do czego przydaje się sprzęt enduro na ulicy ?

Data: 2009-12-02 00:10:03
Autor: mariuszmo
do czego przydaje się sprzęt enduro na ulicy ?
okazuje się, że sprzet tego typu z dużymi skokami amortyzacji fajnie wybiera
psy :)
przy pełnej prędkosci amortyzatory tylko mlasnęły ze smakiem a rower nieco
zmienił kierunek jazdy.

wiem, zaraz odezwą sie obrońcy ale to było niechcący, kundel szczekał z
daleka, nie zwolniłem bo myslałem , że jest za siatką i był ale wogóle chyba
nie było furtki w efekcie jak już wypadł na droge to centralnie pod koła.

Zresztą te zmutowane i oszalałe od chowu wsobnego podwórkowe kundle okazują
się dość wytrzymałe, po przejechaniu zwyczajnie wstał i uciekł.

Data: 2009-12-02 00:18:30
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Zapewne przetrąciłeś mu kilka kości.
Ja rozumiem gołębie, ale psy?

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2009-12-02 00:46:18
Autor: mariuszmo
do czego przydaje się sprzęt enduro na ulicy ?

Zapewne przetrąciłeś mu kilka kości.
Ja rozumiem gołębie, ale psy?

Ale ja na niego nie polowałem tylko on na mnie
i tak oto przypadkowo ofiara zmieniła się w myśliwego

Jakieś 2 lata temu było odwrotnie, inny kundel postanowił mi z zakoczenia wpaść pod rower XC, wypierdzielilem wtedy zdrowo tak przy czterdziestce na godzine, skasowałem kilka nowych rupieci w  rowerze, urwalem przewód hydrauliczny i myslisz, ze ktoś się zapytał co się stało? Właściciele pozbierali pieska i myk do domu. Jedyne szczęście, że to była wiosna i długie spodnie i rękawy zapobiegły wiekszym obtarciom.

Kilka miesięcy temu inny kundel ugryzł mi żone jak jechała na rowerze, wlasciciel psa też miał to gdzieś a my straciliśmy pół dnia w szpitalu, na policji + zakup lekarstw itp.  nie mówiąc o tym ile razy miałem podbramkową sytuację gdy jechałem z dzieckiem na rowerach.

Dlatego jakoś nie wnikam czy coś sie mu złamało czy nie. Nie mam nic przeciwko psom zadbanym i ułożonym niestety czym wieksza wieś tym wiecej na wpół zdziczałych biegajacych luzem kundli, którymi własciwie nikt sie nie zajmuje może poza rzuceniem resztek z obiadu

Data: 2009-12-02 08:55:59
Autor: nuroslaw
> [...]

Jakieś 2 lata temu było odwrotnie, inny kundel postanowił mi z zakoczenia wpaść pod rower XC, wypierdzielilem wtedy zdrowo tak przy czterdziestce na godzine, skasowałem kilka nowych rupieci w  rowerze, urwalem przewód hydrauliczny i myslisz, ze ktoś się zapytał co się stało?

niedostosowanie prędkości do warunków jazdy. Jak wynika z powyższego, nie byłeś w stanie się nawet zatrzymać bezp. przy takiej prędkości, a przejeżdasz przez hm, jakąś miejscowość pojazdem o małej bryle, do tego bezgłośnym. Nie tylko pies mógł Tobie wyskoczyć a Ty pomimo to pędzisz 40km/h ?. Sorry, Twoja wina. pozdr. --

Data: 2009-12-02 02:19:56
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
[...]

hahahaha, uwielbiam usenet i takie pierdolenie :)

Data: 2009-12-02 09:57:28
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
nuroslaw@poczta.fm pisze:

[...]

Odnoszę wrażenie, że się czepiacie mariuszmo. Czy w odróżnieniu od mariuszmo jedziecie cały czas 15 km/h bo a nuż pojawi się nagle sytuacja? I jak się jednak zdarzy sytuacja z wyskakującym psem bijecie przepraszające pokłony przed właścicielem, że
śmieliście jechać na rowerze.

Pozdrawiam

Seco

Data: 2009-12-02 10:17:13
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-12-02 09:57, Użytkownik Bartosz 'Seco' Suchecki napisał:

[...]

Odnoszę wrażenie że podobnie jak mariuszmo nie myślisz.
Gdyby zamiast psa wybiegło kilku letnie dziecko ?

Pozdrawiam

Data: 2009-12-02 02:22:30
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
do czego przydaje sięsprzęt enduro na ulicy ?

Odnoszę wrażenie że podobnie jak mariuszmo nie myślisz.
Gdyby zamiast psa wybiegło kilku letnie dziecko ?

Pozdrawiam

ja daje gazu i wlaczam wycieraczki (samochodem). Na rowerze wyciagam
ulockana wszelki wypadek jakby cios rowerem nie wystarczyl. Potem
morduje rodzicom i pale ich dom. Na koniec z nudow morduje reszte wsi.

Ps. kolejny pierdolacy bez ladu i skladu.
Ps2. trzeba nauczyc kilkuletnie dzieci szczekac, zeby przed
wybiegnieciem pod kola mogly zaalarmowac o swojej obecnosci.

Data: 2009-12-02 10:19:20
Autor: Mariusz Kruk
do czego przydaje sięsprzęt enduro na ulicy ?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "RadoslawF"

1. "Kilkuletnie".
2. A jakby to Wasza matka.

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2009-12-02 10:20:11
Autor: Coaster
RadoslawF wrote:
[...]

Wedlug TEJ rowerzystowskiej teorii, byla by to wylaczna wina dziecka. Po co sie pcha pod kola WYCINAKA! :-S

--
PoZdR
"Speed comes from fitness, not hard & skinny tires."

Data: 2009-12-02 10:27:49
Autor: zly
Dnia Wed, 02 Dec 2009 10:20:11 +0100, Coaster napisał(a):

Wedlug TEJ rowerzystowskiej teorii, byla by to wylaczna wina dziecka. Po co sie pcha pod kola WYCINAKA! :-S

Raczej wina tępych rodziców którzy bez opieki wypuszczają dzieci w
niebezpieczne miejsca.
--
marcin

Data: 2009-12-02 10:49:23
Autor: Coaster
zly wrote:
[...]

Jaaasne, dowalic dziecku za rodzicow! Niech ma pamiatke...

Data: 2009-12-02 14:04:07
Autor: zly
Dnia Wed, 02 Dec 2009 10:49:23 +0100, Coaster napisał(a):

Jaaasne, dowalic dziecku za rodzicow! Niech ma pamiatke...

Nikt nie mówi o karaniu dziecka, tylko była mowa czyja to wina.
I chyba nikt nie robi tego celowo.
--
marcin

Data: 2009-12-02 05:14:54
Autor: Tandol
do czego przydaje sięsprzęt enduro na ulicy ?
Na nocne wypady, jak i na wypady za miasto polecam zwykły pistolet
startowy, np. START 2. Fakt, waży troszkę i trzeba dokupić kaburę by
mógł być wygodny w użyciu gdy zachodzi taka potrzeba, oraz oczywiście
waży (340g), ale ma też sporo zalet. Po pierwsze nie robi krzywdy
zwierzakowi a potrafi "wychowywać" (miałem sytuację, gdy z pewnego
gospodarstwa które często mijałem notorycznie wypadała banda 5 psów i
goniła wszystkich przejeżdżających rowerzystów, po nabyciu startera
wystarczyły dwa moje przejazdy, by psy na rowerzystów w ogóle
przestały zwracać uwagę). Poza tym, mam nadzieję że w wypadku
spotkania jakiegoś dwunożnego niemilca zadziałał by również
odstraszająco. Choć o tym wolę się nie przekonywać...

Pozdrawiam
Tandol

Data: 2009-12-02 14:58:36
Autor: Coaster
zly wrote:
Dnia Wed, 02 Dec 2009 10:49:23 +0100, Coaster napisał(a):

Jaaasne, dowalic dziecku za rodzicow! Niech ma pamiatke...

Nikt nie mówi o karaniu dziecka, tylko była mowa czyja to wina.
I chyba nikt nie robi tego celowo.

Pewnie nie ale ludzie maja w sobie duzo egoizmu i czesto 'chca cos pokazac', mniej lub bardziej swiadomie. Wystarczy chocby przejsc chodnikiem - caly chodnik wolny a ktos 'lezie' prosto na Ciebie bo chce 'obsikac' teren...

Data: 2009-12-02 10:28:49
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
[...]

Nie wiem jak wycinaki, ale ja inaczej reaguję na biegnącego w stronę roweru
psa, a inaczej na dziecko. W przypadku tego pierwszego zakładam, że będzie
chciał coś na głos powiedzieć supportowi i po chwili odpuścić. Dzieci tego
zwyczaju powszechnie nie praktykują.

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2009-12-02 10:50:26
Autor: Coaster
Marek 'Qrczak' Potocki wrote:
[...]

Najlepiej rownoczesnie nic nie zakladaj i zakladaj wszystko.

Data: 2009-12-02 19:22:19
Autor: jacek duma
Coaster pisze:

Najlepiej rownoczesnie nic nie zakladaj i zakladaj wszystko.

Kot Schrödingera ? :-)
jd

Data: 2009-12-02 19:57:50
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
RadoslawF pisze:
[...]

Idąc Twym tokiem myślenia należy odstawić rower i na wszelki wypadek na nim nie jeździć. Bo przecież może wybiec dziecko, ksiądz, pies, matka.

Oświeć grupę, jak Ty myślisz podczas jazdy na rowerze? Jaka jest Twoja złota zasada bezpieczeństwa?

Bo ja według Ciebie nie myślę więc chciałbym wiedzieć jak myśleć.
W ciągu ostatnich 10 lat (bezmyślnie wg Ciebie) zrobiłem 100 tys km. W ciągu ostatnich 20 lat pewnie koło 150 tys km. Oczywiście według Ciebie bezmyślnie. I jakoś nigdy nie spowodowałem niebezpiecznej sytuacji, nie przejechałem dziecka, matki, i psa. A gdzie się da, jadę szybko.

Pozdrawiam i czekam na oświecenie!

Seco

Data: 2009-12-04 23:49:46
Autor: szaman
do czego przydaje sięsprzęt enduro na ulicy ?
RadoslawF wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

Gdyby zamiast psa wybiegło kilku letnie dziecko ?

Gdy dziecko - próbujesz ratować sytuację kosztem siebie i sprzętu.
Gdy pies - kosztem psa...

sz

Data: 2009-12-02 22:03:37
Autor: nuroslaw
do czego przydaje sięsprzęt enduro na ulicy ?

Odnoszę wrażenie, że się czepiacie mariuszmo. Czy w odróżnieniu od mariuszmo jedziecie cały czas 15 km/h bo a nuż pojawi się nagle sytuacja?

nie, ale nie lece jak idiota na złamanie karku przez teren zabudowany, by podczas próby hamowania nie mieć miejsca. Rower to nie samochód, gdzie najwyżej durny pies ..... Myslę tez o sobie. I nie zachowuje się jak primadonna, że jak jestem uczestnikiem drogi, to wszyscy uciekać bo ja jadę
, nie jestem sam. Jeżdże też samochodem, i myslę nie tylko o swoim bezpieczeństwie, ale tez o innych uczestnikach ruchu, co jak zauważam wielu młodych ścigantów o tym nie wie, albo zapomina. Droga, ściezka rowerowa to nie tor wyścigowy. Jak kogoś nosi, to niech znajdzie sobie miejsce, gdzie można nie zagrażajac innym. A że sobie łeb rozbije, to już nie moja sprawa.

I jak się jednak zdarzy sytuacja z wyskakującym psem bijecie przepraszające pokłony przed właścicielem, że
śmieliście jechać na rowerze.

a dlaczego popadać w skrajności ? Zglosil ktoś takie wykroczenie ? Nie, to znaczy że wszystko w porzadku ? to po co takie żołądkowanie się ?  --

Data: 2009-12-02 22:12:02
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
nuroslaw@poczta.fm pisze:
[...]

To robisz tak jak ja i to jest zdrowe podejście, tam gdzie nie wiadomo, tam dzie pies sie pojawia, zwalniam.

[...]

Popadłem w skrajność, bo nikt ani słowem nie wspomniał o "winie" psów.
Wyszło, ze mariuszmo to bandyta i myśli.

Pozdrawiam

Seco

Data: 2009-12-03 00:51:48
Autor: Coaster
Bartosz 'Seco' Suchecki wrote:
nuroslaw@poczta.fm pisze:
[...]

A wspomnij tez o winie golebi, wiewiorek, os, sniegu i deszczu.

--
PoZdR
"If you find yourself standing to accelerate,

Data: 2009-12-02 10:01:18
Autor: zly
Dnia Wed, 02 Dec 2009 08:55:59 +0100, nuroslaw@poczta.fm napisał(a):

niedostosowanie prędkości do warunków jazdy.

Praktycznie każdy wypadek można tak sklasyfikować, więc zawsze wina jest
tego co się wywalił. Przestań więc bredzić

--
marcin

Data: 2009-12-03 00:27:24
Autor: nuroslaw
> [...]

tego co się wywalił. Przestań więc bredzić

nie brędzę. Jeżdże rowerem, i wiem ile to jest 40km/h, przy tej predkości, to rower częsciej "nagle" się pojawia.

Data: 2009-12-02 10:12:03
Autor: Coaster
mariuszmo wrote:

[...]

To nie jest wina psa, ze sie nim nikt nie zajmuje.

Data: 2009-12-02 10:26:22
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Wed, 02 Dec 2009 10:12:03 +0100, Coaster napisał(a):

[...]

Pies nigdy nie jest  winny, ale zawsze jest winą rowerzysty, że dał się
pogryźć czy wywalić.
--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2009-12-02 10:48:22
Autor: Coaster
Marek 'Qrczak' Potocki wrote:
[...]

To oczywiste, nikt mu 'pod pistoletem' jechac nie kazal.

Data: 2009-12-02 16:34:04
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
do czego przydaje się sprzęt enduro na ulicy ?
Zygmunt M. Zarzecki bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne
skreślić):
Ja rozumiem gołębie, ale psy?

Ja rozumiem koty, ale psy?!

Data: 2009-12-02 08:11:08
Autor: bans
mariuszmo pisze:

[...]

Koty są odporniejsze. Gdzies w pierwszej połowie lat 90-tych mojej ś.p. ciotce kot wpadł w koło damki a'la ukraina. Koło obróciło się kilkukrotnie - z kotem zaklinowanym miedzy szprychami i drutem trzymającym błotnik - zanim rower się zatrzymał. Kot wypadł, zostawił tylko trochę sierści i zwiał.

--
bans

Data: 2009-12-02 09:09:39
Autor: AL
bans pisze:
mariuszmo pisze:

[...]

bo to byl kot co cwiczyl joge ;)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-12-02 10:08:29
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 02.12.2009 09:09 użytkownik AL napisał :
bans pisze:
mariuszmo pisze:

[...]

Kot ma jogę zaimplementowaną na poziomie genów, nic nie musi ćwiczyć. ;-) A tak poważnie, to koty są elastyczne, ale nie wyciągałbym pochopnych wniosków, to mógł być zwykły fart. Na zwierzątka trzeba uważać. Ja zawsze jak widzę kota przy drodze to wbrew temu, co inni robią, staram się jak najbardziej nahałasować i go przestraszyć.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-12-02 03:24:40
Autor: Michał Wolff
On 2 Gru, 10:08, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:

Kot ma jogę zaimplementowaną na poziomie genów, nic nie musi ćwiczyć.
;-) A tak poważnie, to koty są elastyczne, ale nie wyciągałbym
pochopnych wniosków, to mógł być zwykły fart.

Mój znajomy miał kota i to dobrze napasionego (z 5kg), który bez
szwanku przeżył upadek z 7 piętra :))

Na zwierzątka trzeba
uważać. Ja zawsze jak widzę kota przy drodze to wbrew temu, co inni
robią, staram się jak najbardziej nahałasować i go przestraszyć..

Kot nigdy rowerzysty sam nie atakuje, pod koła może wlecieć dopiero
jak się przestraszy, zgłupieje i ucieka nie w tą stronę co potrzeba..
Pies to zupełnie inna sprawa, najgorsze akcje są w nocy, w
poniedziałek jechałem długą trasę właśnie nocą i miałem po drodze
kilka ataków, w wielu polskich wsiach ciągle nocą spuszcza się psy by
biegały luzem, parę lat temu zaatakowały mnie tak watahy po ok.10
egzemplarzy, teraz na szczęście tylko pojedyncze egzemplarze.
Najgorsza jest sytuacja (na szczęście dość rzadka) gdy pies przed
atakiem nie szczeka i orientujesz się jak go masz tuż przy nodze.

Nie mam nic przeciwko zwierzętom - ale jak mnie w nocy atakuje pies
wielkości dużego wilczura, to interesuje mnie tylko własne
bezpieczeństwo, nic mi po tym że zwierzę jest niewinne jak będę
pogryziony (tak samo niewinny będzie lew który zagryzł człowieka) - i
jeśli jest taka możliwość (rzadki przypadek) to jadę na niego czołowo
(zawsze się speszy), jeśli nie - to natychmiast hamuję i odstraszam,
najlepiej rzucając kamieniem (przy drodze zawsze coś do rzucenia się
znajdzie)
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-12-02 11:27:13
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-12-02, Michał Wolff wrote:
[...]

To była Twoja wina - jechałeś nocą na rowerze, masz za swoje. Co, jeśli
by to były nie psy, tylko dzieci, myślałeś w ogóle o tym?

Data: 2009-12-02 12:40:22
Autor: Coaster
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-12-02, Michał Wolff wrote:
[...]

Albo matka z dzieckiem w aucie. Jak cos sie nie podoba - atakowac!! ;-)
http://www.bicyclelaw.com/news/n.cfm/bike-rage-highlighted-as-police-target-bad-cyclists

Data: 2009-12-02 04:09:41
Autor: Michał Wolff
On 2 Gru, 12:40, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:

Albo matka z dzieckiem w aucie. Jak cos sie nie podoba - atakowac!! ;-)http://www.bicyclelaw.com/news/n.cfm/bike-rage-highlighted-as-police-...

Widać po prostu kto jeździ na rowerze a kto nie, kto mówi o praktyce,
kto żyje teoriami
Porównujesz atak na dziecko do odpowiedzi na atak dużego psa w nocy w
malutkiej wioseczce?
Człowiek jest zawsze ważniejszy od każdego zwierzęcia i ma prawo się
bronić, duży pies może go skrzywdzić, nie raz i nie dwa wypadki
groźnych pogryzień się zdarzały.

Twoje argumenty mógłby równie dobrze powtórzyć treser lwów, który jest
sobie w stanie poradzić z najgroźniejszymi zwierzętami bez użycia
broni, ale przeciętny człowiek nie ma tych umiejętności i jak spotka
lwa na wolności - to go zabije w swojej obronie. Podobnie i człowiek
którego atakuje duży, groźny pies - ma prawo się bronić, interesuje go
własne bezpieczeństwo, nie odczucia zwierzęcia
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-12-02 13:34:41
Autor: Coaster
Michał Wolff wrote:
[...]

Hmm, nie zrozumiales... Nie zrozumiales tez, ze to nie do Ciebie. Jezdzij raczej a nie pisz, bo to pierwsze lepiej Ci wychodzi niz to drugie, Widzacy Przez Sciane Znawco, Kto Jezdzi Na Rowerze A Kto Nie. Czyli WPSZKJNRAKN ;-)

Data: 2009-12-02 04:44:45
Autor: Michał Wolff
On 2 Gru, 13:34, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:

Hmm, nie zrozumiales... Nie zrozumiales tez, ze to nie do Ciebie.

Doskonale zrozumiałem, w ogóle porównanie dziecka z psem jest zupełnym
nieporozumieniem. Zajścia grożące potrąceniem dziecka są bardzo
rzadkie, dziecko więcej niż 10km/h nie wyciąga (i bardzo łatwo je
wyminąć), zajścia z psami - powszechne, a duże czworonogi przekraczają
40km/h; dziecko pod koła może wpaść tylko przypadkiem, psa rower po
prostu prowokuje, większość psów jadącego rowerzystę atakuje z
premedytacją (wiedziona instynktem)

Jezdzij raczej a nie pisz, bo to pierwsze lepiej Ci wychodzi niz to
drugie, Widzacy Przez Sciane Znawco, Kto Jezdzi Na Rowerze A Kto Nie.
Czyli WPSZKJNRAKN ;-)

Po takich opisach właśnie widać kto jeździ a kto nie, kto miał groźne
zajścia z psami, a kto nie. Jak człowieka dobrych parę razy wielkie
psy zaatakowały - to szybko weryfikuje takie wesołe teorie jak Twoja.
Jak ktoś mało jeździ - to może dalej żyć w świecie fantazji, gdzie
biedne pieski są prześladowane przez strasznych rowerzystów
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-12-02 14:55:06
Autor: Coaster
Michał Wolff wrote:
On 2 Gru, 13:34, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:

Hmm, nie zrozumiales... Nie zrozumiales tez, ze to nie do Ciebie.

Doskonale zrozumiałem,

Nie, doskonale nie zrozumiales ;-)

w ogóle porównanie dziecka z psem jest zupełnym
nieporozumieniem.

A kto porownuje? Ja wrzucilem kamyczek w kwestii agresywnych zachowan. I to tak nie calkiem powaznie, jak tez odebralem tekst JS o dzieciach w srodku nocy. Przeczytales tekst? Identyfikujesz sie z tym rowerzysta? Zaczyna sie od agresji wobec zwierzat a konczy sie na ludziach. Teraz mozesz juz udawac, ze od poczatku rozumiales.

Zajścia grożące potrąceniem dziecka są bardzo
rzadkie, dziecko więcej niż 10km/h nie wyciąga (i bardzo łatwo je
wyminąć),

10 km/h pieszo, na rowerze czy na sankach?

[...]

Spotkalem wiele psow, ale z zadnym nie mialem powaznego problemu. Moze dlatego, ze sam mam zwierzaki w domu? Albo, ze zywie zawsze, do kazdego psa przyjazne uczucia? Nawet jak on nie ma ich dla mnie?

[...]

LOL, myslisz, ze jestes jakims Kassandrem czy jak? Nie ma zaleznosci miedzy iloscia napiasanych znakow a przejechanymi kilometrami. Sam jestes tego przykladem. Musisz zrozumiec, ze mozna spotykac wiele psow i nie miec zadnych 'groznych zajsc'. Kiedys ludzie nienawidzili wilkow, przypisywali im wszystko, co najgorze a przeciez nieslusznie.

Jak człowieka dobrych parę razy wielkie
psy zaatakowały - to szybko weryfikuje takie wesołe teorie jak Twoja.

To Twoja Teoria, ze psy musza atakowac kazdego. Wyobraz sobie, ze nie musza.

Jak ktoś mało jeździ - to może dalej żyć w świecie fantazji, gdzie
biedne pieski są prześladowane przez strasznych rowerzystów

Ilosc nie przechodzi w jakosc. I nie chodzi o splycanie w stylu 'biedne pieski' ale o pogarde dla zwierzat i brak wiedzy na temat ich zachowan. Agresja zawsze rodzi agresje. A jak ktos jest strachem podszyty to psy to od razu czuja, taka ich natura.

Data: 2009-12-02 06:18:00
Autor: Michał Wolff
On 2 Gru, 14:55, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:

Zaczyna sie od agresji wobec zwierzat a konczy sie na ludziach. Teraz
mozesz juz udawac, ze od poczatku rozumiales.

I z tym polemizowałem. To zdecydowanie za daleko idący wniosek. Poza
tym mylisz pewne pojęcia - człowieka broniącego się przed atakiem
dużego psa w nocy w żadnym razie nie można uznać za agresywnego wobec
zwierząt - to jest normalna ludzka reakcja na zagrożenie. Ja nie mam
nic przeciwko psom, ja tylko reaguję na ich ataki.

10 km/h pieszo, na rowerze czy na sankach?

Zgadnij

Spotkalem wiele psow, ale z zadnym nie mialem powaznego problemu. Moze
dlatego, ze sam mam zwierzaki w domu?

A może dlatego, że jeździsz ile jeździsz?

Albo, ze zywie zawsze, do kazdego
psa przyjazne uczucia? Nawet jak on nie ma ich dla mnie?

To na pewno musi być to! Najbardziej morderczy doberman czy rottweiler
zawsze rozpozna Twoje przyjazne uczucia :)))

LOL, myslisz, ze jestes jakims Kassandrem czy jak? Nie ma zaleznosci
miedzy iloscia napiasanych znakow a przejechanymi kilometrami. Sam
jestes tego przykladem

Ale jest wyraźny związek między ilością przejechanych kilometrów a
ilością spotkanych psów

Musisz zrozumiec, ze mozna spotykac wiele psow i
nie miec zadnych 'groznych zajsc'.

Nic nie muszę i nie wierzę, jeśli nie miałeś żadnych groźnych zajść z
psami - to albo jeździsz co kot napłakał, albo bajerujesz

Kiedys ludzie nienawidzili wilkow,
przypisywali im wszystko, co najgorze a przeciez nieslusznie.

A co ma piernik do wiatraka? Ja nie przypisuję psom wszystkiego co
najgorsze, ja piszę o FAKTACH, o atakach których doświadczyłem
osobiście, w żaden sposób psa nie drażniąc, po prostu jadąc droga na
rowerze.

To Twoja Teoria, ze psy musza atakowac kazdego. Wyobraz sobie, ze nie musza.

Oczywiście, że nie każdy pies, ale wiele - jak najbardziej, jest
zjawisko powszechne, nie jakieś odosobnione przypadki

ale o pogarde dla zwierzat i brak wiedzy na temat ich zachowan.

A gdzie tu widzisz pogardę? Uważasz, że człowiek zagrożony nie ma
prawa odpowiedzieć siłą? Ja nie mam kwalifikacji na tresera psów,
jadąc po drodze mam prawo czuć się bezpieczny i na zagrożenie reaguję
siłą, nie mam zamiaru przechodzić długotrwałego szkolenia jak sobie
radzić z agresywnym zwierzakiem. Jak Ci już napisałem tą samą analogię
można odnieść do tresera lwów - on też powie że z absolutnie każdym
zwierzakiem można sobie poradzić i zabieranie karabinu na safari uzna
za barbarzyństwo.

. A jak ktos jest strachem podszyty to psy to od razu czuja, taka ich natura.

Jadę 25km/h na rowerze - i pies ruszający za mną w pogoń oczywiście
wyczuwa czy jestem podszyty strachem? Kto ma w to uwierzyć?
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-12-02 16:45:42
Autor: Cezex
Michał Wolff pisze:
Ale jest wyraźny związek między ilością przejechanych kilometrów a
ilością spotkanych psów

Nie do końca. Myślę, że raczej istnieje związek pomiędzy terenem w którym jeździsz, a ilością psów które spotykasz. Ja dla przykładu zrobiłem w tym roku 4kkm i spotkałem raptem dwa czy trzy psy które próbowały mnie zjeść ;) Ale wtedy wystarczy przestać pedałować i one od razu odpuszczają.

--
Cezex

Data: 2009-12-03 08:31:22
Autor: ikov
Cezex pisze:
Michał Wolff pisze:
[...]

W ubiegłą sobotę przez sto metrów biegł za mną szczekając wypasiony bernardyn - o ile kundle zdarzają się po wsiach dosyć często, czasem coś   większego, to jednak rozpędzone i szczekające 60kg robi wrażenie i pozwala się bać. No i o przy podwórkowej szczekawce można np. ostro zahamować lub dać do zrozumienia, że pożałuje, to w przypadku ogromnej masy bernardyna trudno o cokolwiek sensownego - jechałem dalej nie zwalniając, nie przyśpieszając i zachowując się, jakby nigdy nic. Odpuścił.

Data: 2009-12-03 13:11:47
Autor: Coaster
ikov wrote:
Cezex pisze:
Michał Wolff pisze:
[...]

Nie mozesz sie wpedzac w jakis schemat. Kazdy pies jest inny. Kazdy moze gonic rower z innego powodu - zabawy, rywalizacji, obrony terytorium - cokolwiek. Niektore psy intersuje tylko rower nie rowerzysta ;-)

Poczytaj sobie calkiem udane rady Kena Kifera (juz niezyjacego niestety) w kwestii spotkania rowerzysty z psami.
http://www.kenkifer.com/bikepages/traffic/dogs.htm

Data: 2009-12-03 13:57:53
Autor: Mariusz Kruk
do czego przydaje się sprzęt enduro na ulicy ?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Coaster"
Poczytaj sobie calkiem udane rady Kena Kifera (juz niezyjacego niestety) w kwestii spotkania rowerzysty z psami.
http://www.kenkifer.com/bikepages/traffic/dogs.htm

Tia. Najbardziej udana jest metoda 9) i "If all other methods fail,
there is still one last remedy -- contact your local Animal Control."

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b  Kruk@epsilon.eu.org   d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

Data: 2009-12-03 14:08:21
Autor: Coaster
Mariusz Kruk wrote:
[...]

Tia, tia. Ale ta jedna 'udana' (wez pod uwage tamtejsze realia) nie przekresla wartosci pozostalych.

BTW szkoda ciekawego czlowieka - kiedy jechal na rowerze rozwalil go jadacy autem koles, ktory dopiero co wyszedl z pudla. Koles byl pod wplywem narkotykow i alkoholu :-(

Data: 2009-12-03 13:20:20
Autor: arturbac
[...]

Raczej reagują na zachowanie przeciwnika.
Jak mój kot jest spuszczony na dworze to ma zwyczaj atakować psy, nawet takie duże i te albo głupieją tj zaczynają profilaktycznie uciekać lub co najmniej stoją wmurowane i zaskoczone.

Data: 2009-12-02 13:57:03
Autor: galex
Michał Wolff pisze:
przeciętny człowiek nie ma tych umiejętności i jak spotka
lwa na wolności - to go zabije w swojej obronie.

.... jeśli jest Czakiem Norrisem ;-)

--
galex

Data: 2009-12-02 05:01:53
Autor: Michał Wolff
On 2 Gru, 13:57, galex <rowerzy...@op.pl> wrote:

> przeciętny człowiek nie ma tych umiejętności i jak spotka
> lwa na wolności - to go zabije w swojej obronie.

... jeśli jest Czakiem Norrisem ;-)

Nie - jeśli ma karabin, co nie jest niczym nadzwyczajnym w rejonach,
gdzie lwy występują na wolności
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-12-02 14:56:06
Autor: Coaster
galex wrote:
Michał Wolff pisze:
przeciętny człowiek nie ma tych umiejętności i jak spotka
lwa na wolności - to go zabije w swojej obronie.

.... jeśli jest Czakiem Norrisem ;-)

A pierwsza czesc 'Poszukiwaczy zaginionej arki' widzial?

Data: 2009-12-02 15:09:07
Autor: Mariusz Kruk
[...]

A to była inna część? :-P

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2009-12-02 15:25:10
Autor: Coaster
Mariusz Kruk wrote:
[...]

Good piont! :-)
Oczywiscie popelnilem skrot myslowy - chodzilo mi o pierwsza czesc przygod Indiany czyli PZA.

Data: 2009-12-02 21:44:41
Autor: Tomasz
Coaster pisze:
Albo matka z dzieckiem w aucie. Jak cos sie nie podoba - atakowac!! ;-)
http://www.bicyclelaw.com/news/n.cfm/bike-rage-highlighted-as-police-target-bad-cyclists
Cóż, jeśli dobrze rozumiem, jak najbardziej możliwa jest i odmienna interpretacja:

Babka nagle zablokowała autkiem drogę. W środku mogla mieć pluton dziecięcych skautów, albo tonę marchewki, ładunek autka nie miał zdarzenia dla jego skutków. Miał znaczenie tylko dla dramatyzmu relacji pismaka i szukającej pretekstu do akcji policji. Kolarz miał szczęście, że sie o to autko nie zabił, ale najwidoczniej spieszył się i pomknął dalej. Dziwne, bo jeśli auto było uszkodzone, sam musiał też ponieść uszczerbek. Może nie był ranny, nie liczył na odszkodowanie, no i bał się linczu.

Skrajna interpretacja: babka przejechała jakiegoś rowerzystę, uciekła z miejsca wypadku, a potem wymyśliła cała historię, by uzasadnić uszkodzenia i uzyskać refundację autocasco, a że jako żona ober-policaja była wiarygodna, policja z pianą żądzy zemsty (lub ukrycia zbrodni) za żonę swego szefa wyległa na ulice na łowy.

Road Bicycle to delikatny rower szosowy. Taki po zderzeniu powinien być bardziej uszkodzony niż jej rzęch. Ktoś ŁŻE.

Data: 2009-12-02 21:53:17
Autor: Fabian
Tomasz wrote:
Road Bicycle to delikatny rower szosowy. Taki po zderzeniu powinien być bardziej uszkodzony niż jej rzęch. Ktoś ŁŻE.

Nie jest to oczywiste. Miałem taką sytuację, że samochód zajechał mi drogę, przejazd rowerowy. Nie wyhamowałem i uderzyłem w bok auta. Efekt - zbita kość ogona lub coś w tym stylu u mnie, 0 strat materialnych, w samochodzie przerysowane przednie i tylne drzwi oraz wgnieciony bagażnik ;) Jechałem wtedy rowerem przełajowym z szosowymi kołami 20 i 24 szprychy i karbonowym widelcem.

Fabian.

Data: 2009-12-03 00:46:29
Autor: Coaster
Tomasz wrote:
Coaster pisze:
[...]

Jezeli ktos lze to raczej Ty Watsonie.
1. Kobieta skrecala w lewo przy ruchu lewostronnym.
2. Wjezdzala z jednokierunkowej, podporzadkowanej Garlic Row na glowna New Market Road.
3. Wjezdzajac z podporzadkowanej nie 'blokowala' podporzadkowanej ulicy tylko ustepowala pierwszenstwa samochodom na glownej.
4. Koles przywalil od tylu - albo specjalnie albo z braku umiejetnosci
5. Zawrocil i uciekl a nie pomkal dalej jak sobie wymysliles - kobieta widziala go w lusterku wstecznym.

Watsonie - UK to nie RP.

Data: 2009-12-02 19:27:18
Autor: jacek duma
On 2009-12-02, MichaĹ? Wolff wrote:
On 2 Gru, 10:08, "MikoĹ?aj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:

Pies to zupeĹ?nie inna sprawa, najgorsze akcje sÄ? w nocy, w
poniedziaĹ?ek jechaĹ?em dĹ?ugÄ? trasÄ? wĹ?aĹ?nie nocÄ? i miaĹ?em po drodze
kilka atakĂłw, w wielu polskich wsiach ciÄ?gle nocÄ? spuszcza siÄ? psy by
biegaĹ?y luzem, parÄ? lat temu zaatakowaĹ?y mnie tak watahy po ok.10
egzemplarzy,

To byĹ?a Twoja wina - jechaĹ?eĹ? nocÄ? na rowerze, masz za swoje. Co, jeĹ?li
by to byĹ?y nie psy, tylko dzieci, myĹ?laĹ?eĹ? w ogĂłle o tym?

To jakaś auto-ironia czy Ty serio ?
jd

Data: 2009-12-02 09:48:52
Autor: Mariusz Kruk
do czego przydaje się sprzęt enduro na ulicy ?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "bans"
[...]

I pewnie zszedł kilkadziesiąt metrów dalej z powodu obrażeń
wewnętrznych.

Data: 2009-12-02 10:50:46
Autor: bans
Mariusz Kruk pisze:

I pewnie zszedł kilkadziesiąt metrów dalej z powodu obrażeń
wewnętrznych.

Lajf yz a bycz.

--
bans

Data: 2009-12-02 10:52:53
Autor: Coaster
bans wrote:
Mariusz Kruk pisze:

I pewnie zszedł kilkadziesiąt metrów dalej z powodu obrażeń
wewnętrznych.

Lajf yz a bycz.

Sajklist yz e dzerk.

Data: 2009-12-02 10:59:49
Autor: bans
do czego przydaje się sprzęt enduro na ulicy ?
Coaster pisze:

Sajklist yz e dzerk.

Mojej ciotki sie nie czepiaj, OK?

--
bans

Data: 2009-12-02 11:30:58
Autor: Coaster
bans wrote:
Coaster pisze:

Sajklist yz e dzerk.

Mojej ciotki sie nie czepiaj, OK?

HE is a jerk not SHE.

Data: 2009-12-02 11:36:09
Autor: bans
do czego przydaje się sprzęt enduro na ulicy ?
Coaster pisze:

HE is a jerk not SHE.

To dlaczego odpowiadasz na _mój_ post? Tyle lat usenet istnieje, a tajemnice czytników i drzewka postów dla niektórych pozostają ciągle niezgłębione...

I przecinek wstaw, gdzie trzeba :P

--
bans

Data: 2009-12-02 12:01:54
Autor: Coaster
bans wrote:
Coaster pisze:

[...]

She was not a jerk. Unfortunaltely, many of the 'cyclists' are nothing but jerks, and they can not see further than theirs nose...

Data: 2009-12-02 12:03:00
Autor: Mariusz Kruk
do czego przydaje się sprzęt enduro na ulicy ?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Coaster"
She was not a jerk. Unfortunaltely, many of the 'cyclists' are nothing but jerks, and they can not see further than one's nose...

To akurat mało odkrywcze. To samo można napisać o pewnie dowolnej grupie
społecznej.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b  Kruk@epsilon.eu.org   d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

Data: 2009-12-02 12:03:48
Autor: Coaster
Mariusz Kruk wrote:
[...]

Oczywiscie. Czyz rowerzysci nie sa czastka spoleczenstwa?

Data: 2009-12-03 01:11:56
Autor: arturbac
bans pisze:
mariuszmo pisze:

[...]

Mój kot wyskoczył z okna 4 pietra za ptakiem ( ~15m wys ) miał wtedy miedzy 1 - 2 lata, teraz ma już prawie 10lat.
Przez 2-3 dni był wyraźnie obolały bo leżał tylko ale potem wszystko wróciło do normy.

A.

Data: 2009-12-03 16:42:25
Autor: Legut
mariuszmo pisze:
[...]

Ile skoku trzeba żeby wybrało takiego?
http://www.szarik.pl/news-47-najwiekszy-pies-swiata.html

pozdrawiam
Legut

Data: 2009-12-03 07:51:56
Autor: Michał Wolff
On 3 Gru, 16:42, Legut <rlegu...@ad-acta.pl> wrote:

Ile skoku trzeba żeby wybrało takiego?http://www.szarik.pl/news-47-najwiekszy-pies-swiata.html

Skubany!
Niewiele od tego konia mniejszy, a takiego łba to by mu niejeden
generał Armii Czerwonej mógł pozazdrościć :))
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-12-03 16:19:16
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-12-03, Legut wrote:
mariuszmo pisze:
[...]

To zdjęcie to stary, znany hoax. ;)

Data: 2009-12-03 18:55:30
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Z pińćset!

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2009-12-04 23:34:42
Autor: szaman
do czego przydaje się sprzęt enduro na ulicy ?
Legut wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

Ile skoku trzeba żeby wybrało takiego?
http://www.szarik.pl/news-47-najwiekszy-pies-swiata.html

a ile toto musi jeść?!
żeby nie był OT - ile pieniążków na nowy osprzęt on przejada tygodniowo:)

sz

do czego przydaje się sprzęt enduro na ulicy ?