do kiedy można zgłosić na policję pobicie

Data: 2010-01-13 01:14:36
Autor: bombell
do kiedy można zgłosić na policję pobicie
Witam,

Mój znajomy został pobity w barze w ostatnią sobotę niestety nikt nie
widział tego bo został wyciągnięty na zewnątrz. Ma mocno
pokiereszowaną twarz. Był pijany niestety. Do kiedy można zgłosić
takie zajście na policję i czy jest w ogóle sens jeśli nikt tego nie
widział?. Może wystarczy narazie uzyskać opis od lekarza? a później
gdy będzie już w lepszym stanie zgłosić takie zajście?

Data: 2010-01-13 10:45:18
Autor: Piotr [trzykoty]
do kiedy można zgłosić na policję pobicie
został wyciągnięty na zewnątrz

Ilu było sprawców? Ktoś widział, jak był "wyciągany"?

Do kiedy można zgłosić
takie zajście na policję

Zgłosic można, w zasadzie bez limitu czasowego, tylko czy po długim czasie ma to sens, aby cokolwiek ustalić...

i czy jest w ogóle sens jeśli nikt tego nie
widział?

A on wie kim byli sprawcy

Może wystarczy na razie uzyskać opis od lekarza?

ma to znaczenie, gdyż od obrażen zalezy kwalifikacja. uszkodzenie ciala trwajace do 7 dni sa scignae z oskarzenia prywatnego (trzeba wniesc oplate), trwające dłużej lub gdy bilo go wiecej osob oskarzenie publiczne.

Data: 2010-01-13 01:57:55
Autor: bombell
On 13 Sty, 10:45, "Piotr [trzykoty]" <trzykoty_wyt...@o2.pl> wrote:
>został wyciągnięty na zewnątrz

Ilu było sprawców? Ktoś widział, jak był "wyciągany"?

jeden, może i ktoś widział ale na pewno nikt się nie przyzna

> [...]

ma to sens, aby cokolwiek ustalić...

>i czy jest w ogóle sens jeśli nikt tego nie

A on wie kim byli sprawcy

podejrzewa osobe ktora mogla mu  to zrobic ale nie zna jej ani imienia
ani nazwiska i ledwo co to pamieta.

Data: 2010-01-13 11:31:41
Autor: Piotr [trzykoty]
do kiedy można zgłosić na policję pobicie
Użytkownik "bombell" <rafal.morawski@rafsoft.net> napisał
ani nazwiska i ledwo co to pamieta.

No to jak chce udowodnić winę sprawcy...?

Data: 2010-01-13 04:16:37
Autor: bombell
On 13 Sty, 11:31, "Piotr [trzykoty]" <trzykoty_wyt...@o2.pl> wrote:
Użytkownik "bombell" <rafal.moraw...@rafsoft.net> napisał

>ani nazwiska i ledwo co to pamieta.

No to jak chce udowodnić winę sprawcy...?

Wspolwlasciciel baru slyszal ich rozmowe tj. mojego znajomego z nim,
moj znajomy po pijanemu prawdopodobnie powiedzial cos obrazliwego do
niego i on mu pogrozil pozniej to pamieta. Wie jak wyglada ten koles
co mu grozil.  Watpie zeby tez ten wlasciciel cos chcial powiedziec bo
to chyba jacys kumple.

Data: 2010-01-13 13:59:06
Autor: Piotr [trzykoty]
do kiedy można zgłosić na policję pobicie
Użytkownik "bombell" <rafal.morawski@rafsoft.net> napisał
moj znajomy po pijanemu prawdopodobnie powiedzial cos obrazliwego do
niego

Jeśli obrażenia nie trwały dłużej niż 7 dni to moim zdaniem nie ma sensu, gdyż przy jednym sprawcy będzie to z osk. prywatnego. Przy wyzywającym zachowaniu pokrzywdoznego (obraził go), sąd może odstąpić od ukarania. Zresztą nie sądzę, aby były mocne dowody.

i on mu pogrozil pozniej to pamieta.

Groźba jest ścigana na wniosek, ale znowu: dowód-zeznanie pijanego...?

Data: 2010-01-13 12:18:23
Autor: X-Man

"Piotr [trzykoty]" <trzykoty_wytnij@o2.pl> wrote in message news:hik7ee$q35$1z-news.wcss.wroc.pl...
Użytkownik "bombell" <rafal.morawski@rafsoft.net> napisał
ani nazwiska i ledwo co to pamieta.

No to jak chce udowodnić winę sprawcy...?

W lokalach często jest monitoring...

Pzdr
Piotrek

Data: 2010-01-13 13:38:24
Autor: Michal Jankowski
"X-Man" <kawasaki750@wytnijo2.pl> writes:

No to jak chce udowodnić winę sprawcy...?

W lokalach często jest monitoring...

Bardzo nam przykro, nagranie się nie zachowało.

  MJ

Data: 2010-01-13 16:13:47
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał w wiadomości news:kjz3a2amb7j.fsfccfs1.fuw.edu.pl...
"X-Man" <kawasaki750@wytnijo2.pl> writes:

No to jak chce udowodnić winę sprawcy...?

W lokalach często jest monitoring...

Bardzo nam przykro, nagranie się nie zachowało.

Na pytanie klienta pewnie padnie taka odpowiedź. Ale na pytanie Policji może się okazać, że jednak coś jest. Pytanie na ile użyteczne, bo jakość tych zapisów bywa tak mizerna, że często ciężko cokolwiek wywnioskować. No i nie ma głosu.

Data: 2010-01-13 22:01:44
Autor: Michal Jankowski
"Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> writes:

Bardzo nam przykro, nagranie się nie zachowało.

Na pytanie klienta pewnie padnie taka odpowiedź. Ale na pytanie
Policji może się okazać, że jednak coś jest.

W sytuacji, gdy klientowi się wydaje, że podejrzewa znajomka barmana? 8-)

  MJ

Data: 2010-01-13 16:16:22
Autor: Robert Tomasik
do kiedy można zgłosić na policję pobicie

Zasadniczo jedynym ograniczeniem czasowym jest przedawnienie ścigania. To znaczy można złożyć zawiadomienie nawet o przedawnionym przestępstwie, ale to już żadnego sensu naprawdę nie ma. Natomiast na pytanie, czy w ogóle jest sens zgłosić pobicie, to przede wszystkim należy najpierw się zastanowić, czy faktycznie doszło do przestępstwa oraz czy istnieją racjonalne przesłanki wskazujące na możliwość ustalenia sprawcy.

Data: 2010-01-13 11:40:19
Autor: bombell
On 13 Sty, 16:16, "Robert Tomasik" <robert.toma...@gazeta.pl> wrote:
Użytkownik "bombell" <rafal.moraw...@rafsoft.net> napisał w wiadomościnews:691fb3ef-f74a-4aea-9ee0-c48f40347424o28g2000yqh.googlegroups.com....

[...]

lekarz zrobil obdukcje oraz stomatolog i już jest jedna informacja
wybity jeden ząb, krwiaki na oku i jutro przeswietlenie szczeki czy
nie jest zlamana.

Data: 2010-01-14 15:08:20
Autor: ===Tomy===
Dnia Wed, 13 Jan 2010 11:40:19 -0800 (PST), bombell napisał(a):

lekarz zrobil obdukcje oraz stomatolog i już jest jedna informacja
wybity jeden ząb, krwiaki na oku i jutro przeswietlenie szczeki czy
nie jest zlamana.

Pytanie policjana ... "dużo Pan tego dnia wypił? Może spadł Pan ze
schodów?"

IMHO bez rzetelnych świadków szkoda czasu. --
===Tomy===

Software is like sex:
it's better, when it's free!

do kiedy można zgłosić na policję pobicie