do 80 proc. świateł w pojazdach nad Wisłą (dane ITS) jest niedokładnie ustawionych

Data: 2019-01-25 13:07:13
Autor: zhbick
do 80 proc. świateł w pojazdach nad Wisłą (dane ITS) jest niedokładnie ustawionych

Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c4af98f$0$520$65785112@news.neostrada.pl...

Sądziłem, że gdzieś tak co piąty samochód oślepia źle ustawionymi światłami i/lub nielegalnymi żarówkami. A tu proszę "do 80% (dane ITS)".
ITS to jest chyba Instytut Transportu Samochodowego.

Może więc czas na przejście z legalnie oślepiających H1/H4/H7 na nielegalne, acz porządnie ustawione LED?

Data: 2019-01-25 13:34:25
Autor: Poldek
W dniu 2019-01-25 o 13:07, zhbick pisze:

[...]

Ze światłami jest podobny problem, jak jest spalinami. Ten kto oślepia ma miło - jemu wyżej świeci na drogę. Niemiło mają bliźni znajdujący się w zasięgu świateł oślepiającego. Dlatego też nie ma motywacji, aby coś zmieniać. Może nawet nie wiedzieć, że oślepia.

Kiedyś zrobiłem taki eksperyment. Jadąc po zmroku jechałem w mieście na światłach mijania i w pewnym momencie przełączyłem na długie. Paru kierowców z przeciwka mrygało do mnie dając mi znać, że ich oślepiam. Drugim razem ruszając spod zakładu od razu włączyłem długie i tak jechałem całą drogę na długich do domu 15 km oślepiając pod drodze wszystkich. Nikt mi nie mrugnął.

do 80 proc. świateł w pojazdach nad Wisłą (dane ITS) jest niedokładnie ustawionych