z łożyskami wewnętrznymi? To przy
nich podaje się długość, zaś nie ma żadnych podkładek.

Data: 2010-11-04 11:07:41
Autor: Rowerex
długość supportu
On 4 Lis, 15:46, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
On 2010-11-04, Wojciech Waga aka wojek wrote:

> [...]

Ten, a słyszałes o istnieniu suportów z łożyskami wewnętrznymi? To przy
nich podaje się długość, zaś nie ma żadnych podkładek.

Na siłę szukając znalazłby się wyjątek, bo ramię montażowe przerzutki
e-type można potraktować jako "podkładkę".

Pozdr-
-Rowerex

długość supportu