do poczytania i refleksji

Data: 2009-07-20 13:53:31
Autor: Pawel
do poczytania i refleksji
Witam
Właśnie znalazłem tekst, wklejam więc i proszę o opinię dotyczącą
tematyki grupy - a jakże :)
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80271,6840313,Kancelaria_Prezydenta_oglosila_przetarg_nie_do_wygrania.html

Data: 2009-07-20 23:12:19
Autor: Radosław Sokół
do poczytania i refleksji
W dniu 20.07.2009 22:53, Pawel pisze:
[...]

Pomijając ewentualne niemożliwe do spełnienia warunki prze-
targu (jeżeli faktycznie takie są -- nie analizowałem),
chętnie bym się skontaktował z ludźmi, którzy to pisali,
żeby mi dali kurs takiego tworzenia SIWZów, żeby pasował
konkretny model urządzenia konkretnego producenta.

Bo mimo tworzenia coraz dłuższych SIWZów, cały czas dostaję
zasilacze Tracera i płyty ASrocka i cholera mnie bierze, bo
po dwóch latach cały sprzęt nadaje się do wymian gwarancyj-
nych.

Przetargi mają ograniczać konkurencję niby? Przetargi na
sprzęt komputerowy są, obawiam się, wyrzucaniem państwowych
pieniędzy na sprzęt tani, ale niskiej jakości, wymagający
wymiany po kilkunastu miesiącach użytkowania.

Data: 2009-07-21 14:03:50
Autor: Marrcino
do poczytania i refleksji
Radosław Sokół pisze:
[...]

Się skontaktuj z np. Dellem. Taki Ci SIWZ strzelą, że mucha nie siada.

Marcin

Data: 2009-07-21 20:55:31
Autor: Łukasz Ledóchowski
do poczytania i refleksji
Radosław Sokół wrote:

Bo mimo tworzenia coraz dłuższych SIWZów, cały czas dostaję
zasilacze Tracera i płyty ASrocka i cholera mnie bierze, bo
po dwóch latach cały sprzęt nadaje się do wymian gwarancyj-
nych.

Może umieszczenie w specyfikacji wymogu dłuższej gwarancji coś da?
Takie ograniczenie raczej kontrowersji nie budzi, w przeciwieństwie do
wymogu posiadania pamięci DDR3. Myślę, że w przypadku takich zamówień
(sprzętu komputerowego) trzeba się liczyć z tym, że kupiony sprzęt nie
będzie najwyższej jakości (w przypadku sprzętu komputerowego). Należy
się przed tym zabezpieczyć.

Dobrym pomysłem, tak mi się wydaje, byłoby też odrzucanie najtańszych
ofert, ale to wymaga dosyć elastycznych warunków i nie można tego
zamieścić w specyfikacji:)

Spojrzałem na to zamówienie i zauważyłem, że w jednym z punktów
określone jest 'Kamera - NIE'. Czy to oznacza, że komputer nie może
mieć kamery? Po co umieszczać takie zastrzeżenie?

Przy okazji. Jak wchodzę na Twoją stronę w IE8 to Avira wyrzuca mi
podejrzany kod HTML w mailaddr.js. Pewnie to błąd antywirusa, ale
myślę, że warto na to spojrzeć i jakoś zmienić, bo jednak może kogoś
przestraszyć.

--
Łukasz Ledóchowski
GG:503647 lukled@tlen.pl

Data: 2009-07-22 18:25:23
Autor: Rako
do poczytania i refleksji
"Łukasz Ledóchowski" <lukled@tlen.pl> wrote in message news:h45a03$67l$1nemesis.news.neostrada.pl...
Radosław Sokół wrote:

[...]

Wzgledy bezpieczenstwa?

PS: tak wiem, w praktyce i tak kazdy ma w kieszeni telefon z kamerka, ale na potrzeby SIWZu uzasadnienie styka.

Data: 2009-07-22 21:06:22
Autor: Radosław Sokół
do poczytania i refleksji
W dniu 21.07.2009 22:55, Łukasz Ledóchowski pisze:
Może umieszczenie w specyfikacji wymogu dłuższej gwarancji coś da?

Nic nie daje, bo:

1) skutkuje to tylko podniesieniem ceny urządzenia, bo do-
    stawca wlicza sobie w cenę ryzyko konieczności wymiany
    urządzenia na nowe,

2) nie zmienia to dostaw komputerów w stanie DOA (*),
    wynikającym z marnej jakości komponentów i procesu
    składania,

3) zwiększa to koszty, bo pracownicy techniczni odpowie-
    dzialni za pracę sprzętu muszą, zamiast zajmować się
    utrzymywaniem wszystkiego w ruchu, co chwila dzwonić
    i umawiać się na kolejne wymiany gwarancyjne, a sprzęt
    stoi i nie działa.

Dobrym pomysłem, tak mi się wydaje, byłoby też odrzucanie najtańszych
ofert, ale to wymaga dosyć elastycznych warunków i nie można tego
zamieścić w specyfikacji:)

Pytanie, jakie możliwości w tym zakresie daje ustawa. Poza
tym czasem członkowie komisji przetargowej nie są specjalnie
zainteresowani najlepszym rozwiązaniem, bo sprzęt i tak jest
dla kogoś innego.

Spojrzałem na to zamówienie i zauważyłem, że w jednym z punktów
określone jest 'Kamera - NIE'. Czy to oznacza, że komputer nie może
mieć kamery? Po co umieszczać takie zastrzeżenie?

Bo w wielu środowiskach (np. rządowych właśnie, ale i w
przemysłowych często) nie wolno używać urządzeń posiadają-
cych możliwość rejestrowania obrazu. Np. ja mam biznesową
wersję telefonu i nie mam w nim aparatu fotograficznego,
choć to standard -- bo w wielu firmach jak się ma telefon
z aparatem to trzeba go zostawiać na stanowisku ochrony
przy wejściu.

[...]

Błąd antywirusa, plik służy do szyfrowania adresów e-mail.
Aviry nie używam, więc niespecjalnie mogę debugować problem.
A sam IE8 działa dobrze.

(*) Dead On Arrival

Data: 2009-07-20 23:14:54
Autor: Jwzw
do poczytania i refleksji
Użytkownik "Pawel" <pawelek456@googlemail.com> napisał w wiadomości news:e452c44f-3c24-446b-a410-d9eee6bec93ci6g2000yqj.googlegroups.com...

[...]

No i co?
Nie widzę w tym nic nienormalnego.
Jest to typowe i stosowane na szeroką skalę obchodzenie przepisów.
Tak robią wszyscy - o przepraszam - większość, która nie płaci swoimi pieniędzmi.
Normalnego burżuja, który na wszystko musi sobie zapracować własnymi rękami, nie stać na taką rozrzutność.
Ale biedny urzędnik/budżetożerca spokojnie może sobie na to pozwolić.

Data: 2009-07-20 23:33:24
Autor: Radosław Sokół
do poczytania i refleksji
W dniu 20.07.2009 23:14, Jwzw pisze:
Normalnego burżuja, który na wszystko musi sobie zapracować własnymi
rękami, nie stać na taką rozrzutność.

Czy wiesz, o czym piszesz?

Normalny użytkownik pójdzie do sklepu i kupi to, co *chce*,
płacąc za to *normalną* rynkową cenę.

A instytucja państwowa musi rozpisać przetarg, dostaje ba-
dziewie, a płaci i tak jak za zboże, bo wszyscy startujący
w przetargu już zacierają rączki na 100% marży.

A potem i tak wszystko się psuje i trzeba kupować nowe, bo
obciążenie zazwyczaj jednak dosyć spore, a co wychodzi z
używania po 10 h na dobę bez przerwy komputera z najtańszą
płytą, obudową i zasilaczem to wszyscy wiedzą.

W efekcie płaci się dodatkowo za pracę człowieka, który
obsługuje reklamacje i naprawy sprzętu, a potem drugi raz
płaci za te same komputery kupując nowe na szybką wymianę
tych, które leżą w serwisie lub w kolejce do reklamacji.

Data: 2009-07-21 23:53:38
Autor: radxcell
do poczytania i refleksji
*Radosław Sokół* wrote in <news:2009072021333200grush.one.pl>:
Normalny użytkownik pójdzie do sklepu i kupi to, co *chce*,
płacąc za to *normalną* rynkową cenę.

"poleminowałbym" (1) czy cena sklepowa jest rynkowa.

pozdr, rdx
(1) http://miniurl.pl/cenyfikcyjne

Data: 2009-07-22 18:38:22
Autor: Radosław Sokół
do poczytania i refleksji
W dniu 21.07.2009 23:53, radxcell pisze:
Normalny użytkownik pójdzie do sklepu i kupi to, co *chce*,
płacąc za to *normalną* rynkową cenę.

"poleminowałbym" (1) czy cena sklepowa jest rynkowa.

"Teraz o cenie stanowi rynek, czyli tak naprawdę pomysłowość
działu marketingu".

Czyli -- cena rynkowa, jak najbardziej. Właśnie o to chodzi.

Data: 2009-07-22 18:46:45
Autor: radxcell
do poczytania i refleksji
*Radosław Sokół* wrote in <news:2009072216383100grush.one.pl>:
"Teraz o cenie stanowi rynek, czyli tak naprawdę pomysłowość
działu marketingu".
Czyli -- cena rynkowa, jak najbardziej. Właśnie o to chodzi.

aaaa, w tym sensie ;)

ok, pozdr, R
http://czyinternetdziala.pl

Data: 2009-07-27 15:28:20
Autor: Artur\(m\)
do poczytania i refleksji

[...]

Też uczestnicze w przygotowaniu przetargów
i cały czas mam nieodparte wrażenie, ze robię dużo czasochłonnej,
(jednak) nikomu niepotrzebnej roboty.
Początkowo myślałem, że jest to dla dobra ludzi.
Żeby taniej, lepiej...
A tu wychodzi jak na dłoni, że jest
a) -drożej
b) -gorzej
c) -dłużej
Wiem również, że tego nie możemy minąć, bo takie jest prawo
Możemy utyskiwać i nic więcej...!?
Początkowo myślałem, aby skrzyknąć parę osób zajmujących się
przetargami (choćby z uczelni) i wylobbować u jakiegoś kumatego posła
wniesienie stosownych
zmian do prawa o zamówieniach publicznych (przynajmniej w zakresie sprzętu
komputerowego).
Bo taka jest jedyna możliwość.
Teraz jakoś mnie to opuściło.
Może to ktoś zrozumie, że tak robione przetargi walą w błoto niezłe miliony
PLN ów.
(Nie wiem czy taka procedura nie wymogła na nas EU?)

Pozdrawiam
Artur(m)

Data: 2009-07-20 23:31:26
Autor: rs
do poczytania i refleksji
On Mon, 20 Jul 2009 13:53:31 -0700 (PDT), Pawel
<pawelek456@googlemail.com> wrote:

[...]

ja tylko z ciekawosci. czy naprawde te 20 laptopow i troche sprzetu
pomocniczego to jest wiadomosc warta takiego szumu? jesli nawet ten
przetarg jest "zoptymalizowany" na konkretne modele czy linie, to te
laptopy sa chyba rozprowadzane przez kilka firm. niech sie wiec tluka,
ktora sprzeda taniej. nie sadze, by lenovo czy inan duza firma maczala
palce w matactwach wartych 20 laptopow. <rs>

Data: 2009-07-21 06:54:35
Autor: Patryk Włos
do poczytania i refleksji
[...]

A ja *w ogóle* nie rozumiem, w czym problem.

Gdyby ten (czy dowolny inny) przetarg był rozpisany pod konkretnego dystrybutora, to jeszcze jestem w stanie zrozumieć, że to jakaś tam forma korupcji, czy czegoś (chociaż też niekoniecznie, bo ktoś może uczciwie preferować np. byłego pracodawcę i dać kolegom wyrobić targety z czystej sympatii, bez żadnych motywów korupcyjnych).

Ale tutaj mówimy raptem o rozpisaniu przetargu pod konkretne modele sprzętu, które można kupić od wielu dystrybutorów - i naprawdę nie widzę nic dziwnego w tym, że przyszli użytkownicy tych laptopów chcą kupić konkretne modele, a nie jakieś przypadkowe najtańsze trupy.

--
Zobacz, jak się pracuje w Google:
http://pracownik.blogspot.com

Data: 2009-07-21 08:33:01
Autor: JoteR
[OT] do poczytania i refleksji
"Patryk Włos" napisał:

A ja *w ogóle* nie rozumiem, w czym problem.

W tym, że źródłem szumu są koła zbliżone do (za przeproszeniem) Agory a celem ataku pracownicy kancelarii prezydenta (za przeproszeniem) Kaczyńskiego. Nie od dziś ulubionym orężem w walce politycznej są samoloty i laptopy (coś o tym wie były na szczęście minister Ziobro). Tyle że ten ostatni oręż jest bronią obosieczną, jako że moje dzieci nadal czekają na realizację ogłaszanego z takim hukiem panatuskowego programu "laptop dla gimnazjalisty" ;->

JoteR

Data: 2009-07-21 12:47:50
Autor: venioo
do poczytania i refleksji
rs pisze:
[...]

Tu nie chodzi o 20 laptopow, ale skoro przetarg na laptopy za 100kpln to daje do myslenia jak jest z przetargami na np. samochody, ktore sa duzo drozsze. "Obojetnie jaki samochod, ale zeby nazwa zaczynala sie na B.., miala 3 literki w nazwie..., silnik tds" itd. itp. a to juz sa duzo drozsze "zabawki", ktore sa kupowane z naszych pieniedzy.

pzdr

--
venioo

Data: 2009-07-21 20:10:57
Autor: Radosław Sokół
do poczytania i refleksji
W dniu 21.07.2009 12:47, venioo pisze:
[...]

No i? Wolisz, żeby warunki na zakup samochodów były takie
luźne, żeby zamiast faktycznych limuzyn na B wartych np.
2 mln zł jakaś firma-krzak podstawiła chińskie podróby war-
te 0.5 mln zł i skasowała 1.9 mln zł, wygrywając przetarg
i narzynając państwo na 1.4 mln?

Przetargi są po prostu *do niczego*. Kupujący musi mieć
prawo wyraźnie napisać, *co* chce kupić. To dystrybutorzy
i dostawcy mają ze sobą konkurować, a nie producenci.

Data: 2009-07-22 00:09:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
do poczytania i refleksji

"venioo" h446vf$hla$2@nemesis.news.neostrada.pl

[...]

Gdy interesowałem się przetargami publicznymi w Białymstoku przed
10 laty -- niemal dokładnie tak właśnie było, jak napisałeś. :)
Nie aż tak chamsko, że to ma być BMW u tego konkretnego sprzedawcy,
ale warunki przetargu ustawiano pod konkretne osoby. :) I nawet
sprytny kontroler w pierwszej chwili nie znalazłby uchybień, a co
najwyżej by był zdumiony zagmatwaniem tych warunków. :) Podobnie
wyglądała wcześniej (nie od zawsze publiczne pieniądze trzeba było
wydawać na drodze przetargów, a i teraz nie zawsze każda złotówka
tak jest wydawana) sprawa kosztorysów, w których ukrywano to i owo,
aby cenę przebić dziesięciokrotnie. :)

Jeśli gdzieś pieniądze publiczne wydawane są uczciwie, to NA PEWNO
nie w Polsce. :) Jakieś tam 100 kilo złotych to chyba kpina. :)
To dosłownie kropla w oceanach. :)

Tyle tylko, że chyba 10 lat temu obowiązywała zasada wiary -- jeśli
firma zarabiającą nie oddawała co piątej zarobionej złotówki ,,Kościołowi'',
przegrywała przetarg, gdyż ,,Bóg tak chciał''. :) Obecnie (na przykład
w encyklice) Benedykt XVI apeluje o zaniechanie korupcji a wcześniej
jako powód kryzysu podawał chciwość. :)

ZTCoMnieWiadomo i Król Żelatyny, i Biedronka -- nie chciały te osoby
poddać się presji ,,Kościoła'', więc miały kłopoty, choć nie korzystały
z pieniędzy podatników, a z własnych, zarobionych przez siebie. Teraz
mam Biedronkę koło siebie i widzę wyraźnie, że to dobry sklep. :)
(tyle tylko, że nie można tam płacić kartami, a ja surowców
wtórnych zazwyczaj nie mam przy sobie) Fajna jest szczególnie
cena mleka z Mlekowity, ale i inne ceny są śmiesznie niskie.
Wkrótce Auchan będzie dla mnie zbyt drogim sklepem. :)

Data: 2009-07-23 22:53:07
Autor: Michal AKA Miki
[OT] Re: do poczytania i refleksji
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:h45ecl$nvs$4inews.gazeta.pl...
[...]

Z moich wizyt w biedronkach (chyba ze 4 razy):
- wizyta 1 - OK.
- wizyta 2 - jak wszedlem do sklepu, to przeszedl obok mnie pijak, trzymajac w jednej rece flaszke wodki z polki, a w drugiej zaje... dlugi srubokret, zeby sie mogl przebic przez ochrone...
Skonczylo sie bijatyka i wyniesieniem pijaka tylnym wyjsciem (na ziemi zostal srubokret i noz, znaleziony przy pijaczku)
- wizyta 3 - OK (po 2 latach przerwy)
- wizyta 4 (w ostatnia niedziele) - mialem nieszczescie byc na drodze uciekajacego gnojka (nie wiem, co ukradl, wlasnie wychodzilem), a gnojek wyskoczyl mi na plecy, przewrocil i polecial dalej... niestety, ani ja, ani ochroniarz nie dogonilismy gnojka...

no coz... nastepna wizyta moze za 2 lata? Bo sklep moze i dobry, ale nie na moje nerwy...

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-07-25 13:12:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT] Re: do poczytania i refleksji

"Michal AKA Miki" h4aijk$p2r$1@inews.gazeta.pl

[...]

Przypomina się mi gnojek z PeKaO SA. Problem w tym, że tam nie było ochrony.

Co do sprzedaży alkoholu -- na tym oparto budowanie klasy średniej
(ja nazywam ją klasą pośrednią i mogą napisać, dlaczego tak nazywam)
po upadku tak zwanego komunizmu. Zyski z alkoholu pozwoliły na budowanie
dobrobytu ;) klasy średniej, na budowanie przejść granicznych, na budowanie
finansowej pozycji Kościoła w Polsce....

Niestety obok tych zysków są i straty -- jak w każdym biznesie są
,,przychody'' i ,,rozchody''. ;)

IMO sprzedaż alkoholu to jak eutanazja -- zabijanie na życzenie.
Problem w tym, że pijak zabija nie tylko siebie, ale i innych ze
swego otoczenia. Teraz chyba Kościół szuka innej metody zarabiania.
Ja proponuję zapładnianie za pieniądze. :) (proponuję artykuł
w ostatnim Wprost)

Zbudowana dzięki alkoholu (dzięki zabijaniu) klasa [po]średnia tak
sobie ma ochotę na budowanie dobrobytu w Polsce i na opiekowanie
się mniej zaradnymi, czyli pracownikami. Nie potrafi też budować
cywilizacji przez wielkie C -- potrafi jedynie tanio kupić wódkę,
,,pomodlić się'' (de facto -- poprzeklinać) i drogo sprzedać
pijaczkom, okradającym nierzadko swoje rodziny.

Ja nie pije alkoholu prawie wcale. Ostatni raz wypiłem dwa kieliszki
wina w czasie Wielkanocy roku 2007. Nie palę papierosów i nie ćpam
leków czy innych narkotyków. (jem takie coś, jak: aspiryna, witamina
C w sokach, sporadycznie leki typu antybiotyki)

Mieszkam w Białymstoku, którego centrum przebudowano (za 25milionów
złotych) w ostatnich paru latach tak, aby można było w centrum miasta
sprzedawać piwo. :) Każda impreza w tym mieście to praktycznie popijawa.
Rozstawia się dodatkowe stoliki, sponsorem imprezy zwyczajowo jest browar...

Policjant z patrolu klnie -- może i piwo daje jakieś zyski miastu, ale
pilnowanie pijaków kosztuje znacznie więcej... To w czasie juwenaliów....

Data: 2009-07-21 05:50:42
Autor: Jacek
do poczytania i refleksji
Ja tam sie nie dziwie, skoro dokument podpisywala/akceptowala BABA:P

Data: 2009-07-21 07:40:07
Autor: Jacek
do poczytania i refleksji
To jak ogloszenie matrymonialne:
poznam pana w srednim wieku, urodzonego 14.07.1957, zamieszkalego w
sredniej wielkosci miescie - Grudziadz, ul. Kopernika 5b/17.
Niewazne jaki bedzie, najwazniejsze, zeby jego PESEL to 57071400382;)

Data: 2009-07-21 14:31:41
Autor: Paweł
do poczytania i refleksji
[...]

Prawo o Zamówieniach Publicznych jest cholernie niedoskonałe. Zwłaszcza w sektorze komputerowym.
Trudno jest tak się opisać by dostać to, czego naprawdę się chce.
Chciałbym COMPAQA a dostanę SQUADAKA :)

--
Paweł

Data: 2009-07-21 20:37:55
Autor: Michal AKA Miki
do poczytania i refleksji
Użytkownik "Paweł" <billg@microsoft.com> napisał w wiadomości news:h44d22$r77$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

No skoro warunkiem wygrania przetargu jest w 100% cena, to dlaczego mialoby byc inaczej :)

A nie mozna w warunkach zamowienia ustawic np. 4letniej gwarancji NBD np w calej Polsce? Taka daje np DELL (oczywiscie kosztuje to nieco wiecej niz normalnie). Nie wydaje mi sie, zeby niewielcy skladakowcy byli w stanie zapewnic taki support.

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-07-21 21:22:24
Autor: Radosław Sokół
do poczytania i refleksji
W dniu 21.07.2009 20:37, Michal AKA Miki pisze:
[...]

Można. Składakowcy po prostu podniosą cenę do poziomu nieco
niższego od oferującej te same warunki gwarancji firmy i
zgarną wielką kasę wychodząc z założenia, że nawet, jeśli
coś po roku czy dwóch padnie, to z zysku będą w stanie
i tak kupić nowe części na wymianę. Będą troszkę mniej do
przodu, ale dalej do przodu.

W efekcie problem dalej nie rozwiązany, a nawet się pogar-
sza, bo za ten sam badziewny sprzęt płacisz jeszcze więcej.

Data: 2009-07-21 21:48:43
Autor: Marek
do poczytania i refleksji
[...]
A żądanie CE ? Właśnie je próbjuję zastosować, obawiam się jednak,że
składakowcy z garażu zostaną zastąpieni składakowcami z duża kasą i
niekoniecznie większą /a czasem niższą/ jakością.

Data: 2009-07-21 22:01:10
Autor: Radosław Sokół
do poczytania i refleksji
W dniu 21.07.2009 21:48, Marek pisze:
A żądanie CE ? Właśnie je próbjuję zastosować, obawiam się jednak,że

a) Obecnie każdy sprzedawany sprzęt komputerowy musi mieć
    IIRC oznaczenie CE, więc warunek jest żaden. Oczywiście,
    CE elementów składowych nie oznacza CE dla zestawu, ale
    producent składakowiec nie będzie robił badań certyfika-
    cyjnych, tylko założy, że skoro części spełniają normy,
    to zestaw też spełnia.

b) Oznaczenie CE jest *oświadczeniem* producenta zestawu.
    W zasadzie trzeba producentowi udowodnić, że jednak
    nie spełnia norm. A biorąc pod uwagę, że jednak zazwyczaj
    normy nie będą przekroczone -- marna szansa na sukces.

Data: 2009-07-23 23:01:38
Autor: Michal AKA Miki
do poczytania i refleksji

Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2009072119223100grush.one.pl...
[...]

To moze gwarancja jako jedna ze skladowych... W sumie zdaje sobie sprawe, ze nie rozwiazuje to problemu w calosci, ale jesli damy np takie warunki:
- dostawca musi dzialac na rynku co najmniej 5 lat (zeby zmniejszyc ryzyko, ze firma kogucik nie zniknie z rynku)
- minimalne roczne obroty dostawcy musza przekroczyc pewien zalozony poziom, np. 2 miliony zl.
- 3 lub 4 lata gwarancji na sprzet w trybie NBD na terenie kraju
- kary umowne za niedotrzymanie warunkow gwarancji
- opcjonalnie jakies wadium na przetarg (chociaz to chyba niezbyt dobry pomysl)

To powinno wyeliminowac garazowcow i firmy "domowe", a co wiecej - w tym przypadku tym wiekszym bardziej sie bedzie oplacac markowy sprzet z dluga gwarancja producenta i duzym, zorganizowanym serwisem - czyli de facto zostana tylko duze, liczace sie firmy...

Pytanko, czy takie warunki mozna zawszec w specyfikacji...

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-07-25 21:42:46
Autor: Radosław Sokół
do poczytania i refleksji
W dniu 23.07.2009 23:01, Michal AKA Miki pisze:
To moze gwarancja jako jedna ze skladowych... W sumie zdaje sobie sprawe, ze

Przedłużona gwarancja i tak jest jest wpisywana. I czasem,
prawdę mówiąc, bardziej to szkodzi, niż pomaga, bo właśnie
zwiększa tylko cenę, a nie zmienia klasy sprzętu.

nie rozwiazuje to problemu w calosci, ale jesli damy np takie warunki:
- dostawca musi dzialac na rynku co najmniej 5 lat (zeby zmniejszyc ryzyko,
ze firma kogucik nie zniknie z rynku)

Wiele marnych firm działa już bardzo długo. Szczerze mówiąc,
nie ufam *żadnemu* polskiemu "firmowemu" składaczowi ;)

- minimalne roczne obroty dostawcy musza przekroczyc pewien zalozony poziom,
np. 2 miliony zl.

To nie wykluczy wcale firm, które składają dużo badziewia.

- kary umowne za niedotrzymanie warunkow gwarancji

Cóż... Są wpisywane, ale akurat w jednostkach państwowych
zazwyczaj nie ma woli, by je egzekwować. A przynajmniej mam
takie doświadczenia z mojej uczelni.

- opcjonalnie jakies wadium na przetarg (chociaz to chyba niezbyt dobry
pomysl)

Jest.

[...]

Można. Ale one nie zlikwidują problemu. Z tymi warunkami mo-
żesz bowiem dalej poskładać komputer z kawałków lub byle ja-
ki i wygrać z gotowcem typu Lenovo, Dell czy HP.

W przypadku serwerów można się jeszcze jakoś zastrzegać,
bo niektórych warunków składacze nie są w stanie spełnić.
Ale z komputerami biurkowymi i przenośnymi jest problem.
Czym bowiem różni się taki np. Acer od HP, skoro często ich
fabryki są obok siebie nawet?

Data: 2009-07-26 00:59:40
Autor: Michal AKA Miki
do poczytania i refleksji
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2009072519425600grush.one.pl...
[...]

Bo samodzielnie rzeczywiscie problemu nie rozwiazuje...
Problem tkwi w warunkach oceny - zazwyczaj jest to 100% cena... to jest wlasnie strzelanie we wlasne kolano...
Szkoda ze nie ma jakichs "autoryzowanych" rankingow awaryjnosci - tak jak ma to miejsce w przypadku samochodow... Wtedy mozna sie oprzec na takich badaniach i zazadac komputerow z odpowiednio niska klasa awaryjnosci.

- kary umowne za niedotrzymanie warunkow gwarancji

Cóż... Są wpisywane, ale akurat w jednostkach państwowych
zazwyczaj nie ma woli, by je egzekwować. A przynajmniej mam
takie doświadczenia z mojej uczelni.

To rowniez moja (byla) uczelnia :)

[...]

Nawet w przypadku ogolnokrajowego serwisu? Mozna tez zazadac serwisu miedzynarodowego (nawet jesli nie ma sensu z praktycznego punktu widzenia), to wyeliminuje skladaki ostatecznie.

[...]

No coz... Acer to juz jest *jakas* marka :D
Ja ostatnio poznalem zadowolonego uzytkownika acera. Uzywal go ze 2 razy w tygodniu, po 2-3 godziny... Acer obecnie ma 3 lata i dziala niemal bezawaryjnie.

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-07-26 08:47:17
Autor: Patryk Włos
do poczytania i refleksji
No coz... Acer to juz jest *jakas* marka :D
Ja ostatnio poznalem zadowolonego uzytkownika acera. Uzywal go ze 2 razy w tygodniu, po 2-3 godziny... Acer obecnie ma 3 lata i dziala niemal bezawaryjnie.

Ja mam od ponad 2 lat laptopa Acera. Laptop ten jest włączony 24/7 i sprawuje się właściwie idealnie, jestem z niego naprawdę zadowolony.

Jedyne ale: ten laptop działa w domu, na kablach. Wynoszony z domu był ze 3-4 razy i traktowany wówczas jak jajko. Zatem nie miał nigdy szans doświadczyć warunków "polowych".

Data: 2009-07-26 10:59:46
Autor: Radosław Sokół
do poczytania i refleksji
W dniu 26.07.2009 00:59, Michal AKA Miki pisze:
Problem tkwi w warunkach oceny - zazwyczaj jest to 100% cena... to jest
wlasnie strzelanie we wlasne kolano...

Ale trudno wymusić inne warunki. Administracji zależy na
jak najszybszym i najtańszym rozstrzygnięciu przetargu, a
sami zainteresowani (nie wiem, czy z powodu chęci zapobieg-
nięcia stronniczości, czy z jakich powodów) zazwyczaj nie
mają większego prawa głosu podczas rozstrzygania przetargu.

Szkoda ze nie ma jakichs "autoryzowanych" rankingow awaryjnosci - tak jak ma
to miejsce w przypadku samochodow... Wtedy mozna sie oprzec na takich
badaniach i zazadac komputerow z odpowiednio niska klasa awaryjnosci.

Komponentów nawet. Nie mam nic przeciwko składakom, póki
są budowane z markowych składników. Ale jak zamiast płyty
Gigabyte czy ASUSa dostaję ASrocka (który według mnie jed-
nak jest o klasę niżej), a zamiast zasilacza np. Chiefteca
czy Tagana -- Tracera, to mnie coś bierze, bo w efekcie
komputer chodzi głośniej i krócej, a często zaraz po dos-
tawie nie chce wystartować "a bo ta płyta ASrocka gryzie
się z tymi pamięciami GoodRAMa".

[...]

Nie wiem, jak słyszę od znajomych o "padach" notebooków to
zazwyczaj dotyczy to Acerów ;) Aczkolwiek możliwe jest fak-
tycznie, że statystycznie Acer będzie tylko troszeczkę bar-
dziej awaryjny od innych.

Data: 2009-07-26 11:20:38
Autor: MC
do poczytania i refleksji
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2009072608594900grush.one.pl...

Nie wiem, jak słyszę od znajomych o "padach" notebooków to
zazwyczaj dotyczy to Acerów ;) Aczkolwiek możliwe jest fak-
tycznie, że statystycznie Acer będzie tylko troszeczkę bar-
dziej awaryjny od innych.

Acer nie jest bardziej awaryjną marką od innych. Tylko ma większy kawał tortu.

Data: 2009-07-27 14:30:21
Autor: Paweł
do poczytania i refleksji
Użytkownik "MC" <m5c@go2.pl> napisał w wiadomości news:h4h6vb$ts2$1node2.news.atman.pl...

Acer nie jest bardziej awaryjną marką od innych. Tylko ma większy kawał tortu.

Pozwolę sobie na wyrażenie odmiennej opinii.
W mojej firmie zakupiono kilkadziesiąt laptopów (Acer, Fujitsu, HP). Praca w porównywalnych warunkach (intensywne po kilka godzin dziennie).
Wszystkie ACERy co do sztuki cierpiały na różne awarie. Począwszy od pękających obudów, a skończywszy na spalonych układach zasilania.
Wśród pozostałych awarie były sporadyczne.
Ja jestem wyleczony z tej marki. --
Paweł

Data: 2009-07-27 14:32:32
Autor: Andrzej Libiszewski
do poczytania i refleksji
Dnia Mon, 27 Jul 2009 14:30:21 +0200, Paweł napisał(a):

[...]

Tak było kiedyś. Teraz częściej zdarza mi się widzieć padniętego HP niż
Acera.

--
|Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
AMD Athlon 64X2 4400+,  Gigabyte Radeon HD4850,  Arctic Freezer 64 Pro
4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F,  Asus Xonar DX

Data: 2009-07-21 18:47:11
Autor: Marek
do poczytania i refleksji
Dnia Mon, 20 Jul 2009 13:53:31 -0700 (PDT), Pawel napisał(a):

[...]

Ja się wcale nie dziwię. Właśnie piszę specyfikację na komputery i klnę, bo
nie moge sobie wpisac tego, co powinno w tym komputerze mieć. DObrze, że
chociaż można zażądać CE, a nie trzeba pisać "komputer spełnia normy
bezpieczeństwa, polegające na tym, że.... "

Gdybym do pracy chciał kupić np monitor EIZO (akurat na taki poluję do
domu, stąd skojarzenie), to bym się chyba nie udało. Kazdy producent
wystawi coś z PVA, rozdzielczoscią i plamką jak w specyfikacji.Ba, będzie
nawet krótszy czas reakcji i jaśniejszy obraz :)

Prawo zamówień publicznych w IT jest nie tylko głupie, ale szkodliwe. Nawet
ministerstwo finansów wtopiło...
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,52981,2405500.html

Data: 2009-07-21 18:51:57
Autor: z
do poczytania i refleksji
Pawel pisze:
[...]

Ja pie...
Chcesz mnie zarazić jakiś świństwem na tej stronie. TFUUUU....

do poczytania i refleksji