do czego ten uchwyt - jeszcze raz

Data: 2012-06-13 14:17:31
Autor: Paveu
do czego ten uchwyt - jeszcze raz
Jeszcze raz, może teraz udało mi się udostępnić fotki...

W swojej starej "kolarzówce" na rurze podsiodłowej od tyłu mam przykręcony taki plastikowy element, jak na zdjęciach:

https://docs.google.com/open?id=0B5yT45-_Cta6Umt2SkE1bVljT1k
https://docs.google.com/open?id=0B5yT45-_Cta6SC1hVU9OX1RuYWM

lub tutaj:

http://img687.imageshack.us/img687/5069/91487996.jpg
http://img545.imageshack.us/img545/8192/58511645.jpg

To coś przydaje mi się, żeby mi się ręka nie ześlizgiwala, kiedy niosę rower, ale nie jest to raczej podstawowe zastosowanie.

Paveu

Data: 2012-06-13 14:27:35
Autor: pablo eldiablo
do czego ten uchwyt - jeszcze raz
Paveu <pamis007@gmail.com> napisa³(a):
[...]

Prawdopodobnie uchwyt/mocowanie zapiêcia zabezpieczaj±cego przed kradzie¿±...

Data: 2012-06-13 17:07:06
Autor: Paveu
do czego ten uchwyt - jeszcze raz
W dniu 2012-06-13 16:27, pablo eldiablo:
Paveu <pamis007@gmail.com> napisał(a):

[...]

Prawdopodobnie uchwyt/mocowanie zapięcia zabezpieczającego przed kradzieżą...

Prawdopodobnie tak, ciekaw jednak jestem o jakie zapięcie chodzi.

A może to np. uchwyt do jakiegoś specjalnego dodatkowego bagażnika pod sakwy, albo cóś...

Paveu

Data: 2012-06-24 22:36:16
Autor: Krycha_net
W dniu 2012-06-13 14:17, Paveu pisze:
[...]

(...)

Może to jest częściowa pozostałość po takim mocowaniu na krzesełko dla
dziecka, w które zawiesza się metalowe pręty do plastikowego uchwytu
zamocowanego właśnie na rurze podsiodłowej.
CoÅ› takiego
http://madbike.pl/Zlaczka_uchwyt_mocowanie_fotelika_Bellelli-1461.html

Pozdrawiam Krycha.

Data: 2012-06-24 14:45:00
Autor: Marek
do czego ten uchwyt - jeszcze raz
Ciekawe, ¿e nie jest to mocowane na obejmê. Wygl±da, jakby producent przystosowa³ ramê do monta¿u tego uchwytu. Paveu, odkrêca³e¶ to? S± tam tuleje z gwintem? Bo chyba nie jest to barbarzyñska samoróbka wiert³em i gwintownikiem?

--
Marek

Data: 2012-06-25 12:38:24
Autor: Paveu
do czego ten uchwyt - jeszcze raz
W dniu 2012-06-24 23:45, Marek:
Ciekawe, że nie jest to mocowane na obejmę. Wygląda, jakby producent
przystosował ramę do montażu tego uchwytu. Paveu, odkręcałeś to? Są
tam tuleje z gwintem? Bo chyba nie jest to barbarzyńska samoróbka
wiertłem i gwintownikiem?

Nie odkręcałem, bo wymagałoby to użycia jakiegoś śrubokręta kątowego (nie mam), albo wymontowania koła i błotnika, na co nie mam ochoty. Ale mnie to również wygląda na montowane fabrycznie.

Paveu

Data: 2012-06-25 12:35:35
Autor: Paveu
do czego ten uchwyt - jeszcze raz
W dniu 2012-06-24 22:36, Krycha_net:
[...]

Ten rower to taka co najmniej 25-letnia turystyczna "kolarka" z dość delikatnym aluminiowym bagażnikiem. Nie bardzo mogę sobie wyobrazić wożenia na niej dziecka w foteliku. Dlatego nie wydaje mi się, żeby to było jakieś mocowanie do fotelika.

Pozdrawaim
Paveu

Data: 2012-06-25 13:11:10
Autor: kawoN
W dniu 12-06-25 12:35, Paveu pisze:

[...]

Zbyt masywne, to wyglÄ…da na coÅ› a'la bagnet do Å‚Ä…czenia
dwóch "ciężkich" elementów - tylko po co zamontowny fabrycznie?
Trzymak do roweru? Tylko dlaczego taki masywny?

--
kawoN
-

Data: 2012-06-25 13:26:53
Autor: Paveu
do czego ten uchwyt - jeszcze raz
W dniu 2012-06-25 13:11, kawoN:
[...]

Wygląda rzeczywiście masywnie, jest z dość twardego plastiku.
W jakim sensie "trzymak do roweru"?
Wygląda na uchwyt, do którego mocuje się coś wsuwając to od góry. W dolnej części jest "kubełek", do którego wchodzi zapewne jakiś prosty gruby koniec tego czegoś, a u góry wystające na bok "skrzydełka", zapewne "łapiące" szerszą część tego czegoś.

Paveu

Data: 2012-06-25 21:43:53
Autor: Krycha_net
do czego ten uchwyt - jeszcze raz
W dniu 2012-06-25 12:35, Paveu pisze:
(...)

Ten rower to taka co najmniej 25-letnia turystyczna "kolarka" z dość
delikatnym aluminiowym bagażnikiem. Nie bardzo mogę sobie wyobrazić
wożenia na niej dziecka w foteliku. (...)

Ten fotelik dla dziecka nie opiera się na bagażniku, tylko jest nad.
A nakłada się ten fotelik wsuwając od góry dwa grube pręty w "trzymadło"
zamontowane na rurze podsiodłowej.

Tutaj widać jak to jest montowane.
http://www.cyclosport.pl/fotelik-dzieciecy-belleli-mr-fox-standard-mocowanie-do-rury-podsiodlowej-kol-srebrny.html

Pozdrawiam Krycha

Data: 2012-06-27 02:20:18
Autor: PJ
do czego ten uchwyt - jeszcze raz
//Ten fotelik dla dziecka nie opiera siê na baga¿niku, tylko jest nad.

prawda, ludzie montuja cos takiego nawet kiedy nie ma bagaznika,
pozostaje miec tylko nadzieje ze producent uwzglednil obciazenia
dynamiczne, ja zamocowalem tak zeby fotelik opieral sie na bagazniku,
ale jezdzilismy na treku w terenie

//A nak³ada siê ten fotelik wsuwaj±c od góry dwa grube prêty w
"trzymad³o" zamontowane na rurze podsiod³owej.

w przykladzie ktory podalas "trzymad³o" to solidna obejma a nie
kawalek plastiku mocowany (na srubki ?) do rury, byc moze jest to
jakas wersja light (np. do 10 kg) albo mocowanie pod dodatkowy
bagaznik ale 22 kg dzieciaka plus fotelik to bym na czyms takim nie
wozil ...

P.

do czego ten uchwyt - jeszcze raz