dojazdy do pracy zim±, ale rowerem

Data: 2013-12-10 04:15:30
Autor: Prawy
dojazdy do pracy zim±, ale rowerem
chce sie przyznaæ że przerosły mnie dojazdy na moto do pracy zim±, jest po prostu za zimno i za ¶lisko, pomimo podjecia róznych prób, nawet testy innym motocyklem, kilka groŒniejszych akcji i dałem sobie siana. tymczasem rowerem dojażdżam w najlepsze i nie jest nawet w połowie tak zimno jak na motorze a przyczepno¶æ ok, błoto nie błoto.

to złe ¶wiadectwo dla współczesnego motocykla że wystarczy zmaina paru parametrów i nie tylko auto ale i rower bije moto na łeb - przynajmniej w takim ujêciu amatorskim

pozdro i no sorry

Data: 2013-12-10 12:17:29
Autor: Piotr Klimek
dojazdy do pracy zim±, ale rowerem
Dnia (Tue, 10 Dec 2013 04:15:30 -0800 (PST)) ktos podajacy sie za Prawy
wyklawiaturowal co nastepuje:

[...]

jakby motocykl ważył 20kg i jeŒdził max 30km/h to też nie było by
problemów z jazd± zim± :)

Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2013-12-10 13:35:54
Autor: Monster
W dniu 2013-12-10 13:15, Prawy pisze:
[...]

Spróbowałby¶ starszym motocyklem,bardziej uniwersalnym i mocno by¶ siê zdziwił-w zimie nawet WSK bije wszystko nowsze na głowê.
https://plus.google.com/photos/101271515157238275540/albums/5392451928854342049/5796953162358031714?banner=pwa&pid=5796953162358031714&oid=101271515157238275540

--
Tomek

Ducati 900SS
Dniepr z wozem
BMW R1100S

Data: 2013-12-10 21:18:37
Autor: Chocobo
dojazdy do pracy zim±, ale rowerem
W dniu 2013-12-10 13:15, Prawy pisze:

tymczasem rowerem dojażdżam w najlepsze i nie jest nawet w połowie
tak zimno jak na motorze a przyczepno¶æ ok, błoto nie błoto.

To chyba oczywiste

1. Na moto ciało jest w bezruchu, nic siê nie rozgrzewa tak jak na rowerze, gdzie pedałuj±c podnosisz swoj± temperaturê
2. Gdzie¶ czytałem, że każde 10km/h to 3stopnie C mniej. Czyli jad±c na moto masz temperaturê odczuwaln± ok -15C w porównaniu do roweru
3. Chyba jasne, że łatwiej zapanowaæ nad 10-15kg niż nad 200

marcin

Data: 2013-12-11 07:59:58
Autor: Marcin N
[...]

W sumie to ciekawe zagadnienie: jaki motocykl i jak optymalnie przygotowaæ do zimowej jazdy? Macie jakie¶ do¶wiadczenia?

--
MN

Data: 2013-12-11 11:16:46
Autor: Grzegorz Rogala
W dniu 11-12-2013 07:59, Marcin N pisze:

W sumie to ciekawe zagadnienie: jaki motocykl i jak optymalnie
przygotowaæ do zimowej jazdy? Macie jakie¶ do¶wiadczenia?
Za duzo zmiennych.
Zima na szosowym sprzecie po sniegu/lodzie - malo sympatyczny brak przyczepnosci. Mozna probowac ale wczesniej czy pozniej przyziemienie gotowe.
Jak nie ma sniegu czy lodu to tylko kwestia dobrych ciuchow i przewidywania, ze nawierzchnia+opony kolo zera i ponizej nie trzymaja tak jak latem.
Po sniegu enduro/cross na kostkach - zabawa jak sie patrzy. Gleba mniej boli, trzeba tylko uwazac co pod sniegiem.
A przygotowanie - cieplo sie ubrac ot co.

--
pozdr
Rogal

Data: 2013-12-11 12:17:23
Autor: Zakonspirowany
dojazdy do pracy zimą, ale rowerem
W dniu 11-12-2013 07:59, Marcin N pisze:
W sumie to ciekawe zagadnienie: jaki motocykl i jak optymalnie
przygotować do zimowej jazdy? Macie jakieƛ doƛwiadczenia?

BMW C1 lub taki Peugeot, o ile to drugie moĆŒna nazwać motocyklem:
http://imageshack.us/a/img382/7328/peugeothymotion3compres.jpg
Generalnie fajna sprawa, ale na drogi USA lub Kanady, bo w Europie dominują jednak wąskie. W kraju największych skutersynów – we WƂoszech – praktycznie nikt rozsądny nie chciaƂ tego kupować, więc targetem okazaƂy się babeczki i policja.

--
╯(⌐■_■)╯ ïž” ┻━┻

Data: 2013-12-11 20:39:29
Autor: James
dojazdy do pracy zimą, ale rowerem
"Zakonspirowany"  wrote...

[...]
***
Ciekawe jest to co mĂłwisz, bo wƂaƛnie byƂem we WƂoszech i takich dziwnych pojazdĂłw widziaƂem tam bardzo duĆŒo. Za kierownicą bardzo rĂłĆŒne osoby, nie tylko babeczki. Policji w ogĂłle na czymƛ takim nie widziaƂem... ani jednego.

--
Pozdrawiam,
James

Data: 2013-12-11 21:15:02
Autor: Zakonspirowany
dojazdy do pracy zimą, ale rowerem
W dniu 11-12-2013 20:39, James pisze:
Ciekawe jest to co mówisz, bo wƂaƛnie byƂem we WƂoszech i takich
dziwnych pojazdĂłw widziaƂem tam bardzo duĆŒo. Za kierownicą bardzo rĂłĆŒne
osoby, nie tylko babeczki. Policji w ogóle na czymƛ takim nie
widziaƂem... ani jednego.

MiaƂem na myƛli konkretnie BMW C1, ktĂłre się generalnie nie przyjęƂo (przez trzy lata produkcji sprzedano ~12500 sztuk), ale to byƂo w sumie do przewidzenia. Natomiast wobec wszelkiego rodzaju 3-koƂowych wynalazkĂłw mam mieszane uczucia. Choć gdybym miaƂ juĆŒ docelowy motocykl na sezon i akurat by mi zbywaƂo 100 tys. zƂ, to bym na zimę kupiƂ sobie coƛ takiego: https://www.youtube.com/watch?v=TK4wzBYmTIo ;)

--
╯(⌐■_■)╯ ïž” ┻━┻

Data: 2013-12-11 21:50:39
Autor: Andrzej Lawa
dojazdy do pracy zim±, ale rowerem
W dniu 11.12.2013 21:15, Zakonspirowany pisze:

wynalazków mam mieszane uczucia. Choæ gdybym miał już docelowy motocykl
na sezon i akurat by mi zbywało 100 tys. zł, to bym na zimê kupił sobie
co¶ takiego: https://www.youtube.com/watch?v=TK4wzBYmTIo ;)

Też niestety przestali produkowaæ...

--
Šwiadomie psuj±cy kodowanie i formatowanie wierszy
s± jak sraj±cy z lenistwa i głupoty na ¶rodku pokoju.

Data: 2013-12-11 21:56:05
Autor: Andrzej Lawa
dojazdy do pracy zim±, ale rowerem
W dniu 11.12.2013 21:15, Zakonspirowany pisze:

na sezon i akurat by mi zbywało 100 tys. zł, to bym na zimê kupił sobie
co¶ takiego: https://www.youtube.com/watch?v=TK4wzBYmTIo ;)

PS: a tu masz co¶ "oczko lepsze" ;)
https://www.youtube.com/watch?v=CajAq6ndJYE
http://en.wikipedia.org/wiki/PAL-V

Tylko musisz dodaæ zero do ceny...

Data: 2013-12-12 08:33:47
Autor: Marcin N
dojazdy do pracy zimą, ale rowerem
W dniu 2013-12-11 21:15, Zakonspirowany pisze:

MiaƂem na myƛli konkretnie BMW C1, które się generalnie nie przyjęƂo
[...]

Czy oni tam muszą uĆŒyć przeciwskrętu, ĆŒeby skręcić?
Ma zwykƂą kierownicę, co sugeruje, ĆŒe nie. Jak więc uzyskuje pochylenie? SiƂownikami?

--
MN

Data: 2013-12-12 11:35:29
Autor: Zakonspirowany
W dniu 12-12-2013 08:33, Marcin N pisze:
[...]

Dobre pytanie. Google twierdzą, ĆŒe to jakaƛ czarniejsza magia:

"The Carver One can tilt up to 45 degrees while turning. This is not based on how far the wheel is rotated, but on how much cornering force is applied to it."

"Its balancing act is controlled by a high-tech hydraulic system that Carver calls Dynamic Vehicle Control. Linked to the steering, it calculates a lean angle based on vehicle speed and the cornering forces on the front wheel."

CaƂy odcinek z lektorem:
http://youtu.be/GWIVcjwNOLo?t=36m10s (start od Carvera)

--
╯(⌐■_■)╯ ïž” ┻━┻

Data: 2013-12-12 11:42:01
Autor: Zakonspirowany

http://images.futurecars.com/persu-tilt-graphic.jpg

--
╯(⌐■_■)╯ ïž” ┻━┻

Data: 2013-12-12 21:51:52
Autor: zbigi
dojazdy do pracy zimą, ale rowerem
Zakonspirowany napisaƂ(a):
W dniu 12-12-2013 11:35, Zakonspirowany pisze:

This is not based on how far the wheel is rotated, but on how much
cornering force is applied to it.

http://images.futurecars.com/persu-tilt-graphic.jpg

Ale siara!
Dlaczego niby w tym samochodzie ƛrodek ciÄ™ĆŒkoƛci jest na miejscu pasaĆŒera?
Skoro ludzie bezkrytycznie Ƃykają takie obrazki, to nic dziwnego, ĆŒe roƛnie liczba wyznawcĂłw zamachu smoleƄskiego :\
--
zbigi i stopka zastępcza

Data: 2013-12-12 22:37:51
Autor: Zakonspirowany
dojazdy do pracy zimą, ale rowerem
W dniu 12-12-2013 21:51, zbigi pisze:
Zakonspirowany napisaƂ(a):
[...]

Mnie Ciebie podstaw fizyki uczyć nie kazano. Ale masz:
http://pl.wikipedia.org/wiki/ƚrodek_ciÄ™ĆŒkoƛci
http://pl.wikipedia.org/wiki/ƚrodek_masy

Skoro ludzie bezkrytycznie Ƃykają takie obrazki, to nic dziwnego, ĆŒe
roƛnie liczba wyznawców zamachu smoleƄskiego :\

Taaa.

--
╯(⌐■_■)╯ ïž” ┻━┻

Data: 2013-12-12 23:20:17
Autor: zbigi
[...]

I sƂusznie. Lepsi od Ciebie mnie uczyli.

Ale masz:
http://pl.wikipedia.org/wiki/ƚrodek_ciÄ™ĆŒkoƛci
http://pl.wikipedia.org/wiki/ƚrodek_masy

No i?
Nadal nie widzisz ewidentnego bƂędu w podanym wczeƛniej rysunku?
--
zbigi i stopka zastępcza

Data: 2013-12-13 00:28:40
Autor: Zakonspirowany
W dniu 12-12-2013 23:20, zbigi pisze:
Nadal nie widzisz ewidentnego bƂędu w podanym wczeƛniej rysunku?

Ć»e ĆŒĂłĆ‚ta strzaƂka nad puszką w zƂą stronę?

--
╯(⌐■_■)╯ ïž” ┻━┻

Data: 2013-12-13 04:13:19
Autor: zarafiq
On Thursday, 12 December 2013 23:28:40 UTC, Zakonspirowany  wrote:
W dniu 12-12-2013 23:20, zbigi pisze:

> Nadal nie widzisz ewidentnego błêdu w podanym wcze¶niej rysunku?

Że żółta strzałka nad puszk± w zł± stronê?

Pogr±żasz siê.

Pozdrawiam,
zarafiq

Data: 2013-12-13 16:45:41
Autor: Zakonspirowany
W dniu 13-12-2013 13:13, zarafiq pisze:
On Thursday, 12 December 2013 23:28:40 UTC, Zakonspirowany  wrote:
W dniu 12-12-2013 23:20, zbigi pisze:

Nadal nie widzisz ewidentnego bƂędu w podanym wczeƛniej rysunku?

Ć»e ĆŒĂłĆ‚ta strzaƂka nad puszką w zƂą stronę?

PogrÄ…ĆŒasz się.

Oƛwiecisz?

--
╯(⌐■_■)╯ ïž” ┻━┻

Data: 2013-12-16 09:05:25
Autor: zarafiq
On Friday, 13 December 2013 15:45:41 UTC, Zakonspirowany  wrote:

> Pogr±żasz siê.

O¶wiecisz?

Żółta strzałka nad puszk± jest wg mnie jednym z niewielu oznaczeń,
które s± ok na tym rysunku. Razi przesuniêty ¶rodek ciêżko¶ci
w puszcze, oraz nie wiadomo dlaczego zmiana zwrotu strzałek
nad motocyklistami, do tego strzałki motocyklowe nie s± niczym
zrównoważone - to by oznaczało glebê.
Żółte strzałki s± zakrzywione, sugerowałoby to jaki¶ moment i
rzeczywi¶cie samochód siê przechyla (zawieszenie na to pozwala)
ale jakim¶ cudem nie przewraca to motocyklistów.

Jednym słowem: bzdury.

Teraz mnie jeszcze o¶wieæ dlaczego podałe¶ dwa linki
do ¶rodka ciêżko¶ci i masy. Odniosłem wrażenie, że wg
Ciebie różnica miêdzy nimi co¶ na tym rys. tłumaczy,
kiedy moim zdaniem takiej różnicy tu brak.

Ciekawostka: słyszałem o przypadku osoby z objawami choroby
lokomocyjnej, nawet kiedy przebywała w domu. Co pomagało?
Przejażdżka na motocyklu w charakterze plecaczka.

Pozdrawiam,
zarafiq

Data: 2013-12-17 02:00:01
Autor: Doman
dojazdy do pracy zim±, ale rowerem
Że żółta strzałka nad puszk± w zł± stronê?

Pogr±żasz siê.

O¶wiecisz?

Spierdalaj wyrywaæ czternastolatki.

Data: 2013-12-14 13:34:20
Autor: James
dojazdy do pracy zimą, ale rowerem
"zbigi"  wrote...
Zakonspirowany pisze:
[...]

MoĆŒna się domyƛlać, ĆŒe ten punkt ma przedstawiać jak w zakręcie dziaƂa siƂa wypychając samochĂłd na zewnątrz. Wtedy taki punkt przesuwa się ze ƛrodka pojazdu. Dla porĂłwnania jest Carver i motocykl, gdzie nawet w ostrym zakręcie punkt ten się nie przesuwa dzięki pochyleniu pojazdu.
Lepiej by to zrobili rysując wektor od ƛrodka ciÄ™ĆŒkoƛci, ale...

Skoro ludzie bezkrytycznie Ƃykają takie obrazki, to nic dziwnego, ĆŒe roƛnie liczba wyznawcĂłw zamachu smoleƄskiego :\
Poziom inteligencji niestety spada w zastraszającym tempie.

James

Data: 2013-12-14 22:22:09
Autor: Zakonspirowany
W dniu 14-12-2013 13:34, James pisze:
MoĆŒna się domyƛlać, ĆŒe ten punkt ma przedstawiać jak w zakręcie dziaƂa
siƂa wypychając samochód na zewnątrz. Wtedy taki punkt przesuwa się ze
ƛrodka pojazdu. Dla porównania jest Carver i motocykl, gdzie nawet w
ostrym zakręcie punkt ten się nie przesuwa dzięki pochyleniu pojazdu.
Lepiej by to zrobili rysując wektor od ƛrodka ciÄ™ĆŒkoƛci, ale...

Ja przyjąƂem, być moĆŒe bezkrytycznie, wƂaƛnie taki punkt widzenia. SamochĂłd z obrazka jedzie w tę samą stronę co motocykl, lecz przy czterech koƂach najprędzej oderwie się tylne wewnętrzne.

--
╯(⌐■_■)╯ ïž” ┻━┻

Data: 2013-12-11 11:33:11
Autor: Leszek Karlik
dojazdy do pracy zimą, ale rowerem
On Tue, 10 Dec 2013 13:15:30 +0100, Prawy <rightbent523@gmail.com> wrote:

[...]
tymczasem rowerem dojaĆŒdĆŒam w najlepsze i nie jest nawet w poƂowie tak  zimno jak na motorze a przyczepnoƛć ok, bƂoto nie bƂoto.

Bo na rowerze musisz dokonywać wysiƂku fizycznego, a to rozgrzewa.

Kup sobie motorower na pedaƂy i od razu będzie lepiej :-))

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2013-12-11 14:15:36
Autor: Adam Wysocki
dojazdy do pracy zim±, ale rowerem
Leszek Karlik <leszek.karlik@gmail.com> wrote:

Kup sobie motorower na pedały i od razu bêdzie lepiej :-))

Na geje. B±dŒmy poprawni politycznie.

http://motogof.tumblr.com/

dojazdy do pracy zim±, ale rowerem