do mielenia i szatkowania

Data: 2010-08-13 00:42:55
Autor: zlotowinfo
do mielenia i szatkowania
główny cel: mielenie ziarna na m±kę w warunkach domowych dla potrzeb automatu chlebowego, z tego względu pierwsza mi się nie podoba, bo to chyba plastik i nie wiem czy wytrzyma

poboczny cel: szatkowanie surówek

http://allegro.pl/item1186350427.html (i jeszcze sok)
http://allegro.pl/item1179969172.html
http://allegro.pl/item1177324640.html

Data: 2010-08-13 05:11:44
Autor: Panslavista
do mielenia i szatkowania

"zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> wrote in message news:i41tdd$sef$1inews.gazeta.pl...
główny cel: mielenie ziarna na m±kę w warunkach domowych dla potrzeb automatu chlebowego, z tego względu pierwsza mi się nie podoba, bo to chyba plastik i nie wiem czy wytrzyma

poboczny cel: szatkowanie surówek

    To wszystko i jeszcze więcej ma maszynka do mielenia mięsa firmy Zelmer typ "986" dopełniona pasuj±cymi modułami maszynki Diana tej samej firmy. Dwa moduły miel±ce nr. 8 i nr 5 z pasuj±cymi do nich sitkami i przystawkami, tarka i szatkownica, młynek do ziaren suchych i oleistych (miele zboża, pieprz, kawę, inne przyprawy - np. gałkę muszkatołow±, ryż na kaszkę dla niemowl±t, siemię lniane i czarnuszkę dla potrzebuj±cych, przystawki do ciast i makaronu, praska ¶limakowa do owoców miękkich, lejek do nadziewania kiełbas i kiszek oraz moduł cytrusiarki - wycisn±ć sok można w mig, do surówek i dla dzieci do picia.
    I najważniejsze - czę¶ci zamienne - stale do kupienia za niewygórowan± cenę w serwisie fabrycznym.

Data: 2010-08-13 05:15:21
Autor: Panslavista
do mielenia i szatkowania
"Panslavista" <prawusek@interia.pl> wrote in message news:4c64b7fc$0$20992$65785112news.neostrada.pl...

[...]

    Dostępna na raty poniżej 50zł miesięcznie w wielu sieciach handlowych oraz (drożej bo po cenie katalogowej) w sklepie fabrycznym.

Data: 2010-08-13 09:05:35
Autor: Jacek
do mielenia i szatkowania
Mielenie ziarna na m±kę w maszynce do mięsa kończy się błyskawicznie ukręceniem wałka napędu a w najlepszym razie zablokowaniem maszynki. Na przystawkach IMO można co najwyżej mielić orzechy a nie zboże.
Jacek

Data: 2010-08-13 12:13:12
Autor: zlotowinfo
do mielenia i szatkowania
Użytkownik "Jacek" <maps@google.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i42qrs$ba7$1news.task.gda.pl...
Mielenie ziarna na m±kę w maszynce do mięsa kończy się błyskawicznie ukręceniem wałka napędu a w najlepszym razie zablokowaniem maszynki. Na przystawkach IMO można co najwyżej mielić orzechy a nie zboże.

próbowałem ręczn± i jako¶ dawałem radę, jednak to bardzo męcz±ce
czy naprawdę to nie ma sensu? nawet jakbym to porcjuj±c mielił?

czy jest jaka¶ jest alternatywa? ¶rutownik?

po niedzieli będę wiedział ile kosztuje z młyna

Data: 2010-08-13 14:04:44
Autor: Panslavista
do mielenia i szatkowania

"zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> wrote in message news:i435rm$fqg$1inews.gazeta.pl...
[...]

¦rutownik żarnowy jest zbudowany tak samo jak moduł młynka do maszynki Zelmera 986.

Data: 2010-08-13 09:50:23
Autor: SoloHan
do mielenia i szatkowania
On 08/13/2010 12:42 AM, zlotowinfo wrote:
główny cel: mielenie ziarna na m±kę w warunkach domowych dla potrzeb
automatu chlebowego, z tego względu pierwsza mi się nie podoba, bo to
chyba plastik i nie wiem czy wytrzyma

poboczny cel: szatkowanie surówek

a ja napiszę trochę nie na temat, ale może wygodniej będzie je¶li poszukasz młyna w Twojej okolicy i tam zaopatrzysz się w odpowiadaj±c± Ci m±kę. Ja tak robię i chwalę sobie to rozwi±zanie.
A niezależnie od tego, posiadam wspomnianego w w±tku Zelmera i tez sobie chwalę. Mielę nim mięso, mak, ser na serniki itd. itp., ale nie ziarno na m±kę.

sh

Data: 2010-08-13 10:33:20
Autor: Ikselka
do mielenia i szatkowania
Dnia Fri, 13 Aug 2010 09:50:23 +0200, SoloHan napisał(a):

a ja napiszę trochę nie na temat, ale może wygodniej będzie je¶li poszukasz młyna w Twojej okolicy

Niedługo Unia wprowadzi zakaz prywatnego młynarstwa - aby nas uzależnić od
młynów będ±cych w posiadaniu spółek zagranicznych - i wtedy będziemy
grzecznie prosić, co łaska...

Data: 2010-08-14 12:22:21
Autor: Maciej Jastrzębski
do mielenia i szatkowania
Ikselka wrote:

[...]

  Znaczy co? Będ± chodzić po domach i sprawdzać, czy nie masz przypadkiem młynka do zboża? Zapewne nie potrafisz podać żadnego wiarygodnego Ľródła tej bzdury, więc daj może chociaż kontakt do swojego dealera. Nie wiem, co bierzesz, ale daje niezły odlot.

--
#!perl --        Maciej "Pedro" Jastrzębski  <Maciej.Jastrzebski@cpu.lublin.pl>
open(h,${$|})?$_=<h>.<h>:fwdmvgy;split??;$=-=$=;while(!$S){$===43?exit:print$_

Data: 2010-08-14 12:26:18
Autor: Ikselka
do mielenia i szatkowania
Dnia Sat, 14 Aug 2010 12:22:21 +0200, Maciej Jastrzębski napisał(a):

Znaczy co? Będ± chodzić po domach i sprawdzać, czy nie masz przypadkiem młynka do zboża?

Już kiedy¶ chodzili - szło się za żarna pod scianę :->
Potrzebujesz Ľródeł?

Data: 2010-08-14 12:46:02
Autor: Maciej Jastrzębski
do mielenia i szatkowania
Ikselka wrote:

[...]

  Nie zrozumiała¶ - pytam o Ľródła informacji, że _będ±_ chodzić. Czas przyszły. Potrzebujesz jeszcze prostszego języka?

Data: 2010-08-14 22:25:44
Autor: Ikselka
do mielenia i szatkowania
Dnia Sat, 14 Aug 2010 12:46:02 +0200, Maciej Jastrzębski napisał(a):

 Nie zrozumiała¶ - pytam o Ľródła informacji, że _będ±_ chodzić. Czas przyszły. Potrzebujesz jeszcze prostszego języka?

Najlepsze Ľródło informacji o tym, co się kiedy¶ zdarzy, to HISTORIA.
Trzeba tylko j± trochę znać i zauważać analogie prowadz±ce zawsze do
podobnych następstw.

Data: 2010-08-15 01:12:43
Autor: Maciej Jastrzębski
do mielenia i szatkowania
Ikselka wrote:

[...]

  Pomijaj±c bzdurno¶ć tego zdania (sprawdĽ sobie w słowniku co to jest analogia i dlaczego nie może prowadzić do następstw, a po drodze uważaj, żeby się nie zabić o nisko przelatuj±cy kwantyfikator), to nadal nie odpowiedziała¶ na pytanie. Co konkretnie każe Ci przypuszczać, że prawnie zabronione będzie prywatne wyrabianie m±ki? Nie żebym się jako¶ specjalnie spodziewał sensownej odpowiedzi, ale może spróbuj.

Data: 2010-08-15 05:13:14
Autor: Panslavista
do mielenia i szatkowania

"Maciej Jastrzębski" <Maciej.Jastrzebski@cpu.lublin.pl> wrote in message news:i477tb$5cm$1news.lublin.pl...
Ikselka wrote:

[...]

Niemcy zabierali ludziom żarna, za ich posiadanie groziła ¶mierć lub KL. Jak za żyda.

Data: 2010-08-15 13:47:18
Autor: Ikselka
do mielenia i szatkowania
Dnia Sun, 15 Aug 2010 01:12:43 +0200, Maciej Jastrzębski napisał(a):

Ikselka wrote:

[...]

Korepetycji już nie udzielam.

Data: 2010-08-15 14:24:53
Autor: Maciej Jastrzębski
do mielenia i szatkowania

Ikselka wrote:

[...]

  Było do przewidzenia. Korepetycje od kogo¶, kto nie bardzo wie, co to jest analogia nie s± zreszt± wiele warte. Na koniec pozostaje mi tylko zaproponować okre¶lenie choćby w przybliżeniu terminu wprowadzenia tego strasznego zakazu. Ja ze swojej strony chętnie się na przykład założę, że nic takiego w podanym przez Ciebie terminie nie nast±pi. Ale ponownie raczej w±tpię w przyjęcie zakładu. :)

Data: 2010-08-15 14:31:18
Autor: Ikselka
do mielenia i szatkowania

Ikselka wrote:

[...]

W tym stuleciu.

tego strasznego zakazu. Ja ze swojej strony chętnie się na przykład założę, że nic takiego w podanym przez Ciebie terminie nie nast±pi. Ale ponownie raczej w±tpię w przyjęcie zakładu. :)

Nie zakładam się o rzeczy pewne - z szacunku dla przeciwnika w zakładzie.

Data: 2010-08-15 15:12:30
Autor: Maciej Jastrzębski
do mielenia i szatkowania
Ikselka wrote:
[...]

  Bardzo wygodna definicja "niedługo". No ale rozumiem, że z palniętej bzdury trzeba się jako¶ wycofać.

[...]

  No przecież napisałem, że nie spodziewam się przyjęcia zakładu. Oczywi¶cie nie z podanego przez Ciebie powodu (czy raczej wymówki), ale o tym dobrze wiesz. :)

Data: 2010-08-15 17:30:01
Autor: Ikselka
do mielenia i szatkowania
Dnia Sun, 15 Aug 2010 15:12:30 +0200, Maciej Jastrzębski napisał(a):

Ikselka wrote:
[...]

Sto lat! //aby¶ mógł się przekonać

Data: 2010-08-13 11:46:43
Autor: zlotowinfo
do mielenia i szatkowania
Użytkownik "SoloHan" <solohanWYTNIJTO@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i42tfv$dqn$1news.onet.pl...
[...]

po ile mniej więcej jest m±ka z młyna?

Data: 2010-08-14 08:34:38
Autor: Jarek P.
do mielenia i szatkowania

Użytkownik "zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i434a2$afn$1inews.gazeta.pl...

po ile mniej więcej jest m±ka z młyna?

A czym m±ka "z młyna" będzie się różniła od m±ki ze sklepu?
I, jak już kto¶ w w±tku pyta, czym jedna i druga się będzie różnić od m±ki mielonej w domu? Może poza tym jednym szczegółem, że w domowych warunkach w życiu tak nie odsiejesz przemiału od łuski, sama gradacja (czy jak to się tam nazywa) m±ki pewnie też będzie w cały ¶wiat?

J.

Data: 2010-08-14 11:12:21
Autor: Ikselka
do mielenia i szatkowania
Dnia Sat, 14 Aug 2010 08:34:38 +0200, Jarek P. napisał(a):

A czym m±ka "z młyna" będzie się różniła od m±ki ze sklepu?

Brakiem gipsu i antyzbrylaczy oraz ¶rodków grzybobójczych.

I, jak już kto¶ w w±tku pyta, czym jedna i druga się będzie różnić od m±ki mielonej w domu?

Brakiem otr±b.

Może poza tym jednym szczegółem, że w domowych warunkach w życiu tak nie odsiejesz przemiału od łuski,

Jak wyżej.

sama gradacja (czy jak to się tam nazywa) m±ki pewnie też będzie w cały ¶wiat?

Dokładnie.

Data: 2010-08-14 20:08:42
Autor: Jan Werbiński
do mielenia i szatkowania
Użytkownik "zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i434a2$afn$1inews.gazeta.pl...
po ile mniej więcej jest m±ka z młyna?

24 zł za 30 kg żytniej w 2009 załatwiałem w Nowogrodzie Bobrzańskim.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-08-14 20:16:43
Autor: Jan Werbiński
do mielenia i szatkowania
[...]

Też się nad tym zastanawiałem. M±ka z młyna jest tania, ale mało trwała niestety.

Najtańszy z młynków, które IMHO nadaj± się do wykonania zadania kosztuje 220 euro. Sens ekonomiczny raczej niewielki, ale przecież nie zawsze chodzi wła¶nie o to, prawda?
http://www.getreidemuehlen.de/Getreidemuehlen-Hawos/billy-200/991181.html
http://www.getreidemuehlen.de/Getreidemuehlen-Hawos/13.html

Wysyłaj± do Polski.

Data: 2010-08-14 20:37:18
Autor: Panslavista
do mielenia i szatkowania

Na chleb z automatu, a nawet na dwa, wystarczy m±ka zrobiona ¶rutownikiem żarnowym (http://www.browamator.pl). Czę¶ć ziarna czy nawet ¶ruty można przemleć w młynku maszynki 986 Zelmer, którym też można zemleć inne dodatki do chleba - kminek, czarnuszkę, ziarno dyni czy słonecznika, a także amarantusa czy inne.

Data: 2010-08-14 20:44:14
Autor: Jan Werbiński
do mielenia i szatkowania
Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:4c66e270$0$27043$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Wydaje mi się, że jak zwykle bredzisz.

Śrutownik na tej stronie kosztuje 1200 zł, czyli o 300 więcej niż koszt porządnego młynka z wysyłką do Polski. Mąki z młynka nie trzeba poprawiać Zelmerem.

Idź i nie opowiadaj głupot więcej...

Data: 2010-08-14 22:48:52
Autor: Panslavista
do mielenia i szatkowania

"Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> wrote in message news:4c66e42e$0$20999$65785112news.neostrada.pl...
[...]

    Nie jesteś zbyt rozgarnięty. Śrutownik na korbkę wielkosci ręcznej maszynki do mielenia mięsa powinien wystarczyć, a Zelmer do drobnych frakcji mąki, ewentualnie do małych ilości nasion.
    W zasadzie do pełnoziarnistego chleba wystarczy sam śrutownik. Mam taki - zupełnie jak Porkerta, tyle, że zbiornik z aluminium, a nie z nierdzewki.
Przykład: http://piwodziej.pl/index.php?products=product&prod_id=136

Data: 2010-08-14 23:07:23
Autor: Jan Werbiński
do mielenia i szatkowania
Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:4c67013c$0$27031$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Spróbuję wytłumaczyć Ci tak łopatologicznie, że nawet "obrońcy" krzyża by zrozumieli.

Śrutownik z Browamatora kosztuje 1200, jest na korbę, nie robi mąki, tylko śrutę i trzeba potem podwójną robotę zrobić młynkiem za dodatkowe kilkaset zł.

Młyn Hawos kosztuje 235 euro z wysyłką. Robi mąkę i jest na SILNIK. Nie trzeba się męczyć z korbą. Wychodzi z tego mąka odpowiednia do chleba. Jest regulacja.

Przypuszczam, że tym razem też nie zrozumiałeś...

Data: 2010-08-15 05:03:36
Autor: Panslavista
do mielenia i szatkowania
"Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> wrote in message news:4c6705bc$0$21011$65785112news.neostrada.pl...

    Dalej nie rozumiesz. Z mojej strony nie była to oferta a przykład na rozwiązanie problemu, ty podałeś inny. Oczywiście kultowy śrutownik ma swoja cenę. Mozna kupić też młyn do mielenia tony zboża na dniówkę.
    Quod libet.

Data: 2010-08-14 22:27:19
Autor: Ikselka
do mielenia i szatkowania
Dnia Sat, 14 Aug 2010 20:37:18 +0200, Panslavista napisał(a):

Na chleb z automatu, a nawet na dwa, wystarczy m±ka zrobiona ¶rutownikiem żarnowym (http://www.browamator.pl).

Jak sama nazwa wskazuje, ¶rutownik jest do robenia ¶ruty, a nie m±ki.

Data: 2010-08-14 22:40:08
Autor: Jan Werbiński
do mielenia i szatkowania
Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:12ifl5qkmq2c3$.bewaidam2ua0$.dlg40tude.net...
[...]

¦ruta jest bardzo dobra do napełniania łba Panslawi¶cie, co zreszt± widać po jego postach.

Data: 2010-08-14 22:50:08
Autor: Ikselka
do mielenia i szatkowania
Dnia Sat, 14 Aug 2010 22:40:08 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

[...]

Użyłabym jej raczej do zatkania Ci... gęby.

Data: 2010-08-15 05:11:04
Autor: Panslavista
do mielenia i szatkowania

"Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> wrote in message news:1ogqb6vj702so$.5zag9ae4stg5.dlg40tude.net...
[...]

    Nie przejmuj się. Za mały cycek, aby mnie próbować zniwelować. Pisałem o ¶rutowniku Porkerta z Czech - mam polski taki sam w konstrukcji - korpus żeliwny zbiornik na ziarno aluminiowy. Da się nim zrobić m±kę - gros jej będzie jak krupczatka, ale jak to przy mieleniu, wystarczy zastosować sito 500...
    A ten ¶rutownik pomagał we wsi Marudy (gdy była na studiach) - za komuny wszystkiego brakowało - moja te¶ciowa użyczała dostępu do ¶rutownika matkom i babkom małych dzieci - robiły sobie m±ki i kaszki ryżowe jako zdrowsz± odmian± Bebika ryżowego, którego nie można było tam, kupić.

Data: 2010-08-14 22:58:41
Autor: Panslavista
do mielenia i szatkowania

"Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> wrote in message news:12ifl5qkmq2c3$.bewaidam2ua0$.dlg40tude.net...
[...]

Młyn to taki większy ¶rutownik i jeszcze sita...
http://www.shopping.com/-porkert+universal+grain+mill

Data: 2010-08-13 14:29:23
Autor: s_13
do mielenia i szatkowania
główny cel: mielenie ziarna na m±kę w warunkach domowych dla potrzeb
automatu chlebowego,

a czemu po prostu nie kupisz m±ki w sklepie?...

pozdrawiam
s_13

Data: 2010-08-14 15:11:59
Autor: zlotowinfo
do mielenia i szatkowania
Użytkownik "s_13" <s_13@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:5b049e51-5f58-4992-beb2-29e227c77be5i13g2000yqd.googlegroups.com...
główny cel: mielenie ziarna na m±kę w warunkach domowych dla potrzeb
automatu chlebowego,

a czemu po prostu nie kupisz m±ki w sklepie?...

najtańsza żytnia ok. 2,50 zł
najtańsza przenna 1,00 zł
żyto ok. 50gr

Data: 2010-08-14 21:25:39
Autor: Czarek Daniluk
do mielenia i szatkowania
W dniu 2010-08-14 15:11, zlotowinfo pisze:
[...]

Ile w tej najtańszej jest chlorku wapnia ??

Pozdrawiam !!

do mielenia i szatkowania