dokladnosc licznika odleglosci - test

Data: 2017-11-02 11:27:09
Autor: J.F.
dokladnosc licznika odleglosci - test
Użytkownik  szczygiel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:c0967d66-5080-4e68-b917-d96fef511a98@googlegroups.com...
W temacie dokladnosci odmierzenia spalania kiedys powstała wątpliwość jak dokladnie mozna to zmierzyć.
Dla mnie rybka czy spalanie wyjdzie 7,7 czy 8l/100 ale niektórzy chcieli dokładniej albo sugerowali ze błędy z nalewaka, pierwszego/drugiego odbicia, zalania przewodu >odpowietrzającego, czy wreszcie z pomiaru odleglosci moga dać jakieś większe błędy.

Po paru kursach te bledy nalewaka sie usrednia ... ale czy to cos mowi o spalaniu, jesli to bylo pare roznych tras ?

Zrobilem i ja test.

Automapa pokazuje do celu 187km. Google liczy 185.

"komputer" automapie zliczyl te 187 ... ale to niekoniecznie musi byc dokladnie, bo jak mu pozycja GPS troche zygzakuje, to powinien liczyc wiecej.
Licznik zliczyl 191 - blad na poziomie 2%.
Jednoczesnie predkosciomierz pokazuje np 150 przy 139 w/g GPS.  A to juz 7.9%
Nowiutkie opony w fabrycznym rozmiarze - jak sie zuzyja to chyba bedzie gorzej.

Po 406 km tankuje ... w/g kompa zuzyto 26.5 litra, a dystrybutor na stacji BP pokazuje 28.3.
Komputerowi sie zdarza zmierzyc dokladniej ilosc paliwa, ale zdarza mu sie  tez pomylic o te 2l,
wiec zachodzi pytanie - autostrada mu nie sprzyja, czy BP oszukuje.
Komputer mierzy to chyba czasem otwarcia wtryskiwaczy, wiec to nie jest precyzyjny sprzet pomiarowy.

No i komputer pokazuje 6.5/100 a mnie wychodzi 7.0.
Przed wyjazdem bylo tankowane "pod korek" i dobijalem chyba ze 4 razy.

No i co mam zrobic, zeby moj CDI zechcial pokazac np 4.9 jak innym ?
Na S-ce to pokazywal nawet 7.2, a jakos szybko nie bylo - z powodu deszczu trzymalem te 130-140 ...

Słupki pikietażowe też dziwnie pokazują bo przez pare km zgadzaja sie dokladnie z licznikiem w samochodzie aby nagle po jakims mostku czy rozjeździe rozjechać sie o np. 400m.

Mozliwe ze roznie pokazuja na roznych odcinkach, bo odcinkami byly stawiane.
Szczegolnie, ze troche przebudow bylo, i co robic - po dodaniu np obwodnicy zmieniac slupki na calej DK ?

Ale ... jakas dluzsza wies, mostki, skrzyzowania - cokolwiek, co powoduje, ze slupkow nie ma ...  i przy bledzie np 3% po 3 km przestawiaja sie o 100m ..

J.

Data: 2017-11-02 03:39:00
Autor: przemek.jedrzejczak
dokladnosc licznika odleglosci - test
-- No i co mam zrobic, zeby moj CDI zechcial pokazac np 4.9 jak innym ? Na S-ce to pokazywal nawet 7.2, a jakos szybko nie bylo - z powodu deszczu trzymalem te 130-140 ...

jedz do speca on ustawi co trzeba, moze byc nawet 4.9 przy 200km/h :-)

http://forum.opel24.com/topic/43404-op-com-funkcje-mozliwosci-obsluga-porady/page-61

Data: 2017-11-02 11:56:30
Autor: J.F.
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:89392d40-9c13-475c-a0e0-ff6f2aa6a08f@googlegroups.com...
[...]

Jest to jakas rada i przy okazji zapisywanie kolejnych tankowac odpadnie :-)

J.

dokladnosc licznika odleglosci - test