Data: 2019-01-25 06:49:58 | |
Autor: sczygiel | |
do 80 proc. świateł w pojazdach nad Wisłą (dane ITS) jest niedokładnie ustawionych | |
W dniu piątek, 25 stycznia 2019 05:57:05 UTC-6 użytkownik Poldek napisał:
Sądziłem, że gdzieś tak co piąty samochód oślepia źle ustawionymi światłami i/lub nielegalnymi żarówkami. A tu proszę "do 80% (dane ITS)". Jak znam zycie ta liczba jest wzieta z sufitu. Jezdzac po drogach nie potwierdzam takiej obserwacji. Ja bym sie sklanial wrecz do tego ze jest to raczej 5-10% (slask). A to ze niektore samochody swieca wyzej jest zwiazane z tym ze klosze maja nie umyte i swiatlo dolnego strumienia jest rozpraszane. Co w sumie nie wiadomo czy interpretowac na minus bo jednak lepiej wtedy oswietla pieszych a oslepia nieco kierowcow. |
|
Data: 2019-01-25 07:01:17 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
do 80 proc. świateł w pojazdach nad Wisłą (dane ITS) jest niedokładnie ustawionych | |
Jak mają super duper urządzenie pomiarowe to i 99% ma źle ustawione albo brudne ;-)
Od lat im tak wychodzi https://www.l-instruktor.pl/aktualnosci/its-znow-bada-swiatla.html#.XEskMWnTmDY |
|
Data: 2019-01-25 18:27:24 | |
Autor: Poldek | |
do 80 proc. świateł w pojazdach nad Wisłą (dane ITS) jest niedokładnie ustawionych | |
W dniu 2019-01-25 o 15:49, sczygiel@gmail.com pisze:
W dniu piątek, 25 stycznia 2019 05:57:05 UTC-6 użytkownik Poldek napisał: Obserwacje wychodzą mi całkiem różne zależnie od tego jakim samochodem jadę. Jadąc nowoczesnym SUVem z nowymi, nieporysowanymi szybami, które mają przyciemnienie i powłoki + automatyczne lusterka achromatyczne obserwuję zupełnie co innego niż jadąc samochodem typu niski tzw. "sportowy" ze zwykłymi tanimi szybami, bez automatycznych lusterek achromatycznych i do tego jeszcze gdy szyby są niezbyt nowe - mają mikrorysy wtedy oślepia co trzeci samochód. W oślepianiu prym wiodą: 1. SUVy z jarającymi ostrymi, wysoko ustawionymi LEDami, 2. Dostawczaki oślepiające jedną lampą (źle wkręcona żarówka, puknięta i przesunięta lampa?), 3. Starsze wozy z wkręconymi niehomologowanymi żarówkami typu najt brejker 300% lub pseudoledami, 4. TIRy i ciężarówki ogólnie mające wysoko ustawione światła i odo tego trzęsące się na nierównościach i niczym się nie przejmujące, bo "duży może więcej". |