dobry uzywany ups z nowymi akumulatorami

Data: 2015-07-10 21:31:02
Autor: m4rkiz
dobry uzywany ups z nowymi akumulatorami
ostatnio czesciej zdarzaja sie u mnie kilku sekundowe i kilkunasto minutowe wylaczenia pradu, praktycznie przynajmniej
ze dwa razy na miesiac moge sie spodziewac w godzinach w
ktorych siedze przy kompie, router tez jakos uptime ma maksimum 1-2 tygodniowe upsow na allegro pelno, ale co brac zeby spokojnie wylaczyc dwie 'normalne' stacjonarki jezeli zasilanie nie wroci po kilku-kilkunastu minutach?

podtrzymanie monitorow itd. niekonieczne, chodzi mi tylko o
unikniecie wylaczenia sie wszystkiego przy chwilowym zaniku

budzet do 400-500 pln

domyslam sie ze jakies apc?

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-07-10 23:22:46
Autor: BQB
W dniu 2015-07-10 o 21:31, m4rkiz pisze:
[...]

Mam ever 1200 sinline, kupiony gdzie¶ w 2004 czy 2005 roku - wymieniam tylko akumulatory co jaki¶ czas. Podtrzymanie - komp z monitorem, routerem i wzmacniaczem - kilkadziesi±t minut.

Data: 2015-07-11 00:10:55
Autor: zlotowinfo
[...]

jak często?

Data: 2015-07-11 00:16:15
Autor: BQB
W dniu 2015-07-11 o 00:10, zlotowinfo pisze:
[...]

Tak długi czas to raz na kilka miesięcy - jak wiej± silne wiatry, bo linia napowietrzna, a tak, siedz±c przy kompie, to kilka-kilkana¶cie razy w ci±gu dnia przeł±cza się na zasilanie bateryjne na bardzo krótki czas - od sekundy do kilku sekund, nawet nie zd±ży zacz±ć piszczeć.

Data: 2015-07-10 23:31:45
Autor: ToMasz
W dniu 10.07.2015 o 21:31, m4rkiz pisze:
[...]

tanio: seria smart, 1000,  1200, pusty, bez aku. Sam sobie kupisz i będziesz wiedział jakie, czy drogie czy tanie.....
ToMasz

Data: 2015-07-11 10:21:55
Autor: Piotr Rezmer
dobry uzywany ups z nowymi akumulatorami
W dniu 2015-07-10 o 21:31, m4rkiz pisze:

budzet do 400-500 pln

domyslam sie ze jakies apc?

Masz zasilacze z aktywnym PFC? Będziesz szukać modelu z czystym sinusem? Daj znać co wybierzesz i jak działa bo tez jestem zainteresowany. Na razie patrzę na opisy UPSów nadaj±cych się do zasilania pomp.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-07-11 14:06:17
Autor: szemrany
dobry uzywany ups z nowymi akumulatorami
On Sat, 11 Jul 2015 10:21:55 +0200, Piotr Rezmer wrote:

Masz zasilacze z aktywnym PFC? Będziesz szukać modelu z czystym sinusem? Daj znać co wybierzesz i jak działa bo tez jestem zainteresowany. Na razie patrzę na opisy UPSów nadających się do zasilania pomp.

APC Smart 1000 - ma sinsusa, działa z zasilaczem PFC.

--
howgh
szemrany

Data: 2015-07-13 14:15:14
Autor: Krystek
W dniu 2015-07-10 21:31, m4rkiz pisze:
[...]

APC są fajne, tyle, że przekombinowane. Specjalne kable, specjalne akumulatory, których nie włożysz do niczego innego, jak tylko sprzęt APC.

Ale do rzeczy. Fajnie by było zmierzyć pobór mocy tych Twoich komputerów. Od czasu, gdy po raz drugi zdarzyło się tak, że w wyniku skoku napięcia straciłem dane (skok napięcia podczas pracy komputera spowodował błąd na dysku i system przestał się uruchamiać a z listy plików na dysku zrobiła się sieczka) postanowiłem kupić UPS-a.

Wybór padł (a to było już jakieś 5 lat temu) na Fideltronik LUPUS 1000 - <http://fideltronikinigo.pl/lupus/lupus-1000/> Kupiłem takiej mocy, by mieć zapas i możliwość podłączenia dodatkowych urządzeń (np. NAS-a i zewnętrznych dysków twardych zasilanych z zasilacza), które razem z komputerem stały pod stolikiem. Teraz korzystam z komputera, który jest w obudowie SFF (Small Form Factor) i nie potrzebuje tyle mocy, ale zapas jest i dwa zwykłe PC-ty mógłbym podłączyć (oczywiście nie jakieś takie z wypasionymi kartami graficznymi, które biorą tyle prądu, co mała elektrownia).

Zalety:
- metalowa obudowa
- długi czas podtrzymania

Wady:
- nie ma sinusa (ale mi to akurat nie przeszkadza, bo podłączam urządzenia z zasilaczami impulsowymi)
- brak choćby jednego typowego gniazda elektrycznego - są gniazda IEC do wtyków zasilania komputerowego

No i ostatnio właśnie 2 razy zresetował mi się cały UPS (a wraz z nim komputer) przy spadku napięcia w sieci i przełączeniu na zasilanie bateryjne, a za 3-cim razem UPS wyłączył się całkowicie. Po 5-ciu latach ciągłej pracy muszę wymienić akumulatory. Wyświetlacz pokazuje, że są naładowane w 100%, ale on chyba tylko pokazuje stan napięcia. Zmierzyłem miernikiem i układ baterii podaje 13V (mierzone na klemach). Przy pracy bateryjnej na wyjściu dawał 188-190V, więc od razu gasł, gdy włączyłem żarówkę 100W.

Komplet 2 akumulatorów to jakieś 150-170 zł. Ale przez te 5 lat dał radę i sprawował się znakomicie.

Teraz pewnie bym zakupił coś z sinusem, pewnie też Fideltronika. Zerknij jeszcze na produkty firmy Lestar, Legrand i EATON.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2015-07-13 14:57:36
Autor: JaceK
dobry uzywany ups z nowymi akumulatorami
On 13.07.2015 14:15, Krystek wrote:
APC s± fajne, tyle, że przekombinowane. Specjalne kable, specjalne
akumulatory, których nie włożysz do niczego innego, jak tylko sprzęt APC.

Hmm.. Mój APC nic o tym nie wie. "Jedzie" na "zwykłych" akumulatorach żelowych 12AH 12V i poł±czony jest "zwykłym" przewodem USB do komputera. O co chodzi?

K.

JaceK

Data: 2015-07-13 17:35:29
Autor: Krystek
W dniu 2015-07-13 14:57, JaceK pisze:
On 13.07.2015 14:15, Krystek wrote:

APC sÄ… fajne, tyle, ĹĽe przekombinowane. Specjalne kable, specjalne
akumulatory, których nie włożysz do niczego innego, jak tylko sprzęt APC.

Hmm.. Mój APC nic o tym nie wie. "Jedzie" na "zwykłych" akumulatorach
żelowych 12AH 12V i połączony jest "zwykłym" przewodem USB do komputera.
O co chodzi?

A możesz podać model Twojego UPS-a APC? Przeglądałem ofertę UPS-ów i gdy chodziło o wymianę akumulatorów to trzeba było stosować firmowe zamienniki, niekompatybilne z innymi urządzeniami - <http://www.apc.com/products/family/index.cfm?id=152> Być może teraz już się to zmieniło.

Nie twierdzę, że APC są złe. W porównaniu do produktów konkurencji są droższe (czasami nawet sporo droższe). Wiem, ze za jakość się płaci. Jeśli kogoś stać to nie mam nic przeciwko. Wybór należy do kupującego. Na szczęście można teraz wybierać w tym segmencie sprzętu :)

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2015-07-13 21:03:05
Autor: Saiko Kila
dobry uzywany ups z nowymi akumulatorami
Proces Krystek <spamtrap@krystek.art.pl> zwrócił bł±d:

A możesz podać model Twojego UPS-a APC? Przegl±dałem ofertę UPS-ów i gdy chodziło o wymianę akumulatorów to trzeba było stosować firmowe zamienniki, niekompatybilne z innymi urz±dzeniami - <http://www.apc.com/products/family/index.cfm?id=152> Być może teraz już się to zmieniło.

Nie twierdzę, że APC s± złe. W porównaniu do produktów konkurencji s± droższe (czasami nawet sporo droższe). Wiem, ze za jako¶ć się płaci. Je¶li kogo¶ stać to nie mam nic przeciwko. Wybór należy do kupuj±cego. Na szczę¶cie można teraz wybierać w tym segmencie sprzętu :)

Ja mam trzy APC, każdy z innej epoki, i każdy używa zwykłych
akumulatorów 7Ah (pewnie 12 Ah też by się dało, ale 7 Ah s± tańsze).
(Smart 700, Back 650 i Back 500 czy 550, nie pamiętam).

Tego Smarta kupiłem lata temu na allegro i ci±gle chodzi... Akumulatory
wymieniam co 2 lata, czasem trzy.

--
Saiko Kila
My dog's name is Muhammad.

dobry uzywany ups z nowymi akumulatorami