dodatkowa oferta 'obok kredytu'

Data: 2009-09-08 00:07:16
Autor: via proxy by yapann
dodatkowa oferta 'obok kredytu'
zaproponowano mi do kredytu skorzystanie z dodatkowej oferty banku, polegającej na systematycznym gromadzeniu środków przez lat 10, które potem mogę sobie albo użyć np. na spłatę kredytu (bądź przehulać), przy tym marża samego kredytu zostaje obniżona o pół procenta.
Wyjaśniono mi, że stanowi to rodzaj dodatkowego zabezpieczenia kredytu dla banku na czas gdy środki są gromadzone. Tak sobie jednak myślę, że skoro bankowi się to opłaca, to pewnie mi nie ;) - ale może mimo wszystko skorzystanie z tego rodzaju oferty  jest korzystne obustronnie?

Przyznam, że posiadanie dodatkowej oszczędności dałby komfort na bani, na okoliczność np. zawirowań w budżecie, (choć muszę dopytać jeszcze, jak to działa, bo o ile dobrze zrozumiałam środki są na ten okres zamrożone....)

spotkaliście się z podobną ofertą?

Data: 2009-09-08 00:22:18
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
dodatkowa oferta 'obok kredytu'
spotkaliście się z podobną ofertą?

przy hipotece teoretycznie mogłoby to miec sens
o ile np. hipoteka 4,5% a konto oszczędnosciowe 5,5%

ale ogólnie to jakiś bezsens: daj nam pieniądze na x%
a my tobie łaskawie pożyczymy na 3x%, spadajcie znam
tabliczke mnożenia nie będę dokładał do interesu ... --

Data: 2009-09-08 00:29:23
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
dodatkowa oferta 'obok kredytu'
> spotkaliście się z podobną ofertą?

gdybym kiedykolwiek zdecydował się na kredyt hipoteczny
z dodatkową kasą "do ręki" dla mnie, to wpłaciłbym na
rachunek oszczędnościowy 9x wysokość raty. Zakładam, że
każde nieszczęście typu choroba, utrata pracy itd. trwa
z reguły do pół roku i wolę te pół roku wydłużyć o połowę

zakładam że po 9 miesiącach pozbierałbym się finansowo

myślę że taka poduszka finansowa byłaby wystarczająca

Data: 2009-09-08 09:50:41
Autor: Curious

Użytkownik "via proxy by yapann" <yapann@odwa.pl> napisał w wiadomości news:h83vuq$lgg$1node2.news.atman.pl...
[...]

Pachnie mi to DB... :)
Też mi zaprezentowali taką ofertę - ciężką z niej zrezygnować 0.5% na marży to sporo. Wysokie opłaty za obsługę, przy rezygnacji w pierszwym roku wszystko przepada...
Słaby produkt.

Podobnie jest w Nordei, ale tam jest mała zniżka w prowizji.

Data: 2009-09-08 20:55:02
Autor: yapann
dodatkowa oferta 'obok kredytu'
Użytkownik "Curious" <curious@mail.pl> napisał w wiadomości news:h852ci$1l23$1news2.ipartners.pl...