Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych

dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych

Data: 2016-10-22 14:07:27
Autor: T.
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
W dniu 2016-10-20 o 14:25, sirapacz pisze:
czy ktoś z szanownych kolegów użytkuje takie cóś w swoim autku? są takie
montowane fabrycznie w niektórych autach - jaka jest tego skuteczność?
myślę nad domontowaniem sobie takiego dogrzewacza tym bardziej, że
używki z różnych samochodów latają od 50pln w zwyż.

Latam głównie na krótkich trasach ok 5km - jest sens montować?

Chyba praktyczniejsze jest podgrzewanie paliwa. Stosuje się takie "świece" w kilku modelach, m.in Ford to może mieć.
T.

Data: 2016-10-22 15:37:06
Autor: Adam
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
W dniu 2016-10-22 o 14:07, T. pisze:
W dniu 2016-10-20 o 14:25, sirapacz pisze:
czy ktoś z szanownych kolegów użytkuje takie cóś w swoim autku? są takie
montowane fabrycznie w niektórych autach - jaka jest tego skuteczność?
myślę nad domontowaniem sobie takiego dogrzewacza tym bardziej, że
używki z różnych samochodów latają od 50pln w zwyż.

Latam głównie na krótkich trasach ok 5km - jest sens montować?

Chyba praktyczniejsze jest podgrzewanie paliwa. Stosuje się takie
"świece" w kilku modelach, m.in Ford to może mieć.
T.

Podgrzewanie paliwa (a najczęściej filtrów paliwa) stosuje się w dizlach. Ale ich zadaniem jest niedopuszczenie do wytrącenia się paliwa.

W krajach północnych stosuje się podgrzewacze oleju, ale one mają moce kilowatowe, a nie watowe. Podpinane są do sieci elektrycznej. Jest to ponoć bardziej skuteczne od "elektrycznego webasta", czyli podgrzewania płynu.
Piszę "ponoć", bo się z tym osobiście nie potkałem. Aczkolwiek wolałbym wsiadać do ciepłego pojazdu, niż do zimnego z ciepłym li tylko silnikiem.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-10-22 19:30:40
Autor: PiteR
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
na  ** p.m.s **  T. pisze tak:

W dniu 2016-10-20 o 14:25, sirapacz pisze:
czy ktoś z szanownych kolegów użytkuje takie cóś w swoim autku?
są takie montowane fabrycznie w niektórych autach - jaka jest
tego skuteczność? myślę nad domontowaniem sobie takiego
dogrzewacza tym bardziej, że używki z różnych samochodów latają
od 50pln w zwyż. Latam głównie na krótkich trasach ok 5km - jest sens montować?

Chyba praktyczniejsze jest podgrzewanie paliwa. Stosuje się takie "świece" w kilku modelach, m.in Ford to może mieć.


siarpaczowi chyba chodzi o grzanie siebie.

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2016-10-22 19:31:53
Autor: sirapacz
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych

siarpaczowi chyba chodzi o grzanie siebie.

owszem - nie mam problemów z paliwem ale z niedogrzaniem samochodu rano już owszem. raz, że w dupę zimno a dwa ciągle jeżdżę na niedogrzanym silniku bo trasy krótkie :/

Data: 2016-10-24 10:47:45
Autor: T.
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
W dniu 2016-10-22 o 19:31, sirapacz pisze:

siarpaczowi chyba chodzi o grzanie siebie.

owszem - nie mam problemów z paliwem ale z niedogrzaniem samochodu rano
już owszem. raz, że w dupę zimno a dwa ciągle jeżdżę na niedogrzanym
silniku bo trasy krótkie :/

To załóż sobie Webasto do auta - na zegar lub pilota. Jeśli parkujesz koło domu, to można kupić specjalną "farelkę" do samochodu, którą masz na kablu pociągniętym z domu. Włączasz jak wstaniesz i zanim się wygrzebiesz - masz ciepło. Tylko trzeba uważać, żeby z kablem nie pojechać... :-)
Tu masz przykłady:
http://instalacje.intercars.com.pl/ogrzewanie-postojowe/defa-warmup-szczegolowy-opis/
T.

Data: 2016-10-24 12:01:38
Autor: sirapacz
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych

To załóż sobie Webasto do auta - na zegar lub pilota. Jeśli parkujesz
koło domu, to można kupić specjalną "farelkę" do samochodu, którą masz
na kablu pociągniętym z domu. Włączasz jak wstaniesz i zanim się
wygrzebiesz - masz ciepło. Tylko trzeba uważać, żeby z kablem nie
pojechać... :-)
Tu masz przykłady:
http://instalacje.intercars.com.pl/ogrzewanie-postojowe/defa-warmup-szczegolowy-opis/

T.

wszystko cacy ale budżet nie ten. te zestawy co poleciłeś to ok 2kpln.
Myślałem o zasilaniu z akumulatora aby właśnie ze sznurkiem nie pojechać. Taki na sznurek to bez dużego problemu mogę mieć z traktora rolniczego:) grzałka bodaj 700W na 230V za całe 100pln - nówka:) do zamontowania na przewodzie z płynem:)

Data: 2016-10-24 14:58:29
Autor: T.
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
W dniu 2016-10-24 o 12:01, sirapacz pisze:

To załóż sobie Webasto do auta - na zegar lub pilota. Jeśli parkujesz
koło domu, to można kupić specjalną "farelkę" do samochodu, którą masz
na kablu pociągniętym z domu. Włączasz jak wstaniesz i zanim się
wygrzebiesz - masz ciepło. Tylko trzeba uważać, żeby z kablem nie
pojechać... :-)
Tu masz przykłady:
http://instalacje.intercars.com.pl/ogrzewanie-postojowe/defa-warmup-szczegolowy-opis/


T.

wszystko cacy ale budżet nie ten. te zestawy co poleciłeś to ok 2kpln.
Myślałem o zasilaniu z akumulatora aby właśnie ze sznurkiem nie
pojechać. Taki na sznurek to bez dużego problemu mogę mieć z traktora
rolniczego:) grzałka bodaj 700W na 230V za całe 100pln - nówka:) do
zamontowania na przewodzie z płynem:)

Ja bym chyba postawił na coś dostosowanego do tego celu. Jak grzałka będzie dotykać gdzieś przewodu może go przetopić.
A może coś takiego poszukaj:
http://www.sklep.elektrowarm.com/podgrzewacz-silnika-model-d128002-pompowy-230v-1100w-p-31.html
To ustrojstwo ma pompkę. A super drogie nie jest. No i wstawienie jest dość proste, byle końcówki pasowały...

T.

Data: 2016-10-24 15:47:18
Autor: sirapacz
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych

Ja bym chyba postawił na coś dostosowanego do tego celu. Jak grzałka
będzie dotykać gdzieś przewodu może go przetopić.
A może coś takiego poszukaj:

to o czym ja mówie to są fabrycznie budowane podgrzewacze z metalową obudową i dwoma króćcami - nie ma szans się zajarać. No chyba, że okablowanie bo to dość znaczne amperaże wychodzą.

tylko wlasnie pytanie czy ktoś używał i czy jest sens ciąć przewody:)
jeden z kolegów się wypowiedział, że u niego różnica jest więc chyba się skuszę:)

Data: 2016-10-24 19:11:40
Autor: PiteR
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
na  ** p.m.s **  sirapacz pisze tak:

to o czym ja mówie to są fabrycznie budowane podgrzewacze z
metalową obudową i dwoma króćcami - nie ma szans się zajarać. No
chyba, że okablowanie bo to dość znaczne amperaże wychodzą.

tylko wlasnie pytanie czy ktoś używał i czy jest sens ciąć
przewody:) jeden z kolegów się wypowiedział, że u niego różnica
jest więc chyba się skuszę:)

Alternator wytrzyma modyfikację?

Wyłączysz to diesel znowu ostygnie. Będziesz grzał non stop?

Ciąć przewody to chyba jeden przewód tylko który ;)

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2016-10-24 20:18:02
Autor: sirapacz
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych

Alternator wytrzyma modyfikację?

tego nie wiem. zakladam, że będę potrzebował 60A  - brakujący prąd zassie z akumulatora

Wyłączysz to diesel znowu ostygnie. Będziesz grzał non stop?

nie - najbardziej mi zależy na pierwszym uruchomieniu bo potem to już nie ma kiedy ostygnąć:)

Ciąć przewody to chyba jeden przewód tylko który ;)

blok - nagrzewnica:)

Data: 2016-10-24 21:24:43
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
W dniu 2016-10-24 o 20:18, sirapacz pisze:

Ciąć przewody to chyba jeden przewód tylko który ;)

blok - nagrzewnica:)


No to baw się w sapera. Są dwa. :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2016-10-24 21:40:12
Autor: PiteR
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
na  ** p.m.s **  sirapacz pisze tak:

Alternator wytrzyma modyfikację?

tego nie wiem. zakladam, że będę potrzebował 60A  - brakujący prąd
zassie z akumulatora

ta rzeka popłynie pod górkę ;)

Alternator daje 14v a akumulator daje 12.6v. Prąd płynie od wyższego potencjału do niższego. Spalisz sobie diody prostownicze w alternatorze tak jak ja spaliłem w swoim. Grzej płyn, wyłącz świece, dopiero wtedy dmuchawa na max.


Wyłączysz to diesel znowu ostygnie. Będziesz grzał non stop?

nie - najbardziej mi zależy na pierwszym uruchomieniu bo potem to
już nie ma kiedy ostygnąć:)

kiedy wszystko ma najciężej ;)


Ciąć przewody to chyba jeden przewód tylko który ;)

blok - nagrzewnica:)

a węże :)



--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2016-10-25 14:43:50
Autor: sirapacz
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych

Alternator daje 14v a akumulator daje 12.6v. Prąd płynie od wyższego
do momentu przeciążenia alternatora - wtedy napięcie będzie spadać

potencjału do niższego. Spalisz sobie diody prostownicze w alternatorze

jak przedobrzę to możliwe :) choć zakładam, że są wzięte górką ponad maksymalny swój prąd altka:)

Wyłączysz to diesel znowu ostygnie. Będziesz grzał non stop?

nie - najbardziej mi zależy na pierwszym uruchomieniu bo potem to
już nie ma kiedy ostygnąć:)

kiedy wszystko ma najciężej ;)

nikt nie mówił, że będzie lekko:P


Ciąć przewody to chyba jeden przewód tylko który ;)

blok - nagrzewnica:)

a węże :)


okablowanie to osobno z zabezpieczeniem przy samym aku:)

Data: 2016-10-31 17:38:37
Autor: Zenek Kapelinder
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
Sprawdzilem ile ciagnie typowa swieca zarowa. Przy sztywnych dwunastu woltach ( zasilacz a nie akumulator) zimna 8,5A.

Data: 2016-11-01 10:00:30
Autor: Tomasz Gorbaczuk
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie św iec żarowych
W dniu .11.2016 o 01:38 Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> pisze:

Sprawdzilem ile ciagnie typowa swieca zarowa. Przy sztywnych dwunastu  woltach ( zasilacz a nie akumulator) zimna 8,5A.

Świece mogą mieć 0,6 oma i 1,2 oma i pewnie inne wartości w przedziale 0,3  do 2 omów.
Piszę oczywiście o sprawnych. W dci z tego co pamiętam miałem 22A na  świecę.
HDI nie mierzyłem.

TG

Data: 2016-11-01 15:20:00
Autor: sirapacz
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
W dniu 2016-11-01 o 01:38, Zenek Kapelinder pisze:
Sprawdzilem ile ciagnie typowa swieca zarowa. Przy sztywnych dwunastu woltach ( zasilacz a nie akumulator) zimna 8,5A.

troche mało to ledwie 300w przy 3 świecach

Data: 2016-11-01 07:49:26
Autor: Zenek Kapelinder
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
300W to nie jest malo tylko 10 razy za malo. Taka moc mozna uznac za zaklocenie a nie zrodlo ciepla. I nagle ktos napisal ze ze jest super, silnik sie odczuwalnie szybciej grzeje i podobne glupoty. Az sie cisnie pytanie czy teraz w domach wariatow w ramach leczenia pacjenci maja dostep do netu. Na allegro sa podgrzewacze plynu. Male kotly na paliwo z samochodu. Zuzywa toto z poltora litra paliwa na godzine, ma z 6 kilowatow mocy. Krazy ciecz w malym obiegu. I takie cos dziala a nie podgrzewacz ze swiec albo kilowatowa grzalka w bloku.

Data: 2016-11-01 17:06:41
Autor: laisar
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
W dniu wtorek, 1 listopada 2016 15:22:03 UTC+1 użytkownik sirapacz napisał:
troche mało to ledwie 300w przy 3 świecach

Tu masz początkowo dobrze ponad 200 W na JEDNEJ - http://www.youtube.com/watch?v=ty3f15RIbkI albo http://www.youtube.com/watch?v=VZY3NCIxE5w

I świeca zanurzona w przepływającej zimnej cieczy właśnie nie rozgrzewa się tak szybko - ot, cała tajemnica.

Takie dogrzewanie nie ma sprawić żadnych cudów, ale jak na prostotę, wagę i koszt - wydaje się całkiem opłacalne.

Data: 2016-11-01 18:07:30
Autor: Zenek Kapelinder
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
Masz takie swiece do grzania plynu czy tylko filmik w necie znalazles i udajesz eksperta?

Data: 2016-11-02 05:05:51
Autor: laisar
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
W dniu środa, 2 listopada 2016 02:07:32 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Masz takie swiece do grzania plynu czy tylko filmik w necie znalazles i udajesz eksperta?

Kiedyś miałem, filmik znalazłem, nie jestem i nie udaję eksperta - ale umiem liczyć, a większość inżynierów i księgowych producentów jeszcze lepiej.

Dokładają to urządzenie głównie do diesli, które w ogóle powoli się rozgrzewają, więc chociaż cudów nie zrobi, to widać działa _wystarczając_ dobrze..


Nie sprzedaję, nie serwisuję, nie mam udziałów, nie jestem złośliwy - każdy może sam zrobić pomiary i ocenić, czy wg niego i dla niego to warte zachodu.


EOT

dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona