Data: 2016-10-21 13:09:48 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych | |
Bez jakis kosmicznych kombinacji alpejskich moze nie miec sensu. Za mala moc. Jak cos takiego jest przez fabryke zalozone to konstruktor cos wiecej musial zrobic zeby dzialalo. Jak na zywca wstawisz w obieg to przeplyw wody przez silnik spowoduje ze cieplo ze swiec dolozy sie do ciepla z silnika. A ze swiece w stosunku do silnika maja mala moc to zadnego wyraznego przyrostu temperatury nie bedzie. Swiece z 200W a zimny silnik na wolnych obrotach zuzywa z 2 litry paliwa na godzine co daje ze spalania paliwa ponad 10kW z czego z 15-20% idzie na prace mechaniczna a reszta na cieplo. Jesli dysponujac moca 7-8kW zagrzanie idzie wolno to jak 200W ma cos przyspieszyc?
|
|
Data: 2016-10-22 20:43:35 | |
Autor: xyz | |
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych | |
W dniu 21.10.2016 o 22:09, Zenek Kapelinder pisze:
Bez jakis kosmicznych kombinacji alpejskich moze nie miec sensu. Za mala moc. Jak cos takiego jest przez fabryke zalozone to konstruktor cos wiecej musial zrobic zeby dzialalo. Jak na zywca wstawisz w obieg to przeplyw wody przez silnik spowoduje ze cieplo ze swiec dolozy sie do ciepla z silnika. A ze swiece w stosunku do silnika maja mala moc to zadnego wyraznego przyrostu temperatury nie bedzie. Swiece z 200W a zimny silnik na wolnych obrotach zuzywa z 2 litry paliwa na godzine co daje ze spalania paliwa ponad 10kW z czego z 15-20% idzie na prace mechaniczna a reszta na cieplo. Jesli dysponujac moca 7-8kW zagrzanie idzie wolno to jak 200W ma cos przyspieszyc? Mam coś takiego, 3 świece. W zakresie 0-5stC włącza się jedna,<0stC wszystkie. Nie jestem w 100% pewien tych zakresów. Ale z praktyki, jak wszystkie 3 były padnięte to silnik nagrzewał się dłużej, po wymianie wyraźnie szybciej (porównywałem w podobnych warunkach temperaturowych na tej samej trasie). Same świece zamontowane są pod fotelem kierowcy, niestety nie pamiętam dokładnego połączenia. -- -- - xyz |
|