Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   docieranie silnika po remoncie

docieranie silnika po remoncie

Data: 2017-05-15 09:58:55
Autor: Lewis
docieranie silnika po remoncie
W dniu 2017-05-12 o 21:38, Zed pisze:

Jak powinno się przeprowadzać docieranie silnika po remoncie? Niechcący
zafundowałem mojemu Parchowi remont silnika. Niechcący, bo w razie W
miał iść na złom, a wpakowałem się w remont i grubsze wydatki, ale to
dłuższa historia. Jak się z nim teraz obchodzić? Parch to Clio 1.5 dCi,
robiony dół silnika (w skrócie panewki, tłoki i pierścienie) + turbina.
W sieci niby można znaleźć sporo na ten temat i chyba własne w tym
problem - mnóstwo "szkół" i teorii, niektóre argumentowanie w tak
idiotyczny sposób, że poddają w wątpliwość czy czlowiek który to pisał
miał o tym jakiekolwiek pojęcie. Może tu znajdzie się ktoś kompetentny,
kto podpowie jak najlepiej dotrzeć turbodiesla po remoncie?
--
Usenet Reader for Android
http://android.newsgroupstats.hk

To ja opiszę jak docieram swoje silniki którego buduję do upalania.
Nigdy na jałowym! Pierwsze odpalenie silnika i trzymamy w zakresie 1500-2000RPM przez 10-15min.
Spuszczenie oleju, wymiana filtra, nowy olej i jazda na drogę.
Wszystkie silniki jakie składam to turbo benzyny ale zasada jest podobna wszędzie. Odpinam sterowanie turbo żeby jechał na basebooscie zazwyczaj około 0,2-0,4 bara przy małych turbo i 0,5-0,8 przy dużych.
Silnik w pełni rozgrzany 3 bieg 2000rpm i but w podłogę do 3500. puszczasz gaz hamujesz silnikiem do 2000 i powtórka do 3500. Po kilkunastu takich cyklach przerwa na 2-3km spokojnej jazdy z obrotami nie niżej 2000 i obroty max zwiększamy do 4500 i znów kilkanaście cykli. Znów kilka km spokojnej jazdy i powtórka. po 40km takiego docierania zmiana oleju i można już sobie jeździć jak tam kto uważa.

Oczywiście nikomu nie każę tak robić, ja swoje wszystkie docieram w taki sposób.
Najgorszy kretynizm to zostawienie silnika na jałowym na dłuższy czas.

Dlaczego docieram na ostro? A no dlatego że w takim cyklu mamy krótkotrwałe wysokie obciążenie z wysokim ciśnieniem w cylindrach które powoduje silne dociśnięcie pierścienia do cylindra i porządne dotarcie się wzajemne pierścienia i cylindra, do tego hamowanie silnikiem wychładza i oczyszcza komorę spalania. Wielokrotnie porównywałem docierane delikatnie z tymi na ostro i zawsze dotarte na ostro mają wyższą kompresję, biorą mniej oleju, mniej palą - podsumowując mają wyższą sprawność.

Chciałeś opinii więc ją wyraziłem nie chcesz nie stosuj tego u siebie.
Tylko zlituj się nie docieraj na niskich obrotach.

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2017-05-15 19:37:49
Autor: Mateusz Bogusz
docieranie silnika po remoncie
zawsze dotarte na ostro mają wyższą kompresję

Kręcenie benzyny na 4500 obrotów nie nazywajmy "piłowaniem na ostro", no chyba że o dieslu piszesz :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-05-15 21:21:20
Autor: Lewis
docieranie silnika po remoncie
W dniu 2017-05-15 o 19:37, Mateusz Bogusz pisze:
zawsze dotarte na ostro mają wyższą kompresję

Kręcenie benzyny na 4500 obrotów nie nazywajmy "piłowaniem na ostro", no
chyba że o dieslu piszesz :-)


Ja nie mówię o piłowaniu a o docieraniu, na ostro to znaczy pełne którtkotrwałe obciążenie i wielokrotnie powtarzane.

--
Pozdrawiam
Lewis

docieranie silnika po remoncie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona