dobre zimowki na polskie warunki 155/70/13

Data: 2010-11-28 20:13:51
Autor: uciu
dobre zimowki na polskie warunki 155/70/13
Witam,
musze kupić nowe dobre zimowki bo obecnie już nie bardzo daj± rady
(wczoraj ciezko bylo podjechać na przełecz salmopolsk± czy kubalonke)

Rozmiar j/w + FWR + zabojcza moc 60km:)

Czytalem testy itp ale wiadomo jak sie robi testy...

Cena nie gra roli -> maj± być dobre.

Na raie mam typa:
http://www.opony.com/parametry-opony/dunlop-sp-winter-response-155-70r13-75-t

jak odradzacie lub polecacie cos innego to słucham:)

-- -
uciu

Data: 2010-11-28 20:29:33
Autor: Adam Szewczak
dobre zimowki na polskie warunki 155/70/13

Użytkownik "uciu" <gusevaWYTNIJTO@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:icu9lf$r3n$1news.onet.pl...
[...]

A w jakich warunkach bedzie jezdzone ?
Jezeli ma byc zimowa a nie miejsko zimowa to najlepiej taka co ma miejsce na kolce = znaczy sie ze jest na zime :P

Ja mialem w moim Vikingi dokladnie w tym rozmiarze i byly genialne.

Inne o ktorych dobrze slyszalem to Sava Eskimo 3

No a takie stricte zimowe dobre to np
marangoni
Gislaved
Viking
Vredestein

PZDr
Adam

Data: 2010-11-28 22:06:15
Autor: uciu
dobre zimowki na polskie warunki 155/70/13
A w jakich warunkach bedzie jezdzone ?
Jezeli ma byc zimowa a nie miejsko zimowa to najlepiej taka co ma miejsce na kolce = znaczy sie ze jest na zime :P

głównie miejsko zimowa ale z weekendami na białych/górskich drogach oraz białych wiejskich drogach (no prawie białych bo sypi± tam piachem) :-)

przy okazji dziekuje wszystkim poniżej za odzew:)
przeanalizuje wszystkie propozycje:)

-- -
uciu

Data: 2010-11-28 20:31:53
Autor: Yogi\(n\)
dobre zimowki na polskie warunki 155/70/13
Data: 2010-11-28 20:51:28
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2010-11-28 20:13, uciu pisze:
[...]

Jeżeli priorytetem s± dla Ciebie możliwo¶ci na ¶niegu i lodzie, to nie do pobicia jest tu Dębica Frigo Directional - samochód idzie prawie jak na kolcu.

Tyle że do¶ć szybko się zużywa (jeden raz zaszalejesz na asfalcie i już jest wyz±bkowana) i ma gorsze od konkurencji osi±gi na mokrym. Za to jest tania.
Nieco bardziej wy¶rodkowana jest Dębica Frigo 2 - już nie tak szybko znika, ale na ¶niegu trochę ustępuje tej Directional.

Natomiast jeżeli chodzi o oponę w miarę zbalansowan±, czyli tak± żeby dobrze jeĽdziła też po asfalcie, ale już niekoniecznie musz± być cuda na ¶niegu, to mam też te Dunlopy które proponujesz były całkiem dobre.

Tej zimy założyłem też Bridgestone Blizzak LM-20, pojeĽdziłem dopiero jeden raz po ¶niegu i ogólnie wrażenie pozytywne. Rewelacji nie ma, ale da się jeĽdzić i po suchym i po mokrym i po ¶niegu.

Data: 2010-11-29 09:20:36
Autor: Maciek
dobre zimowki na polskie warunki 155/70/13
Jeżeli priorytetem s± dla Ciebie możliwo¶ci na ¶niegu i lodzie, to nie do pobicia jest tu Dębica Frigo Directional - samochód idzie prawie jak na kolcu.

Zgadza sie. Od siebie dodam co prawda mialem wiekszy rozmiar ale.. byly troche miekkie i samochod lubil "plywac" na asfalcie przy ostrzejszym manewrze. Za to mam identyczne spostrzezenia jak Tomek, sa rewelacyjne w warunkach sniegowych. Nie raz bedac w sniegu siegajacym podwozia samochod wychodzil bez mielenia kolami.

Nieco bardziej wy¶rodkowana jest Dębica Frigo 2 - już nie tak szybko znika, ale na ¶niegu trochę ustępuje tej Directional.

Na asfalcie lepiej sie zachowuje, nie ma juz takiego wyraznego wrazenia jakby jechalo sie na balonach. W warukch sciegowych np. dzisiaj daje rade ;-) Po niubitym sniegu ~20cm ida jak burza.

Data: 2010-11-28 20:55:33
Autor: Lewis
dobre zimowki na polskie warunki 155/70/13
W dniu 2010-11-28 20:13, uciu pisze:
Witam,
musze kupić nowe dobre zimowki bo obecnie już nie bardzo dają rady
(wczoraj ciezko bylo podjechać na przełecz salmopolską czy kubalonke)

Rozmiar j/w + FWR + zabojcza moc 60km:)

Czytalem testy itp ale wiadomo jak sie robi testy...

Cena nie gra roli -> mają być dobre.

[...]

Od siebie polecam Frigo 2.

Ale chciałbym się podpiąć pod wątek o oponach i zapytać co w praktyce grozi za kolce? Nie żadne rajdowe tylko takie zwykłe cywilne jak dopuszczone w większości normalnych państw z PN kontynentu. Mam Nokian hakkapelita 1, chciałbym sobie zimę na nich przejeździć a na kolejny sezon kupić zwykle M+S. Jak mnie zatrzymają z czym się liczyć? Mandat, laweta, utrata dowodu, sąd grodzki?

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html

Data: 2010-11-28 21:11:18
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2010-11-28 20:55, Lewis pisze:

Ale chciałbym się podpiąć pod wątek o oponach i zapytać co w praktyce
grozi za kolce?

Zabranie dowodu rejestracyjnego.
Jak siÄ™ policjant uprze to moĹĽe nawet dalej nie pojedziesz.

Mandat to nie wiem jaki.

Data: 2010-11-28 21:18:14
Autor: Lewis
W dniu 2010-11-28 21:11, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Czyli lepiej mówić że dowód został w innym ubraniu a mam tylko PJ i OC :D

Data: 2010-11-28 21:29:22
Autor: MadMan
dobre zimowki na polskie warunki 155/70/13
Dnia Sun, 28 Nov 2010 21:18:14 +0100, Lewis napisał(a):

Ale chciałbym się podpi±ć pod w±tek o oponach i zapytać co w praktyce
grozi za kolce?

Zabranie dowodu rejestracyjnego.
Jak się policjant uprze to może nawet dalej nie pojedziesz.

Mandat to nie wiem jaki.

Czyli lepiej mówić że dowód został w innym ubraniu

No to nie pojedziesz dalej i będziesz musiał wezwać lawetę do
odholowania pojazdu który nie może się poruszać po drodze publicznej. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-28 21:39:40
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2010-11-28 21:18, Lewis pisze:
[...]

Tylko jak policjant wyczuje że go robisz w wała, to wrócisz z wycieczki lawetą...

Prawda jest taka ĹĽe zabranie DR nie jest jakoĹ› szczegĂłlnie uciÄ…ĹĽliwe.
Dostajesz pokwitowanie ważne 7 dni, w tym czasie musisz usunąć usterkę, zgłosić się na SKP na przegląd danego elementu (coś około 20zł) i do urzędu odebrać dowód.
Więc w sumie niezbyt się opłaca robić jakiś wielkich kombinacji żeby tego uniknąć.

Teoretycznie, bo w praktyce mój DR wracał do urzędu prawie 3 tygodnie, czyli przez 2 tygodnie jeździłem "nielegalnie". Ale nie wiem czy to jednostkowy przypadek, czy zawsze to tyle trwa.

Data: 2010-11-29 11:24:41
Autor: J.F.
dobre zimowki na polskie warunki 155/70/13
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w
[...]

Chyba ze mieszkasz 200km od adresu zameldowania,

Teoretycznie, bo w praktyce mój DR wracał do urzędu prawie 3 tygodnie,

No i po wycieczce sie okaze ze nie ma :-(

J.

Data: 2010-11-29 11:35:00
Autor: Lewis
W dniu 2010-11-29 11:24, J.F. pisze:
[...]

Na szczęście nie jest tak źle. Hmm miejmy nadzieję że nie trafię na służbistę... Poza okropnym hałasem fajnie się jeździ ;)

Data: 2010-11-28 21:45:40
Autor: J_K_K
[...]

Je¶li teren pod-górski, to im bardziej "kostkowaty" bieżnik, tym lepiej.
Na visus, z całej listy dla tego rozmiaru najbardziej pasowały by mi te:
http://www.opony.com/parametry-opony/michelin-alpin-a3-155-70r13-75-t

Pzdr

JKK

Data: 2010-11-28 23:33:47
Autor: friday
dobre zimowki na polskie warunki 155/70/13
DEBICA FRIGO 2 ;-) jesli maja byc na snieg ;-) i mowie to bardzo powaznie

Data: 2010-11-29 06:36:52
Autor: J.F.
On Sun, 28 Nov 2010 23:33:47 +0100,  friday wrote:
DEBICA FRIGO 2 ;-) jesli maja byc na snieg ;-) i mowie to bardzo powaznie

tylko ze w polskich warunkach po sniegu sie jezdzi pare dni w sezonie,
a czasem nawet wcale.

J.

Data: 2010-11-29 09:25:26
Autor: Maciek
dobre zimowki na polskie warunki 155/70/13
tylko ze w polskich warunkach po sniegu sie jezdzi pare dni w sezonie,
a czasem nawet wcale.

Nie mniej jednak dobrze je miec na takie chwile jak dzisiejszy poranek w Korkowie ;-)
Swoja droga sliczna zima.

Data: 2010-11-29 10:03:22
Autor: J.F.
dobre zimowki na polskie warunki 155/70/13
Uzytkownik "Maciek" <konto_forum@XXXXgazeta.pl> napisal w
[...]

Tylko trzeba sie zastanowic czy takie - bo moze lepsze takie ktore nie tylko na sniegu sa swietne :-)
A Frigo 2 sie zarzuca ze na mokrym sa kiepskie.

Korkowo to gdzie ? We wrocku faktycznie - mozna sie bylo dzis dowiedziec kiedy nalezy zakladac zimowki. W pazdzierniku :-)

J.

Data: 2010-11-29 10:46:33
Autor: Maciek
dobre zimowki na polskie warunki 155/70/13
Tylko trzeba sie zastanowic czy takie - bo moze lepsze takie ktore nie tylko na sniegu sa swietne :-)
A Frigo 2 sie zarzuca ze na mokrym sa kiepskie.

Nie taki diabel straszny na tym mokrym, przynajmniej na razie na prawie nowych oponach;-)

Korkowo to gdzie ? We wrocku faktycznie - mozna sie bylo dzis dowiedziec kiedy nalezy zakladac zimowki. W pazdzierniku :-)

Pozdrowienia z Krakowa slicznie zasypanego :-)

Data: 2010-11-29 22:03:30
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2010-11-29 10:03, J.F. pisze:
[...]

Pytanie jeszcze co to znaczy kiepskie i co tak naprawdÄ™ z tego wynika.
Bo w praktyce pewnie prędkości graniczne niższe o jakieś drobne procenty.

Bo pod zmoczonÄ… asfaltowÄ… gĂłrÄ™ podjedziesz na nich spokojnie :)

Data: 2010-11-29 18:09:52
Autor: Robert Rędziak
dobre zimowki na polskie warunki 155/70/13
On Mon, 29 Nov 2010 06:36:52 +0100, J.F
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

tylko ze w polskich warunkach po sniegu sie jezdzi pare dni w sezonie,
a czasem nawet wcale.

 Chyba przespałe¶ zeszł± zimę, a ta zanosi się na podobn± :)
  r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-11-29 09:27:32
Autor: Gabriel 'wilk'
Użytkownik uciu napisał:

[...]

Zona w poprzedniej zabie jedzila na Dayton DW510 i dawaly rade nawet na kopnym sniegu, nigdy sie nie zakopala :-)
Mówić prawdę i umieć prawd± żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

Data: 2010-11-29 19:31:22
Autor: Maciek
dobre zimowki na polskie warunki 155/70/13
Dnia Sun, 28 Nov 2010 20:13:51 +0100, uciu napisał(a):

(...)

Nikt nie poleca Kleber Krisalp, a mnie sie calkiem dobrze na nich jezdzi.
Testowane dzis, na sniegu kopnym i ubitym i w blocie posniegowym. Moze nie
jedzie sie "jak po szynach", ale mam wrazenie, ze lepiej niz na Debicach
(mialem w poprzednim aucie kilka lat temu).

--
Maciek

dobre zimowki na polskie warunki 155/70/13