Data: 2018-04-25 13:12:54 | |
Autor: m | |
do kamyczka policjofobów | |
I RobertoTomasikofobów:
https://czasopismo.legeartis.org/2018/04/obrona-konieczna-zaklocenie-porzadku-publicznego.html#comment-22602 "Owszem, owi świadkowie zaprzeczyli, iżby grozili obwinionemu, ale przeciwko ich słowom świadczy zarejestrowany obraz oraz fakt, że to obwiniony wezwał policję -- która z niejasnych przyczyn postanowiła wystąpić o ukaranie właśnie jego." To "która z niejasnych przyczyn postanowiła wystąpić o ukaranie właśnie jego" jest kwintesencją tego co obserwuję od wielu lat - Policja której zawróci się głowę, zrobi tak żeby następnym razem wzywający nie miał takich głupich pomysłów. p. m. |
|
Data: 2018-04-25 13:47:24 | |
Autor: J.F. | |
do kamyczka policjofobów | |
Użytkownik "m" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ae062b6$0$601$65785112@news.neostrada.pl...
https://czasopismo.legeartis.org/2018/04/obrona-konieczna-zaklocenie-porzadku-publicznego.html#comment-22602 To "która z niejasnych przyczyn postanowiła wystąpić o ukaranie właśnie Ale w tym jest pare niuansow -w tresci jest mierzenie, ale w tytule juz wyjecie ... to moze i wyjmowac nie wolno, -policjantom moglo sie sie wydawac, ze interwencja byla nieuzasadniona a wiec wzywajacy jest kary godny. I niezawisly sad (a moze i dwa) podzielily te opinie ... a nie to byl wyrok nakazowy. -jakby tak policjanci mieli wszystkim zle parkujacym mandaty wystawiac .... toz przeciez rzad przegralby wybory, urzedy miast musialby sie wziac do roboty i budowac nowe parkingi, przepisy trzeba bylo zmienic - chodniki by sie zwezily a trawniki zlikwidowaly. A moze jeszcze by ludzie zezlomowali swoje samochody, i kto by wtedy utrzymal policjantow, rzad, emerytow .... policja mandaty powinna wystawiac, ale nie za duzo, i taki samodzielny ormowiec jest spoleczenstwu zupelnie niepotrzebny :-) J. |
|
Data: 2018-04-25 14:43:58 | |
Autor: Tomasz Kaczanowski | |
do kamyczka policjofobów | |
W dniu 2018-04-25 o 13:47, J.F. pisze:
Użytkownik "m" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ae062b6$0$601$65785112@news.neostrada.pl... Raczej powstały by w końcu wielopiętrowe cywilizowane płatne parkingi, bo opłaciłoby się je budować... -- http://kaczus.ppa.pl |
|
Data: 2018-04-25 16:40:24 | |
Autor: m | |
do kamyczka policjofobów | |
W dniu 25.04.2018 o 14:43, Tomasz Kaczanowski pisze:
-jakby tak policjanci mieli wszystkim zle parkujacym mandaty wystawiac ... toz przeciez rzad przegralby wybory, urzedy miast musialby sie wziac do roboty i budowac nowe parkingi, przepisy trzeba bylo zmienic - chodniki by sie zwezily a trawniki zlikwidowaly.Raczej powstały by w końcu wielopiętrowe cywilizowane płatne parkingi, bo opłaciłoby się je budować... Nie stałoby się tak, bo jakby policjanci mieli przy obecnych procedurach karać każdego kto naruszy zakaz parkowania, to by im nie starczyło mocy przerobowych na cokolwiek innego. Dlatego chyba źle parkującymi w ogóle nie powinna zajmować się Policja tylko jakaś Straż Miejska, mylę się? p. m. |
|
Data: 2018-04-25 07:58:38 | |
Autor: Kris | |
do kamyczka policjofobów | |
W dniu środa, 25 kwietnia 2018 16:40:26 UTC+2 użytkownik m napisał:
bo opłaciłoby się je budować...
Przez pierwszy tydzień w kolejnym tych żle parkujących byłoby już duuuużo mniej |
|
Data: 2018-04-25 17:40:50 | |
Autor: m | |
do kamyczka policjofobów | |
W dniu 25.04.2018 o 16:58, Kris pisze:
W dniu środa, 25 kwietnia 2018 16:40:26 UTC+2 użytkownik m napisał: A rok później, zgodnie z vox populi, znikłyby skwerki, trawniki i zamieniłyby się na parkingi. W mieścinie w której mieszkałem wcześniej, ktoś kto wywalczył wyrwanie z powierzchni parku parkingu, do dzisiaj chodzi w nimbie lokalnego bohatera. A park ten, to była prawie jedyna zieleń w tejże mieścinie (20 tys mieszkańców). Reszta to beton i kostka bauma. p. m. |
|
Data: 2018-04-25 17:27:55 | |
Autor: Robert Tomasik | |
do kamyczka policjofobów | |
W dniu 25-04-18 o 16:40, m pisze:
W dniu 25.04.2018 o 14:43, Tomasz Kaczanowski pisze: Nie we wszystkich gminach, czy miastach są straże. Po za tym pamiętasz, jak było, gdy Straże Miejskie miały prawo do ustawiania fotoradarów? Tu by było to samo. Polowanie na 5 cm :-) Bo to idzie do budżetu gminy. Tak na szybkiego, to bym uznał, że karzemy kierujących za parkowanie, jak jest pokrzywdzony. Czyli jak komuś ów le zaparkowany samochód przeszkadza i powiadomi Policję, to wówczas się "czepiamy", ale wykluczysz, że policjant będzie dzwonił z interwencją? Wydaje mi się, że tu nie ma dobrego rozwiązania. |
|
Data: 2018-04-25 17:38:22 | |
Autor: m | |
do kamyczka policjofobów | |
W dniu 25.04.2018 o 17:27, Robert Tomasik pisze:
W dniu 25-04-18 o 16:40, m pisze: Wcale nie uważam że to były złe czasy. Ba, chciałbym żeby Straż Miejska w Poznaniu ustawiła kilka fotoradarów na mojej ulicy, na której w teorii obowiązuje strefa 30, a w praktyce jest 60+. p. m. |
|
Data: 2018-04-26 00:21:00 | |
Autor: Marcin Debowski | |
do kamyczka policjofobów | |
On 2018-04-25, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:
W dniu 25-04-18 o 16:40, m pisze: No to niech to nie idzie do budżetu gminy i niech są ludki własnie od tego, a nie SM robiąca ekstra w przerwach gonienia 80. letnich babć sprzedających serwetke na ulicy. -- Marcin |
|
Data: 2018-04-26 09:15:04 | |
Autor: m | |
do kamyczka policjofobów | |
W dniu 26.04.2018 o 02:21, Marcin Debowski pisze:
Bo to idzie do budżetu gminy.No to niech to nie idzie do budżetu gminy i niech są ludki własnie od tego, a nie SM robiąca ekstra w przerwach gonienia 80. letnich babć sprzedających serwetke na ulicy. Moim zdaniem, jeżeli babcia nie ma prawa sprzedawać serwetki na ulicy, to powinno to być wyegzekwowane. A jeżeli to nie powinno być ekgzekwowane, to powinna mieć na to prawo. Zarzuty do SM że zajmuje się babcią z pietruszką na ulicy są dziwne. Przecież nie SM ustanawia te przepisy. p. m. |
|
Data: 2018-04-26 07:31:55 | |
Autor: Marcin Debowski | |
do kamyczka policjofobów | |
On 2018-04-26, m <mvoicem@gmail.com> wrote:
W dniu 26.04.2018 o 02:21, Marcin Debowski pisze: Problem z SM jest taki, podobnie zresztą jak częściowo chyba z policja, że wszystkiego sie nie ogarnie, wszystkich wykroczeń nie da się obsłużyc, nawet jeśli sa one widoczne i oczywiste. Innymi słowy trzeba priorytetyzować. Osobliwie SM (i cześciowo policja) wydaje się priorytetyzowac w kierunku przypadków gdzie łatwiej (im) kogoś ukarać, a nie gdzie jest większa szkodliwość społeczna. Więc osobiscie, wolałbym aby karali źle parkujących, śmiecacych na ulicy, szczających po klatkach, wszczynających pijackie burdy etc etc. niż babcię, która próbuje sobie w miarę swoich ograniczonych możliwości dorobic do emerytury. -- Marcin |
|
Data: 2018-04-26 09:40:35 | |
Autor: Tomasz Kaczanowski | |
do kamyczka policjofobów | |
W dniu 2018-04-26 o 09:31, Marcin Debowski pisze:
On 2018-04-26, m <mvoicem@gmail.com> wrote: Co do zasady zgadzam się z mvoicem, co do praktyki muszę jednak Tobie przyznać rację, sam byłem świadkiem sytuacji, gdy strażnicy takowi pilnowali jednego pomnika (bo miała być jakaś rocznica i mieli dbać, by nie był zanieczyszczony, bo wcześniej bywał), cała akcja była w parku, nagle jakaś bijatyka się zaczęła, dwóch osiłków o cos się pokłóciło zaczęła sie większa rozróba, naturalnym byłaby jakaś interwencja straży, cóż, strażnicy w chwilę po rozpoczęciu bijatyki schowali sie w krzakach, aby przypadkiem nit nie poprosił ich o interwencje... -- http://kaczus.zrzeda.pl |
|
Data: 2018-04-26 09:51:46 | |
Autor: m | |
do kamyczka policjofobów | |
W dniu 26.04.2018 o 09:40, Tomasz Kaczanowski pisze:
W dniu 2018-04-26 o 09:31, Marcin Debowski pisze: No ale od tego powinna być policja. To oni przechodzą specjalistyczne (i jak sądzę drogie) szkolenie po to, żeby bić się w naszym imieniu i jednocześnie w miarę moożliwości nikogo nie zabić ani samemu nie zginąć. SM powinna być właśnie od pilnowania babć od pietruszek, sprawdzania czy na posesji jest posprzątane (jeżeli taki obowiązek tu i ówdzie występuje), czy parkujący opłacili parking itd... Normalne jest że jeden zamiata a drugi zajmuje się np. elektryką. Zatrudnianie elektryka do zamiatania hali jest tak samo bez sensu jak zatrudnianie woźnej do naprawy instalacji elektrycznej. p. m. |
|
Data: 2018-04-26 09:58:40 | |
Autor: Tomasz Kaczanowski | |
do kamyczka policjofobów | |
W dniu 2018-04-26 o 09:51, m pisze:
W dniu 26.04.2018 o 09:40, Tomasz Kaczanowski pisze: Ale procedura winna być, że proszą o wsparcie (notabene było to ok 2-3 minut od siedziby głównej straży), następnie choćby słowna prośba o przywrócenie porządku, tak aby wsparcie miało czas przybyć... A tak, to właściwie nie wiadomo po co ta straż jest. SM powinna być właśnie od pilnowania babć od pietruszek, sprawdzania sorki ale od tego to może być ktokolwiek, a nie dodatkowa służba mundurowa.. Normalne jest że jeden zamiata a drugi zajmuje się np. elektryką. Straż moim zdaniem, to winna być właśnie dla wsparcia działań policji przy utrzymaniu porządku. Sprawdzenie, czy na posesji jest posprzątane, to może każdy urzędnik, natomiast straż ma pilnować właśnie by nie było drobnych wykroczeń, a w sprawach większych wzywać organa o większych uprawnieniach i tyle. -- http://zrzeda.pl |
|
Data: 2018-04-26 10:34:29 | |
Autor: m | |
do kamyczka policjofobów | |
W dniu 26.04.2018 o 09:58, Tomasz Kaczanowski pisze:
Sprawdzenie, czy na posesji jest posprzątane, to może każdy urzędnik, natomiast straż ma pilnować właśnie by nie było drobnych wykroczeń, No właśnie nieposprzątanie posesji, złe zaparkowanie, sprzedaż pietruszki tam gdzie nie wolno to są IMHO drobne wykroczenia którymi powinien się zajmować urzędnik. I teraz, co Ci za różnica czy to jest urzędnik Wydziału d/s Drobnych Wykroczeń, czy to jest strażnik Straży Miejskiej? I tak musi wyjść w teren, i tak musi zostać jakoś w ten teren ubrany i być identyfikowalny. Jak dla mnie może się nazywać Straż Miejska i może mieć ciemne ubranie przypominające mundur z pomarańczowymi wstawkami. p. m. |
|
Data: 2018-04-26 10:45:35 | |
Autor: Marcin Debowski | |
do kamyczka policjofobów | |
On 2018-04-26, m <mvoicem@gmail.com> wrote:
No ale od tego powinna być policja. To oni przechodzą specjalistyczne (i I tak i nie. MZ jak się jakaś zapijaczona banda zachowuje brzydko, to SM powinna interweniowac, ale przecież nie oznacza to, że mają od razu z mostu pałowac. Jak nie będą w stanie poradzić na jakimś podstawowym poziomie to mogą wezwać policję. W końcu mandat za złe parkowanie odpowiedniej osobie, też może doprowadzić do eskalacji. -- Marcin |
|
Data: 2018-04-26 10:41:19 | |
Autor: Marcin Debowski | |
do kamyczka policjofobów | |
On 2018-04-26, Tomasz Kaczanowski <kaczus@poczta.onet.pl> wrote:
Co do zasady zgadzam się z mvoicem, co do praktyki muszę jednak Tobie Ja równiez (dla jasności), ale problemem właśnie jest praktyka, i wspomniana wcześnie "przepustowość". Nb. wiąże się to też zapewne z inną praktyką, która mówi, żeby karać, a ja bym za piewszym, a nawet drugim razem w sprawach jak te babcine pouczył. -- Marcin |
|
Data: 2018-04-26 11:57:53 | |
Autor: J.F. | |
do kamyczka policjofobów | |
Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pbpt6j$tid$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2018-04-25 o 13:47, J.F. pisze: -jakby tak policjanci mieli wszystkim zle parkujacym mandaty wystawiac ... toz przeciez rzad przegralby wybory, urzedy miast musialby sie wziac do roboty i budowac nowe parkingi, przepisy trzeba bylo zmienic - chodniki by sie zwezily a trawniki zlikwidowaly. Raczej powstały by w końcu wielopiętrowe cywilizowane płatne parkingi, bo opłaciłoby się je budować... Albo i nie, bo jak sie Polak dowie, ile to kosztuje, to wsiadzie w tramwaj. A w wielu miejscach juz nie wybudujesz, bo nie ma miejsca ... |
|
Data: 2018-04-26 12:18:20 | |
Autor: Tomasz Kaczanowski | |
do kamyczka policjofobów | |
W dniu 2018-04-26 o 11:57, J.F. pisze:
Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pbpt6j$tid$1@node2.news.atman.pl... też dobrze, będzie nacisk na poprawę jakości komunikacji zbiorowej A w wielu miejscach juz nie wybudujesz, bo nie ma miejsca ... w tych miejscach zazwyczaj tworzą się wielkie korki, więc może właśnie dobrze, bo dzięki temu ktoś się 3 razy zastanowi i częściej wybierze ten tramwaj, a ci co będą jednak musieli tam się dostać, będą mieli możliwość zaparkować, bo mniej innych w to miejsce o tej porze przyjedzie. -- http://kaczus.ppa.pl |
|
Data: 2018-04-26 13:23:30 | |
Autor: J.F. | |
do kamyczka policjofobów | |
Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pbs91j$mse$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2018-04-26 o 11:57, J.F. pisze: W dniu 2018-04-25 o 13:47, J.F. pisze: też dobrze, będzie nacisk na poprawę jakości komunikacji zbiorowej Nacisk to bedzie pasazerow :-) A w wielu miejscach juz nie wybudujesz, bo nie ma miejsca ...w tych miejscach zazwyczaj tworzą się wielkie korki, więc może właśnie dobrze, bo dzięki temu ktoś się 3 razy zastanowi i częściej wybierze ten tramwaj, a ci co będą jednak musieli tam się dostać, będą mieli możliwość zaparkować, bo mniej innych w to miejsce o tej porze przyjedzie. No i sam sobie przeczysz - jak nie bedzie gdzie zaparkowac, to ludzie pojada zbiorkomem, albo nie pojada. Jak zbuduja parkingi pietrowe, to zaraz zrobia sie korki :-) J. |
|
Data: 2018-04-26 13:33:31 | |
Autor: m | |
do kamyczka policjofobów | |
W dniu 26.04.2018 o 13:23, J.F. pisze:
No i sam sobie przeczysz - jak nie bedzie gdzie zaparkowac, to ludzie pojada zbiorkomem, albo nie pojada.A w wielu miejscach juz nie wybudujesz, bo nie ma miejsca ...w tych miejscach zazwyczaj tworzą się wielkie korki, więc może właśnie dobrze, bo dzięki temu ktoś się 3 razy zastanowi i częściej wybierze ten tramwaj, a ci co będą jednak musieli tam się dostać, będą mieli możliwość zaparkować, bo mniej innych w to miejsce o tej porze przyjedzie. Panowie, porzućcie mrzonki. Nie zbudują parkingów piętrowych, tylko jak najbardziej płaskie, kosztem trawy i drzew. p. m. |
|
Data: 2018-04-26 13:54:10 | |
Autor: Tomasz Kaczanowski | |
do kamyczka policjofobów | |
W dniu 2018-04-26 o 13:33, m pisze:
W dniu 26.04.2018 o 13:23, J.F. pisze: na razie to wszędzie gdzie się da powstają bloki, a gdzie się da parkują ludzie nie liczący się z mandatom, bo małe p-stwo, bo wszyscy tak parkują i rozjeżdżają skwery... Takie sprawy spokojnie załatwiłyby mpzp... -- http://kaczus.ppa.pl |
|
Data: 2018-04-26 14:02:06 | |
Autor: J.F. | |
do kamyczka policjofobów | |
Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pbsel9$sed$2@node1.news.atman.pl...
W dniu 2018-04-26 o 13:33, m pisze: W dniu 26.04.2018 o 13:23, J.F. pisze: na razie to wszędzie gdzie się da powstają bloki, a gdzie się da parkują ludzie nie liczący się z mandatom, bo małe p-stwo, bo wszyscy tak parkują i rozjeżdżają skwery... Takie sprawy spokojnie załatwiłyby mpzp... No i poki policja wystawia mandaty z rzadka, to taki stan moze trwac dlugo. Jak sie wezma do roboty, to cos sie bedzie musialo zmienic ... choc Gullianiego wybrano na druga kadencje. Tak nawiasem mowiac to mam widok z okna na takie jedno miejsce i czasem widze akcje mandatowania SM. Na drugi dzien patrol przechodzi obok tak samo nieprawidlowo zaparkowanych pojazdow i idzie dalej ... zapewne mandatowac w innym miejscu :-) J. |
|
Data: 2018-04-26 14:21:17 | |
Autor: J.F. | |
do kamyczka policjofobów | |
Użytkownik "m" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ae1b90b$0$623$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 26.04.2018 o 13:23, J.F. pisze: No i sam sobie przeczysz - jak nie bedzie gdzie zaparkowac, to ludzieA w wielu miejscach juz nie wybudujesz, bo nie ma miejsca ...w tych miejscach zazwyczaj tworzą się wielkie korki, więc może Panowie, porzućcie mrzonki. Nie zbudują parkingów piętrowych, tylko jak Ja tam widze, ze buduja. A wtedy ... na dotychczasowych plaskich zakaz parkowania, albo trawa, bo wtedy wyzszy mandat :-) We Wroclawiu to byla jeszcze masa malych, bezpanskich placow, pewnie jak gdzies bomba zburzyla dom. A od lat miasto konsekwetnie je sprzedaje i jakas plomba powstaje. A parkingow niniejszym ubywa... nowa plomba ma podziemny, ale okoliczni mieszkancy juz nie maja. No ale chyaba wreszcie zmienimy "zasluzonego prezydenta". J. |
|
Data: 2018-04-26 13:51:41 | |
Autor: Tomasz Kaczanowski | |
do kamyczka policjofobów | |
W dniu 2018-04-26 o 13:23, J.F. pisze:
Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pbs91j$mse$1@node1.news.atman.pl... no tak, ale ilość pasażerów się zwiększy, więc powinien być skuteczniejszy.
nie - system będzie dążył do równowagi. Tam gdzie będzie można i będzie to uzasadnione, powstaną wielopoziomowe parkingi, tam gdzie będzie to nie wskazane/nie będzie miejsca, czyli w centrum zmniejszy sie ilość wjeżdżających, będą jechać tylko ci co rzeczywiście potrzebują, bo komunikacja powinna być wtedy szybsza, a jak ktoś juz będzie musiał, to ze względu ograniczenia ruchu szansa na znalezienie miejsca parkingowego się zwiększy. W wielu niemieckich miastach się to sprawdziło.... -- http://zrzeda.pl |
|
Data: 2018-04-26 14:10:10 | |
Autor: J.F. | |
do kamyczka policjofobów | |
Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pbsegl$sed$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2018-04-26 o 13:23, J.F. pisze: Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup no tak, ale ilość pasażerów się zwiększy, więc powinien być skuteczniejszy. To bedzie nacisk pasazera na pasazera, jak to w scisku :-) A w wielu miejscach juz nie wybudujesz, bo nie ma miejsca ...w tych miejscach zazwyczaj tworzą się wielkie korki, więc może właśnie dobrze, bo dzięki temu ktoś się 3 razy zastanowi i częściej wybierze ten tramwaj, a ci co będą jednak musieli tam się dostać, będą mieli możliwość zaparkować, bo mniej innych w to miejsce o tej porze przyjedzie. nie - system będzie dążył do równowagi. Tam gdzie będzie można i będzie to uzasadnione, powstaną wielopoziomowe parkingi, tam gdzie będzie to nie zauwazasz, ze sa dwa elementy - drogi i parkingi. Parkingi chcesz platne i samoregulujace sie ... to jeszcze drogi trzeba platne ... w niektorych miastach na swiecie juz sa. nie wskazane/nie będzie miejsca, czyli w centrum zmniejszy sie ilość wjeżdżających, będą jechać tylko ci co rzeczywiście potrzebują, bo komunikacja powinna być wtedy szybsza, a jak ktoś juz będzie musiał, to Ale to zakladasz regulacje odgorna. I teraz albo ktos z glowa bedzie wydawal te zezwolenia na budowe parkingow, albo bez glowy ... ze względu ograniczenia ruchu szansa na znalezienie miejsca parkingowego się zwiększy. W wielu niemieckich miastach się to sprawdziło.... Za to widuje tam te godzinne korki na przedmiesciach :-) A z drugiej strony mamy casus Detroit - jak sie okaze, ze w okolicy mieszka sie taniej i przyjemniej, zarabia lepiej i przyjemniej, to ... po co komu miasto ? I zbankrutuje ... J. |
|