Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   dmuchawa p307

dmuchawa p307

Data: 2012-01-08 11:14:14
Autor: Darek
dmuchawa p307
Mam problem z wentylatorem wewnętznym w P307SW
Przestał działac, jak poruszałem kablami znajdującymi się pod kierownią, dochodzącymi jak mi się wydaje do silnika dmuchawy to zaczął chodzić i trochę chodził. Jadnak przestał u ruszanie kablami, sprawdzenie złącz nie pomaga.
Co moż być przyczyną i jak naprawić

Data: 2012-01-08 11:45:59
Autor: Kuba \(aka cita\)
dmuchawa p307

Użytkownik "Darek" <brak@wp.pl> napisał w wiadomości news:jebq9i$al0$1news.task.gda.pl...
Mam problem z wentylatorem wewnętznym w P307SW
Przestał działac, jak poruszałem kablami znajdującymi się pod kierownią, dochodzącymi jak mi się wydaje do silnika dmuchawy to zaczął chodzić i trochę chodził. Jadnak przestał u ruszanie kablami, sprawdzenie złącz nie pomaga.

Co moż być przyczyną i jak naprawić

skoro ruszanie kablami pomaga tzn ze gdzieś coś nie łączy. Trzeba szukać organoleptycznie.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka +  Lisica
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM

Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

Data: 2012-01-08 14:20:59
Autor: Sylwester Łazar
dmuchawa p307
Stawiałbym na szczotki.
-- .
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB

Data: 2012-01-08 14:43:24
Autor: Darek
dmuchawa p307

Stawiałbym na szczotki.
Też tak już dostałem opinię i radę aby mu "dołożyć" - nie pomogło
Szukałem w necie i znalazłem że w tym typie pada opornica do regulacji, ale objawaia się brakiem niektórych biegów - umnie działały wszystkie

Data: 2012-01-08 18:10:15
Autor: Sylwester Łazar
dmuchawa p307
Kup miernik za 20zł, podłączyć najbliżej jak się da przy wentylatorze i
sprawdzić czy napięcie dochodzi.
Jeśli nie, to szukasz na lewo, czyli instalacja, jeśli dochodzi to na prawo,
czyli wentylator.
S.

Data: 2012-01-08 18:36:14
Autor: Darek
dmuchawa p307

Kup miernik za 20zł, podłączyć najbliżej jak się da przy wentylatorze i
to mam nie ma problemu
sprawdzić czy napięcie dochodzi.
Jeśli nie, to szukasz na lewo, czyli instalacja, jeśli dochodzi to na prawo,
czyli wentylator.
Tyle co się zobaczyłem są dwa złącza przyczepione do plastików pod kierownicom i złącza przy wentylatorze (nie wiem jak je wyrwać).
Od tych złącz na plastikach idzie jakaś wiązka gdzieś w dół - nie rozbierałem jesze i nie wiem co dalej się dziej

Data: 2012-01-08 20:04:20
Autor: Sylwester Łazar
dmuchawa p307
kierownicom i złącza przy wentylatorze (nie wiem jak je wyrwać).
Nie wyrywaj.
Natnij izolację, tak jak obierasz marchewkę na długości ok. 5 mm na obu
przewodach przy wentylatorze i podłącz woltomierz ustawiony na zakres 20V
DC=.
Napisz tu co wskazuje po załaczeniu wentylatora i bez załączenia.
Jak zmierzysz, to zaklej kawałkiem taśmy izolacyjnej.
S.

Data: 2012-01-08 20:07:58
Autor: Darek
dmuchawa p307

Użytkownik "Sylwester Łazar" <info@alpro.pl> napisał w wiadomości news:jecokr$7el$1mx1.internetia.pl...
kierownicom i złącza przy wentylatorze (nie wiem jak je wyrwać).
Nie wyrywaj.
Nie mam zamiaru - poprostu nie wiem jak je rozdzielić - te na dole jak widziałem dokładnie to sobie poradziałem z rozebraniem - porypany wynalazek
Natnij izolację, tak jak obierasz marchewkę na długości ok. 5 mm na obu
mój mechanik o prądu traktuje to igłą - trochę mam za daleko do niego i mi tego nie zrobi -(
przewodach przy wentylatorze i podłącz woltomierz ustawiony na zakres 20V
to wiem od dawna - wychowany na analogach a tam nie nie było możliwości błędu, błąd= rozwalenie
a cyfrowy już widziałem napiecie na aku 17V - bateria be-)))
DC=.
Napisz tu co wskazuje po załaczeniu wentylatora i bez załączenia.
to dopiero jutro po pracy

Data: 2012-01-08 22:44:59
Autor: Sylwester Łazar
dmuchawa p307
mój mechanik o prądu traktuje to igłą - trochę mam za daleko do niego i mi
tego nie zrobi -(
Ten pomysł jest jeszcze lepszy, ale pod warunkiem, że zaizolujesz z
powrotem.
Ta dziurka jest mała i jej nie widać, więc nikt się tym nie przejmuje
najczęściej.
Może i słusznie, ale dla przyzwoitości - trzeba i taką dziurkę zaizolować.
Jak jest oskrobany, to przynajmniej widać, że należy to zaizolować.
to dopiero jutro po pracy
Poczekamy :-)
S.

Data: 2012-01-08 20:21:13
Autor: AZ
dmuchawa p307
On 2012-01-08, Sylwester Łazar <info@alpro.pl> wrote:

Nie wyrywaj.
Natnij izolację, tak jak obierasz marchewkę na długości ok. 5 mm na obu
przewodach przy wentylatorze i podłącz woltomierz ustawiony na zakres 20V
DC=.
Napisz tu co wskazuje po załaczeniu wentylatora i bez załączenia.
Jak zmierzysz, to zaklej kawałkiem taśmy izolacyjnej.

Ale po co? Skoro mierniki maja ostre koncowki ktore mozna z powodzeniem
wbic w kabel.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-08 22:57:15
Autor: Sylwester Łazar
dmuchawa p307
Ale po co? Skoro mierniki maja ostre koncowki ktore mozna z powodzeniem
wbic w kabel.
Słusznie - dla wytrawnych, ale czasem wbija się też i w palec.
Coś mi się, zdaje, że 90% mierników nie ma wystarczająco ostrych szpikulców.
Chyba, że masz zestaw PMS Hirschmanna. (nie mylić z pl.misc.samochody :-) )
Polecam.
W samochodzie masz zaizolowanych jakieś 300 połączeń. Większość kiepsko.
2 dodatkowe, dobrze zaizolowane nie robią różnicy.
Poza tym, ja często podłączam oscyloskop w ten sposób.
Lubię używać tej końcówki z haczykiem, który dokładnie zamyka się na
przewodzie i samoistnie się utrzymuje.
Jest to ważne przy badaniu przebiegu kształtu napięcia.
Wbicie szpilki, to mniej dokładne połączenie, a trzeba równocześnie
obsługiwać oscyloskop i trzymać w ręce sondę.
S.

Data: 2012-01-08 20:27:44
Autor: Artur Maśląg
dmuchawa p307
W dniu 2012-01-08 20:04, Sylwester Łazar pisze:
kierownicom i złącza przy wentylatorze (nie wiem jak je wyrwać).
Nie wyrywaj.

Szczęście, że chociaż tyle...

Natnij izolację, tak jak obierasz marchewkę na długości ok. 5 mm na obu
przewodach przy wentylatorze i podłącz woltomierz ustawiony na zakres 20V
DC=.
Napisz tu co wskazuje po załaczeniu wentylatora i bez załączenia.
Jak zmierzysz, to zaklej kawałkiem taśmy izolacyjnej.

Super rada, obieranie przewodów elektrycznych w samochodzie
i zaklejanie ich później kawałkiem taśmy izolacyjnej...

Ciekawe, czy to nie takie rady były przyczynkiem pożaru kilkunastu
pugów (zdaje się, że właśnie 307).

Data: 2012-01-08 20:42:10
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
dmuchawa p307
W dniu 2012-01-08 20:27, Artur Maśląg pisze:
Ciekawe, czy to nie takie rady były przyczynkiem pożaru kilkunastu
pugów (zdaje się, że właśnie 307).

Nie. Te kilkanaście Pugów się spaliło, bo dochodziło do zalewania bloku ABS/ESP i zwarcia w nim. Nawiasem mówiąc, blok produkcji ... niemieckiej. :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=94613

Data: 2012-01-08 22:50:13
Autor: Artur Maśląg
dmuchawa p307
W dniu 2012-01-08 20:42, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2012-01-08 20:27, Artur Maśląg pisze:
Ciekawe, czy to nie takie rady były przyczynkiem pożaru kilkunastu
pugów (zdaje się, że właśnie 307).

Nie.

Jesteś o tym przekonany?

Te kilkanaście Pugów się spaliło, bo dochodziło do zalewania bloku
ABS/ESP i zwarcia w nim.

No proszę - ciekawe co było przyczyną zalania bloku. Czy aby nie brak
szczelności, czego izolacja nawijana ręcznie nie zapewnia?
Mógłbyś przy okazji dać jakiś link do ekspertyzy mówiącej o
przyczynach?

Nawiasem mówiąc, blok produkcji ...
niemieckiej. :P

Jakoś mnie to nie dziwi.

Data: 2012-01-09 00:31:12
Autor: J.F.
dmuchawa p307
Dnia Sun, 08 Jan 2012 20:27:44 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
Super rada, obieranie przewodów elektrycznych w samochodzie
i zaklejanie ich później kawałkiem taśmy izolacyjnej...

Zalezy jaka tasma.

Ciekawe, czy to nie takie rady były przyczynkiem pożaru kilkunastu
pugów (zdaje się, że właśnie 307).


Na pewno nie. zreszta - kto by kable obieral w nowym samochodzie ?

J.

Data: 2012-01-09 08:29:14
Autor: Artur Maśląg
dmuchawa p307
W dniu 2012-01-09 00:31, J.F. pisze:
Dnia Sun, 08 Jan 2012 20:27:44 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
Super rada, obieranie przewodów elektrycznych w samochodzie
i zaklejanie ich później kawałkiem taśmy izolacyjnej...

Zalezy jaka tasma.

Taaa - jeszcze napisz, że zależy kto zaklejał...

Ciekawe, czy to nie takie rady były przyczynkiem pożaru kilkunastu
pugów (zdaje się, że właśnie 307).

Na pewno nie. zreszta - kto by kable obieral w nowym samochodzie ?

A jakie to ma znaczenie, czy ktoś to fizycznie obierał? Zasadniczo
chodzi o zapewnienie szczelności - czy to przez bezpośrednim zalaniem
czy też przed konsekwencjami pracy przy dużej wilgotności.

Data: 2012-01-10 10:31:31
Autor: Darek
dmuchawa p307

Napisz tu co wskazuje po załaczeniu wentylatora i bez załączenia.
Jak zmierzysz, to zaklej kawałkiem taśmy izolacyjnej.
Rozebrałem złącze pod kierownicą - od niego idą dwa grube kable do silnika - do jednej i drugiej strony.
Po załączeniu zapłonu pojawiło się napięcie.
Więc nie wiem jk ten silnik jest włączany.
Oprócz tych grubych dochodzą cienkie

Data: 2012-01-09 12:55:55
Autor: Darek
dmuchawa p307

Stawiałbym na szczotki.
Pytanie czy to się wymienia
Według ASO nie - przez ciekawość dzwoniłem - nie podoba mi się to  cena 600zł

Data: 2012-01-09 17:25:31
Autor: Krzysiek Kielczewski
dmuchawa p307
On 2012-01-09, Darek <brak@onet.pl> wrote:

StawiaÂłbym na szczotki.
Pytanie czy to siĂŞ wymienia
WedÂług ASO nie - przez ciekawoœÌ dzwoniÂłem - nie podoba mi siĂŞ to  cena 600zÂł

Na wymianę szczotek to się jedzie do elektryka i to nie koniecznie
samochodowego, a nie do ASO...

pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-01-19 19:52:59
Autor: nom
dmuchawa p307

Użytkownik "Darek" <brak@wp.pl> napisał w wiadomości news:jebq9i$al0$1news.task.gda.pl...
Mam problem z wentylatorem wewnętznym w P307SW
Przestał działac, jak poruszałem kablami znajdującymi się pod kierownią, dochodzącymi jak mi się wydaje do silnika dmuchawy to zaczął chodzić i trochę chodził. Jadnak przestał u ruszanie kablami, sprawdzenie złącz nie pomaga.
Co moż być przyczyną i jak naprawić

Jaki to rocznik?  Najlepiej podaj VIN to może schemat Ci podeślę, bo mam serwisówkę do paź. 2009 roku.
Peygoty żyją własnym zyciem. Kilka lat wstecz kierunkowskazy działały jak chciały; diagnoza ASO - dzwigienka z okablowaniem do wymiany. Kupiłem sprej do czyszczenia potencjometrów i popsikałem (nawet nie rozbierałem) i działa do dziś. Później przestał działać wentylator chłodnicy, po wykręceniu okazało się, że przekaźnik wypadł (Francuzi oszczędzają na wszytskim, nawet na okablowaniu, bo przekaźnik zamocowali bezpośrednio na wentylatorze). Później nie działał czujnik prędkości/km (brak wskazań). Wymieniłem na nowy, oryginalny, ale też działał tylko zaraz po odpaleniu rano, później przestawało działać. Co ciekawe podpiąłem na krótko kabelki do czujnika i napięcie dochodziło, ale sygnał nie wychodził! Nowy czujnik znowu padł? Stary był Sagema, nowy Valeo.
No ale po jakimś czasie usterka sama ustąpiła i już miesiąc działa OK. :-)
Przez jakiś czas dwójka wypadała i ciężko się ją "wbijało", ale od jakiegoś czasu już jest OK. :-)

Data: 2012-01-21 16:44:38
Autor: Darek
dmuchawa p307
Mam problem z wentylatorem wewnętznym w P307SW
Przestał działac, jak poruszałem kablami znajdującymi się pod kierownią, dochodzącymi jak mi się wydaje do silnika dmuchawy to zaczął chodzić i trochę chodził. Jadnak przestał u ruszanie kablami, sprawdzenie złącz nie pomaga.
Co moż być przyczyną i jak naprawić

Jaki to rocznik?  Najlepiej podaj VIN to może schemat Ci podeślę, bo mam serwisówkę do paź. 2009 roku.
mój jest koniec 2003
Mam jakieś schematy elektryczne, ale niestety nie potrafię ich czytać - lepiej mi idzie z elektronicznymi - zwłaszcza starszymi
Okazało się że był zabrudzony komutator.
Mehanik go wymontował i dał do elektryka
Ja narazie nie narzekam - ale mam go dopiero 1,5roku - to pierwsza awaria, nie licząc rozwalenia podnosnika koła zapasowego - ale to moja wina

Data: 2012-01-21 17:39:46
Autor: Sylwester Łazar
dmuchawa p307
Okazało się że był zabrudzony komutator.
Tam jest tak, że zabrudzony szczotkotrzymacz może blokować ruch szczotki.
Samo zabrudzenie komutatora nie powoduje zazwyczaj takich problemów.
S.

Data: 2012-01-22 10:54:07
Autor: Darek
dmuchawa p307

Użytkownik "Sylwester Łazar" <info@alpro.pl> napisał w wiadomości news:jfepsl$sqo$1mx1.internetia.pl...
Okazało się że był zabrudzony komutator.
Tam jest tak, że zabrudzony szczotkotrzymacz może blokować ruch szczotki.
Samo zabrudzenie komutatora nie powoduje zazwyczaj takich problemów.
nie dyskutuję niegdy tego nie rozberałem - mechanik powiedział że elektryk tylko go przedmuchał

Data: 2012-01-23 12:41:08
Autor: Wojtek
dmuchawa p307
nie dyskutuję niegdy tego nie rozberałem - mechanik powiedział że elektryk tylko go przedmuchał
Znaczy się mechanika ??:PP

--
wojtek

dmuchawa p307

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona