dobry ko³owrotek

Data: 2009-09-15 13:00:22
Autor: Karlson
dobry ko³owrotek
Witam

podczas stawiania dekobojki z g³êboko¶ci 30 m zauwa¿y³em z lekkim
przera¿eniem, ¿e gdyby omskn±³ mi siê palec na hamulcu mojego ko³owrotka,
to co¶ urwa³oby siê - nie wiem czy nie rêka :-)

Od tego momentu zaczynam szukaæ dobrego ko³owrotka do stawiania deko bojki.

Przygl±da³em siê kilku egzemplarzom, przegl±da³em net i nie mam zdania.

Poproszê bardziej do¶wiadczone kole¿anki i kolegów o podzielenie siê
wskazówkami.

Pozdro
Marek Stefañski

Data: 2009-09-15 12:43:27
Autor: jacekplacek
dobry ko³owrotek
Karlson <maila-nie-ma@onet.pl> napisa³(a):
[...]

30-50m szpulka z delrinu(stalowa ³adnie wygl±da, ale za szybko tonie). Ko³owrotki generalnie s± upierdliwe, wielkie, niewygodne i pl±taj±ce siê. Zalet± jest mo¿liwo¶æ nawiniêcia kilkuset metrów linki. Ale jak ju¿ bêdziesz tyle potrzebowa³, nie zadasz na sekcie tego typu pytania ;)

Data: 2009-09-15 15:02:42
Autor: Jacek
dobry ko³owrotek

Bardzo prosty i ³atwy w obs³udze jest MANTA JUNIOR
http://allegro.pl/show_item.php?item=743522109

SILENT TECHNICAL DIVING
www.silent.com.pl

Data: 2009-09-15 13:07:51
Autor: tomq100
dobry ko³owrotek
Dnia 2009-09-15 13:00, U¿ytkownik Karlson napisa³:

Scubapro

Data: 2009-09-15 13:21:04
Autor: Karlson
dobry ko³owrotek
Scubapro

A jaki dok³adnie model? Znalaz³em na jednej ze stron
opis ko³owrotka Scubapro Reel, którego fragment brzmi
tak:

"Generalnie ko³owrotek jest beznadziejny, po za ³adnym
wygl±dem nie nadaje siê kompletnie do nurkowania.
Najwiêkszym mankamentem jest hamulec, który
dzia³a jak chce ale nie ma nad nim ¿adnej kontrolki"

:-/

Data: 2009-09-15 13:44:39
Autor: tomq100
dobry ko³owrotek
Dnia 2009-09-15 13:21, U¿ytkownik Karlson napisa³:
[...]

Nie wiem co autor mai³ na my¶li pisz±c o kontrolce.
Mo¿e pomyli³ ko³owrotek do nurkowania z wêdkarskim.
Chodzi mi o model "Scubapro Reel" z zastosowaniem do strzelania bojki deco lub sygnalizacyjnej. Nadaje siê bardzo dobrze bo mo¿na go obs³ugiwaæ jedn± rêk±, mo¿na z³o¿yæ pokrêt³o, ma dzia³aj±cy hamulec który mo¿na zwolniæ t± sam± rêk± w której trzymasz ko³owrotek, ma sta³± blokadê hamulca, nie jest ciê¿ki ani du¿y. Wada to ilo¶æ linki jak± mo¿na nawin±æ na szpulkê po prostu sama szpulka nie jest du¿a. Ale chyba w³a¶nie pyta³e¶ o taki do strzelania bojki prawda ?

Data: 2009-09-15 13:19:26
Autor: Jacek Trembowelski
dobry ko³owrotek
Od tego momentu zaczynam szukaæ dobrego ko³owrotka do stawiania deko bojki.

Heja

Moim zdaniem:

Do oko³o 50 metrów szpulka - Halcyon z d³ugo¶ci± linki 150 stóp
lub
zgrabny ko³owrotek Yellow Diving - taki ma³y....

powy¿ej 50 m ko³owrotek Halcyon lub podobny.

Pozdrawiam
Jacek Trembowelski
www.trembowel.pl

Data: 2009-09-15 15:36:47
Autor: Karlson
dobry ko³owrotek
Do oko³o 50 metrów szpulka - Halcyon z d³ugo¶ci± linki 150 stóp

nie mam zaufania do szpulek - ale mo¿e zrobiê po prostu
parê prób i wyrobiê sobie opiniê (zacznê od po¿yczonych)

zgrabny ko³owrotek Yellow Diving - taki ma³y....

ok - przyjrza³em siê uwa¿nie dziêkujê za info

powy¿ej 50 m ko³owrotek Halcyon lub podobny.

jak bêdê w technicznym ¶wiecie, to instruktor mi i tak poradzi
co mam se kupiæ :-)

Dziêki

Data: 2009-09-15 15:59:34
Autor: ~BitPump
dobry ko³owrotek
powy¿ej 50 m ko³owrotek Halcyon lub podobny.

jak bêdê w technicznym ¶wiecie, to instruktor mi i tak poradzi
co mam se kupiæ :-)

Czy dekompresja po nurkowaniu na ponad 30m to nie jest ju¿ ¶wiat techniczny?

~BitPump

dobry ko³owrotek