Data: 2012-01-08 14:20:59 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
dmuchawa p307 | |
Stawiałbym na szczotki.
-- . pozdrawiam Sylwester Łazar http://www.alpro.pl http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów i projektowania PCB |
|
Data: 2012-01-08 14:43:24 | |
Autor: Darek | |
dmuchawa p307 | |
Stawiałbym na szczotki.Też tak już dostałem opinię i radę aby mu "dołożyć" - nie pomogło Szukałem w necie i znalazłem że w tym typie pada opornica do regulacji, ale objawaia się brakiem niektórych biegów - umnie działały wszystkie |
|
Data: 2012-01-08 18:10:15 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
dmuchawa p307 | |
Kup miernik za 20zł, podłączyć najbliżej jak się da przy wentylatorze i
sprawdzić czy napięcie dochodzi. Jeśli nie, to szukasz na lewo, czyli instalacja, jeśli dochodzi to na prawo, czyli wentylator. S. |
|
Data: 2012-01-08 18:36:14 | |
Autor: Darek | |
dmuchawa p307 | |
Kup miernik za 20zł, podłączyć najbliżej jak się da przy wentylatorze ito mam nie ma problemu sprawdzić czy napięcie dochodzi.Tyle co się zobaczyłem są dwa złącza przyczepione do plastików pod kierownicom i złącza przy wentylatorze (nie wiem jak je wyrwać). Od tych złącz na plastikach idzie jakaś wiązka gdzieś w dół - nie rozbierałem jesze i nie wiem co dalej się dziej |
|
Data: 2012-01-08 20:04:20 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
dmuchawa p307 | |
kierownicom i złącza przy wentylatorze (nie wiem jak je wyrwać).Nie wyrywaj. Natnij izolację, tak jak obierasz marchewkę na długości ok. 5 mm na obu przewodach przy wentylatorze i podłącz woltomierz ustawiony na zakres 20V DC=. Napisz tu co wskazuje po załaczeniu wentylatora i bez załączenia. Jak zmierzysz, to zaklej kawałkiem taśmy izolacyjnej. S. |
|
Data: 2012-01-08 20:07:58 | |
Autor: Darek | |
dmuchawa p307 | |
Użytkownik "Sylwester Łazar" <info@alpro.pl> napisał w wiadomości news:jecokr$7el$1mx1.internetia.pl... Nie mam zamiaru - poprostu nie wiem jak je rozdzielić - te na dole jak widziałem dokładnie to sobie poradziałem z rozebraniem - porypany wynalazekkierownicom i złącza przy wentylatorze (nie wiem jak je wyrwać).Nie wyrywaj. Natnij izolację, tak jak obierasz marchewkę na długości ok. 5 mm na obumój mechanik o prądu traktuje to igłą - trochę mam za daleko do niego i mi tego nie zrobi -( przewodach przy wentylatorze i podłącz woltomierz ustawiony na zakres 20Vto wiem od dawna - wychowany na analogach a tam nie nie było możliwości błędu, błąd= rozwalenie a cyfrowy już widziałem napiecie na aku 17V - bateria be-))) DC=.to dopiero jutro po pracy |
|
Data: 2012-01-08 22:44:59 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
dmuchawa p307 | |
mój mechanik o prądu traktuje to igłą - trochę mam za daleko do niego i miTen pomysł jest jeszcze lepszy, ale pod warunkiem, że zaizolujesz z powrotem. Ta dziurka jest mała i jej nie widać, więc nikt się tym nie przejmuje najczęściej. Może i słusznie, ale dla przyzwoitości - trzeba i taką dziurkę zaizolować. Jak jest oskrobany, to przynajmniej widać, że należy to zaizolować. to dopiero jutro po pracyPoczekamy :-) S. |
|
Data: 2012-01-08 20:21:13 | |
Autor: AZ | |
dmuchawa p307 | |
On 2012-01-08, Sylwester Ĺazar <info@alpro.pl> wrote:
Ale po co? Skoro mierniki maja ostre koncowki ktore mozna z powodzeniem wbic w kabel. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-01-08 22:57:15 | |
Autor: Sylwester Ĺazar | |
dmuchawa p307 | |
Ale po co? Skoro mierniki maja ostre koncowki ktore mozna z powodzeniemSĹusznie - dla wytrawnych, ale czasem wbija siÄ teĹź i w palec. CoĹ mi siÄ, zdaje, Ĺźe 90% miernikĂłw nie ma wystarczajÄ co ostrych szpikulcĂłw. Chyba, Ĺźe masz zestaw PMS Hirschmanna. (nie myliÄ z pl.misc.samochody :-) ) Polecam. W samochodzie masz zaizolowanych jakieĹ 300 poĹÄ czeĹ. WiÄkszoĹÄ kiepsko. 2 dodatkowe, dobrze zaizolowane nie robiÄ róşnicy. Poza tym, ja czÄsto podĹÄ czam oscyloskop w ten sposĂłb. LubiÄ uĹźywaÄ tej koĹcĂłwki z haczykiem, ktĂłry dokĹadnie zamyka siÄ na przewodzie i samoistnie siÄ utrzymuje. Jest to waĹźne przy badaniu przebiegu ksztaĹtu napiÄcia. Wbicie szpilki, to mniej dokĹadne poĹÄ czenie, a trzeba rĂłwnoczeĹnie obsĹugiwaÄ oscyloskop i trzymaÄ w rÄce sondÄ. S. |
|
Data: 2012-01-08 20:27:44 | |
Autor: Artur Maśląg | |
dmuchawa p307 | |
W dniu 2012-01-08 20:04, Sylwester Łazar pisze:
kierownicom i złącza przy wentylatorze (nie wiem jak je wyrwać).Nie wyrywaj. Szczęście, że chociaż tyle... Natnij izolację, tak jak obierasz marchewkę na długości ok. 5 mm na obu Super rada, obieranie przewodów elektrycznych w samochodzie i zaklejanie ich później kawałkiem taśmy izolacyjnej... Ciekawe, czy to nie takie rady były przyczynkiem pożaru kilkunastu pugów (zdaje się, że właśnie 307). |
|
Data: 2012-01-08 20:42:10 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
dmuchawa p307 | |
W dniu 2012-01-08 20:27, Artur Maśląg pisze:
Ciekawe, czy to nie takie rady były przyczynkiem pożaru kilkunastu Nie. Te kilkanaście Pugów się spaliło, bo dochodziło do zalewania bloku ABS/ESP i zwarcia w nim. Nawiasem mówiąc, blok produkcji ... niemieckiej. :P -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=94613 |
|
Data: 2012-01-08 22:50:13 | |
Autor: Artur Maśląg | |
dmuchawa p307 | |
W dniu 2012-01-08 20:42, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2012-01-08 20:27, Artur Maśląg pisze: Jesteś o tym przekonany? Te kilkanaście Pugów się spaliło, bo dochodziło do zalewania bloku No proszę - ciekawe co było przyczyną zalania bloku. Czy aby nie brak szczelności, czego izolacja nawijana ręcznie nie zapewnia? Mógłbyś przy okazji dać jakiś link do ekspertyzy mówiącej o przyczynach? Nawiasem mówiąc, blok produkcji ... Jakoś mnie to nie dziwi. |
|
Data: 2012-01-09 00:31:12 | |
Autor: J.F. | |
dmuchawa p307 | |
Dnia Sun, 08 Jan 2012 20:27:44 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
Super rada, obieranie przewodów elektrycznych w samochodzie Zalezy jaka tasma. Ciekawe, czy to nie takie rady były przyczynkiem pożaru kilkunastu Na pewno nie. zreszta - kto by kable obieral w nowym samochodzie ? J. |
|
Data: 2012-01-09 08:29:14 | |
Autor: Artur Maśląg | |
dmuchawa p307 | |
W dniu 2012-01-09 00:31, J.F. pisze:
Dnia Sun, 08 Jan 2012 20:27:44 +0100, Artur Maśląg napisał(a): Taaa - jeszcze napisz, że zależy kto zaklejał... Ciekawe, czy to nie takie rady były przyczynkiem pożaru kilkunastu A jakie to ma znaczenie, czy ktoś to fizycznie obierał? Zasadniczo chodzi o zapewnienie szczelności - czy to przez bezpośrednim zalaniem czy też przed konsekwencjami pracy przy dużej wilgotności. |
|
Data: 2012-01-10 10:31:31 | |
Autor: Darek | |
dmuchawa p307 | |
Napisz tu co wskazuje po załaczeniu wentylatora i bez załączenia.Rozebrałem złącze pod kierownicą - od niego idą dwa grube kable do silnika - do jednej i drugiej strony. Po załączeniu zapłonu pojawiło się napięcie. Więc nie wiem jk ten silnik jest włączany. Oprócz tych grubych dochodzą cienkie |
|
Data: 2012-01-09 12:55:55 | |
Autor: Darek | |
dmuchawa p307 | |
Stawiałbym na szczotki.Pytanie czy to się wymienia Według ASO nie - przez ciekawość dzwoniłem - nie podoba mi się to cena 600zł |
|
Data: 2012-01-09 17:25:31 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
dmuchawa p307 | |
On 2012-01-09, Darek <brak@onet.pl> wrote:
StawiaÂłbym na szczotki.Pytanie czy to siĂŞ wymienia Na wymianÄ szczotek to siÄ jedzie do elektryka i to nie koniecznie samochodowego, a nie do ASO... pzdr, Krzysiek KieĹczewski |
|