do czego to podobne

Data: 2010-09-03 21:13:19
Autor: Zbyszek
do czego to podobne
czy obecny kryzys to powtorka z lat 20tych (Dieter), 70tych (ja) , 30tych  czy innych ?

Z.
--
U¿ywam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Data: 2010-09-03 22:00:28
Autor: Andrzej Adam Filip
do czego to podobne [historia "gospadarcza" to nie tylko ostatnie stulecie]
Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl> pisze:
czy obecny kryzys to powtorka z lat 20tych (Dieter), 70tych (ja) ,
30tych czy innych ?

A dlaczego aż tak bardzo ograniczasz historyczną perspektywę?

Mi się jakoś tak przypomina jak czytałem (szczegółów nie pamiętam) jak to paręset lat temu król Hiszpanii (czyli Hiszpania) "planowo
wydymał" zagranicznych bankierów z kilku kolejnych krajów a kolejni
bankierzy jakoś myśleli że ich to już nie wydyma :-)

A to co mamy to z pewnością nie jest pierwsza w historii "bańka kredytowa".

--
Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze + Twoje ryzyko = Twój zysk *albo* strata
Kombinuje jak koń pod górę.

Data: 2010-09-04 11:33:56
Autor: Zbyszek
do czego to podobne [historia "gospadarcza" to nie tylko ostatnie stulecie]
Dnia 03-09-2010 o 22:00:28 Andrzej Adam Filip <anfi@xl.wp.pl> napisa³(a):

Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl> pisze:
czy obecny kryzys to powtorka z lat 20tych (Dieter), 70tych (ja) ,
30tych czy innych ?

A dlaczego a¿ tak bardzo ograniczasz historyczn± perspektywê?

nie zawê¿am :-) choæ czasy przed-gie³dowe zwykle nie s± obecne na  wykresach.

dlaczego lata 70 te mi siê kojarz± ?
- wzrost spekulacji na walutach, rozchwianie
- strach o braki surowcowe (ropa na razie)
- podobna fala demograficzna
- stosowanie nowych technologii w przemysle, produkcji
- gwa³towne umocnienie CHF
- rola panstwa, keynesowskie podejscie i socjal
- stagflacja (dyskusyjne)

Mi siê jako¶ tak przypomina jak czyta³em (szczegó³ów nie pamiêtam)
jak to parêset lat temu król Hiszpanii (czyli Hiszpania) "planowo
wydyma³" zagranicznych bankierów z kilku kolejnych krajów a kolejni
bankierzy jako¶ my¶leli ¿e ich to ju¿ nie wydyma :-)

daj linka jak co¶ znajdziesz do poczytania.
Ja jaki¶ czas temu czyta³em ciekaw± ksi±¿kê o wzlotach i upadkach bogaczy,
ale za cholerê nie mogê przypomnieæ sobie tytu³u.

--
Pozdrawiam,
Z.

do czego to podobne