dochód poniżej 200 zł - rozliczać czy nie

Data: 2010-04-27 07:34:59
Autor: Karol_tom
dochód poniżej 200 zł - rozliczać czy nie
Witam,

od kiedy poszedłem na studia zawsze dorabiałem sobie dorywczo
(na podstawie umów-zleceń).
Kończyło się to oczywi¶cie zawsze tym, że otrzymywałem poczt± PITY-11 na
podstawie, których wypełniałem PIT37.
W tym roku pracowałem (jak zwykle) w kilku firmach...otrzymałem PIT tylko od jednej,
w innej na moje pytanie, dlaczego nie otrzymałem deklaracji, dowiedziałem się, że
zmieniło się prawo i nie ma obowi±zku rozliczania się przy dochodzie poniżej 200 zł.
OK...nurtuje mnie tylko, czy przypadkiem nie jest tak, że to pracodawca jest zwolniony z wysyłania druku,
a ja i tak mam obowi±zek złożenia odpowiedniego papierka w urzędzie ?

Mam jeszcze jedno pytanie - czy to prawda, że kwoty te nie sumuj± się, tzn. że jeżeli u kilku pracodawców
zarobiłem ł±cznie ponad 200 zł, to i tak nie mam obowi±zku rozliczania się ?
Co w przypadku, gdy miałem kilka umów z tym samym pracodawc± (za pracę okre¶lon± w każdej z nich
dochód poniżej 200 zł).

Data: 2010-04-26 23:56:57
Autor: s_13
[...]

gólnie rzecz bior±c:
je¶li dochód z tych umów nie przekracza 200 PLN miesięcznie (!!!) od
tego samego (!!!) zleceniodawcy, to zleceniodawca odprowadza 20% do US
i ty o tym zapominasz :-) tzn. nie dostajesz od niego pitu i nie
uwzględniasz tego w rocznym zeznaniu, dopiero je¶li przekroczy, to
zleceniodawca liczy podatek normalnie, czyli uwzględnia koszty uzysku,
a na koniec roku wystawia pit (oczywi¶cie tylko za te miesi±ce w
których przekracza)

OK...nurtuje mnie tylko, czy przypadkiem nie jest tak, że to pracodawca jest
zwolniony z wysyłania druku,
a ja i tak mam obowi±zek złożenia odpowiedniego papierka w urzędzie ?

nie

Mam jeszcze jedno pytanie - czy to prawda, że kwoty te nie sumuj± się, tzn.
że jeżeli u kilku pracodawców

prawda

zarobiłem ł±cznie ponad 200 zł, to i tak nie mam obowi±zku rozliczania się ?

nie masz

Co w przypadku, gdy miałem kilka umów z tym samym pracodawc± (za pracę
okre¶lon± w każdej z nich
dochód poniżej 200 zł).

jak na pisałem na wstępie...

pozdrawiam
s_13

Data: 2010-04-27 00:29:27
Autor: Jarek Andrzejewski
On 27 Kwi, 08:56, s_13 <s...@interia.pl> wrote:
> [...]

je¶li dochód z tych umów nie przekracza 200 PLN miesięcznie (!!!) od
tego samego (!!!) zleceniodawcy, to zleceniodawca odprowadza 20% do US

Nie całkiem tak. Je¶li z umowy wynika wynagrodzenie nie większe niż
200 zł, to jest tak, jak piszesz.
Pewien znany mi kadrowiec, który ma umowę prowizyjn± z PZU dostaje
przelew, jak mu się ta prowizja zbierze większa niż 50 zł, ale PIT-11
na koniec roku jest, a sam PIT płacony jest zaliczkowo, a nie
ryczałtowo.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-04-28 15:44:00
Autor: Karol_tom
[...]

Dostałem PIT-11 od jednego pracodawcy, na ¶mieszn± kwotę (6 zł "zaliczki pobranej
przez płatnika", "koszty uzyskania przychodu": 8,44 zł - wszystko w E6).
Czy muszę się z tego rozliczać ?

Data: 2010-04-28 15:49:13
Autor: SDD
dochód poniżej 200 zł - rozliczać czy nie

Użytkownik "Karol_tom" <Karol_tom39547@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4bd83ba0$0$17082$65785112news.neostrada.pl...

przez płatnika", "koszty uzyskania przychodu": 8,44 zł - wszystko w E6).
Czy muszę się z tego rozliczać ?

No jezeli dostales PIT-11, to by wypadalo

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-04-28 16:06:33
Autor: Karol_tom
dochód poniżej 200 zł - rozliczać czy nie
No jezeli dostales PIT-11, to by wypadalo

Właśnie tego zupełnie nie rozumiem, że pracując u innych pracodawców,
przy takiej samej (umowa zlecenie) umowie, nic nie otrzymałem.
(Na żadnej z umów nie było napisane, że zarobię poniżej 200 zł).

Data: 2010-04-28 16:10:42
Autor: Maddy
W dniu 28-04-2010 16:06, Karol_tom pisze:
[...]

Bo to jest stosunkowo nowa regulacja i sporo ludzi się nie połapało. Szczególnie różni mali przedsiębiorcy co sami się rozliczają.
Właściwie nie wiem jakie powinno być prawidłowe postępowanie, sama miałam jednego delikwenta który takiego pita przyniósł. Rozliczyłam jak wszystko inne i czekam, co US powie.

Podatnikowi nie ma co zarzucić, można płatnikowi- bo podatek byłby większy ryczałtowo.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-04-29 06:44:53
Autor: Karol_tom
dochód poniżej 200 zł - rozl iczać czy nie
Bo to jest stosunkowo nowa regulacja i sporo ludzi się nie połapało. Szczególnie różni mali przedsiębiorcy co sami się rozliczają.

To akurat jest dość duża firma, jest oddzielny dział księgowości.
Czy może było tak, że odpowiednie prawo weszło np. w połowie roku ?

[...]

Czyli mogę spać spokojnie nie wysyłając/nie przychodząc nic do US ?

Data: 2010-04-30 14:05:05
Autor: Karol_tom
dochód poniżej 200 zł - rozl iczać czy nie
Podatnikowi nie ma co zarzucić, można płatnikowi- bo podatek byłby większy ryczałtowo.

Poszedłem do urzędu i powiedzieli mi, że powinienem się z tego rozliczyć...
dziwne, ale wypełniłem szybko PIT.

Data: 2010-04-28 17:38:19
Autor: witek
Karol_tom wrote:
[...]

bo widac, jedna ksiegowa jeszcze nie zainstalowała uaktualnień w swojej mozgownicy.

dochód poniżej 200 zł - rozliczać czy nie