dodatkowy akumulator do ogrzewania postojowego - sharan, galaxy, alhambra

Data: 2010-10-18 16:48:16
Autor: AKow
dodatkowy akumulator do ogrzewania postojowego - sharan, galaxy, alhambra
Użytkownik "AKow" <ak@brakadresu.pl> napisał w wiadomości news:i8v9ev$nsf$1usenet.news.interia.pl...
Auto (VW Sharan 1.9TDI) jest wyposażone w ogrzewanie postojowe i posiada drugi, dodatkowy akumulator do owego ogrzewania (znajduje się on pod siedzeniem pasażera). Jak się okazuje, akumulator padł na amen. Niestety nie mam pojęcia jaki to akumulator i gdzie go kupić. Dzwoniłem do kilku sklepów z akumulatorami i generalnie sprzedawcy dziwią się, że w aucie są 2 akumulatory.

Czy ktoś mógłby mi podać oznaczenie, typ tego akumulatora? Gdzie można w Warszawie (albo przez internet) kupić go?

Wyjmując akumulator muszę zdemontować przednie siedzenie. Jak? Czy przed demontażem siedzenia muszę odłączyć obydwa akumulatory czy wystarczy tylko ten dodatkowy?

Akumulator okazał się standardowy, nie było żadnego problemu z jego dobraniem. Aku tradycyjny kwasowy zamknięty (nie żelowy) o pojemności 60Ah. Przednie siedzenie musiałem zdemontować, ale wystarczyło odkręcić 4 śruby (trzynastki) i przechylić fotel do tyłu, nie odłączając instalacji (ale na wszelki wypadek odłączyłem masę akumulatora głównego).

dodatkowy akumulator do ogrzewania postojowego - sharan, galaxy, alhambra