do 80 proc. świateł w pojazdach nad Wisłą (dane ITS) jest niedokładnie ustawionych

Data: 2019-01-29 22:51:24
Autor: Marek S
do 80 proc. świateł w pojazdach nad Wisłą (dane ITS) jest niedokładnie ustawionych
W dniu 2019-01-25 o 12:57, Poldek pisze:

Sądziłem, że gdzieś tak co piąty samochód oślepia źle ustawionymi światłami i/lub nielegalnymi żarówkami. A tu proszę "do 80% (dane ITS)".
ITS to jest chyba Instytut Transportu Samochodowego.

Skąd masz te dane?
Jak jeżdżę po po 3mieście, to sporadycznie spotykam oślepiającego delikwenta. Jak daleko pamięcią sięgam, to chyba nie było ani jednego razu gdy w jakimkolwiek samochodzie, w jakimkolwiek punkcie z przeglądami rejestracyjnymi, nie kontrolowano ustawienia świateł.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-01-29 13:54:09
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 29 stycznia 2019 15:51:27 UTC-6 użytkownik Marek S napisał:
> [...]

Jak jeżdżę po po 3mieście, to sporadycznie spotykam oślepiającego delikwenta. Jak daleko pamięcią sięgam, to chyba nie było ani jednego razu gdy w jakimkolwiek samochodzie, w jakimkolwiek punkcie z przeglądami rejestracyjnymi, nie kontrolowano ustawienia świateł.

Mi dzis skontrolowano swiatla pierwszy raz konkretnie.
Jezdze na przeglady od dobrych 15 lat. Od jakichs 8 mialem nieco kreatywnie swiatla ustawione. Dopiero dzis mi gostek to zmienil.

Lokacja: Slask.

Data: 2019-01-29 23:07:33
Autor: Marek S
W dniu 2019-01-29 o 22:54, sczygiel@gmail.com pisze:

[...]

Może zatem faktycznie 3miasto i okolice odstaje od reszty i te 80% jest realne... Ja mieszkałem w Gdyni, w Gdańsku, w okolicach lecz zawsze światła były badane i czasem trzeba było dopłacić grosze za ustawienie lub robili to gratis.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-01-30 05:04:56
Autor: J.F.
Użytkownik "Marek S"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q2qir7$g6d$1@node2.news.atman.pl...
[...]

We Wroclawiu zeby "swiatla byly badane" to pamietam raz.
Ale diagnoscie wystarczy rzut oka na sciane, zeby wiedziec, ze sa dobrze ustawione.

J.

Data: 2019-02-01 23:11:51
Autor: Marek S
W dniu 2019-01-30 o 05:04, J.F. pisze:

We Wroclawiu zeby "swiatla byly badane" to pamietam raz.
Ale diagnoscie wystarczy rzut oka na sciane, zeby wiedziec, ze sa dobrze ustawione.

Na ścianę? Wow. :-)

Ciekawe skąd to zróżnicowane podejście. Jakaś klątwa ciąży nad resztą kraju poza 3miastem?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-02-02 00:25:24
Autor: J.F.
Dnia Fri, 1 Feb 2019 23:11:51 +0100, Marek S napisał(a):
W dniu 2019-01-30 o 05:04, J.F. pisze:
We Wroclawiu zeby "swiatla byly badane" to pamietam raz.
Ale diagnoscie wystarczy rzut oka na sciane, zeby wiedziec, ze sa dobrze ustawione.

Na ścianę? Wow. :-)

wjezdza samochodem i swatla swieca na sciane lub brame wyjazdowa.

I tam naprawde widac czy sa dobrze ustawione, czy nie sa brytyjskie

Ciekawe skąd to zróżnicowane podejście. Jakaś klątwa ciąży nad resztą kraju poza 3miastem?

Kontrola jakas krazy po 3-miescie i sprawdza czy diagnosci posluguja
sie przyrzadem do swiatel ?

J.

Data: 2019-02-02 13:49:44
Autor: Kris
do 80 proc. świateł w pojazdach nad Wisłą (dane ITS) jest niedokładnie ustawionych
W dniu piątek, 1 lutego 2019 23:11:54 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:

Na ścianę? Wow. :-)

A Twoim zdaniem dużo więcej jest potrzebne jak ściana żeby sprawdzić ustawienie świateł?

Data: 2019-02-02 23:08:59
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2019-02-02 o 22:49, Kris pisze:
W dniu piątek, 1 lutego 2019 23:11:54 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:

Na ścianę? Wow. :-)

A Twoim zdaniem dużo więcej jest potrzebne jak ściana żeby sprawdzić ustawienie świateł?

Żeby to zrobić precyzyjnie, potrzebna jest jeszcze metrówka :)

--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl

Data: 2019-02-02 14:44:35
Autor: Kris
W dniu sobota, 2 lutego 2019 23:09:01 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

Żeby to zrobić precyzyjnie, potrzebna jest jeszcze metrówka :)

Trudne słowo do dyskusji wprowadziłeś;)
PS
Ściana i metrówka na pewno wystarczy żeby w Mercu światła wyregulować?
Bo do normalnych aut wystarczy

Data: 2019-02-03 12:08:18
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2019-02-02 o 23:44, Kris pisze:

Żeby to zrobić precyzyjnie, potrzebna jest jeszcze metrówka :)

Trudne słowo do dyskusji wprowadziłeś;)
PS
Ściana i metrówka na pewno wystarczy żeby w Mercu światła wyregulować?

No jeszcze imbus i kawałek płaskiego przed tą ścianą ;)

Data: 2019-01-30 17:12:31
Autor: Poldek
[...]

Mam motocykl sprowadzony 10 lat temu z Wielkiej Brytanii. Czyli światła świecą odpowiednio dla ruchu lewostronnego. Czyli oślepiam jadących z przeciwka. Co roku jeżdżę na kontrole do SKP. Jeden raz pan pokiwał paluszkiem, że coś nie bardzo ze światłem i przystawił swoją pieczątkę. Pozostałe 9 przeglądów bez uwag.

Data: 2019-01-30 18:54:57
Autor: J.F.
Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q2sidh$98b$1@node2.news.atman.pl...
[...]

A moze dopuszczalne ?
Pojazd ma unijna homologacje i oslepia w imie zasad :-)
Ale przyjdzie Brexit i sie skonczy.

Gorzej, ze sporo brytyjskich samochodow przyjechalo na czesci, kupisz taki reflektor na szrocie nieswiadomie ...

J.

Data: 2019-02-01 23:43:13
Autor: Poldek
W dniu 2019-01-30 o 18:54, J.F. pisze:
[...]

Bardzo wątpię.
Dopuszczalna jest jazda pojazdem zarejestrowanym w UK po UE kontynentalnej. Pojazd zarejestrowany w Polsce musi mieć lampy do ruchu prawostronnego.

Odrębna sprawa, że ten sam diagnosta, który zwrócił uwagę i powiedział, że mam poprawić, rok później nie miał uwag - w ogóle nie interesował się światłami, pozy tym, czy żarówki świecą.

Pojazd ma unijna homologacje i oslepia w imie zasad :-)
Ale przyjdzie Brexit i sie skonczy.

Gorzej, ze sporo brytyjskich samochodow przyjechalo na czesci, kupisz taki reflektor na szrocie nieswiadomie ...

Lampy mają odpowiednie oznaczenia. Ten diagnosta nie fatygował się, żeby je odczytać i stwierdzić, że lampa jest do ruchu lewostronnego.

Data: 2019-02-02 00:12:28
Autor: J.F.
Dnia Fri, 1 Feb 2019 23:43:13 +0100, Poldek napisał(a):
[...]

Po co - przeciez to widac na scianie na pierwszy rzut oka.

J.

Data: 2019-02-02 20:19:24
Autor: Poldek
W dniu 2019-02-02 o 00:12, J.F. pisze:
[...]

Diagnosta nie patrzył na ścianę. Patrzył tylko, czy wszystkie żarówki świecą. Nic więcej go nie interesowało. Gdyby popatrzył na ścianę, to by zobaczył, że razi.
W sumie mnie nie razi. Razi innych, ale jeśli co roku dostaję pieczątkę, to po co wyrzucać pieniądze na zmianę lampy na prawnostronną?

Data: 2019-02-02 13:48:18
Autor: Kris
W dniu sobota, 2 lutego 2019 20:19:29 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:

> [...]
W sumie mnie nie razi. Razi innych, ale jeśli co roku dostaję pieczątkę, to po co wyrzucać pieniądze na zmianę lampy na prawnostronną?

Dziwny typ jesteś
Samochody Tobie smrodzą, na żyletki byś przetapiał a Sam kopiłeś nowego blachosmroda nie utylizując nawet poprzedniego
Na oślepiające światła narzekasz a sam jeździsz pojazdem który oślepia
Na ryk motocykli narzekasz a sam zamiast hulajnoga to motorem jeździsz..
Spalinowy sekator do żywopłotu pewnie tez masz.

Data: 2019-02-02 11:04:25
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2019-01-30 o 17:12, Poldek pisze:
[...]

A ten motocykl ma światła asymetryczne?
Bo wydaje mi się że przynajmniej niektóre motocyklowe świecą symetrycznie i po prostu są wtedy takie same na wszystkie rynki.