Data: 2016-10-22 14:07:27 | |
Autor: T. | |
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych | |
W dniu 2016-10-20 o 14:25, sirapacz pisze:
czy ktoś z szanownych kolegów użytkuje takie cóś w swoim autku? są takie Chyba praktyczniejsze jest podgrzewanie paliwa. Stosuje się takie "świece" w kilku modelach, m.in Ford to może mieć. T. |
|
Data: 2016-10-22 15:37:06 | |
Autor: Adam | |
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych | |
W dniu 2016-10-22 o 14:07, T. pisze:
W dniu 2016-10-20 o 14:25, sirapacz pisze: Podgrzewanie paliwa (a najczęściej filtrów paliwa) stosuje się w dizlach. Ale ich zadaniem jest niedopuszczenie do wytrącenia się paliwa. W krajach północnych stosuje się podgrzewacze oleju, ale one mają moce kilowatowe, a nie watowe. Podpinane są do sieci elektrycznej. Jest to ponoć bardziej skuteczne od "elektrycznego webasta", czyli podgrzewania płynu. Piszę "ponoć", bo się z tym osobiście nie potkałem. Aczkolwiek wolałbym wsiadać do ciepłego pojazdu, niż do zimnego z ciepłym li tylko silnikiem. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2016-10-22 19:30:40 | |
Autor: PiteR | |
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych | |
na ** p.m.s ** T. pisze tak:
W dniu 2016-10-20 o 14:25, sirapacz pisze: siarpaczowi chyba chodzi o grzanie siebie. -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. |
|
Data: 2016-10-22 19:31:53 | |
Autor: sirapacz | |
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych | |
siarpaczowi chyba chodzi o grzanie siebie.owszem - nie mam problemów z paliwem ale z niedogrzaniem samochodu rano już owszem. raz, że w dupę zimno a dwa ciągle jeżdżę na niedogrzanym silniku bo trasy krótkie :/ |
|
Data: 2016-10-24 10:47:45 | |
Autor: T. | |
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych | |
W dniu 2016-10-22 o 19:31, sirapacz pisze:
To załóż sobie Webasto do auta - na zegar lub pilota. Jeśli parkujesz koło domu, to można kupić specjalną "farelkę" do samochodu, którą masz na kablu pociągniętym z domu. Włączasz jak wstaniesz i zanim się wygrzebiesz - masz ciepło. Tylko trzeba uważać, żeby z kablem nie pojechać... :-) Tu masz przykłady: http://instalacje.intercars.com.pl/ogrzewanie-postojowe/defa-warmup-szczegolowy-opis/ T. |
|
Data: 2016-10-24 12:01:38 | |
Autor: sirapacz | |
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych | |
To załóż sobie Webasto do auta - na zegar lub pilota. Jeśli parkujesz wszystko cacy ale budżet nie ten. te zestawy co poleciłeś to ok 2kpln. Myślałem o zasilaniu z akumulatora aby właśnie ze sznurkiem nie pojechać. Taki na sznurek to bez dużego problemu mogę mieć z traktora rolniczego:) grzałka bodaj 700W na 230V za całe 100pln - nówka:) do zamontowania na przewodzie z płynem:) |
|
Data: 2016-10-24 14:58:29 | |
Autor: T. | |
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych | |
W dniu 2016-10-24 o 12:01, sirapacz pisze:
Ja bym chyba postawił na coś dostosowanego do tego celu. Jak grzałka będzie dotykać gdzieś przewodu może go przetopić. A może coś takiego poszukaj: http://www.sklep.elektrowarm.com/podgrzewacz-silnika-model-d128002-pompowy-230v-1100w-p-31.html To ustrojstwo ma pompkę. A super drogie nie jest. No i wstawienie jest dość proste, byle końcówki pasowały... T. |
|
Data: 2016-10-24 15:47:18 | |
Autor: sirapacz | |
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych | |
Ja bym chyba postawił na coś dostosowanego do tego celu. Jak grzałka to o czym ja mówie to są fabrycznie budowane podgrzewacze z metalową obudową i dwoma króćcami - nie ma szans się zajarać. No chyba, że okablowanie bo to dość znaczne amperaże wychodzą. tylko wlasnie pytanie czy ktoś używał i czy jest sens ciąć przewody:) jeden z kolegów się wypowiedział, że u niego różnica jest więc chyba się skuszę:) |
|
Data: 2016-10-24 19:11:40 | |
Autor: PiteR | |
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych | |
na ** p.m.s ** sirapacz pisze tak:
to o czym ja mówie to są fabrycznie budowane podgrzewacze z Alternator wytrzyma modyfikację? Wyłączysz to diesel znowu ostygnie. Będziesz grzał non stop? Ciąć przewody to chyba jeden przewód tylko który ;) -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. |
|
Data: 2016-10-24 20:18:02 | |
Autor: sirapacz | |
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych | |
Alternator wytrzyma modyfikację? tego nie wiem. zakladam, że będę potrzebował 60A - brakujący prąd zassie z akumulatora Wyłączysz to diesel znowu ostygnie. Będziesz grzał non stop? nie - najbardziej mi zależy na pierwszym uruchomieniu bo potem to już nie ma kiedy ostygnąć:) Ciąć przewody to chyba jeden przewód tylko który ;) blok - nagrzewnica:) |
|
Data: 2016-10-24 21:24:43 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych | |
W dniu 2016-10-24 o 20:18, sirapacz pisze:
No to baw się w sapera. Są dwa. :P -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2016-10-24 21:40:12 | |
Autor: PiteR | |
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych | |
na ** p.m.s ** sirapacz pisze tak:
Alternator wytrzyma modyfikację? ta rzeka popłynie pod górkę ;) Alternator daje 14v a akumulator daje 12.6v. Prąd płynie od wyższego potencjału do niższego. Spalisz sobie diody prostownicze w alternatorze tak jak ja spaliłem w swoim. Grzej płyn, wyłącz świece, dopiero wtedy dmuchawa na max. Wyłączysz to diesel znowu ostygnie. Będziesz grzał non stop? kiedy wszystko ma najciężej ;) Ciąć przewody to chyba jeden przewód tylko który ;) a węże :) -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. |
|
Data: 2016-10-25 14:43:50 | |
Autor: sirapacz | |
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych | |
Alternator daje 14v a akumulator daje 12.6v. Prąd płynie od wyższegodo momentu przeciążenia alternatora - wtedy napięcie będzie spadać potencjału do niższego. Spalisz sobie diody prostownicze w alternatorze jak przedobrzę to możliwe :) choć zakładam, że są wzięte górką ponad maksymalny swój prąd altka:) Wyłączysz to diesel znowu ostygnie. Będziesz grzał non stop? nikt nie mówił, że będzie lekko:P
okablowanie to osobno z zabezpieczeniem przy samym aku:) |
|
Data: 2016-10-31 17:38:37 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych | |
Sprawdzilem ile ciagnie typowa swieca zarowa. Przy sztywnych dwunastu woltach ( zasilacz a nie akumulator) zimna 8,5A.
|
|
Data: 2016-11-01 10:00:30 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
dogrzewacza cieczy chĹodzÄ cej na bazie Ĺw iec Ĺźarowych | |
W dniu .11.2016 o 01:38 Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> pisze:
Sprawdzilem ile ciagnie typowa swieca zarowa. Przy sztywnych dwunastu woltach ( zasilacz a nie akumulator) zimna 8,5A. Świece mogą mieć 0,6 oma i 1,2 oma i pewnie inne wartości w przedziale 0,3 do 2 omów. Piszę oczywiście o sprawnych. W dci z tego co pamiętam miałem 22A na świecę. HDI nie mierzyłem. TG |
|
Data: 2016-11-01 15:20:00 | |
Autor: sirapacz | |
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych | |
W dniu 2016-11-01 o 01:38, Zenek Kapelinder pisze:
Sprawdzilem ile ciagnie typowa swieca zarowa. Przy sztywnych dwunastu woltach ( zasilacz a nie akumulator) zimna 8,5A.troche mało to ledwie 300w przy 3 świecach |
|
Data: 2016-11-01 07:49:26 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych | |
300W to nie jest malo tylko 10 razy za malo. Taka moc mozna uznac za zaklocenie a nie zrodlo ciepla. I nagle ktos napisal ze ze jest super, silnik sie odczuwalnie szybciej grzeje i podobne glupoty. Az sie cisnie pytanie czy teraz w domach wariatow w ramach leczenia pacjenci maja dostep do netu. Na allegro sa podgrzewacze plynu. Male kotly na paliwo z samochodu. Zuzywa toto z poltora litra paliwa na godzine, ma z 6 kilowatow mocy. Krazy ciecz w malym obiegu. I takie cos dziala a nie podgrzewacz ze swiec albo kilowatowa grzalka w bloku.
|
|
Data: 2016-11-01 17:06:41 | |
Autor: laisar | |
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych | |
W dniu wtorek, 1 listopada 2016 15:22:03 UTC+1 użytkownik sirapacz napisał:
troche mało to ledwie 300w przy 3 świecach Tu masz początkowo dobrze ponad 200 W na JEDNEJ - http://www.youtube.com/watch?v=ty3f15RIbkI albo http://www.youtube.com/watch?v=VZY3NCIxE5w I świeca zanurzona w przepływającej zimnej cieczy właśnie nie rozgrzewa się tak szybko - ot, cała tajemnica. Takie dogrzewanie nie ma sprawić żadnych cudów, ale jak na prostotę, wagę i koszt - wydaje się całkiem opłacalne. |
|
Data: 2016-11-01 18:07:30 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych | |
Masz takie swiece do grzania plynu czy tylko filmik w necie znalazles i udajesz eksperta?
|
|
Data: 2016-11-02 05:05:51 | |
Autor: laisar | |
dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych | |
W dniu środa, 2 listopada 2016 02:07:32 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Masz takie swiece do grzania plynu czy tylko filmik w necie znalazles i udajesz eksperta? Kiedyś miałem, filmik znalazłem, nie jestem i nie udaję eksperta - ale umiem liczyć, a większość inżynierów i księgowych producentów jeszcze lepiej. Dokładają to urządzenie głównie do diesli, które w ogóle powoli się rozgrzewają, więc chociaż cudów nie zrobi, to widać działa _wystarczając_ dobrze.. Nie sprzedaję, nie serwisuję, nie mam udziałów, nie jestem złośliwy - każdy może sam zrobić pomiary i ocenić, czy wg niego i dla niego to warte zachodu. EOT |
|