do roota - zloto

Data: 2011-12-14 11:48:27
Autor: zbyszek
do roota - zloto
chyba coś obstawialiśmy? Co do mnie, uważam, jeszcze należy poczekać z
oceną

Data: 2011-12-14 21:22:31
Autor: root
do roota - zloto
Dnia Wed, 14 Dec 2011 11:48:27 -0800 (PST), zbyszek napisał(a):

chyba coś obstawialiśmy? Co do mnie, uważam, jeszcze należy poczekać z
oceną

No obstawialiśmy chociaż zakład się kończył chyba w październiku ;).

Data: 2011-12-15 10:32:31
Autor: Endriu
do roota - zloto
No obstawialiśmy chociaż zakład się kończył chyba w październiku ;).

Co się stało ze złotem
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Co-sie-stalo-ze-zlotem-2454198.html

"[...] Aprecjacja dolara odpowiada za mniej więcej ? przeceny złota, lecz nie wyjaśnia ona słabości waloru, który w tych ekstremalnych warunkach rynkowych powinien sobie radzić zdecydowanie lepiej. Pewnym wytłumaczeniem może być zapaść indyjskiej rupii. Od sierpnia dolar w Indiach podrożał z 44 do niemal 54 rupii, bijąc wieloletnie rekordy.

Z tego powodu złoto stało się zbyt drogie dla części Hindusów. [...]".

Złoto spadło bo hindusi drukują ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-12-15 04:26:06
Autor: RynekGlobalny
do roota - zloto
On Dec 15, 10:32 am, "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl> wrote:
> [...]

do niemal 54 rupii, bijąc wieloletnie rekordy.

Z tego powodu złoto stało się zbyt drogie dla części Hindusów.. [...]".

Po co pisać analizy na podstawie której nie można podjąć żadnej
decyzji?
Od wielu lat (dziesięcioleci) istnieje odwrotna relacja złota do USD i
nie zapowiada się żeby się to nagle zmieniło.
Na podstawie tego związku można przynajmniej się dowiedzieć kiedy
wchodzić w złoto a kiedy nie. Sytuacja na złocie w tym momencie jest
bardzo podobna do tego co się działo w 2008 roku - ucieczka w dolary
spowoduje spadek ceny złota (w dolarach), jeśli to się zmieni (dolar
zmieni kierunek) to nastąpi kontynuacja trendu wzrostowego na złocie.
Na najbliższe miesiące lepiej (moim zdaniem) złota unikać i obserwować
to co się dzieje (i dlaczego) z USD... no chyba że ktoś ma
perspektywę... kilkudziesięcioletnią (?).

http://twitter.com/RynekGlobalny

Data: 2011-12-15 19:02:59
Autor: root
do roota - zloto
Dnia Thu, 15 Dec 2011 10:32:31 +0100, Endriu napisał(a):

[...]

Endriu, a dlaczego to powodem spadku rupii musi koniecznie być jej
nadmierne drukowanie? Nie może być np., tak, że obrzydliwi kapitaliści
wycofują się z Indii bo przewidują światową recesję na przykład?

Data: 2011-12-15 13:54:38
Autor: RynekGlobalny
do roota - zloto
On 15 Gru, 19:02, root <asfdhs...@jasfj.com> wrote:

> [...]

nadmierne drukowanie? Nie może być np., tak, że obrzydliwi kapitaliści
wycofują się z Indii bo przewidują światową recesję na przykład?

Wystarczy śledzić na bieżąco gazety http://search1.bloomberg.com/search/?q=rupee&Searchżeby się dowiedzieć co jest grane. Jak widać akcje władz są na
umocenienie i jest to po prostu wyjście z waluty a nie jakiś dodruk.

http://twitter.com/#!/RynekGlobalny

Data: 2011-12-16 06:27:49
Autor: Endriu
do roota - zloto
[...]

No to się wyjaśniło. Gdzie by nie spojrzeć tam kryzys. Chyba czas zmienić swoje nastawienie z optymistycznego, na pesymistyczne :).

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-12-17 14:38:23
Autor: Endriu
do roota - zloto
[...]

Jezeli chodzi o złoto i Indie to tu też ciekawostka:

Podpowiadam "Folksdojczom"

"[...] MFW jest bowiem - po USA i Niemczech - trzecim na świecie posiadaczem złota, mimo, że w 2009 roku sprzedał Indiom 200 ton, za 6,7 mld USD, Mauritiusowi - 2 tony za 71,7 mln USD i Sri Lance - 10 ton - zaś w roku 2010 przeznaczył do sprzedaży ponad 190 ton. [....]".

Ileż to tych ton złota posiada MFW na chwilę obecną, wie ktoś ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

do roota - zloto