dobra osobiste - kim jest pozwany

Data: 2010-02-01 00:04:06
Autor: yarroll
dobra osobiste - kim jest pozwany
Witam!
Pozwałem gazetę za naruszenie dóbr osobistych.
Podałem oczywiście dokładne dane adresowe pozwanej gazety i egzemplarz
z adresem redakcji. Pozwanym jest właśnie gazeta (tytuł, do tego jest
adres itd.), przyczyna pozwu oczywista itd.
Kilka dni temu sąd przysłał mi pytanie: kto jest pozwanym :-))
W pozwie podałem po prostu nazwę gazety i jej adres.
Wydawało mi się że za gazetę odpowiada jej redaktor naczelny.
Jak odpowiedzieć na pytanie sądu? Żeby sobie ustalił kto odpowiada za
treść publikacji?
Pozdrawiam, Yarroll

Data: 2010-02-01 19:17:48
Autor: Robert Tomasik
dobra osobiste - kim jest pozwany

Data: 2010-02-01 20:12:08
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
dobra osobiste - kim jest pozwany
Dnia Mon, 1 Feb 2010 19:17:48 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

Użytkownik "yarroll" <mariusz_cysewski@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:bda0b2f7-bef7-42b5-bcf2-eba0cae8c6c6e37g2000yqn.googlegroups.com...

GAzeta sama w sobie pozwanym być nie może. Generalnie za naruszenie dóbr osobistych odpowiada redaktor naczelny i dlatego prawo prasowe przewiduje, że jego imię i nazwisko ma być podane w każdym numerze. To jego pozywasz.

.... i ewentualnie, ale już chyba wewnętrznie w redacji ustalają kto jest
winny.

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
Zima 2010 Warszawa
http://foto.3mam.net/warsaw/06/index5.php