dobór kasety do łańcucha

Data: 2011-03-15 11:16:03
Autor: Paweł Olaszek
dobór kasety do łańcucha
Witam,

mam łańcuch SRAM PC-50 (praktycznie nowy), muszę dokupić do niego kasetę 8-śmio rzędową. Całość będzie jeździła w trekingu (unibike viper), bez przesadnych obciążeń terenowych. Jaką kasetę wybrać?

--
pozdrawiam,
Paweł

Data: 2011-03-15 12:11:48
Autor: szaman
dobór kasety do łańcucha
On 03/15/2011 11:16 AM, Paweł Olaszek wrote::
[...]

Ja tam lubiÄ™ SRAM 5 czy teraz to chyba sie 850 nazywa. Niektorzy powiedza Ci, ze miekkie toto, ale ja na tym po 10.000 przejezdzam, wiec za tÄ… cenÄ™ mysle, ze jest OK.

P.S.
chyba p[owyższe zdania stylistyką przyparawiłyby językoznawców o zawał...

Data: 2011-03-15 11:31:32
Autor:
dobór kasety do ³añcucha
szaman <piekar22@op.pl> napisa³(a):
powiedza Ci, ze miekkie toto, ale ja na tym po 10.000 przejezdzam, wiec

850 jest lekka jak na swoj± cenê, ale to miêkka kupa, lepiej kup LX.
Do¶æ d³ugo je¼dzi³em na zestawach ³acuch sram, kaseta shimano, dzia³a³o bez
zarzutu. --

Data: 2011-03-15 14:14:07
Autor: Pawe³ Olaszek
dobór kasety do ³añcucha
On 15 Mar, 12:31, " " <k.a.r.m.i.7.SKA...@gazeta.pl> wrote:
szaman <pieka...@op.pl> napisa³(a):

lepiej kup LX.
Do¶æ d³ugo je¼dzi³em na zestawach ³acuch sram, kaseta shimano, dzia³a³o bez
zarzutu.

Wychodzi na to, ¿e poza LX CS-HG70 nic sensownego ¶redniej twardo¶ci
ju¿ siê do 8-ki nie robi?
Sam je¼dzi³em na ³añcuchu shimano + kaseta sram i kultura pracy by³a
ok, ale kiedy¶ s³ysza³em, ¿e w drug± stronê mo¿e byæ tak sobie.
Plotka?

Pawe³

Data: 2011-03-15 13:59:20
Autor: Pawe³ Olaszek
dobór kasety do ³añcucha
On 15 Mar, 12:11, szaman <pieka...@op.pl> wrote:
On 03/15/2011 11:16 AM, Pawe³ Olaszek wrote::

> Witam,

> mam ³añcuch SRAM PC-50

Powinno byæ PC-58

Ja tam lubiê SRAM 5 czy teraz to chyba sie 850 nazywa. Niektorzy
powiedza Ci, ze miekkie toto

Ano, SRAM ZTCP proponowa³ do niej miêkkie ³añcuchy (PC-38),  twardszy
bêdzie j± prawdopodobnie szlifowa³ a¿ (nie)mi³o. Z drugiej strony nie
widzê nic twardszego do 8-ki na stronie SRAMA?

ale ja na tym po 10.000 przejezdzam, wiec
za t± cenê mysle, ze jest OK.

z jakim ³añcuchem?

Pawe³

Data: 2011-03-16 00:33:31
Autor: szaman
dobór kasety do ³añcucha
On 03/15/2011 09:59 PM, Pawe³ Olaszek wrote::

ale ja na tym po 10.000 przejezdzam, wiec
za t± cenê mysle, ze jest OK.

z jakim ³añcuchem?

kiedys pc 38, metod± 3 ³ancuchow, teraz dwa razy z rzedu z pc68

sz

Data: 2011-03-16 15:40:39
Autor: Krzysztof Naworyta
dobór kasety do ³añcucha
Pawe³ Olaszek wrote:

(...)

| Ano, SRAM ZTCP proponowa³ do niej miêkkie ³añcuchy (PC-38),  twardszy
| bêdzie j± prawdopodobnie szlifowa³ a¿ (nie)mi³o. Z drugiej strony nie
| widzê nic twardszego do 8-ki na stronie SRAMA?

W sprzêcie, zw³aszcza tym z wy¿szej pó³ki, mam bardzo s³abe rozeznanie, dopiero zaczynam siê orientowaæ jako tako w klasach itd., ale czyta³em gdzies niedawno, ¿e zdzieranie kasety przez "twardszy" ³añcuch to mit.
Chodzi o to, ¿e kasetê pi³uje _wyci±gniêty_ ³añcuch a nie _twardszy_ .
Choæ pewnie w przypadku kasety miêkkiej i twardego _wyci±gniêtego_ ³añcucha bêdzie ten proces przebiega³ szybciej ;)
Wtr±cam to, by us³yszeæ opinie Grupowiczów.

--
KN

Data: 2011-03-15 12:49:03
Autor: granat
dobór kasety do łańcucha
Paweł Olaszek pisze:

mam łańcuch SRAM PC-50 (praktycznie nowy), muszę dokupić do niego kasetę 8-śmio rzędową. Całość będzie jeździła w trekingu (unibike viper), bez przesadnych obciążeń terenowych. Jaką kasetę wybrać?

ja bym radzil taka 11-28 zebow.
skoro bez terenu to moze jakas szosowa 8, np. sora 12-25.
http://allegro.pl/kaseta-sh-hg-50-sora-12x21-23-25-13x23-26-8-ka-i1490880968.html

granat

Data: 2011-03-15 13:49:45
Autor: Pawe³ Olaszek
dobór kasety do ³añcucha
On 15 Mar, 12:49, granat <granat...@poczta.onet.pl> wrote:
Pawe³ Olaszek pisze:

> mam ³añcuch SRAM PC-50

tu wkrad³ siê b³±d- oczywi¶cie ³añcuch to PC-58, a nie jak wy¿ej

ja bym radzil taka 11-28 zebow.

zawsze je¼dzi³em na 11-32 i 32 by³a mi rzeczywi¶cie zbêdna, ale teraz
z ty³u l±duje fotelik i bojê siê, ¿e pasa¿erka + spadek kondycji
wymaga pozostawienia 32 na d³u¿sze podjazdy.

Pawe³

dobór kasety do łańcucha