Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych

dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych

Data: 2016-10-20 14:25:37
Autor: sirapacz
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
czy ktoś z szanownych kolegów użytkuje takie cóś w swoim autku? są takie montowane fabrycznie w niektórych autach - jaka jest tego skuteczność? myślę nad domontowaniem sobie takiego dogrzewacza tym bardziej, że używki z różnych samochodów latają od 50pln w zwyż.

Latam głównie na krótkich trasach ok 5km - jest sens montować?

Data: 2016-10-21 13:09:48
Autor: Zenek Kapelinder
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
Bez jakis kosmicznych kombinacji alpejskich moze nie miec sensu. Za mala moc. Jak cos takiego jest przez fabryke zalozone to konstruktor cos wiecej musial zrobic zeby dzialalo. Jak na zywca wstawisz w obieg to przeplyw wody przez silnik spowoduje ze cieplo ze swiec dolozy sie do ciepla z silnika. A ze swiece w stosunku do silnika maja mala moc to zadnego wyraznego przyrostu temperatury nie bedzie. Swiece z 200W a zimny silnik na wolnych obrotach zuzywa z 2 litry paliwa na godzine co daje ze spalania paliwa ponad 10kW z czego z 15-20% idzie na prace mechaniczna a reszta na cieplo. Jesli dysponujac moca 7-8kW zagrzanie idzie wolno to jak 200W ma cos przyspieszyc?

Data: 2016-10-22 20:43:35
Autor: xyz
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
W dniu 21.10.2016 o 22:09, Zenek Kapelinder pisze:
Bez jakis kosmicznych kombinacji alpejskich moze nie miec sensu. Za mala moc. Jak cos takiego jest przez fabryke zalozone to konstruktor cos wiecej musial zrobic zeby dzialalo. Jak na zywca wstawisz w obieg to przeplyw wody przez silnik spowoduje ze cieplo ze swiec dolozy sie do ciepla z silnika. A ze swiece w stosunku do silnika maja mala moc to zadnego wyraznego przyrostu temperatury nie bedzie. Swiece z 200W a zimny silnik na wolnych obrotach zuzywa z 2 litry paliwa na godzine co daje ze spalania paliwa ponad 10kW z czego z 15-20% idzie na prace mechaniczna a reszta na cieplo. Jesli dysponujac moca 7-8kW zagrzanie idzie wolno to jak 200W ma cos przyspieszyc?



Mam coś takiego, 3 świece. W zakresie 0-5stC włącza się jedna,<0stC wszystkie. Nie jestem w 100% pewien tych zakresów.
Ale z praktyki, jak wszystkie 3 były padnięte to silnik nagrzewał się
dłużej, po wymianie wyraźnie szybciej (porównywałem w podobnych
warunkach temperaturowych na tej samej trasie).

Same świece zamontowane są pod fotelem kierowcy, niestety nie pamiętam
dokładnego połączenia.
--
-- - xyz

Data: 2016-10-22 14:07:27
Autor: T.
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
W dniu 2016-10-20 o 14:25, sirapacz pisze:
czy ktoś z szanownych kolegów użytkuje takie cóś w swoim autku? są takie
montowane fabrycznie w niektórych autach - jaka jest tego skuteczność?
myślę nad domontowaniem sobie takiego dogrzewacza tym bardziej, że
używki z różnych samochodów latają od 50pln w zwyż.

Latam głównie na krótkich trasach ok 5km - jest sens montować?

Chyba praktyczniejsze jest podgrzewanie paliwa. Stosuje się takie "świece" w kilku modelach, m.in Ford to może mieć.
T.

Data: 2016-10-22 15:37:06
Autor: Adam
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
W dniu 2016-10-22 o 14:07, T. pisze:
W dniu 2016-10-20 o 14:25, sirapacz pisze:
czy ktoś z szanownych kolegów użytkuje takie cóś w swoim autku? są takie
montowane fabrycznie w niektórych autach - jaka jest tego skuteczność?
myślę nad domontowaniem sobie takiego dogrzewacza tym bardziej, że
używki z różnych samochodów latają od 50pln w zwyż.

Latam głównie na krótkich trasach ok 5km - jest sens montować?

Chyba praktyczniejsze jest podgrzewanie paliwa. Stosuje się takie
"świece" w kilku modelach, m.in Ford to może mieć.
T.

Podgrzewanie paliwa (a najczęściej filtrów paliwa) stosuje się w dizlach. Ale ich zadaniem jest niedopuszczenie do wytrącenia się paliwa.

W krajach północnych stosuje się podgrzewacze oleju, ale one mają moce kilowatowe, a nie watowe. Podpinane są do sieci elektrycznej. Jest to ponoć bardziej skuteczne od "elektrycznego webasta", czyli podgrzewania płynu.
Piszę "ponoć", bo się z tym osobiście nie potkałem. Aczkolwiek wolałbym wsiadać do ciepłego pojazdu, niż do zimnego z ciepłym li tylko silnikiem.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-10-22 19:30:40
Autor: PiteR
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
na  ** p.m.s **  T. pisze tak:

W dniu 2016-10-20 o 14:25, sirapacz pisze:
czy ktoś z szanownych kolegów użytkuje takie cóś w swoim autku?
są takie montowane fabrycznie w niektórych autach - jaka jest
tego skuteczność? myślę nad domontowaniem sobie takiego
dogrzewacza tym bardziej, że używki z różnych samochodów latają
od 50pln w zwyż. Latam głównie na krótkich trasach ok 5km - jest sens montować?

Chyba praktyczniejsze jest podgrzewanie paliwa. Stosuje się takie "świece" w kilku modelach, m.in Ford to może mieć.


siarpaczowi chyba chodzi o grzanie siebie.

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2016-10-22 19:31:53
Autor: sirapacz
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych

siarpaczowi chyba chodzi o grzanie siebie.

owszem - nie mam problemów z paliwem ale z niedogrzaniem samochodu rano już owszem. raz, że w dupę zimno a dwa ciągle jeżdżę na niedogrzanym silniku bo trasy krótkie :/

Data: 2016-10-24 10:47:45
Autor: T.
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
W dniu 2016-10-22 o 19:31, sirapacz pisze:

siarpaczowi chyba chodzi o grzanie siebie.

owszem - nie mam problemów z paliwem ale z niedogrzaniem samochodu rano
już owszem. raz, że w dupę zimno a dwa ciągle jeżdżę na niedogrzanym
silniku bo trasy krótkie :/

To załóż sobie Webasto do auta - na zegar lub pilota. Jeśli parkujesz koło domu, to można kupić specjalną "farelkę" do samochodu, którą masz na kablu pociągniętym z domu. Włączasz jak wstaniesz i zanim się wygrzebiesz - masz ciepło. Tylko trzeba uważać, żeby z kablem nie pojechać... :-)
Tu masz przykłady:
http://instalacje.intercars.com.pl/ogrzewanie-postojowe/defa-warmup-szczegolowy-opis/
T.

Data: 2016-10-24 12:01:38
Autor: sirapacz
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych

To załóż sobie Webasto do auta - na zegar lub pilota. Jeśli parkujesz
koło domu, to można kupić specjalną "farelkę" do samochodu, którą masz
na kablu pociągniętym z domu. Włączasz jak wstaniesz i zanim się
wygrzebiesz - masz ciepło. Tylko trzeba uważać, żeby z kablem nie
pojechać... :-)
Tu masz przykłady:
http://instalacje.intercars.com.pl/ogrzewanie-postojowe/defa-warmup-szczegolowy-opis/

T.

wszystko cacy ale budżet nie ten. te zestawy co poleciłeś to ok 2kpln.
Myślałem o zasilaniu z akumulatora aby właśnie ze sznurkiem nie pojechać. Taki na sznurek to bez dużego problemu mogę mieć z traktora rolniczego:) grzałka bodaj 700W na 230V za całe 100pln - nówka:) do zamontowania na przewodzie z płynem:)

Data: 2016-10-24 14:58:29
Autor: T.
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
W dniu 2016-10-24 o 12:01, sirapacz pisze:

To załóż sobie Webasto do auta - na zegar lub pilota. Jeśli parkujesz
koło domu, to można kupić specjalną "farelkę" do samochodu, którą masz
na kablu pociągniętym z domu. Włączasz jak wstaniesz i zanim się
wygrzebiesz - masz ciepło. Tylko trzeba uważać, żeby z kablem nie
pojechać... :-)
Tu masz przykłady:
http://instalacje.intercars.com.pl/ogrzewanie-postojowe/defa-warmup-szczegolowy-opis/


T.

wszystko cacy ale budżet nie ten. te zestawy co poleciłeś to ok 2kpln.
Myślałem o zasilaniu z akumulatora aby właśnie ze sznurkiem nie
pojechać. Taki na sznurek to bez dużego problemu mogę mieć z traktora
rolniczego:) grzałka bodaj 700W na 230V za całe 100pln - nówka:) do
zamontowania na przewodzie z płynem:)

Ja bym chyba postawił na coś dostosowanego do tego celu. Jak grzałka będzie dotykać gdzieś przewodu może go przetopić.
A może coś takiego poszukaj:
http://www.sklep.elektrowarm.com/podgrzewacz-silnika-model-d128002-pompowy-230v-1100w-p-31.html
To ustrojstwo ma pompkę. A super drogie nie jest. No i wstawienie jest dość proste, byle końcówki pasowały...

T.

Data: 2016-10-24 15:47:18
Autor: sirapacz
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych

Ja bym chyba postawił na coś dostosowanego do tego celu. Jak grzałka
będzie dotykać gdzieś przewodu może go przetopić.
A może coś takiego poszukaj:

to o czym ja mówie to są fabrycznie budowane podgrzewacze z metalową obudową i dwoma króćcami - nie ma szans się zajarać. No chyba, że okablowanie bo to dość znaczne amperaże wychodzą.

tylko wlasnie pytanie czy ktoś używał i czy jest sens ciąć przewody:)
jeden z kolegów się wypowiedział, że u niego różnica jest więc chyba się skuszę:)

Data: 2016-10-24 19:11:40
Autor: PiteR
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
na  ** p.m.s **  sirapacz pisze tak:

to o czym ja mówie to są fabrycznie budowane podgrzewacze z
metalową obudową i dwoma króćcami - nie ma szans się zajarać. No
chyba, że okablowanie bo to dość znaczne amperaże wychodzą.

tylko wlasnie pytanie czy ktoś używał i czy jest sens ciąć
przewody:) jeden z kolegów się wypowiedział, że u niego różnica
jest więc chyba się skuszę:)

Alternator wytrzyma modyfikację?

Wyłączysz to diesel znowu ostygnie. Będziesz grzał non stop?

Ciąć przewody to chyba jeden przewód tylko który ;)

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2016-10-24 20:18:02
Autor: sirapacz
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych

Alternator wytrzyma modyfikację?

tego nie wiem. zakladam, że będę potrzebował 60A  - brakujący prąd zassie z akumulatora

Wyłączysz to diesel znowu ostygnie. Będziesz grzał non stop?

nie - najbardziej mi zależy na pierwszym uruchomieniu bo potem to już nie ma kiedy ostygnąć:)

Ciąć przewody to chyba jeden przewód tylko który ;)

blok - nagrzewnica:)

Data: 2016-10-24 21:24:43
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
W dniu 2016-10-24 o 20:18, sirapacz pisze:

Ciąć przewody to chyba jeden przewód tylko który ;)

blok - nagrzewnica:)


No to baw się w sapera. Są dwa. :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2016-10-24 21:40:12
Autor: PiteR
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
na  ** p.m.s **  sirapacz pisze tak:

Alternator wytrzyma modyfikację?

tego nie wiem. zakladam, że będę potrzebował 60A  - brakujący prąd
zassie z akumulatora

ta rzeka popłynie pod górkę ;)

Alternator daje 14v a akumulator daje 12.6v. Prąd płynie od wyższego potencjału do niższego. Spalisz sobie diody prostownicze w alternatorze tak jak ja spaliłem w swoim. Grzej płyn, wyłącz świece, dopiero wtedy dmuchawa na max.


Wyłączysz to diesel znowu ostygnie. Będziesz grzał non stop?

nie - najbardziej mi zależy na pierwszym uruchomieniu bo potem to
już nie ma kiedy ostygnąć:)

kiedy wszystko ma najciężej ;)


Ciąć przewody to chyba jeden przewód tylko który ;)

blok - nagrzewnica:)

a węże :)



--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2016-10-25 14:43:50
Autor: sirapacz
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych

Alternator daje 14v a akumulator daje 12.6v. Prąd płynie od wyższego
do momentu przeciążenia alternatora - wtedy napięcie będzie spadać

potencjału do niższego. Spalisz sobie diody prostownicze w alternatorze

jak przedobrzę to możliwe :) choć zakładam, że są wzięte górką ponad maksymalny swój prąd altka:)

Wyłączysz to diesel znowu ostygnie. Będziesz grzał non stop?

nie - najbardziej mi zależy na pierwszym uruchomieniu bo potem to
już nie ma kiedy ostygnąć:)

kiedy wszystko ma najciężej ;)

nikt nie mówił, że będzie lekko:P


Ciąć przewody to chyba jeden przewód tylko który ;)

blok - nagrzewnica:)

a węże :)


okablowanie to osobno z zabezpieczeniem przy samym aku:)

Data: 2016-10-31 17:38:37
Autor: Zenek Kapelinder
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
Sprawdzilem ile ciagnie typowa swieca zarowa. Przy sztywnych dwunastu woltach ( zasilacz a nie akumulator) zimna 8,5A.

Data: 2016-11-01 10:00:30
Autor: Tomasz Gorbaczuk
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie św iec żarowych
W dniu .11.2016 o 01:38 Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> pisze:

Sprawdzilem ile ciagnie typowa swieca zarowa. Przy sztywnych dwunastu  woltach ( zasilacz a nie akumulator) zimna 8,5A.

Świece mogą mieć 0,6 oma i 1,2 oma i pewnie inne wartości w przedziale 0,3  do 2 omów.
Piszę oczywiście o sprawnych. W dci z tego co pamiętam miałem 22A na  świecę.
HDI nie mierzyłem.

TG

Data: 2016-11-01 15:20:00
Autor: sirapacz
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
W dniu 2016-11-01 o 01:38, Zenek Kapelinder pisze:
Sprawdzilem ile ciagnie typowa swieca zarowa. Przy sztywnych dwunastu woltach ( zasilacz a nie akumulator) zimna 8,5A.

troche mało to ledwie 300w przy 3 świecach

Data: 2016-11-01 07:49:26
Autor: Zenek Kapelinder
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
300W to nie jest malo tylko 10 razy za malo. Taka moc mozna uznac za zaklocenie a nie zrodlo ciepla. I nagle ktos napisal ze ze jest super, silnik sie odczuwalnie szybciej grzeje i podobne glupoty. Az sie cisnie pytanie czy teraz w domach wariatow w ramach leczenia pacjenci maja dostep do netu. Na allegro sa podgrzewacze plynu. Male kotly na paliwo z samochodu. Zuzywa toto z poltora litra paliwa na godzine, ma z 6 kilowatow mocy. Krazy ciecz w malym obiegu. I takie cos dziala a nie podgrzewacz ze swiec albo kilowatowa grzalka w bloku.

Data: 2016-11-01 17:06:41
Autor: laisar
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
W dniu wtorek, 1 listopada 2016 15:22:03 UTC+1 użytkownik sirapacz napisał:
troche mało to ledwie 300w przy 3 świecach

Tu masz początkowo dobrze ponad 200 W na JEDNEJ - http://www.youtube.com/watch?v=ty3f15RIbkI albo http://www.youtube.com/watch?v=VZY3NCIxE5w

I świeca zanurzona w przepływającej zimnej cieczy właśnie nie rozgrzewa się tak szybko - ot, cała tajemnica.

Takie dogrzewanie nie ma sprawić żadnych cudów, ale jak na prostotę, wagę i koszt - wydaje się całkiem opłacalne.

Data: 2016-11-01 18:07:30
Autor: Zenek Kapelinder
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
Masz takie swiece do grzania plynu czy tylko filmik w necie znalazles i udajesz eksperta?

Data: 2016-11-02 05:05:51
Autor: laisar
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
W dniu środa, 2 listopada 2016 02:07:32 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Masz takie swiece do grzania plynu czy tylko filmik w necie znalazles i udajesz eksperta?

Kiedyś miałem, filmik znalazłem, nie jestem i nie udaję eksperta - ale umiem liczyć, a większość inżynierów i księgowych producentów jeszcze lepiej.

Dokładają to urządzenie głównie do diesli, które w ogóle powoli się rozgrzewają, więc chociaż cudów nie zrobi, to widać działa _wystarczając_ dobrze..


Nie sprzedaję, nie serwisuję, nie mam udziałów, nie jestem złośliwy - każdy może sam zrobić pomiary i ocenić, czy wg niego i dla niego to warte zachodu.


EOT

Data: 2016-10-22 14:11:41
Autor: laisar
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
W dniu czwartek, 20 października 2016 14:27:28 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
jaka jest tego skuteczność?

Wystarczająca, skoro producenci montują...

(Renault kangoo II: 2 bezpieczniki po 60 A + przekaźnik 80 A + 4 świece żarowe = max 960 W, na 7 litrów układu chłodzenia).

Data: 2016-10-23 09:48:58
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
W dniu 2016-10-22 o 23:11, laisar pisze:
W dniu czwartek, 20 października 2016 14:27:28 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
jaka jest tego skuteczność?

Wystarczająca, skoro producenci montują...

(Renault kangoo II: 2 bezpieczniki po 60 A + przekaźnik 80 A + 4 świece żarowe = max 960 W, na 7 litrów układu chłodzenia).


Nie do końca na 7 litrów. W małym obiegu jest sporo mniej. A te dogrzewacze z reguły wyłączają się przy temp. początku otwarcia termostatu. Czasem przy temp. pełnego otwarcia.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2016-10-23 01:55:07
Autor: laisar
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
W dniu niedziela, 23 października 2016 09:48:58 UTC+2 użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisał:

Nie do końca na 7 litrów. W małym obiegu jest sporo mniej.

Tyż prowda (: Nie chce mi się szukać, jaka jest pojemność cieplna płynu chłodniczego, ale gdyby to była czysta woda, to - powiedzmy - w 3 litrach małego obiegu grzałka 900 W podnosi temperaturę całości o 1° co 15 sekund. Uwzględniając odbieranie ciepła przez blok silnika i straty to pewnie czas wydłuża się 2-krotnie. Dodatkowe 5° w ciągu mniej niż 3 minut to może nie jest jakiś szał, ale w najgorszym okresie pracy silnika najwyraźniej warte jest zachodu.

Data: 2016-11-02 13:53:53
Autor: quent
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie ś wiec żarowych
On 20.10.2016 14:25, sirapacz wrote:
czy ktoś z szanownych kolegów użytkuje takie cóś w swoim autku? są takie
montowane fabrycznie w niektórych autach - jaka jest tego skuteczność?
myślę nad domontowaniem sobie takiego dogrzewacza tym bardziej, że
używki z różnych samochodów latają od 50pln w zwyż.

Latam głównie na krótkich trasach ok 5km - jest sens montować?

Mam coś takiego w Sharanie.
90st mam na wskaźniku zimą już po kilku minutach. Sporo szybciej niż latem.

--
Pozdr.
Q
www.elipsa.info

Data: 2016-11-02 06:54:48
Autor: Zenek Kapelinder
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
I to jest ten moment ze widac jak ktos pierdoli. Jak by to tak cudownie dzialalo to dzialalo by zawsze bez wzgledu na pore roku i temperature. Dla silnika bardzo wazna jest wlasciwa twemperatura pracy. Bo ma wtedy najlepsze spalanie i emituje najmniej zanieczyszczen, ma rowniez ogromny wplyw na zuzycie samego silnika.

Data: 2016-11-02 15:11:00
Autor: quent
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie ś wiec żarowych
On 02.11.2016 14:54, Zenek Kapelinder wrote:
I to jest ten moment ze widac jak ktos pierdoli. Jak by to tak cudownie dzialalo to dzialalo by zawsze bez wzgledu na pore roku i temperature. Dla silnika bardzo wazna jest wlasciwa twemperatura pracy. Bo ma wtedy najlepsze spalanie i emituje najmniej zanieczyszczen, ma rowniez ogromny wplyw na zuzycie samego silnika.

Widać, że nie miałeś z tym do czynienia


--
Pozdr.
Q
www.elipsa.info

Data: 2016-11-02 15:50:18
Autor: J.F.
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
Użytkownik "quent"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nvcnk7$sgf$1@dont-email.me...
On 20.10.2016 14:25, sirapacz wrote:
Latam głównie na krótkich trasach ok 5km - jest sens montować?

Mam coś takiego w Sharanie.
90st mam na wskaźniku zimą już po kilku minutach. Sporo szybciej niż latem.

Ale kilku=3 czy kilku=9 ?

IMO - bez dogrzewania to po 9 minutach bede mial kolo 90 (po 6 robi sie 60C - startujac z +15).

Za to ciekawe, czy alternator da rade doladowac akumulator przez tych 5 km ...

J.

Data: 2016-11-02 10:31:20
Autor: quent75
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
Dużo szybciej niż latem gdzie startuje przecież z dużego plusa. Kilka min to mniej więcej tyle ile jadę do pracy czyli 6-8 min

dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona