dojazdy do pracy zim, ale rowerem

Data: 2013-12-11 07:59:58
Autor: Marcin N
dojazdy do pracy zim, ale rowerem
W dniu 2013-12-10 13:15, Prawy pisze:

to ze wiadectwo dla wspczesnego motocykla e wystarczy zmaina paru parametrw i nie tylko auto ale i rower bije moto na eb - przynajmniej w takim ujciu amatorskim

W sumie to ciekawe zagadnienie: jaki motocykl i jak optymalnie przygotowa do zimowej jazdy? Macie jakie dowiadczenia?

--
MN

Data: 2013-12-11 11:16:46
Autor: Grzegorz Rogala
W dniu 11-12-2013 07:59, Marcin N pisze:

W sumie to ciekawe zagadnienie: jaki motocykl i jak optymalnie
przygotowa do zimowej jazdy? Macie jakie dowiadczenia?
Za duzo zmiennych.
Zima na szosowym sprzecie po sniegu/lodzie - malo sympatyczny brak przyczepnosci. Mozna probowac ale wczesniej czy pozniej przyziemienie gotowe.
Jak nie ma sniegu czy lodu to tylko kwestia dobrych ciuchow i przewidywania, ze nawierzchnia+opony kolo zera i ponizej nie trzymaja tak jak latem.
Po sniegu enduro/cross na kostkach - zabawa jak sie patrzy. Gleba mniej boli, trzeba tylko uwazac co pod sniegiem.
A przygotowanie - cieplo sie ubrac ot co.

--
pozdr
Rogal

Data: 2013-12-11 12:17:23
Autor: Zakonspirowany
dojazdy do pracy zimą, ale rowerem
W dniu 11-12-2013 07:59, Marcin N pisze:
W sumie to ciekawe zagadnienie: jaki motocykl i jak optymalnie
przygotować do zimowej jazdy? Macie jakieś doświadczenia?

BMW C1 lub taki Peugeot, o ile to drugie można nazwać motocyklem:
http://imageshack.us/a/img382/7328/peugeothymotion3compres.jpg
Generalnie fajna sprawa, ale na drogi USA lub Kanady, bo w Europie dominują jednak wąskie. W kraju największych skutersynów – we Włoszech – praktycznie nikt rozsądny nie chciał tego kupować, więc targetem okazały się babeczki i policja.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-12-11 20:39:29
Autor: James
dojazdy do pracy zimą, ale rowerem
"Zakonspirowany"  wrote...

[...]
***
Ciekawe jest to co mówisz, bo właśnie byłem we Włoszech i takich dziwnych pojazdów widziałem tam bardzo dużo. Za kierownicą bardzo różne osoby, nie tylko babeczki. Policji w ogóle na czymś takim nie widziałem... ani jednego.

--
Pozdrawiam,
James

Data: 2013-12-11 21:15:02
Autor: Zakonspirowany
W dniu 11-12-2013 20:39, James pisze:
[...]

Miałem na myśli konkretnie BMW C1, które się generalnie nie przyjęło (przez trzy lata produkcji sprzedano ~12500 sztuk), ale to było w sumie do przewidzenia. Natomiast wobec wszelkiego rodzaju 3-kołowych wynalazków mam mieszane uczucia. Choć gdybym miał już docelowy motocykl na sezon i akurat by mi zbywało 100 tys. zł, to bym na zimę kupił sobie coś takiego: https://www.youtube.com/watch?v=TK4wzBYmTIo ;)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-12-11 21:50:39
Autor: Andrzej Lawa
dojazdy do pracy zim, ale rowerem
W dniu 11.12.2013 21:15, Zakonspirowany pisze:

wynalazkw mam mieszane uczucia. Cho gdybym mia ju docelowy motocykl
na sezon i akurat by mi zbywao 100 tys. z, to bym na zim kupi sobie
co takiego: https://www.youtube.com/watch?v=TK4wzBYmTIo ;)

Te niestety przestali produkowa...

--
wiadomie psujcy kodowanie i formatowanie wierszy
s jak srajcy z lenistwa i gupoty na rodku pokoju.

Data: 2013-12-11 21:56:05
Autor: Andrzej Lawa
dojazdy do pracy zim, ale rowerem
W dniu 11.12.2013 21:15, Zakonspirowany pisze:

na sezon i akurat by mi zbywao 100 tys. z, to bym na zim kupi sobie
co takiego: https://www.youtube.com/watch?v=TK4wzBYmTIo ;)

PS: a tu masz co "oczko lepsze" ;)
https://www.youtube.com/watch?v=CajAq6ndJYE
http://en.wikipedia.org/wiki/PAL-V

Tylko musisz doda zero do ceny...

Data: 2013-12-12 08:33:47
Autor: Marcin N
W dniu 2013-12-11 21:15, Zakonspirowany pisze:

[...]

Czy oni tam muszą użyć przeciwskrętu, żeby skręcić?
Ma zwykłą kierownicę, co sugeruje, że nie. Jak więc uzyskuje pochylenie? Siłownikami?

--
MN

Data: 2013-12-12 11:35:29
Autor: Zakonspirowany
W dniu 12-12-2013 08:33, Marcin N pisze:
[...]

Dobre pytanie. Google twierdzą, że to jakaś czarniejsza magia:

"The Carver One can tilt up to 45 degrees while turning. This is not based on how far the wheel is rotated, but on how much cornering force is applied to it."

"Its balancing act is controlled by a high-tech hydraulic system that Carver calls Dynamic Vehicle Control. Linked to the steering, it calculates a lean angle based on vehicle speed and the cornering forces on the front wheel."

Cały odcinek z lektorem:
http://youtu.be/GWIVcjwNOLo?t=36m10s (start od Carvera)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-12-12 11:42:01
Autor: Zakonspirowany

http://images.futurecars.com/persu-tilt-graphic.jpg

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-12-12 21:51:52
Autor: zbigi
Zakonspirowany napisał(a):
W dniu 12-12-2013 11:35, Zakonspirowany pisze:

This is not based on how far the wheel is rotated, but on how much
cornering force is applied to it.

http://images.futurecars.com/persu-tilt-graphic.jpg

Ale siara!
Dlaczego niby w tym samochodzie środek ciężkości jest na miejscu pasażera?
Skoro ludzie bezkrytycznie łykają takie obrazki, to nic dziwnego, że rośnie liczba wyznawców zamachu smoleńskiego :\
--
zbigi i stopka zastępcza

Data: 2013-12-12 22:37:51
Autor: Zakonspirowany
W dniu 12-12-2013 21:51, zbigi pisze:
Zakonspirowany napisał(a):
[...]

Mnie Ciebie podstaw fizyki uczyć nie kazano. Ale masz:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Środek_ciężkości
http://pl.wikipedia.org/wiki/Środek_masy

Skoro ludzie bezkrytycznie łykają takie obrazki, to nic dziwnego, że
rośnie liczba wyznawców zamachu smoleńskiego :\

Taaa.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-12-12 23:20:17
Autor: zbigi

Zakonspirowany napisał(a):

[...]

I słusznie. Lepsi od Ciebie mnie uczyli.

Ale masz:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Środek_ciężkości
http://pl.wikipedia.org/wiki/Środek_masy

No i?
Nadal nie widzisz ewidentnego błędu w podanym wcześniej rysunku?
--
zbigi i stopka zastępcza

Data: 2013-12-13 00:28:40
Autor: Zakonspirowany
W dniu 12-12-2013 23:20, zbigi pisze:
Nadal nie widzisz ewidentnego błędu w podanym wcześniej rysunku?

Że żółta strzałka nad puszką w złą stronę?

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-12-13 04:13:19
Autor: zarafiq
On Thursday, 12 December 2013 23:28:40 UTC, Zakonspirowany  wrote:
W dniu 12-12-2013 23:20, zbigi pisze:

> Nadal nie widzisz ewidentnego bdu w podanym wczeniej rysunku?

e ta strzaka nad puszk w z stron?

Pograsz si.

Pozdrawiam,
zarafiq

Data: 2013-12-13 16:45:41
Autor: Zakonspirowany
W dniu 13-12-2013 13:13, zarafiq pisze:
On Thursday, 12 December 2013 23:28:40 UTC, Zakonspirowany  wrote:
W dniu 12-12-2013 23:20, zbigi pisze:

Nadal nie widzisz ewidentnego błędu w podanym wcześniej rysunku?

Że żółta strzałka nad puszką w złą stronę?

Pogrążasz się.

Oświecisz?

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-12-16 09:05:25
Autor: zarafiq
On Friday, 13 December 2013 15:45:41 UTC, Zakonspirowany  wrote:

> Pograsz si.

Owiecisz?

ta strzaka nad puszk jest wg mnie jednym z niewielu oznacze,
ktre s ok na tym rysunku. Razi przesunity rodek cikoci
w puszcze, oraz nie wiadomo dlaczego zmiana zwrotu strzaek
nad motocyklistami, do tego strzaki motocyklowe nie s niczym
zrwnowaone - to by oznaczao gleb.
te strzaki s zakrzywione, sugerowaoby to jaki moment i
rzeczywicie samochd si przechyla (zawieszenie na to pozwala)
ale jakim cudem nie przewraca to motocyklistw.

Jednym sowem: bzdury.

Teraz mnie jeszcze owie dlaczego podae dwa linki
do rodka cikoci i masy. Odniosem wraenie, e wg
Ciebie rnica midzy nimi co na tym rys. tumaczy,
kiedy moim zdaniem takiej rnicy tu brak.

Ciekawostka: syszaem o przypadku osoby z objawami choroby
lokomocyjnej, nawet kiedy przebywaa w domu. Co pomagao?
Przejadka na motocyklu w charakterze plecaczka.

Pozdrawiam,
zarafiq

Data: 2013-12-17 02:00:01
Autor: Doman
dojazdy do pracy zim, ale rowerem
e ta strzaka nad puszk w z stron?

Pograsz si.

Owiecisz?

Spierdalaj wyrywa czternastolatki.

Data: 2013-12-14 13:34:20
Autor: James
dojazdy do pracy zimą, ale rowerem
"zbigi"  wrote...
Zakonspirowany pisze:
[...]

Można się domyślać, że ten punkt ma przedstawiać jak w zakręcie działa siła wypychając samochód na zewnątrz. Wtedy taki punkt przesuwa się ze środka pojazdu. Dla porównania jest Carver i motocykl, gdzie nawet w ostrym zakręcie punkt ten się nie przesuwa dzięki pochyleniu pojazdu.
Lepiej by to zrobili rysując wektor od środka ciężkości, ale...

Skoro ludzie bezkrytycznie łykają takie obrazki, to nic dziwnego, że rośnie liczba wyznawców zamachu smoleńskiego :\
Poziom inteligencji niestety spada w zastraszającym tempie.

James

Data: 2013-12-14 22:22:09
Autor: Zakonspirowany
W dniu 14-12-2013 13:34, James pisze:
[...]

Ja przyjąłem, być może bezkrytycznie, właśnie taki punkt widzenia. Samochód z obrazka jedzie w tę samą stronę co motocykl, lecz przy czterech kołach najprędzej oderwie się tylne wewnętrzne.

--

dojazdy do pracy zim, ale rowerem