do fanów FWD -- to, czego nigdy nie przeżyjecie

Data: 2011-05-20 03:30:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
do fanów FWD -- to, czego nigdy nie przeżyjecie

  http://vod.onet.pl/krolowie-driftu,krolowie-driftu,10578,1,10603,odcinek.html
  http://vod.onet.pl/krolowie-driftu,krolowie-driftu,10578,2,11078,odcinek.html

chyba, że przejdziecie na tylny napęd. :)
(i niestety -- ciągłe serwisowanie zawieszenia; ale warto)

Data: 2011-05-20 08:13:31
Autor: Przemysław Czaja
do fanów FWD -- to, czego nigdy nie przeżyjecie

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"

chyba, że przejdziecie na tylny napęd. :)
(i niestety -- ciągłe serwisowanie zawieszenia; ale warto)

ojtam, ojtam

http://www.youtube.com/watch?v=JQMQkMvRG3I

:)

Data: 2011-05-20 09:33:50
Autor: Inead

"Przemysław Czaja" <przempo@poczta.fm> wrote in message news:ir51ar$mdf$1mx1.internetia.pl...

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"

chyba, że przejdziecie na tylny napęd. :)
(i niestety -- ciągłe serwisowanie zawieszenia; ale warto)

ojtam, ojtam

http://www.youtube.com/watch?v=JQMQkMvRG3I

Nie sprzęt, lecz technika zrobi z ciebie zawodnika!!!;-)))

Data: 2011-05-20 09:37:43
Autor: Robert Rędziak
do fanĂłw FWD -- to, czego nigdy nie prze?yjecie
On Fri, 20 May 2011 08:13:31 +0200, Przemys?aw Czaja
<przempo@poczta.fm> wrote:

http://www.youtube.com/watch?v=JQMQkMvRG3I

 To się nazywa ass dragging.

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2011-05-20 21:09:53
Autor: Michał
Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał(a):

[...]

etam...

FWD da się jeździć bokiem i to całkiem długo, tylko nie da się przyspieszać bokiem :( (jeśli to jest naprawdę bokiem).

Starym autem (jak się w końcu nauczyłem wprowadzać go w poślizg bo się nie dawał) udawało się 6 sekundowe z boku na bok - tylko
po śniego-lodzie, ponad ~7 sek wychowywało że już się następnego
"wahadła" nie dało.

tylko na asfalcie to chyba ze 110 trzeba by jechać żeby się tym
dało rzucić na bok:(

Ale znalazłem filmik z tym autem, wygląda jak by się chłopaki
i dziewczyna zrzucili na auto do zepsucia, raczej to wersja
bez 4x4 bo by (chyba) nie psuli:
http://www.youtube.com/watch?v=xYLM4EixudM
http://www.youtube.com/watch?v=7yu-85tXO0o

ale to FWD jeździ bokiem i to dłuuuuuuuuuuugo bokiem :)

pozdrawiam.

Data: 2011-05-21 02:25:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
do fanów FWD -- to, czego nigdy nie przeżyjecie

" Michał" ir6lb1$e9o$1@inews.gazeta.pl

FWD da się jeździć bokiem i to całkiem długo, tylko nie
da się przyspieszać bokiem :( (jeśli to jest naprawdę bokiem).

(napędzać, nie przyspieszać -- zmiana kierunku ruchu to też przyspieszanie)

A że samochód stale jest zwalniany oporami, więc...
Albo trzeba na lodzie, albo szybko jechać przed...

[...]

RWD można i kwadrans, o ile ktoś ma cierpliwość. ;)

tylko na asfalcie to chyba ze 110 trzeba by jechać żeby się tym
dało rzucić na bok:(

Za to przód wpada w poślizg/uślizg znacznie szybciej. :)

Na ręcznym zaciąganym rękami? :)

Data: 2011-05-21 11:57:08
Autor: Michał
> [...]

A że samochód stale jest zwalniany oporami, więc...
Albo trzeba na lodzie, albo szybko jechać przed...

Niestety tak na lodo/śniegu koło 70-80km/h trzeba jechać

> [...]
> "wahadła" nie dało.

RWD można i kwadrans, o ile ktoś ma cierpliwość. ;)

Tu jedynie kręcić w kółko można kwadrans, tyłem ;)
Za to bez problemu obrót o 180 stopni przy 50km/h
360 mi nigdy nie wyszedł ;)

> tylko na asfalcie to chyba ze 110 trzeba by jechać żeby się tym
> dało rzucić na bok:(

Za to przód wpada w poślizg/uślizg znacznie szybciej. :)

Nie bardzo, tz tak - zależy jeszcze od wersji silnikowej.
na zakręcie i tak bardziej niż przód to tył się zsuwa troszkę,
ale to w modelu z najsłabszym silnikiem - 2.0.

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=xYLM4EixudM
> http://www.youtube.com/watch?v=7yu-85tXO0o

> ale to FWD jeździ bokiem i to dłuuuuuuuuuuugo bokiem :)

eee... to chyba bez ręcznego było (nie liczę jakieś tam nawrotki,
ale te jazdy bokiem 6 sekundowe to zdecydowanie nie ręczny).

Zresztą ze środka fajnie się czymś takim kieruje jak auto leci półbokiem.

Na lodo-śniegu to już nawet przy ~50km/h się da, na asfalcie
ostatnio testowałem "nową, starą firmówkę" (wersja 2.5 z lekkim małym silnikiem) i mi się zsunęło z pasa na sąsiedni przy 150km/h.

tz. one jak się się nim rzuci trochę na bok, najpierw leci tył
a potem całe auto bokiem, z tym że jest to sterowne.
tylko na asfalcie wszystko dzieje się jakieś 4x szybciej.
Na lodzie jest "powolne i majestatyczne" ;)
na asfalcie, "ooo, ooo!!! , dobra starczy!, hamulec".

pozdrawiam.

Data: 2011-05-21 14:44:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
do fanów FWD -- to, czego nigdy nie przeżyjecie

" Michał" ir89ak$ju7$1@inews.gazeta.pl

Niestety tak na lodo/śniegu koło 70-80km/h trzeba jechać

No widzisz. A Panna Mercedes na śniegu z zerową szybkością to robiła. :)
Można było na parkingu między samochodami niemal na styk manewrować w ten sposób. :)

> [...]

Tu jedynie kręcić w kółko można kwadrans, tyłem ;)
Za to bez problemu obrót o 180 stopni przy 50km/h

W FWD 360? Imposible. ;) O 180 -- owszem.
Bo nie można nadać szybkości początkowej po krzywej -- jedynie po prostej.
Przód hamuje, dupa leci tam, gdzie jechała przed stratą przyczepności tylnych kół.

Aby odwrócić się, trzeba zmienić zwrot w tym samym kierunku jazdy
(na przykład północ-południe zmienić na południe-północ) i raz jeszcze o 180. ;)
(czyli trzeba zatrzymać się do zera po pierwszych 180)

> [...]

na zakręcie i tak bardziej niż przód to tył się zsuwa troszkę,
ale to w modelu z najsłabszym silnikiem - 2.0.

Cudów nie ma. Te koła wcześniej wpadną w poślizg, które
napędzają, o ile wszystkie jadą po tej samej nawierzchni.
Albo te, które hamują. W nożnym lepiej hamują te, które są
z przodu samochodu, ale przodu wyznaczanego zwrotem kierunku jazdy.
(jak się jedzie do tyłu -- ,,przednimi'' są tylne) ;)

A na ręcznym -- wcześniej wpadają w poślizg te koła, na które
działa hamulec ręczny, a zwykle działa na koła tylnej osi samochodu.

> ale to FWD jeździ bokiem i to dłuuuuuuuuuuugo bokiem :)

Na ręcznym zaciąganym rękami? :)

eee... to chyba bez ręcznego było (nie liczę jakieś tam nawrotki,

Bez ręcznego nie da się, chyba że na spreparowanej nawierzchni.
Na filmach widać, jak tylne koła stają. Znaczy -- zatrzymują się. ;)

ale te jazdy bokiem 6 sekundowe to zdecydowanie nie ręczny).

Bo inaczej nie da się. 6 sekund to dużo. Wiem, bo mam
astmę, a 6 sekund to czas wydechu na spirometrach. :)

Zresztą ze środka fajnie się czymś takim kieruje jak auto
leci półbokiem.

Ale opony z okrągłych robią się kwadratowe. ;)

Na lodo-śniegu to już nawet przy ~50km/h się da, na asfalcie
ostatnio testowałem "nową, starą firmówkę" (wersja 2.5 z lekkim
małym silnikiem) i mi się zsunęło z pasa na sąsiedni przy 150km/h.

:) Fajnie było? ;) Bo w RWD przy każdej szybkości nosi dupką
i fajnie jest też przy każdej szybkości. (bo łatwo to kontrolować)
Każdy zakręt, każdy łuk, o ile niema ESP itp. :) Dodając lub ujmując
gazu dodatkowo sterujesz samochodem. W mieście czy poza miastem, na
dowolnie dużej szybkości. :) (na przykład na 140 km/h)

tz. one jak się się nim rzuci trochę na bok, najpierw leci tył
a potem całe auto bokiem, z tym że jest to sterowne.

Aby było sterowALne, musisz trzymać się przednimi kołami jezdni.
Możesz je skręcać, ale muszą obracać się, nie mogą ślizgać się.
Jak wpadną w poślizg -- tak zwana kaplica. :) Można próbować
szczęścia puszczeniem kierownicy -- powinny ustawić się tak,
aby jechać, ale może zabraknąć czasu. :) Poza tym -- FWD ma
zwykle inaczej pochylone koła przednie niż RWD i samoistne
powroty kół są w FWD trudniejsze niż w RWD. Wiele razy
naciąłem się na to, puszczając kierownicę. :)

tylko na asfalcie wszystko dzieje się jakieś 4x szybciej.
Na lodzie jest "powolne i majestatyczne" ;)
na asfalcie, "ooo, ooo!!! , dobra starczy!, hamulec".

Ręczny? ;)

Data: 2011-05-21 13:28:16
Autor: Michał
> [...]

Bo nie można nadać szybkości początkowej po krzywej -- jedynie po prostej.
Przód hamuje, dupa leci tam, gdzie jechała przed stratą przyczepności

To było tyłem, przodem 180 prawie niemożliwe, bo i tak poleci bokiem.
(chyba żeby jak złapie przyczepność kręcić).

360 chciałem zrobić tyłem, ale to trzeba by z 70 km/h jechać, nie wiem czy tyle tyłem pojedzie.
drugi problem to biegi: 1 i R na tej skrzyni od około 30km/h można wrzucić :(
(na starej skrznini jedynka wchodził prawie przy każdej - tylko już nie mam tego auta z filmiku).

Aby odwrócić się, trzeba zmienić zwrot w tym samym kierunku jazdy
(na przykład północ-południe zmienić na południe-północ) i raz jeszcze o
180. ;
)
(czyli trzeba zatrzymać się do zera po pierwszych 180)

Nie, wystarczy przodem zarzucić tak żeby nie wyhamował ;)
ale to o jeździe tyłem mówię.. ;)
przodem sobie nie wyobrażam, chyba że by jakiś krawężnik w zimie wykorzystać pod marketem do tego ;) (tylko było by po feldze i krawężniku...

> [...]

z przodu samochodu, ale przodu wyznaczanego zwrotem kierunku jazdy.
(jak się jedzie do tyłu -- ,,przednimi'' są tylne) ;)

tu niestety je muli, (jak ABS się nie świeci) i skrzyneczka "Bosch" działa.

A na ręcznym -- wcześniej wpadają w poślizg te koła, na które
działa hamulec ręczny, a zwykle działa na koła tylnej osi samochodu.

zgadza się - robiłem to wszystko bez ręcznego bo straciłem go przy wymianie tarcz tylnych ;)

> eee... to chyba bez ręcznego było (nie liczę jakieś tam nawrotki,

Bez ręcznego nie da się, chyba że na spreparowanej nawierzchni.
Na filmach widać, jak tylne koła stają. Znaczy -- zatrzymują się. ;)

jeździłem tym to wiem ;) :

Skręcasz na czymś takim i leci bokiem, cała filozofia, wyprostujesz to przestanie lecieć bokiem. Kierownicą sterujesz jak bardzo bokiem ma iść i gazem (przednie koła nie są w poślizgu, ale tylne zwalniają).

Skręcisz za bardzo to wpadnie w totalny poślizg i będzie leciało bokiem
nie sterownie (ale przewidywalnie) - ale z tego można bez problemu wyjść
skręcając w 2 na maxa tylko potem jak huśnie w 2 stronę to tył wyprzedzi przód więc albo szybka konta, albo trzymamy na hamulcu to elektronika pomoże,
i auto wyjdzie na prosto, lub jak się tylko dziobnie to zazwyczaj na 2 bok
daje się huśnąć.

Pogłębić lot bokiem (bez ręcznego można, przy powiedzmy 25% gazu dziobnąć po hamulcu)

> ale te jazdy bokiem 6 sekundowe to zdecydowanie nie ręczny).

Bo inaczej nie da się. 6 sekund to dużo. Wiem, bo mam
astmę, a 6 sekund to czas wydechu na spirometrach. :)

no 6 sekund to duuużo :)

> Zresztą ze środka fajnie się czymś takim kieruje jak auto
> leci półbokiem.

Ale opony z okrągłych robią się kwadratowe. ;)

nie, wszytskie 4 obracają się, ale inaczej niż asfalt :)

> [...]

gazu dodatkowo sterujesz samochodem. W mieście czy poza miastem, na
dowolnie dużej szybkości. :) (na przykład na 140 km/h)

fajnie było :)
Przy 140km/h to ja nie chce ;) bo jeszcze jakiejś barierki nie dokręcą
i zamiast "się otrzeć" o nią, zapłacić za barierkę i kupić "nowe" auto
to się jeszcze okaże że śrubki nie dokręcili.

ESP na szczęście wszystko ma, ale da się wyłączyć.

> [...]

powroty kół są w FWD trudniejsze niż w RWD. Wiele razy
naciąłem się na to, puszczając kierownicę. :)

tu nie wróci :( tz. wróci na środek.

Zasada jest prosta latanie bokami, to latanie bokami ale auto jedzie tam gdzie kierownica jest ustawiona, co by tył nie robił (poza skrajnościami ala huśnięty 2gi raz, i auto obraca się bardzo szybko),
więc ustawiamy kierownice tam gdzie chcemy jechać i pojedzie, albo w poślizgu z którego wyjdzie po 3 sek, albo wyjdzie w 0.3 sek, jak nie
wychodzi sam to hamulec na ~1sek

> tylko na asfalcie wszystko dzieje się jakieś 4x szybciej.
> Na lodzie jest "powolne i majestatyczne" ;)
> na asfalcie, "ooo, ooo!!! , dobra starczy!, hamulec".

Ręczny? ;)

zakręt po prostu, ręcznego nie mam :)
aa zapomniałem - zimówki mam jeszcze ;) muszę wymienić ;)

Pozdrawiam!

Data: 2011-05-23 12:17:34
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
On 2011-05-21 14:44, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> [...]

180. ;)
(czyli trzeba zatrzymać się do zera po pierwszych 180)

A jak się ma Twoja teoria do tego ? :->

honda, double aaltonen
http://www.youtube.com/watch?v=pgBfOoe1Z4E

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2011-05-20 23:39:04
Autor: megrims
[...]

Jeśli ktoś myśli, że umie latać bokiem, to niech to zobaczy:

http://www.youtube.com/watch?v=VYpOFimB7ZA

Data: 2011-05-21 10:10:12
Autor: colin
do fanów FWD -- to, czego nigdy nie przeżyjecie
Data: 2011-05-21 14:48:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
do fanów FWD -- to, czego nigdy nie przeżyjecie

"colin" ir7s1a$c0b$1@usenet.news.interia.pl

http://www.youtube.com/watch?v=VYpOFimB7ZA

http://www.youtube.com/watch?v=ZBSVqOc-CN4

Ale to (; chyba ;) nie FWD. :)
Śliczne. :)

Data: 2011-05-21 20:08:44
Autor: megrims
W dniu 2011-05-21 10:10, colin pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=VYpOFimB7ZA

http://www.youtube.com/watch?v=ZBSVqOc-CN4

Chodziło mi o latanie bokiem ma motocyklu. Wiem,
że to NTG ale skila to oni mają.

Data: 2011-05-22 07:37:33
Autor: Robert Rędziak
do fanĂłw FWD -- to, czego nigdy nie przeĹźyjecie
On Sat, 21 May 2011 10:10:12 +0200, colin <colin@interia.pl> wrote:
http://www.youtube.com/watch?v=VYpOFimB7ZA

http://www.youtube.com/watch?v=ZBSVqOc-CN4

 Co Wy wiecie o zapinaniu boczurów...

 http://www.youtube.com/watch?v=ewxrNSOKFow

Data: 2011-05-22 18:40:08
Autor: J.F.
On Sun, 22 May 2011 07:37:33 +0000 (UTC),  Robert Rędziak wrote:
Co Wy wiecie o zapinaniu boczurów...
http://www.youtube.com/watch?v=ewxrNSOKFow

Mam jakies dziwne wrazenie ze tu jednak mial wiecej szczescia niz
umiejetnosci :-)

Zobaczcie jak to sie robi po japonsku
http://www.youtube.com/watch?v=dvxBBMzFsKE

J.

Data: 2011-05-22 18:32:04
Autor: Robert Rędziak
do fanĂłw FWD -- to, czego nigdy nie prze?yjecie
On Sun, 22 May 2011 18:40:08 +0200, J.F
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Mam jakies dziwne wrazenie ze tu jednak mial wiecej szczescia niz
umiejetnosci :-)

 A ja mam wrażenie, że to jest Gigi Gialli i to mi wystarczy.
 Gość umie jeździć i jest znany z tego, że czasem poleci taaakim
 boczurem.   Jedno podejście, na opis, zamiast ciągłego powtarzania, celem
 zebrania not za wrażenia.

Data: 2011-05-22 22:46:07
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-05-22 18:40, J.F. pisze:
[...]

Nie - to wariat :)
Na Youtube znajdziesz więcej jego podobnych manewrów.

Ale też za pierwszym razem jak widziałem jak się złożył w ten zakręt, to byłem pewien że w coś walnie.
Myślę że nie planował aż tak głębokiego położenia samochodu, ale jednak jak już się to stało, to tor jazdy cały czas kontrolował.

do fanów FWD -- to, czego nigdy nie przeżyjecie