dobra antena TV do słabego sygnału

Data: 2016-12-11 00:15:43
Autor: art
dobra antena TV do słabego sygnału
Nie wiem czy zasługuje na miano "dobra", ale z powodzeniem korzystam z niej od roku. Umieściłem ją w mieszkaniu na parapecie i odbieram na niej MUX1, MUX2 i MUX3 mimo, że okno wychodzi w kierunku prostopadłym do kierunku propagacji sygnału. Wyciąłem ją z puszki po groszku i zamontowałem na kawałku tektury. Wymiary dostosowałem do najsłabszego sygnału - na częstotliwości 770 MHz. Korzystałem z tego kalkulatorka:

http://www.changpuak.ch/electronics/Butterfly-Antenna-Designer.php

Data: 2016-12-12 20:56:28
Autor: Krycha
W dniu 11.12.2016 o 01:15, art pisze:
[...]

Zachwycona jestem rezultatem tej anteny 'puszkowej'.
Przetestuję moja starą antenę pokojową.
Tylko jak ją znajdę. :-)

Krycha.

Data: 2016-12-12 21:15:17
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 12 Dec 2016 20:56:28 +0100, Krycha napisał(a):

Przetestuję moja starą antenę pokojową.
Tylko jak ją znajdę. :-)

Weź se daruj. Tzw. anteny pokojowe mają w środku najczęściej bardzo
marnej jakości wzmacniacz. A wzmacniacze, o czym producenci nie
wspominają, produkują z dobrego choć słabego sygnału mnóstwo
intermodulacyjnych śmieci które uniemożliwiają dobrą pracę głowicy
telewizora.
W ogóle, domagasz się porady antenowej. Niestety, by była ona
wyczerpująca trzeba znać bardzo dokładnie twoją lokalną sytuację.
Ponieważ nic praktycznie nie napisałaś więc się nie spodziewaj mniej
ogólnikowych porad.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-12-12 23:23:07
Autor: art
[...]

Jeśli chcemy odbierać na jednej antenie programy nadawane na różnych częstotliwościach, ważne jest aby miała w miarę płaską charakterystykę w odbieranym paśmie - krótko, by była szerokopasmowa. Znanym jest faktem, że szerokopasmowość w prostej antenie dipolowej można uzyskać poprzez zwiększanie średnicy metalowych ramion dipola. Wówczas warunek osiągnięcia fali stojącej realizuje się wzdłuż "geodezyjnej" (linii nie równoległej do osi pręta) na powierzchni przewodnika. Podobny efekt występuje w antenie "puszkowej", bowiem długość od środka dipola do jego końca zmienia się w sposób ciągły wraz ze zmianą punktów odbicia na końcach "skrzydełek" motylka. Oczywiście płaci się pewną cenę za odejście od polaryzacji poziomej.

Stosowanie przedwzmacniaczy antenowych w antenach pokojowych nie wydaje mi się dobrym rozwiązaniem (rozsądniejsze jest użycie kabla koncentrycznego o większej średnicy, oczywiście przy zachowaniu tej samej impedancji falowej).

Data: 2016-12-16 13:02:49
Autor: art
dobra antena TV do słabego sygnału
Może się przyda...
http://www.elmier.pl/pdf/white_papers/
ustawianieantenytelewizyjnej_06.01.2014.pdf

Data: 2016-12-16 13:08:39
Autor: art
Dnia Fri, 16 Dec 2016 13:02:49 +0000, art napisał(a):

Może się przyda... http://www.elmier.pl/pdf/white_papers/
ustawianieantenytelewizyjnej_06.01.2014.pdf

Mój czytnik (Pan) łamie linki - wiersz drugi i trzeci winny być połączone.

dobra antena TV do słabego sygnału