do 80 proc. świateł w pojazdach nad Wisłą (dane ITS) jest niedokładnie ustawionych

Data: 2019-01-25 06:49:58
Autor: sczygiel
do 80 proc. świateł w pojazdach nad Wisłą (dane ITS) jest niedokładnie ustawionych
W dniu piątek, 25 stycznia 2019 05:57:05 UTC-6 użytkownik Poldek napisał:
Sądziłem, że gdzieś tak co piąty samochód oślepia źle ustawionymi światłami i/lub nielegalnymi żarówkami. A tu proszę "do 80% (dane ITS)".
ITS to jest chyba Instytut Transportu Samochodowego.

Jak znam zycie ta liczba jest wzieta z sufitu.

Jezdzac po drogach nie potwierdzam takiej obserwacji.
Ja bym sie sklanial wrecz do tego ze jest to raczej 5-10% (slask).
A to ze niektore samochody swieca wyzej jest zwiazane z tym ze klosze maja nie umyte i swiatlo dolnego strumienia jest rozpraszane. Co w sumie nie wiadomo czy interpretowac na minus bo jednak lepiej wtedy oswietla pieszych a oslepia nieco kierowcow.

Data: 2019-01-25 07:01:17
Autor: przemek.jedrzejczak
do 80 proc. świateł w pojazdach nad Wisłą (dane ITS) jest niedokładnie ustawionych
Jak mają super duper urządzenie pomiarowe to i 99% ma źle ustawione albo brudne ;-)

Od lat im tak wychodzi

https://www.l-instruktor.pl/aktualnosci/its-znow-bada-swiatla.html#.XEskMWnTmDY

Data: 2019-01-25 18:27:24
Autor: Poldek
W dniu 2019-01-25 o 15:49, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Obserwacje wychodzą mi całkiem różne zależnie od tego jakim samochodem jadę. Jadąc nowoczesnym SUVem z nowymi, nieporysowanymi szybami, które mają przyciemnienie i powłoki + automatyczne lusterka achromatyczne obserwuję zupełnie co innego niż jadąc samochodem typu niski tzw. "sportowy" ze zwykłymi tanimi szybami, bez automatycznych lusterek achromatycznych i do tego jeszcze gdy szyby są niezbyt nowe - mają mikrorysy wtedy oślepia co trzeci samochód. W oślepianiu prym wiodą:
1. SUVy z jarającymi ostrymi, wysoko ustawionymi LEDami,
2. Dostawczaki oślepiające jedną lampą (źle wkręcona żarówka, puknięta i przesunięta lampa?),
3. Starsze wozy z wkręconymi niehomologowanymi żarówkami typu najt brejker 300% lub pseudoledami,
4. TIRy i ciężarówki ogólnie mające wysoko ustawione światła i odo tego trzęsące się na nierównościach i niczym się nie przejmujące, bo "duży może więcej".

do 80 proc. świateł w pojazdach nad Wisłą (dane ITS) jest niedokładnie ustawionych