dobra antena TV do słabego sygnału

Data: 2016-12-27 18:40:15
Autor: Krycha
dobra antena TV do słabego sygnału
W dniu 10.12.2016 o 19:15, Krycha pisze:
(...)
Liczę na Waszą pomoc w wyborze anteny.
Chcę odbierać sygnał zarówno w paśmie UHF (MUX 1,2,3) jak i VHF (MUX 8).

Zastanawiam się nad wyborem:
https://dvbsklep.pl/antena-opticum-ax-1000-combo-vhf-uhf
a może lepiej
https://dvbsklep.pl/antena-vhf-uhf-dipol-28-polaryzacja-v-h
Czy ta część anteny do odbioru pasma VHF powinna być zamontowana poziomo?
Są tam, dwie puszki do podłączenia anteny, czy mi się wydaje?

Może będzie problem z tym, że sygnał z MUX 1,2,3 jest z innego kierunku
niż MUX 8.

Pozdrawiam Krycha.

Dziękuje wszystkim, którzy pomogli mi w wyborze anteny tv
oraz wsparli mnie wiedzą co do usytuowania anteny i szukania ręcznego kanałów.
Szczególnie serdecznie tym najbardziej wytrwałym w doradzaniu :-*

Dziś założyłam antenę na maszcie Dipol 17/21-60 Tri Digit, podłączyłam kabel i skierowałam antenę w tym samym kierunku co sąsiedzi na górnym piętrze.
Przeszukałam kanały i efekt całkiem dobry. Cieszę się :-)
Mimo, że antena nie jest skierowana na wprost bloku na przeciw, to mam kanały z Chrzelic oraz Czechy i Mux-8.
Kolejność kanałów według siły i jakości odbioru, od najsilniejszego:
1. 37 kanał
2. 34 i 54
3. 46
4.  6
5. 23.

Będę musiała jeszcze trochę popracować nad ustawieniem anteny, bo słabość sygnału kanału 23 powoduje, że TVN, i inne są z zakłóceniami
czasami uniemożliwiającymi oglądanie.
Niech tylko ustąpią te silne wiatry.

Dziwi mnie tylko, że przy szukaniu kanałów powstało sporo o nazwie test
i oczywiście bez odbieranego sygnału:
035 test1 - 037 test3
092 test1 - 098 test7
099 Test.
Co to jest?

Pozdrawiam serdecznie Krycha.

Data: 2017-01-03 21:43:15
Autor: Krycha
dobra antena TV do słabego sygnału
W dniu 27.12.2016 o 18:40, Krycha pisze:
(...)
[...]

Mimo różnych prób w uzyskaniu na wszystkich programach DVB-T dobrego obrazu, nie osiągnęłam pełnego sukcesu.
Zawsze gdzieś pojawia się pikseloza.
Siła jej zależy wg. mnie od pory dnia, wieczorem jest gorzej.

Czyżby to znaczyło, że symetryzator mam zamienić na wzmacniacz?

Na razie testuję różne stacje TV, idzie mi to wolno, bo niewiele czasu
spędzam przed telewizorem.

Krycha.

Data: 2017-01-03 22:51:22
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Tue, 3 Jan 2017 21:43:15 +0100, Krycha napisał(a):

Czyżby to znaczyło, że symetryzator mam zamienić na wzmacniacz?

Nie. To znaczy że musisz wymienić antenę na taką  z większym zyskiem i o
węższej charakterystyce. Zacznij od publikacji zdjęcia tego co używasz.
I od informacji o tym co chcesz odbierać w pierwszym rzędzie. Czyli w
praktyce od swojego adresu. Oczywiście, szczegóły w rodzaju nazwiska czy
numeru bloku czy mieszkania możesz pominąć, jeśli sądzisz że zrobimy ci
kuku :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-01-05 21:45:35
Autor: Krycha
[...]

Czy starczą informacje, że do Chrzelic (Mux 1,2,3) według emitel.pl,
mam 29 km i azymut 285,
a (Mux-8) Wysoka/G.S.Anny 5 km i azymut 24 ?

Zastanawia mnie to, że w Chrzelice nadają M-1,2,3;
wszystkie o mocy 100 MHz, tylko o różnych częstotliwościach.
Gdy zmienię ustawienie, aby poprawić słaby sygnał na danym programie
i jest lepiej, to tracę jakość na tych, gdzie był lepszy sygnał.
Jedyna wielkość, która się zmienia to częstotliwość.
Czyżby ona miała na to wpływ?

Krycha.

Data: 2017-01-06 01:11:08
Autor: collie
W dniu 05.01.2017 21:45, Krycha pisze:

[...]

Tak. Antena zwykle nie ma płaskiej charakterystyki wzmocnienia -
na różnych częstotliwościach jest inne wzmocnienie. Dobre anteny
ten rozrzut wzmocnienia mają mniejszy dla całego pasma UHF.

Data: 2017-01-06 12:49:38
Autor: Krycha
W dniu 06.01.2017 o 01:11, collie pisze:
[...]

Czyli mam za słabą antenę jak na moje warunki.
Ale ogólnie jest nieźle. Mam tak nastawione, aby lepszy obraz był na programach, które częściej oglądam.
Pogorszenie może przynieść ulistnienie się drzewa na drodze do sygnału.
Liczę też na to, że w ramach troski o zieleń drzewo zostanie przycięte.

Krycha.

Data: 2017-01-06 13:32:58
Autor: collie
W dniu 06.01.2017 12:49, Krycha pisze:

Czyli mam za słabą antenę jak na moje warunki.

Spróbuj zamontować w niej wzmacniacz dopuszkowy.
To zaledwie kilkanaście złotych, a efekt może być
piorunujący. Ryzyk fizyk.

Data: 2017-01-06 15:53:29
Autor: pawell32
W dniu 06.01.2017 o 12:49, Krycha pisze:

[...]

powinnaś mieć dwie anteny.
kable jak piszą koledzy to niestety podstawa, nawet na kilkunastu
metrach widzę czasem znaczące straty po wskazaniach, ale poza stratami
jest też rzadki ekran. Kup dobry przewów,ale nie w casty czy
elektrycznym. większość kabli to niestety chińszczyzna, może dostaniesz
gdzieś polski, włoski...
część programów nadawana jest z małą mocą dopuki nie zakończą się testy.

Data: 2017-01-04 10:46:16
Autor: pawell32
W dniu 2017-01-03 o 21:43, Krycha pisze:

Czyżby to znaczyło, że symetryzator mam zamienić na wzmacniacz?

http://allegro.pl/par-820-przedwzmacniacz-rurkowy-telkom-telmor-i6333386360.html

często pomaga w takich sytuacjach

Data: 2017-01-04 16:09:23
Autor: collie
W dniu 03.01.2017 21:43, Krycha pisze:

Mimo różnych prób w uzyskaniu na wszystkich programach DVB-T dobrego obrazu, nie
osiągnęłam pełnego sukcesu.
Zawsze gdzieś pojawia się pikseloza.
Siła jej zależy wg. mnie od pory dnia, wieczorem jest gorzej.

Nim przejdziesz do odpowiedzi na Twoje pytanie niżej, najpierw spróbuj ustawić
antenę na NAJSŁABIEJ odbieranym w tej chwili kanale (z największą pikselozą),
kręcąc do upadłego anteną od prawej do lewej (albo odwrotnie, gdy jesteś
mańkutem), aż zniknie pikseloza. Gdy nie uda Ci się kręceniem zlikwidować
pikselozy, czytaj niżej.

Czyżby to znaczyło, że symetryzator mam zamienić na wzmacniacz?

I tak, i nie - bo wyjścia masz dwa (a nawet trzy, o czym na końcu) przy
słabym sygnale:
- pierwsze, eleganckie: wymienić antenę na lepszą, o większym współczynniku
   wzmocnienia. Może to być np. bardziej rozbudowany popularny ostatnio
   "krokodyl". Koszt wymiany anteny - od kilkudziesięciu, do kilkuset złotych;
- drugie, poślednie: wymienić symetryzator na wzmacniacz dopuszkowy. Koszt
   wymiany - kilkanaście złotych.

Proponuję zacząć od tego drugiego - możesz tanim kosztem osiągnąć satysfakcję.
A gdyby nie, to taki wzmacniacz może Ci się przydać i przy pierwszym rozwiązaniu,
gdy i wymiana anteny nie będzie Cię satysfakcjonować do końca wieczorową porą.
Ale wtedy będzie to już ostateczne rozwiązanie kwestii antenowej w Twoim
przypadku.

No i jeszcze pozostaje opcja trzecia, jak już wspomniałem, dla zdeterminowanych. Jeśli okno w małym pokoju wychodzi na Chrzelice, to antenę można umocować po
tamtej stronie bloku i kabelek pociągnąć przez mieszkanie do dużego pokoju.
Tylko musisz być zdeterminowana chęcią nieskazitelnego odbioru Twojego ulubionego
programu.

Data: 2017-01-04 18:27:04
Autor: Krycha
W dniu 04.01.2017 o 16:09, collie pisze:
[...]

Pod wpływem wszystkich sugestii rozważam zacząć od czwartego rozwiązani,
czyli kabla antenowego.
Użyłam taki jaki pozostał po podłączeniu tv w małym pokoju+kuchnia.
Jest on cieńszy od standardowych (4,3 mm średnicy), ale skoro na jednym wzmacniaczu 'ciągnie' dwa telewizory, to pomyślałam, że i tutaj też będzie dobry. Omów ma 75, ale może oplotu jest mniej.
Dobrze myślę?

(...)
[...]

Od początku to rozwiązanie nie wchodziło w rachubę.

Na razie powoli będę postępowała krok po kroku, wdrażając kolejne wasze rady, jeżeli te wcześniejsze nie poskutkują.
Decydujące kroki o nowych wydatkach podejmę w ostateczności wtedy,
gdy przyjdzie wiosna i drzewo przed blokiem wypuści liście,
bo wtedy okaże się, czy będzie to dodatkowa przeszkoda dla sygnału.

Czy ktoś wie, co to są odszukane stacje o nazwie 'test', bez obrazu, czasami jest kolorowa tablica kontrolna?
Kiedyś tego nie było. Dziś uruchomiłam szukanie automatyczne programów
na tv w kuchni i tutaj też pojawiły się te 'testy'.

W małym pokoju nie mam już możliwości przeszukania kanałów, bo właśnie wczoraj wieczorem telewizor skończył życie trzeszcząc,
pokazując ekranową czerń, potem pasek poziomy i pionowy i wydając smród
spalenizny.  :-(
Służył mi przez 26 lat, z małym hakiem, więc nie mam do niego pretensji,
nie doczekałam końca filmu "Dzień świra".
;-)

Krycha.

Data: 2017-01-04 23:28:40
Autor: collie
W dniu 04.01.2017 18:27, Krycha pisze:

> [...]
> Użyłam taki jaki pozostał po podłączeniu tv w małym pokoju+kuchnia.
> Jest on cieńszy od standardowych (4,3 mm średnicy)

Gdyby w grę wchodziło kilkadziesiąt... no, nawet kilkanaście metrów kabla,
to jego wymiana na dobry, małostratny kabel miałaby sens. Przy kilkumetrowym
kablu ma to jedynie sens psychologiczny: z grubszym lepiej się poczujesz.

Czy ktoś wie, co to są odszukane stacje o nazwie 'test', bez obrazu, czasami jest
kolorowa tablica kontrolna?

Emisje Emitela związane z uruchamianiem kodowanych kanałów na MUX 4
i testowaniem nowych rozwiązań technicznych nadajnika.

nie doczekałam końca filmu "Dzień świra".

Będzie leciał dzisiejszej nocy o 2:10 na TVP1.

Data: 2017-01-05 11:06:21
Autor: yabba
Użytkownik "collie" <collie2@vp.pl> napisał w wiadomości news:586d7718$0$15196$65785112news.neostrada.pl...
> [...]

kablu ma to jedynie sens psychologiczny: z grubszym lepiej się poczujesz.

Kolega próbował podłączyć antenę na kilku metrach badziewnego kabla RG59 do kamer CCTV. Zadziałało mu dopiero na dobrym RG6. Też nie wierzyłem, że kabel może tak mocno tłumić sygnał.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2017-01-05 16:32:04
Autor: collie
W dniu 05.01.2017 11:06, yabba pisze:

Kolega próbował podłączyć antenę na kilku metrach badziewnego kabla RG59 do kamer
CCTV. Zadziałało mu dopiero na dobrym RG6. Też nie wierzyłem, że kabel może tak
mocno tłumić sygnał.

Podejrzewam, że w tym przypadku odegrała rolę nie tyle tłumienność kabli sensu
stricto (bo to może być różnica dziesiątych części dB przy tej długości kabli),
ale jakość kablowych akcesoriów, czyli wtyczek - izolacja (upływność) między
stykami oraz opory przejścia styków. Najlepiej to widać w kablach USB, czy HDMI,
gdzie półtorametrowy kabel jednego producenta działa, a drugiego już nie.

Stąd przy podłączaniu anteny najlepiej posługiwać się F-kami, a nie typowymi
wtyczkami i połączeniami ze śrubką.

Data: 2017-01-05 21:26:32
Autor: Krycha
W dniu 05.01.2017 o 16:32, collie pisze:
[...]

Przyjrzałam się F-kom. S a na kabel 6.8 mm.
Przy tym moim kablu za grube.
Chyba, że kiedyś zmienię kabel.

Krych.

Data: 2017-01-05 21:41:40
Autor: Krycha
W dniu 05.01.2017 o 21:26, Krycha pisze:
[...]

Tu dane o wtyczkach
http://tnij.org/rve7jgk

Krycha.

Data: 2017-01-06 00:56:09
Autor: collie
W dniu 05.01.2017 21:26, Krycha pisze:

Przyjrzałam się F-kom. S a na kabel 6.8 mm.
Przy tym moim kablu za grube.
Chyba, że kiedyś zmienię kabel.

Niekoniecznie. Owiń koniec tego cienkiego kabla taśmą klejącą,
wywiń na taśmę oplot ekranujący i nakręć F-kę.

Data: 2017-01-06 12:51:56
Autor: Krycha
W dniu 04.01.2017 o 23:28, collie pisze:
[...]

O tej porze, to ja smacznie śpię :-)

Krycha.

Data: 2017-01-06 13:26:12
Autor: collie
W dniu 06.01.2017 12:51, Krycha pisze:

nie doczekałam końca filmu "Dzień świra".

Będzie leciał dzisiejszej nocy o 2:10 na TVP1.

O tej porze, to ja smacznie śpię :-)

Po to jest w obecnych telewizorach funkcja nagrywania -
w zaprogramowanym czasie określonego kanału, na dysku
zewnętrznym USB, lub pendrajwie - by można było spać
i oglądać. Potem.

A nawet gdy mamy telewizor kineskopowy, to można wykorzystać
do nagrania po RGB przedpotopowy magnetowid - bo lepsze coś,
niż nic.

Data: 2017-01-07 20:19:59
Autor: Krycha
W dniu 06.01.2017 o 13:26, collie pisze:
[...]

Bardzo dobrze, że poruszyłeś ten temat.
Interesuję sie tym, ale napisze moje pytanie w nowym wątku, aby tu nie było zamieszania.

Krycha.

Data: 2017-01-16 19:16:27
Autor: ąćęłńóśźż
dobra antena TV do słabego sygnału
Szkoda zachodu z magnetowidem z uwagi na niską jakość obrazu (480i czyli 480 linii z przeplotem) - no chyba, że był to S-VHS (576i czyli 576 linii, tak w uproszczeniu).
Nagrywać trzeba na pendrajwa.
Jeden dobry film na TVP to około 4-5 GB, na TVN 5-6 GB (bo z reklamami).
Nagranie na pendrajwa zachowuje oryginalne scieżki dźwiękowe  i napisy.
Magnetowid trzeba zachować na oglądanie ślubu i wesela rodziców ;-))

-- -- -