dobrej jakosci notebook

Data: 2011-07-06 19:23:26
Autor: vissim
dobrej jakosci notebook
Witam,

Szukam dobrego notebooka ktory zastapimi klasycznego Dell D630.

Oczekuje
- matowej matrycy 12 do 14"
- rozdzielczosci 1400x900 lub mniejszej dla 12"
- dobrej jakosci obrazu/matrycy
- niezinegrowanej karty graficznej - nie zacinajaca sie na flash-u
- klawiatury na wzor tego Della - matowa, klasyczna a nie wyspowa.
- pełnowymiarowych strzałek oddzielonych lekko od pozotałych klawiszy
- malej wagi - np 1,5 kg

Uzywany bedzie do programow konsolowych, RDP, VNC, jak i drobnego
kodowania.

Przegladalem obecną ofertę wszstkich wiekszych producentów i katastrofa.
Nawet za 4000 nie jestem w stanie wybrac modelu spelniajacego powyzsze
wymagania. Wydam 6000 jak bedzie trzeba, tylko niech to bedzie cos na miare
Delli z poprzednich serii (sprzed e6xxx)

Wszystkie jak nie maja blyszczacej matrycy, to obudowe.
Jak maja dobra matryce, to kursory dla deb...li w ktore ciezko wcelowac,
nie mowiac juz o kodowaniu i czestych pomylkach.
Jak dobra matryca, to zintegrowana grafika.
Jak klawiatura w miare, to jest ona sliska albo obudowa blyszczaca.

Z tego co widze, to mamy teraz rok szmelcu i tandety.
Przewinelo sie przez moje rece wiele notebookow, ale ze musze wymienic tego
Della na cos bardziej porecznego (~3kg z zasilaczem, osprzetem).

Czy ja jestem taki dziwny, czy faktycznie obecne notebooki/laptopy
wygladaja jakby byly produkowane w jednej fabryce i projektowane przez tych
samych ludzi ?

Co moglbyscie polecic od siebie ? Bede chyba zmuszony wziasc jakiegos Asusa 1215 do czasu az na rynku nie
pojawi sie coś, co wartobyloby kupic na lata i spełnialo przynajmniej
podstawy ergonomii.

-
vissim

Data: 2011-07-06 19:28:27
Autor: Rafał Łukawski
dobrej jakosci notebook
On 2011-07-06 19:23, vissim wrote:
Witam,

Szukam dobrego notebooka ktory zastapimi klasycznego Dell D630.

Co to znaczy dobry? Ludzie wykorzystujacy do pracy chwala sobie Lenovo (nawet gdy juz to nie jest IBM) - wytrzymalosc. Wytrzymaly zas zazwyczaj powinien byc solidniej obudowany. itd.

Ze szpanerskich wyroznia sie Toshiba Portege (lekkosc, szybkosc, niewielki rozmiar, rozdzielczosc), ale droga. Tyle ze balbym sie tego zapakowac bez folii babelkowej do plecaka.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-07-06 23:45:38
Autor: vissim
dobrej jakosci notebook
Co to znaczy dobry? Ludzie wykorzystujacy do pracy chwala sobie Lenovo (nawet gdy juz to nie jest IBM) - wytrzymalosc. Wytrzymaly zas zazwyczaj powinien byc solidniej obudowany. itd.

Dobry to znaczy taki ktory opisalem powyzej. Na wzor Dell D630 ktory
zauwazcie ze jest chwalony po dzis dzien.

Ze szpanerskich wyroznia sie Toshiba Portege (lekkosc, szybkosc, niewielki rozmiar, rozdzielczosc), ale droga. Tyle ze balbym sie tego zapakowac bez folii babelkowej do plecaka.

- okropna klawiatura
- strzalki jakies malutkie - zintegrowana vga GMA

Uparlem sie na oddzielne kursory  o mam wielkie paluchy i na innych
laptopach 12" calowych naciskam co chwile przycisk END pomiedzy PGUP a
RIGHT.

Data: 2011-07-06 16:08:20
Autor: Szymon von Ulezalka
dobrej jakosci notebook
On Jul 6, 10:45 pm, vissim <vis...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

Uparlem sie na oddzielne kursory  o mam wielkie paluchy i na innych
laptopach 12" calowych naciskam co chwile przycisk END pomiedzy PGUP a

hm... moze jakis IBM (albo raczej: Lenovo)? i co do karty graficznej-
rozwiazania AMD sa bardzo dobre, tj. wiele lepsze od intela (w kwesti
jakosci integry)- wiec takowa powinna "dac rade".
niedawno zostal zapowiedziany taki np x121e http://pclab.pl/news46441.html
- fakt, klawiatura "wysepkowa", ale, coz... coraz wiecej takowych
jest :/
a jezeli chcesz cos bardziej porzadnego- bierz jakies lepsze thinkpady

szymon

Data: 2011-07-07 22:50:21
Autor: vissim
dobrej jakosci notebook
rozwiazania AMD sa bardzo dobre, tj. wiele lepsze od intela (w kwesti

do AMD mam mieszane uczucia, moze to kwestia przełamania się do ich
najnowszej platformy "all-in-one"...

a jezeli chcesz cos bardziej porzadnego- bierz jakies lepsze thinkpady

Ten x121e jest fajny, ale zobacz jaki ścisk przy kursorach - to jest
totalnie nie do "mobilnego developmentu" czy nawet pisania doków,
tylko...hmm...oglądania filmów ? Ja mam takie paluchy, że wciskam od razu PGDN+RIGHT.

Szczerze to nie wiem kto wymyślił takie małę strzałki, bo to jest
kompletnie nie ergonomiczne i niepraktyczne.

Data: 2011-07-15 09:06:32
Autor: ąćęłńóśźż
dobrej jakosci notebook
To sprawdź jeszcze coś z serii biznesowej HP Compaq.
Ale na 90% będzie zintegrowana grafika.

-- -- -

Data: 2011-07-07 22:52:44
Autor: vissim
dobrej jakosci notebook
Zobaczcie te "szczałki" http://pclab.pl/news46465.html

-vissim

Data: 2011-07-11 19:28:58
Autor: Sergiusz Rozanski
dobrej jakosci notebook
Dnia 06.07.2011 vissim <vissim@poczta.onet.pl> napisał/a:
[...]

Miałem dość zbliżone wymagania, padło na air 13". Z tym że ja nie lubię
matowych matryc. Klawiatury też się bałem trochę, ale się przekonałem.
Z dodatkowych plusów: ulv znaczy się kompletnie zimny podczas pracy na
poziomie idle cpu (czyli typowej zdalnej) w przeciwieństwie do ciepłych
cpu które w idle robią >50C. Świetny touchpad, na prawdę 1 klasa. Dobre
acu i alu obudowa.

dobrej jakosci notebook