docieranie silnika

Data: 2016-11-21 13:24:49
Autor: J.F.
docieranie silnika
Użytkownik "m4rkiz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o0l2jm$n20$1@news.chmurka.net...
zaraz odbiore silnik z remontu, m.in. tulejowanie cylindra i wymiana pierscieni

czytam i czytam i wychodzi ze sa dwie szkoly - docierac powoli i spokojnie
albo docierac szybko i intensywnie
pierwsze jest popularne i argumenty raczej kazdy zna

drugie twierdzenie podobno jest uzasadnione tym ze w dzisiejszych czasach tolerancje sa znacznie lepsze, honowanie znacznie drobniejsze
wiec jezeli chce sie dotrzec dobrze  to trzeba to zrobic szybko, zanim

Ale Ty nie masz silnika z nowoczesnej fabryki, tylko z jakiegos starego warsztatu.
Myle sie ? Czy moze tuleje honowane fabrycznie ?

rozwiniecie np. tu: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
jakies opinie? ;)

Zauwaz ze:
a) nie podaje jak dlugo krecic na hamowni. Jedno krotkie rozpedzenie silnika do maksymalnych obrotow moze go nie zatrze
    Z drugiej strony - chlodzenie na hamowni slabe
b) skupia sie na hamowaniu silnikiem ... moze tu sie kryje sekret - jakies lepsze usuwanie opilkow ?

Z kolei metoda na torze ... "normal 15 minute practise session" ... nie bardzo wiem, jak to wyglada, ale mam podejrzenie, ze moze byc za duzo.

J.

docieranie silnika