Data: 2012-06-16 23:52:23 | |
Autor: Lisciasty | |
docieranie hamulców | |
Podczepię się pod w±tek. Jest jaki¶ sposób żeby poprawić spowalniacze
w Octavii 2? L. |
|
Data: 2012-06-17 09:32:41 | |
Autor: megrims | |
docieranie hamulców | |
W dniu 2012-06-17 08:52, Lisciasty pisze:
Podczepię się pod w±tek. Jest jaki¶ sposób żeby poprawić spowalniacze Wydaje mi się, że w każdej marce w zależno¶ci od mocy i masy pojazdu stosowane s± różne hamulce. Znajomy mechanik przełożył w astrze III do 1.7 CDTi zaciski, klocki i tarcze od 1.9 CDTi. Piasty s± te same więc nie było problemu. I tak trzeba wszystko rozebrać, bo tarcze kotwiczne rónież trzeba wymienić (albo zdj±ć zupełnie). Różnica w hamowaniu jest bardzo duża. Ja na razie zrobiłem 100 km na tych nowych hamulcach ale już czuję, że hamuje lepiej. Zapytaj mechanika co trzeba wymienić. Je¶li tylko karcze, klocki i zaciski to pewnie warto z t± Octavi± co¶ robić. Je¶li jeszcze piasty/łożyska czy co tam jeszcze jest to może nie być sensu. |
|
Data: 2012-06-17 10:15:32 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
docieranie hamulców | |
On Sun, 17 Jun 2012 09:32:41 +0200, megrims wrote:
Zapytaj mechanika co trzeba wymienić. Je¶li tylko karcze, klocki Często jeszcze felgi na większe. |
|
Data: 2012-06-17 13:40:51 | |
Autor: megrims | |
docieranie hamulców | |
W dniu 2012-06-17 10:15, Tomasz Pyra pisze:
On Sun, 17 Jun 2012 09:32:41 +0200, megrims wrote: Fakt! o tym zapomniałem wspomnieć. U mnie na szczę¶cie nie ma problemu. Na lato 17" oplowskie a na zime 16" strukturalne oplowskie. Pasuje wszystko bez problemu. |
|
Data: 2012-06-17 19:05:30 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
docieranie hamulców | |
On Sun, 17 Jun 2012 13:40:51 +0200, megrims wrote:
W dniu 2012-06-17 10:15, Tomasz Pyra pisze: No też mam takie felgi na te hamulce, ale jak klocki s± nowe to w tych 16" już jest bardzo ciasno. Ogólnie ten zestaw hamulców z Vectry to jedna z lepszych rzeczy w tym samochodzie. Przód jak pród, ale mi się bardzo podoba że jest to chyba jeden z nielicznych seryjnych samochodów który ładnie hamuje też tyłem. W Civicu mam tak że zabiłem już z 5 kompletów hamulcowych na przedniej osi, a z tyłu nadal jeĽdzi pierwszy komplet DS2500 i to jeszcze tak w połowie swojego życia. Dopiero będę montował ręczn± korekcję siły hamowania z tyłu, to może co¶ się da z tym zrobić :) |
|
Data: 2012-06-17 21:56:36 | |
Autor: to | |
docieranie hamulców | |
begin Tomasz Pyra
Przód jak pród, ale mi się bardzo podoba że jest to chyba jeden z Fakt, że prawie w każdym seryjnym tył jest ustawiony za słabo, pewnie boją się zarzucania na śliskim łuku czy czegoś takiego. Mam wrażenie, że w seryjnym aucie zwykle najbardziej pomogłoby właśnie wzmocnienie tyłu (ale ciężko to zrobić tak jak trzeba). -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-06-18 01:01:34 | |
Autor: MarcinJM | |
docieranie hamulcĂłw | |
W dniu 2012-06-17 23:56, to pisze:
begin Tomasz Pyra Jest ciezko, ale to raczej producent robi to celowo. SC bez korektora na tyl, hamuje naprawde zaj***, ale nie dam tego auta nikomu, kto nie wie ze hamuje sie PRZED zakretem/lukiem. Na hamowaniu w zakrecie, wylota 100%, czasem mi sie zdarzylo na czystym asfalcie. Ale wrazenie niesamowite, jakby auto dostalo kotwice. Sa regulowane korektory. Z tym, ze nie wiem jak sie zachowa ABS, a wlasciwie kierowca. Tyl zacznie warczec, kierowca nie przycisnie mocniej, bo ABS juz dziala i moze byc bieda. Raczej nie polecam. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 |
|
Data: 2012-06-18 01:51:09 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
docieranie hamulcĂłw | |
On Mon, 18 Jun 2012 01:01:34 +0200, MarcinJM wrote:
W dniu 2012-06-17 23:56, to pisze: U mnie tył szalał bez korektora... Nawet lanie WD-40 w tylne bębny nie pomagało :) Lepszy patent to był hydrauliczny ręczny za korektorem. Nog± hamowałem wtedy przodem, a tył dociskałem ręcznym w razie potrzeby :) Sa regulowane korektory. Z tym, ze nie wiem jak sie zachowa ABS, a wlasciwie kierowca. Regulowany korektor raczej się nie lubi z ABS. Zwłaszcza z tymi nowszymi gdzie serwonik ABS odpowiada za dystrybucje siły hamowania. |
|
Data: 2012-06-18 01:56:06 | |
Autor: MarcinJM | |
docieranie hamulców | |
W dniu 2012-06-18 01:51, Tomasz Pyra pisze:
Regulowany korektor raczej się nie lubi z ABS. O tym mowie wlasnie. Komp zacznie odcinac tyl, a kierownik pomysli, ze juz wszystko z hampli wycisnal, a tak naprawde przodu jeszcze nie dopchal. Auto seria niech i hample beda sobie seryjne, jest to najlepszy kompromis. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" |
|
Data: 2012-06-18 02:05:34 | |
Autor: MarcinJM | |
docieranie hamulców | |
W dniu 2012-06-18 01:51, Tomasz Pyra pisze:
U mnie tył szalał bez korektora... Nawet lanie WD-40 w tylne bębny nie tego nie zauwazylem poprzdnio (godzina). Ja mam nieco poskromione doborem opon (tylko i wylacznie szutry). Niemniej rozmowa o sporcie nawet amatorskim, a jezdzie cywilnej to jest przepasc w regulacjach auta. o wyczynowce nawet nie pisze, bo po jeden: nie znam z autopsji, po dwa nawet mi sie to nie misci w glowie, po trzy... a propos jedno piwo mi sie zgubilo, idem szukac ;) -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, spawanie i naprawa nadwozi rajdówek spacjalizacja: przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic". |
|
Data: 2012-06-18 09:50:36 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
docieranie hamulców | |
On Mon, 18 Jun 2012 02:05:34 +0200, MarcinJM wrote:
W dniu 2012-06-18 01:51, Tomasz Pyra pisze: A to faktycznie inna bajka. Szutrer i ¶nieg, to póki co jedyna nawierzchnia gdzie w Civicu mogę się pozbyć ABS (razem z dystrybucj± siły hamowania). No ale graty do zrobienia N-kowych hamulców z ręcznymi korektorami i hydraulicznym ręcznym leż± w garażu i czekaj± aż rozbiorę auto do klatkowania. Bo z rozpięt± korekcj± tył blokuje się długo przed przodem na asfalcie. Z kolei zabiegi maj±ce na celu wył±czenie ABS, a zotawienie korekcji powoduj± że tył zachowuje się nieprzewidywalne i przed każdym zakrętem inaczej. |
|
Data: 2012-06-18 17:16:37 | |
Autor: to | |
docieranie hamulców | |
begin MarcinJM
Sa regulowane korektory. Z tym, ze nie wiem jak sie zachowa ABS, a Myślę, że zależy jak się ten tył wzmocni, u mnie po założeniu większych zacisków z przodu paradoksalnie balans przesunął się wyraźnie bardziej na tył, ale ABS i ESP działa normalnie. Jedynie w pierwszej fazie ostrego hamowania (ułamek sekundy) tył się lekko blokuje, ale wymaga to pewnej uwagi tylko na bardzo śliskim (śnieg, lód). W zamian hamulce działają teraz rewelacyjnie i muszę się bardzo pilnować jadąc innym autem. Pewnie jakby przesadzić z tym balansem, to już by nie było tak różowo... -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-06-17 11:44:58 | |
Autor: to | |
docieranie hamulców | |
begin megrims
Różnica w hamowaniu jest bardzo duża. Ja na razie zrobiłem 100 km na W Vectrze C seryjnie dają chyba 285 mm lub 302 mm z przodu, więc nic dziwnego, że po zmianie na, jak sądzę, 314 mm jest lepiej. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-06-17 18:48:46 | |
Autor: MarcinJM | |
docieranie hamulcĂłw | |
W dniu 2012-06-17 13:44, to pisze:
begin megrims Ze po raz kolejny zapytam: lepiej w czym? -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 |
|
Data: 2012-06-17 16:53:13 | |
Autor: to | |
docieranie hamulców | |
begin MarcinJM
Ze po raz kolejny zapytam: lepiej w czym? Klocki się nie jaraja po jednym hamowaniu z większej prędkości. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-06-18 12:50:47 | |
Autor: Marek Dyjor | |
docieranie hamulcĂłw | |
to wrote:
begin MarcinJM znaczy fabrycznie są tam złe hamulce zamontowane? może trzeba to gdzies zgłosić? takie jarające sie hamulce są poważnym zagrożeniem? |
|
Data: 2012-06-18 17:12:35 | |
Autor: to | |
docieranie hamulców | |
begin Marek Dyjor
znaczy fabrycznie są tam złe hamulce zamontowane? W mało którym cywilnym aucie hamulce starczają na kilka następujących po sobie mocnych hamowań z dużych prędkości. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-06-18 19:14:15 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
docieranie hamulców | |
On Mon, 18 Jun 2012 12:50:47 +0200, Marek Dyjor wrote:
to wrote: Nie ma obaw - podczas jazdy z prędko¶ciami dozwolonymi się to nie dzieje ;) Zreszt± nawet powyżej nadal przewyższ± wymagan± przepisami skuteczno¶ć wynosz±c± 0.5g, czyli jakie¶ 80m drogi hamowania ze 100km/h na suchym :) |
|
Data: 2012-06-18 18:11:12 | |
Autor: to | |
docieranie hamulców | |
begin Tomasz Pyra
Zresztą nawet powyżej nadal przewyższą wymaganą przepisami skuteczność Tę normę ustalił chyba Fuczak z myślą o swoim przepolonezie. :) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-06-17 19:07:03 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
docieranie hamulcĂłw | |
On Sun, 17 Jun 2012 18:48:46 +0200, MarcinJM wrote:
W dniu 2012-06-17 13:44, to pisze: Akurat w Vectrze te seryjne hamulce w słabszych wersjach silnikowych faktycznie wygl±daj± na niedowymiarowane. Ciężkie auto, a hamulce jakie¶ takie malutkie i to lubi wymiękać przy jakichkolwiek próbach szybszej jazdy po zakrętach. |
|
Data: 2012-06-17 19:09:30 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
docieranie hamulców | |
W dniu 2012-06-17 19:07, Tomasz Pyra pisze:
On Sun, 17 Jun 2012 18:48:46 +0200, MarcinJM wrote:(...) Ze po raz kolejny zapytam: lepiej w czym? Pacz pan, ale jako¶ ludzie powszechnie nie płacz±, a jak się trafi temat poloneza to od razu krzyk, że hamulców nie miał ;) |
|
Data: 2012-06-17 17:15:11 | |
Autor: to | |
docieranie hamulców | |
begin Artur Maśląg
Pacz pan, ale jakoś ludzie powszechnie nie płaczą, a jak się trafi temat Znowu zaczyna się trollowanie... -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-06-17 22:27:09 | |
Autor: DoQ | |
docieranie hamulców | |
W dniu 17-06-2012 19:15, to pisze:
Pacz pan, ale jako¶ ludzie powszechnie nie płacz±, a jak się trafi tematZnowu zaczyna się trollowanie... No wła¶nie. W Poldach założyli doskonałe hamulce "LUCASa" (tj. bębny z tyłu zamiast tarcz:)) i też hamował ch...wo :) Ot taki tjunink :) -- Pozdr. |
|
Data: 2012-06-17 20:37:06 | |
Autor: to | |
docieranie hamulców | |
begin DoQ
No właśnie. W Poldach założyli doskonałe hamulce "LUCASa" (tj. bębny z Co Ty mówisz, przecież z Lucasami droga hamowania spadła z 80 do 55 metrów. ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-06-17 22:42:40 | |
Autor: DoQ | |
docieranie hamulców | |
W dniu 17-06-2012 22:37, to pisze:
No wła¶nie. W Poldach założyli doskonałe hamulce "LUCASa" (tj. bębny zCo Ty mówisz, przecież z Lucasami droga hamowania spadła z 80 do 55 Chyba z 80-0 :) -- Pozdr. |
|
Data: 2012-06-17 20:50:56 | |
Autor: to | |
docieranie hamulców | |
begin DoQ
Chyba z 80-0 :) I jak się dohamowywało nogą. :) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-06-17 22:59:48 | |
Autor: DoQ | |
docieranie hamulców | |
W dniu 17-06-2012 22:50, to pisze:
Chyba z 80-0 :)I jak się dohamowywało nog±. :) Tak, w moim Yugo Floryda była taka możliwo¶ć (te same zaciski). -- Pozdr. |
|
Data: 2012-06-17 21:02:06 | |
Autor: to | |
docieranie hamulców | |
begin DoQ
Tak, w moim Yugo Floryda była taka możliwość (te same zaciski). Ech, kiedyś to były auta, nie to co teraz! -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-06-17 10:42:11 | |
Autor: Lewis | |
docieranie hamulców | |
W dniu 2012-06-17 08:52, Lisciasty pisze:
Podczepię się pod w±tek. Jest jaki¶ sposób żeby poprawić spowalniacze Zobacz, czy Ci zacisk wielotłoczkowy od porsche nie przypasuje. W golfach IV, Borach, Leonach itd aplikuj± takie zaciski ze specjalnie dorobionym adapterem i do tego solidne tarcze rzędu 330mm 345mm, klocki i oczywi¶cie odpowiednie koło. Wówczas masz już naprawdę hamulec a nie spowalniacz. Jak nie chcesz aż tak hardkorowo podchodzić do tematu swoich spowalczniaczy to jaki¶ solidny zestaw tarcza + klocek. Np. Black Diamond Grooved i klocki Hawk Performace PC. -- Czę¶ci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-06-17 10:53:05 | |
Autor: MarcinJM | |
docieranie hamulców | |
W dniu 2012-06-17 10:42, Lewis pisze:
Jak nie chcesz aż tak hardkorowo podchodzić do tematu swoich /Ziew/ Do cywilnej opony? I co na tym niby ma zyskac? -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 |
|
Data: 2012-06-17 14:00:51 | |
Autor: Lewis | |
docieranie hamulców | |
W dniu 2012-06-17 10:53, MarcinJM pisze:
W dniu 2012-06-17 10:42, Lewis pisze: Różnica będzie nawet i na cywilnej oponie o ile ma oponę a nie jakiego¶ strupa chińskiego. Oczywi¶cie zabawa się zacznie jak założy na przykład Toyo R888. ;) -- Czę¶ci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-06-17 12:21:13 | |
Autor: to | |
docieranie hamulców | |
begin Lewis
Różnica będzie nawet i na cywilnej oponie o ile ma oponę a nie jakiegoś Niby na czym ma polegać ta różnica, skoro już 310-320 mm ze zwykłym zaciskiem nie przegrzeje na ulicy, nie mówiąc już o braku problemu z zablokowanie kół przy dowolnej prędkości? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-06-17 16:22:17 | |
Autor: Lewis | |
docieranie hamulców | |
W dniu 2012-06-17 14:21, to pisze:
begin Lewis A od kiedy octavia ma takie ¶rednice tarcz? Kolega wyżej przyczepił się do "sportowych" tarcz i klocków w miejsce seryjnej najprawdopodobniej 280mm a nie wersji Big Brakes... Wówczas różnica będzie i na seryjnej gumie. -- Czę¶ci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-06-17 15:24:52 | |
Autor: to | |
docieranie hamulców | |
begin Lewis
A od kiedy octavia ma takie średnice tarcz? Kolega wyżej przyczepił się No nie ma, ale po co zakładać wielkie, ciężkie tarcze i drogie zaciski, skoro można tanio założyć coś trochę większego? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-06-17 18:46:28 | |
Autor: MarcinJM | |
docieranie hamulców | |
W dniu 2012-06-17 14:00, Lewis pisze:
W dniu 2012-06-17 10:53, MarcinJM pisze: Na mokrym czy na suchym? -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 |
|
Data: 2012-06-17 20:05:05 | |
Autor: Lewis | |
docieranie hamulców | |
W dniu 2012-06-17 18:46, MarcinJM pisze:
W dniu 2012-06-17 14:00, Lewis pisze: Na ¶niegu. Na 4m i bez abeesu. -- Czę¶ci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-06-17 20:53:30 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
docieranie hamulców | |
W dniu 2012-06-17 20:05, Lewis pisze:
W dniu 2012-06-17 18:46, MarcinJM pisze: Ale tylko w e39 po 17 liftingu. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶więty spokój." |
|
Data: 2012-06-17 11:39:28 | |
Autor: to | |
docieranie hamulców | |
begin Lewis
Zobacz, czy Ci zacisk wielotłoczkowy od porsche nie przypasuje. W Ale po co? Jak zmieni tarcze na 20 mm większe to już będzie kolosalna różnica. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-06-17 16:59:16 | |
Autor: Lewis | |
docieranie hamulców | |
W dniu 2012-06-17 13:39, to pisze:
begin Lewis Owszem można i tym tropem ale często koszty s± podobne je¶li chodzi o zacisk wielotkłoczkowy i duż± tarczę a taki po¶redni zestaw 310-320mm. Więc dlaczego nie? U siebie jestem na etapie wszczepiania 330mm tarczy z alfy 159brera i zacisku brembo 4 tłoczkowego z EVO9 b±dĽ z tejże samej alfy brera. Z tym że zacisk z EVO ma standardowy sposób mocowania do piasty a brera promienowy... łatwiej będzie dorobić adapter do zacisku z EVO. Tak - wiem sztuka dla sztuki bo można włożyć zwykły zacisk i tarczę 314mm i będzie w zupełno¶ci wystarczaj±co ale koszt zabiegu jednego i drugiego upgrade-u hamulców, jest bardzo zbliżony, więc ponownie - dlaczego nie? -- Czę¶ci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-06-17 15:25:38 | |
Autor: to | |
docieranie hamulców | |
begin Lewis
Owszem można i tym tropem ale często koszty są podobne jeśli chodzi o Raczej koszty nie są podobne. :> -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-06-17 17:36:03 | |
Autor: Lewis | |
docieranie hamulców | |
W dniu 2012-06-17 17:25, to pisze:
begin Lewis Wielotłoczek 700zł/para, zwykłe 500zł/para (używane) Tarcze 314mm ATE zwykłe 500zł/para, 330mm zimmermann nawiercane 640zł/para, TRW zwykłe 430zł/para. Do jednego i do drugiego adaptery - koszt identyczny. Zatem jaka różnica? -- Czę¶ci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-06-17 20:39:37 | |
Autor: to | |
docieranie hamulców | |
begin Lewis
Wielotłoczek 700zł/para, zwykłe 500zł/para (używane) Raczej 400 zł. Tarcze 314mm ATE zwykłe 500zł/para, Raczej da się znaleźć przyzwoite za 400 zł jak nie taniej. 330mm zimmermann nawiercane Nie ma takich, że adaptery niepotrzebne? A jak z ceną klocków? No i co z zimówkami? Do 330 mm trzeba już minimum 17". -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-06-17 22:55:28 | |
Autor: Lewis | |
docieranie hamulców | |
W dniu 2012-06-17 22:39, to pisze:
begin Lewis Jestem w stanie się zgodzić, ale w miarę młode rocznikowo czyli tak 2005+ kosztuj± już nieco więcej. Tarcze 314mm ATE zwykłe 500zł/para, Owszem, można i Mikodę za 140zł/sztuka kupić ;) ale jednak wolę co¶ pewniejszego 330mm zimmermann nawiercane S± ale tylko 308mm - w sumie już by ratowało sytuację ale koszt nie jako¶ drastycznie mniejszy. Zacisk i klocek ten sam co przy seryjnym 288mm, jedynie inne jarzmo. Minus tego zastosowania - dostać te jarzma graniczy z cudem, zestaw UPG (tarcze, klocki, jarzma) ze Szwecji 1900zł niestety niedostępny już od jakiego¶ pół roku i nie wiadomo nic na temat przyszłej dostępno¶ci. Zestaw tarcze i klocki, jakie¶ solidne a nie pierwsze lepsze to około 1100zł seryjne 288mm i jakie¶ 1400zł 330mm. -- Czę¶ci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-06-18 21:44:39 | |
Autor: to | |
docieranie hamulców | |
begin Lewis
Zestaw tarcze i klocki, jakieś solidne a nie pierwsze lepsze to około To chyba najdroższe jakie znalazłeś, albo z nawiercanymi czy nacinanymi tarczami. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-06-18 23:53:44 | |
Autor: Lewis | |
docieranie hamulców | |
W dniu 2012-06-18 23:44, to pisze:
begin Lewis Tak to już wyższa półka, można i takie za 80zl za tarczę i 60zł za klocki. -- Czę¶ci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-06-18 22:15:39 | |
Autor: to | |
docieranie hamulców | |
begin Lewis
Tak to już wyższa półka, można i takie za 80zl za tarczę i 60zł zaZestaw tarcze i klocki, jakieś solidne a nie pierwsze lepsze to około Zimmermann i Ferodo DS kosztuje ok. 850 zł, więc chyba za wysoka. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-06-19 00:10:55 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
docieranie hamulców | |
On Sun, 17 Jun 2012 22:55:28 +0200, Lewis wrote:
Zestaw tarcze i klocki, jakie¶ solidne a nie pierwsze lepsze to około 1100zł seryjne 288mm i jakie¶ 1400zł 330mm. Albo mówisz o komplecie na 4 koła, albo o cenach detalicznych z Intercarsu :) No chyba że te wymiary jakie¶ cudaczne ceny maj±, ale co¶ mi się nie wydaje. Za 900zł to ja mam komplet na klockach DS3500, 1100 to już ceramika jaka¶ chyba by była. Rozmiar 300mm (czy tam z jakim¶ groszem). |
|
Data: 2012-06-19 11:11:57 | |
Autor: Lewis | |
docieranie hamulców | |
W dniu 2012-06-19 00:10, Tomasz Pyra pisze:
On Sun, 17 Jun 2012 22:55:28 +0200, Lewis wrote: Zestaw 288mm tylko przód dokładnie wychodzi 990zł plus koszty transportu jakie¶ 30zł. (cena zależna od kursu GPB) Tarcze Black Diamond Combi nawiercane i nacinane, oraz klocki Black Diamond Predator. Zestaw 314mm 1390zł plus transport dokładnie te same tarcze i klocki. Zestaw 330mm tarcze identyczne 1210zł plus klocki EBC GS 420zł. -- Czę¶ci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-06-19 11:32:33 | |
Autor: Grzegorz Prędki | |
docieranie hamulcĂłw | |
Zestaw 288mm tylko przód dokładnie wychodzi 990zł plus koszty transportu Gdzie sprawdzacie ceny, bo chce kupic tarcze Black Diamond i chetnie bym porownal z cenami ktore ja znalazlem. Pozdrawiam |
|
Data: 2012-06-19 11:53:33 | |
Autor: Lewis | |
docieranie hamulców | |
W dniu 2012-06-19 11:32, Grzegorz Prędki pisze:
brakes.pl ma spor± ofertę. Do swojego sprawdzam też na pratsforsaabs.com -- Czę¶ci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-06-19 13:05:34 | |
Autor: to | |
docieranie hamulców | |
begin Lewis
Zestaw 288mm tylko przód dokładnie wychodzi 990zł plus koszty transportu I jeszcze pomnóż to x2 ze względu na dużo niższą trwałość niż zestaw z dobrymi klockami i dobrymi gładkimi tarczami (czyli razem ze 3x drożej). A wszystko to, za minimalnie lepsze hamowanie z dużych prędkości. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-06-22 00:41:05 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
docieranie hamulców | |
On Tue, 19 Jun 2012 11:11:57 +0200, Lewis wrote:
Za 900zł to ja mam komplet na klockach DS3500, 1100 to już ceramika jaka¶ Festyniarstwo te Black Diamondy - strasznie drogie, a jako¶ z cen± nie id± osi±gi (nie wiem, może maj± inne zalety?) Mnie mniej kosztuj± podstawowe zestawy wyczynowe. |
|
Data: 2012-06-22 10:56:43 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
docieranie hamulców | |
On 2012-06-22 00:41, Tomasz Pyra wrote:
On Tue, 19 Jun 2012 11:11:57 +0200, Lewis wrote: To ja zadam inne pytanie: zauważyłe¶ jak±¶ mierzaln± różnicę z użycia nacinanych i/lub nawiercanych tarcz? (Zakładam, że wymiary pozostaj± te same - ¶rednica, wentylowanie, grubo¶ć) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-06-22 12:19:13 | |
Autor: to | |
docieranie hamulców | |
begin Marcin 'Yans' Bazarnik
To ja zadam inne pytanie: zauważyłeś jakąś mierzalną różnicę z użycia Trochę lepszy "feeling" i zużywają się 2-3 razy szybciej. :> Do normalnego auta kompletnie bez sensu. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-06-22 16:20:29 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
docieranie hamulców | |
On 2012-06-22 14:19, to wrote:
begin Marcin 'Yans' Bazarnik Nie rozmawiam z Tomkiem na temat "normalnego" samochodu. Druga sprawa: Tarcze nie powinny zuzywac się szybciej - chyba, że masz na my¶li notoryczne pękanie. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-06-22 20:51:46 | |
Autor: to | |
docieranie hamulców | |
begin Marcin 'Yans' Bazarnik
Druga sprawa: Tarcze nie powinny zuzywac się szybciej - chyba, że masz Tak, właśnie to mam na myśli. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-06-22 20:19:20 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
docieranie hamulców | |
On Fri, 22 Jun 2012 10:56:43 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
On 2012-06-22 00:41, Tomasz Pyra wrote: Z mierzalnych różnic, to tylko szybko¶ć zużycia klocka :-) Zreszt± podobno o to chodzi - żeby ¶ci±gać przechodzon± warstwę klocka i hamować cały czas nowym. W CC które miało bardzo duże wymagania jeżeli chodzi o materiały hamulców (bo tarczka 240x11mm) różne tarcze ćwiczyłem i o ile dobór klocka miał duży wpływ na zachowanie hamulca, to tarcza już minimalnie. |
|
Data: 2012-06-25 10:38:20 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
docieranie hamulców | |
On 2012-06-22 20:19, Tomasz Pyra wrote:
On Fri, 22 Jun 2012 10:56:43 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote: Jakich¶ testów długo¶ci hamowania na rozgrzanej mocno tarczy nie robiłe¶ ? :-) Zreszt± podobno o to chodzi - żeby ¶ci±gać przechodzon± warstwę klocka i Ja czytalem, że o odprowadzanie gazów w krytycznych sytuacjach aby nie doprowadzać do fadingu z powodu poduszki gazu + oczyszczanie klocka. A takich objawów u siebie nie stwierdziłem. W CC które miało bardzo duże wymagania jeżeli chodzi o materiały hamulców Mam te same wrażenia. Dobry klocek, tarcza mocno drugorzędna - zdecydowanie lepiej już inn± ¶rednicę:-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-06-25 21:36:15 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
docieranie hamulców | |
On Mon, 25 Jun 2012 10:38:20 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
On 2012-06-22 20:19, Tomasz Pyra wrote: To też mogłoby dać dziwne wyniki. Np. CC miał stał± korecję ci¶nienia tylnego obwodu hamulców i seryjnie mocno przedni balans hamulców. Mogło się okazać że poprawienie siły przednich hamulców tak naprawdę wydłuża drogę hamowania, bo przód zaczyna blokować się dużo przed optymalnym hamowaniem tyłu. Jak dla mnie jakim¶ tam wskaĽnikiem było raczej to jak długo hamulce działaj±, a po jakim czasie zaczyna mi się gotować płyn. Tu duży wpływ miał i płyn, rodzaj klocka i stopień zużycia klocka. A tarcze jak w którym¶ momencie z gładkich (nie pamiętam już jakiej marki) zacz±łem używać rowkowane Brembo Max, to jakie¶ widocznej różnicy nie odczułem. W Hondzie już to wygl±dało trochę inaczej - na słabszych klockach hamulce do¶ć szybko traciły skuteczno¶ć (w sumie nie wiem z jakiego powodu - wydaje mi się że przegrzanie klocka), na DS3000 jest już zupełnie dobrze w całym zakresie temperatur w jakich ich używam. Na gładkich tarczach. Zreszt± podobno o to chodzi - żeby ¶ci±gać przechodzon± warstwę klocka i Mam wrażenie że płyn hamulcowy (nawet sportowy) wymięka szybciej niż pojawiaj± się takie zjawiska. Co do oczyszczania to też nie miałem nigdy problemów, żeby po przejechaniu przez jakie¶ błoto czy wodę były przej¶ciowe problemy z hamowaniem (a domy¶lam się że tam miałby wygl±dać jaki¶ syf między klockiem a tarcz±). W CC które miało bardzo duże wymagania jeżeli chodzi o materiały hamulców No to zdecydowanie. |
|
Data: 2012-06-17 18:16:36 | |
Autor: marcin | |
docieranie hamulców | |
U siebie jestem na etapie wszczepiania 330mm tarczy z alfy 159brera i swietny pomysl w samochodzie do codziennego uzytku! (kombik w tedeiku) duza szansa na zakonczenie zabawy u prokuratora lub na cmentarzu. tak trzymaj. |
|
Data: 2012-06-17 20:05:48 | |
Autor: Lewis | |
docieranie hamulców | |
W dniu 2012-06-17 18:16, marcin pisze:
U siebie jestem na etapie wszczepiania 330mm tarczy z alfy 159brera i Ta, jest to zdecydowanie kombi i zdecydowanie w dieslu. Tak trzymam. -- Czę¶ci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-06-17 21:37:39 | |
Autor: marcin | |
docieranie hamulców | |
Ta, jest to zdecydowanie kombi i zdecydowanie w dieslu. Tak trzymam. tak ja wiem ze ty jestes scigant tjuner ale nie chcialbym zeby ktos zginal przez twoje druciarskie zapedy. adaptery to se dorabiaj do filtra stozkowego czy innego syfu a nie do hamulcow auta ktore jezdzi po drogach publicznych. |
|
Data: 2012-06-17 20:38:16 | |
Autor: to | |
docieranie hamulców | |
begin marcin
tak ja wiem ze ty jestes scigant tjuner ale nie chcialbym zeby ktos Prędzej tarczę za 50 zł w Twoim złomie szlag trafi. :> -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-06-17 22:33:35 | |
Autor: Lewis | |
docieranie hamulców | |
W dniu 2012-06-17 21:37, marcin pisze:
Ta, jest to zdecydowanie kombi i zdecydowanie w dieslu. Tak trzymam. Nie, nie jestem ¶cigant, mam trochę mocniejsze auto niż seryjne i nie tylko pod względem KM i Nm. Stożka nie mam i nigdzie druciarstwa nie uskuteczniam. Powiedz mi jaka jest różnica wytrzymało¶ciowa gdy zacisk jest przykręcony do fabrycznego żeliwnego odlewu jarzma trochę obrobionego na CNC w odpowiednich miejscach, czy do adapteru robionego z odkówki w cało¶ci opracowanego na CNC? -- Czę¶ci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-06-17 23:15:38 | |
Autor: marcin | |
docieranie hamulców | |
Powiedz mi jaka jest różnica zasadnicza. |
|
Data: 2012-06-18 19:41:48 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
docieranie hamulców | |
On Sun, 17 Jun 2012 21:37:39 +0200, marcin wrote:
Ta, jest to zdecydowanie kombi i zdecydowanie w dieslu. Tak trzymam. Już się nie bulewrsuj tak :-) Ja tam nie wiem jak i z czego on to robi, ale to nie jest jaka¶ technologia rakietowa, a wbrew pozorom te siły nie s± jakie¶ wielkie. Jak się szajs sprzedawany "w zamienniku" nie rozsypuje, to zrobiony zgodnie ze sztuk± adapter też się nie rozleci. W sumie do¶ć częsty sposób modyfikacji hamulców. |
|
Data: 2012-06-18 18:12:54 | |
Autor: to | |
docieranie hamulców | |
begin Tomasz Pyra
W sumie dość częsty sposób modyfikacji hamulców. No właśnie i nie słyszałem jeszcze, żeby komuś takie hamulce odpadły. Za to o popękanych tarczach za 50 zł z Allegro czy przerdzewiałych przewodach hamulcowych, nie sprawdzanych od 10 lat słyszałem nieraz. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-06-18 20:16:42 | |
Autor: marcin | |
docieranie hamulcĂłw | |
W dniu 2012-06-18 20:12, to pisze:
begin Tomasz Pyra o wielu rzeczach nie slyszales i o wielu nie masz i nie bedziesz mial pojecia(tak jak np jazda po rondzie). nie znaczy to ze nie istnieja. |
|
Data: 2012-06-18 18:48:02 | |
Autor: to | |
docieranie hamulców | |
begin marcin
o wielu rzeczach nie slyszales i o wielu nie masz i nie bedziesz mial Kolejny troll. :/ -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-06-18 20:10:37 | |
Autor: marcin | |
docieranie hamulców | |
W sumie do¶ć częsty sposób modyfikacji hamulców. zacznijmy od tego ze jest to niezgodne z prawem. |
|
Data: 2012-06-18 18:47:13 | |
Autor: to | |
docieranie hamulców | |
begin marcin
W sumie dość częsty sposób modyfikacji hamulców. Z jakim konkretnie? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-06-18 20:48:48 | |
Autor: marcin | |
docieranie hamulcĂłw | |
W dniu 2012-06-18 20:47, to pisze:
begin marcin srakim. |
|
Data: 2012-06-18 20:59:36 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
docieranie hamulców | |
On Mon, 18 Jun 2012 18:47:13 +0000 (UTC), to wrote:
begin marcin Nie no wiesz... Znaku homologacji "E" to on na tym pewnie mieć nie będzie, a to jednak wymóg :) |
|
Data: 2012-06-18 21:45:22 | |
Autor: to | |
docieranie hamulców | |
begin Tomasz Pyra
Nie no wiesz... Znaku homologacji "E" to on na tym pewnie mieć nie Ale czy jest wymóg, żeby właściciel montował takie części? Pytam bo nie wiem. Można przecież zarejestrować SAM-a zrobionego z czegokolwiek. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-06-19 00:06:22 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
docieranie hamulców | |
On Mon, 18 Jun 2012 21:45:22 +0000 (UTC), to wrote:
begin Tomasz Pyra Co¶ mi się wydaje że m.in. hamulce w SAM musz± być z jakiego¶ samochodu, a nie wystrugane samoróbki. § 10. 1.Przedmioty wyposażenia i czę¶ci pojazdów zwi±zane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochron± ¶rodowiska mog± być stosowane w pojazdach, jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z następuj±cych warunków: 1) oznakowane s± znakami homologacji międzynarodowej stosowanymi w homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) - "E" lub Unii Europejskiej - "e"; 2) oznakowane s± cechami producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe ¶wiadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji; 3) oznakowane s± cechami dostawcy producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe ¶wiadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji; 4) oznakowane s± znakiem zgodno¶ci zgodnie z przepisami o systemie oceny zgodno¶ci i akredytacji; przepisu nie stosuje się do przedmiotów wyposażenia i czę¶ci oznakowanych znakiem bezpieczeństwa na podstawie dotychczasowych przepisów o badaniach i certyfikacji; |
|
Data: 2012-06-19 18:41:45 | |
Autor: to | |
docieranie hamulców | |
begin Tomasz Pyra
Coś mi się wydaje że m.in. hamulce w SAM muszą być z jakiegoś samochodu, No, ale takie z adapterami chyba są. Adapter to raczej mocowanie, a nie hamulec. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-06-18 22:16:55 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
docieranie hamulców | |
W dniu 2012-06-18 20:59, Tomasz Pyra pisze:
On Mon, 18 Jun 2012 18:47:13 +0000 (UTC), to wrote: Pytanie: co lepsze - brak tego znaku, czy obecno¶ć znaku C(hina)E(xport)? ;) -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶więty spokój." |
|
Data: 2012-06-18 20:19:50 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
docieranie hamulców | |
On Mon, 18 Jun 2012 20:10:37 +0200, marcin wrote:
W sumie do¶ć częsty sposób modyfikacji hamulców. Nie wiem gdzie chcemy skończyć tak zaczynaj±c, ale różne fajne rzeczy s± niezgodne z prawem :) Czasami okazuje się że głupie jest tu jednak to prawo. Ja mam w moim samochodzie tak± mas± niezgodnych z prawem rzeczy że by¶ się chyba załamał :-) Od hamulców na których jest napisane "not for road use" zaczynaj±c. |